دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی چند ماسک آرد نخودچی عالی برای زیبایی پوست

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که انواع مختلفی از انواع ماسک آرد نخودچی وجود دارد که در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از آن ها آشنا نماییم.

آرد نخودچی معمولا با نام لوبیای گاربانزو یا بیسان شناخته می شود سرشار از مواد مغذی است و به همین خاطر در طب سنتی برای سلامت پوست و مو کاربرد خارق العاده ای دارد. همچنین این ماده سرشار از فواید و مزیت هایی است که می تواند برای پوست صورت مفید باشد.

آشنایی با ماسک آرد نخودچی

بهتر است بدانید آرد نخودچی در واقع آردی است که از پوست نخودچی گرفته شده است و برای نرم و صاف شدن نیز با الک ریز الک می شود و همچنین آرد نخودچی برای پختن شیرینی نیز استفاده می شود و کاربرد خوبی در آشپزی های ایرانی دارد و معمولا در تهیه آن از نمک استفاده نمی کنند. توجه داشته باشید که نخود چی به عنوان یک ترکیب پروتئین استفاده می شود زیرا عمده مصرف آن در صنعت شیرینی پزی و عمده تفاوت آن با سایر آرد ها از لحاظ مواد مغذی، نوع و اندازه نشاسته است. در ترکیب آرد غلات میزان آمیلوز و آمیلوپکتین مساوی است و این در حالی است که در آرد تهیه شده از حبوبات مقدار آمیلوز نسبت به آمیلوپکتین بیشتر است و نشاسته ای که در آن وجود دارد وقتی با آب حل می شود حالت ژله مانندی پیدا می کند. در طبقه بندی تغذیه، آرد نخودچی از نخود تازه یا پوست شده و بدون نمک درست می شود و جزو حبوبات است. در ادامه فرایند تصفیه، مقدار ویتامین B موجود در آرد غلات کم و در نتیجه فواید تغذیه ای آن کم می شود، ولی در آرد نخودچی چون عمل فرآیند تصفیه آن صورت نمی گیرد، مقدار فیبر که نوعی فیبر محلول در آب که برای سلامت مفید است، تغییر نمی کند و مواد مغذی حفظ می شود.

تهیه ماسک آرد نخودچی

یک سوم ارزش غذایی آرد نخودچی، برابر با یک عدد نان و یا یک واحد گوشت است و استفاده آن در صورتی که بدون بو و شور نباشد به افرادی که در خوردن یا جویدن مشکل دارند پیشنهاد می شود در مواقعی که آرد نخودچی جایگزین خوبی برای حبوبات باشد شخص می تواند با استفاده از آن مواد مغذی خود را دریافت کند. البته مقدار مصرف، با توجه به نیازهای شخصی میزان انرژی دریافت شده برای هر شخص متفاوت می باشد.

انواع ماسک های نخود چی

ارزش غذایی نخودچی :

اطلاعات تغذیه ای که در ادامه بیان شده برای یک فنجان حدودا <92 گرم> است:

کالری:۳۵۶

  •  آرون گروپس

چربی:۶ گرم

سدیم:۵۹ میلی گرم

کربوهیدرات ها:۵۳ گرم

فیبر:۱۰ گرم

شکر:۱۰ گرم

پروتئین:۲۱ گرم

آشنایی با ارزش غذایی ماسک نخودچی

انواع ماسک های نخودچی:

همانطور که متوجه شدید نخودچی می تواند برای سلامت پوست و مو ارزش بسیار زیادی داشته باشد و به همین منظور در ادامه به بیان برخی از انواع مختلف ماسک آرد نخودچی پرداخته ایم:

ماسک برای پوست های خشک:

نخودچی نه تنها برای پوست های چرب بسیار خوب است بلکه برای پوست های خشک هم خواص خیلی خوبی دارد. برای تهیه این ماسک، به نخودچی میزانی آب یا شیر افزوده می کنیم. می توانید آن را با مقداری هلو، زردچوبه و عسل مانند خمیر درآورده و به مدت ۱۵ دقیقه آن را روی صورت خود بگذارید. بعد از خشک شدن آن صورت خود را بشویید. این ماسک برای اشخاصی که صورتشان پوست خشکی دارد بسیار خوب است. این ماسک مانند یک ضدعفونی کننده باعث می شود صورت رطوبت کافی را حفظ کند.

ماسک برای پوست های چرب:

این ماسک برای اشخاصی که پوست صورتشان چرب است خواص خوبی دارد. برای تهیه ماسک باید مقداری گلاب را به آرد نخودچی افزوده و و روی صورتتان بگذارید و یا مقداری شیر و کشک را هم به این ماسک اضافه کنید و سپس آن را بر روی صورتتان قرار دهید. همچنین می توانید مقداری شیر یا کشک هم به این ماسک اضافه کنید.

تهیه ماسک نخودچی برای پوست خشک

ماسک برای پوست های جوش دار و آکنه ای:

بهتر است بدانید افرادی که دارای پوست های جوش دار و آکنه هستند معمولا پوستشان بسیار حساس است و به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند و به همین خاطر برای مقابله با این جوش ها بایستی مقداری از آرد نخودچی را با عسل ترکیب نمایید و مطمئن شوید که به خوبی با هم ترکیب شده اند. از آنجایی که عسل خاصیت ضد میکروبی دارد برای درمان جوش های صورت مفید خواهد بود. همچنین می توانید به این ماسک مقداری پودر جچوب صندل، زردچوبه و آب اضافه نمایید تا این مواد به شکل یک معجون در بیایند بر روی صورتتان به عنوان یک ماسک درمانی استفاده نمایید.

ماسک برای درمان جوش صورت:

جوش ها پس از اینکه از بین می روند ممکن است ناهمواری هایی برای صورتتان باقی بگذارند که این چاله ها روی صورت موجب جذب میکروب آلودگی می شود. همچنین برای درمان این مشکل پوستی ماسک آرد نخودچی را با آب خیار بر روی صورتتان بگذارید و اجازه دهید تا کامل خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید. با استفاده مداوم از ماسک به درمان جای جوش ها کمک بسیار می شود. همچنین آرد نخودچی به پوست صورتتان در از بین رفتن منافذ باز کمک می کند و پوست صورتتان را محکم تر می کند.

ماسک برای پوست های برنزه:

توجه داشته باشید برای اینکه پوست برنزه شده را به رنگ قبلی خود بازگردانید و بخواهید رنگ پوستتان روشن تر شود ماسک آرد نخودچی را با مخلوطی از آب آهک، زردچوبه و گلاب بر روی پوستتان بگذارید و اجازه دهیدخشک شود و سپس آن را شستشو دهید. در واقع استفاده از این ماسک پوستتان را صاف و درخشان می کند.

ماسک نخودچی برای پوست های برنزه

همچنین در ادامه پیشنهاد می شود که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب ماسک صورت خانگی و همچنین ماسک های صورت برای صورت خشک نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *