دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جاهای دیدنی مورانو و جذابیت های این جزایر شگفت انگیز در ایتالیا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

مورانو مجموعه جزایری متصل به یکدیگر هستند که در شمال ونیز واقع شده اند و از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار هستند این جزایر زیبا و متصل از مهم ترین دیدنی های ایتالیا برای گردشگران محسوب می شوند که جذابیت ها و طبیعت دوست داشتنی را به خود اختصاص می دهند. این منطقه دارای جاذبه های گردشگری زیادی است مهم ترین بندرگاه های ماهی گیری در این منطقه واقع شده اند که در تجارت نقش به سزایی دارند و اهمیت اقتصادی بالایی دارند. افرادی که می خواهند آرامش وصف نشدنی را تجربه کنند بی شک این منطقه را برای سفرهای خود انتخاب می کنند این جزیره رویایی با وجود جاذبه های بسیار زیبایی که به خود اختصاص داده است می تواند به عنوان مقصد گردشگری ارزشمندی شناخته شود و مورد توجه باشد سفر رویایی به این مناطق می تواند تجربه های منحصر به فردی را برای اغلب افراد مهیا کند و از این جهت دارای اهمیت زیادی می باشد شما نیز اگر از علاقه مندان به سفرهای خارجی در نقاط مختلف دنیا هستید بهتر است سفری به اینگونه از مناطق گردشگری داشته باشید. هر ساله تورهای مسافرتی زیادی به این مناطق برگزار می شوند که دارای اهمیت هستند و از دید گردشگران پنهان نمی مانند.

از دیدنی های مورانو چه می دانید؟

مورانو بی شک یک منطقه تفریحی و گردشگری پر جاذبه در دنیا است منطقه ای ویژه سفرهای دریایی این شهر با وجود اینکه یکی از شهرهای تاریخی در ایتالیا است بسیار با اهمیت است و جاذبه های طبیعی بسیار زیادی نیز دارد. این منطقه تشکیل شده از ۷ جزیره است و به وسیله پل ها و مسیرهای آبی به یکدیگر متصل می شوند خیلی از گردشگرانی که تجربه سفر به این منطقه را داشته اند آن را همانند قطعه ای کوچک از ونیز می دانند که جاذبه های بیشتری را نیز در خود جای داده است با این تفاوت که آبراه های این کانال ها دارای عرض بیشتری هستند از این رو زندگی و تردد در این منطقه راحت تر از ونیز است. بنابراین یکی از امتیازات مهم سفر به مورانو وجود امکانات بیشتر است که تردد و رفت و آمد را برای علاقه مندان راحت تر کرده است. زیبایی این جزیره همانند دیدنی های ونیز است که در ادامه با آن آشنا می شوید.

 

 

کانال بزرگ مورانو:

این کانال یکی از مهم ترین دیدنی های مورانو برای گردشگران است این کانال بزرگ شهر مورانو را به دو قسمت تقسیم کرده است درست مانند ونیز که به دو بخش تقسیم شده است این کانال از کنال ونیز کوچک تر است و به دلیل اینکه شلوغ نیست برای تردد بسیار راحت است خیلی از گردشگران دوست دارند تا به محیط هایی بروند که از شلوغی به دور باشند به همین خاطر این شهر از ونیز طرفداران بیشتری دارد زیرا با خیالی آسوده تر می توانند در این شهر به گشت و گزار بپردازند و سختی های سفر در ونیز را ندارند.

جزیره مورانو

موزه شیشه ای مورانو:

این موزه یکی دیگر از جاذبه های زیبایی است که می توانید از آن دیدن کنید این موزه می تواند یکی از جاذبه های مشهور برای گردشگران باشد موزه ای فرهنگی که در یکی از کاخ ها واقع شده است و متعلق به قرن ۱۷ می باشد مجموعه جذاب و ارزشمندی که در این موزه موجود است دارای اهمیت زیادی است و از دید گردشگران زیادی مورد توجه است. این مجموعه ارزشمند توسط صنعتگران طراحی و جمع آوری شده است با راه اندازی این موزه قصد بر این بوده است تا از محصولات و تولیدات شیشه ای از دوران قدیم تا کنون رونمایی شود. جذابیت این موزه به دلیل برخورداری از تاریخچه تولید شیشه است و درباره صنعت شیشه سازی در آن دوران توضیحاتی صورت گرفته است.

  •  آرون گروپس

دیدنی های مورانو

کلیسای دی سانتا ماریا و سان دوناتا:

این کلیسا یکی دیگر از بناهای تاریخی در این شهر است شما با سفر به این جزیره می توانید از جذابیت های تاریخی این منطقه بازدید کنید این کلیسا در قرن ۱۷ ساخته شده است این کلیسا به دو قدیس مهم اهدا شده است و امروزه یکی از مهم ترین جاذبه های مورانو محسوب می شود. معماری موجود در این کلیسا بسیار دیدنی و جذاب است موزاییک کاری هایی که در بنا مشاهده می کنید به سبک رنسانس هستند و از این حیث جذابیت های بسیار زیادی دارند. از دیگر ویژگی های معماری این بنا می توان به سنگ های مرم و آجرنمای آن اشاره نمود با بازدید از این بنا می توانید به ویژگی های منحصر به فردی از آن پی برد.

مسجد مورانو

پلازا مولا:

از دیگر دیدنی های مهم در مورانو می توان به پلازا اشاره نمود پلاز یک کاخ سلطنتی پر جاذبه است و از زیبایی های بسیار زیادی برخوردار است معماری این کاخ همانند بناهای ایتالیا است و دارای معماری بی نظیری است این بنا معماری رنسانسی دارد و سبک های مختلفی در طراحی آن به کار رفته است. این کاخ دارای محبوبیت زیادی است و می تواند برای شما نیز جالب باشد این کاخ دارای یک باغ با طراحی زیبا و سرسبز است این مکان جذابیت های کمیابی دارد.

مورانو را بشناسید

این جزیره زیبا و دیدنی دارای زیبایی های زیادی است و یکی از مکان های دیدنی ایتالیا برای علاقه مندان محسوب می شود از دیگر جاذبه های زیبا در این منطقه می توان به تیم هنری شیاون، رستوران های قدیمی و مدرن و … اشاره نمود که از مهم ترین امکانات تفریحی در این منطقه برای گردشگران می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *