دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های زیبا و مهم مراوه تپه در استان گلستان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹
  • ۰

مراوه تپه شهری زیبا و دیدنی در استان گلستان است دیدنی های این شهر از جذابیت های زیادی برخوردار است روستاهای مختلف، مراتع جنگلی، طبیعت بکر، چشم اندازهای زیبا، رودخانه و آرامگاه ها از مهم ترین جاذبه های این شهرستان هستند که در ادامه این بخش بیشتر با آن ها آشنا خواهید و جاذبه های زیادی را می شناسید.

مراوه تپه از شهرهای دیدنی و پر جاذبه در استان گلستان است این شهر یکی از بخش های مرکزی در این استان و به دلیل نزدیک بوده به مرز ترکمنستان از اهمیت زیادی برخوردار است این منطقه دارای شرایط بسیار مناسبی است و مساعدترین زمین ها را برای کشاورزی به خود اختصاص داده است. مردمان این منطقه در زمینه کشاورزی فعالیت های زیادی دارند و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده اند این شهرستان که دارای بخش های مختلفی است امروزه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری گلستان تبدیل شده است بخش های شمالی این شهرستان به ترکمنستان متصل می شوند همچنین بخش های شرقی آن نیز به بجنورد راه دارند. از دیگر نواحی که در اطراف این شهر واقع شده اند می توان به کلاله و گنبد کاووس اشاره نمود این شهر دارای موقعیت جغرافیایی بالایی است و به دلیل جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی خود می تواند مکان مناسبی برای گردشگران باشد. در این مقاله به معرفی مهمترین دیدنی های مراوه تپه می پردازیم.

دیدنی های مهم مراوه تپه را بشناسید:

مراوه تپه، شهری زیبا با جاذبه های طبیعی و تاریخی که در استان گلستان قرار دارد این شهر جاذبه های مهمی همچون آرامگاه غریب اولیا، کوه های پالیزان، پسته های اصیل وحشی، جنگل های انار و … می باشد هر یک از این جاذبه ها جذابیت خاصی برای گردشگران خواهند داشت. این شهر که از دیدنی های گلستان است دارای طبیعتی زیبا است و روستاهایی با طبیعت بکر و خانه های سنتی دارد دیدنی های این منطقه همانند دیدنی های آق قلا نیز می باشند.

 

آرامگاه مختوم قلی فراغی:

یکی از جاذبه هایی که در غرب مراوه تپه واقع شده است این آرامگاه تاریخی است این آرامگاه متعلق به یکی از شاعران و عارفان شهر است این آرامگاه که بر روی تپه های این منطقه واقع شده است دارای مناظر بسیار زیبایی است و از چشم اندازهای زیبایی برخوردار است. این شاعر بزرگ ۵۷ سال سن داشته است و در سن ۵۷ سالگی از دنیا رفته است این شاعر در کنار قبرستان آق قلا که پدرش بوده است به خاک سپرده شده است. این شاعر شخصیت برجسته ای داشته است و دارای مجموعه آثار ارزشمندی است و کتاب های متعددی داشته است اکنون این آرامگاه به یکی از بناهای فرهنگی تبدیل شده است.

بنای قدیمی مراوه تپه

روستای گوگدره:

این روستا یکی دیگر از مهم ترین مکان های دیدنی در مراوه تپه روستایی سرسبز با جاذبه های طبیعی ویژه خود که مورد توجه بسیاری از گردشگران است روستای سرسبز این منطقه بسیار زیبا است و یکی از روستاهای مهم این منطقه برای کشاورزی و دامداری است. مردمان این روستا دارای فرهنگ و آداب و رسوم بسیار ویژه ای هستند مهمان نوازی و خون گرمی یکی از ویژگی های مهم مردمان این منطقه است.

مراوه تپه را بشناسید

  •  آرون گروپس

آبشار بالی قایه:

این آبشار یکی دیگر از زیبایی های مهم این استان است آبشاری با ارتفاع ۱۰ متر که از دل این کوه ها سرازیر می شود این آبشار محلی برای برخورد آبگیرها است در قسمتی از این منطقه آبشار درون تنگه سرازیر می شود و دارای مناظر بسیار زیبایی است. این آبشار از پوشش های گیاهی بسیار غنی برخوردار است انجیرهای وحشی درختان انار و مو از گونه های گیاهی مهم دراین مناطق هستند همچنین این منطقه دارای گونه هایی از درختان تمشک است. این رودخانه از چشمه های اطراف سرازیر می شود چشمه های روستای اوچران در این منطقه تامین کننده آب های این رودخانه است. انتهای این رودخانه به اترک منتهی می شود زیبایی های این آبشار دارای جذابیت های بسیار زیادی است و می توانید از مناظر زیبای آن نظارت کنید.

آبشار مراوه تپه

منطقه شکار ممنوع قازانقایه:

منطقه قازانقایه در دورترین قطه این استان واقع شده است این منطقه از نظر آب و هوایی دارای اهمیت زیادی است منطقه پالیزان که یکی از مناطق خشک و بیابانی است که دارای آب و هوای مناسبی می باشد بخش های راسه و آق چشمه نیز دارای آب و هوای سرد و مرطوب تری است. این منطقه از مساحت بسیار زیادی برخوردار است و یکی از مناطق وسیع در این استان است بخش مهمی از اراضی این منطقه صرف کشاورزی می شوند و از این لحاظ جزو منابع ملی به شمار می آیند بخش اعظمی از این زمین ها نیز در کشت درختان پسته است از دیگر زیبایی های این منطقه می توان به مرزهای رودخانه اترک اشاره نمود. تنوع جانوری این منطقه نیز از سوی دیگر موجب شده است تا یکی از مناطق محافظت شده باشد این منطقه از سوی محیط زیست نیز مورد حمایت واقع می شود.

دیدنی های مراوه تپه

روستای بش اویلی:

این روستا با طبیعت زیبای خود از دیگر دیدنی های مراوه تپه است که جذابیت های بسیار زیادی دارد و می تواند برای گردشگران مورد توجه باشد این روستا جزوی از شهرستان مراوه تپه است و در فاصله ۶۰ کیلومتری از کلاله قرار دارد این روستای زیبا در استان گلستان نیز بسیار شناخته شده است و از زیبایی های زیادی برای علاقه مندان خود برخوردار است.

روستای مراه تپه

 

جاذبه های این شهر بسیار زیبا است مراوه تپه دارای روستاهای متعددی است از دیگر روستاهایی که در این منطقه قرار دارند می توان به روستای چنارلی، روستای لهندر و … اشاره نمود شاید خالی از لطف نباشد که از طبیعت زیبای جنگل های راسه نیز بازدید کنید جنگل هایی که دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوری می باشند و اهمیت بسیار زیادی دارند. اگر از علاقه مندان به جاذبه های تاریخی و فرهنگی نیز می باشید بهرت است از مسجد جامع  این شهر دیدن کنید که یکی از بناهای قدیمی آن است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *