دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی فرج الله سلحشور و کارنامه هنری وی + علت فوت

  • عاطفه میرزایی
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی فرج الله سلحشور بازیگر، کارگردان، چهره پرداز و نویسنده معروف و سرشناس سینما و تلویزیون ایرانی همراه با تصاویر زیبا وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

زنده یاد فرج الله سلحشور تهیه کننده، کارگردان، بازیگر، نویسنده و چهره پرداز سرشناس و مشهور سینما و تلویزیون ایرانی می باشد. این هنرمند فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۱ در سن ۳۰ سالگی با فیلم ” توبه نصوح” به کارگردانی محسن مخملباف شروع نمود و آخرین فعالیت وی در سال ۱۳۹۴ سریال ” قصه های تیبان” بود. ایشان کارگردانی سریال های مذهبی چون ” مردان آنجلس”، ” ایوب پیامبر”، “یوسف پیامبر” و … را در کارنامه خود به نمایش گذاشته است.

خوب است بدانید که وی در مورخه هشت اسفند ماه سال ۱۳۹۴ به دلیل سرطان ریه دار فانی را وداع گفت. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی فرج الله سلحشور همراه با کارنامه هنری و تصاویر جالب وی آشنا شوید.

بیوگرافی مرحوم فرج الله سلحشور کارگردان و بازیگر معروف ایرانی

مرحوم فرج الله سلحشور نویسنده، تهیه کننده، کارگردان، بازیگر و چهره پرداز سینما و تلویزیون کشورمان متولد ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۳۱ در شهر قزوین چشم به جهان گشوده است، که متاسفانه در سال ۱۳۹۴ در تهران در سن ۶۳ سالگی درگذشت.

تاریخچه زندگی فرج الله سلحشور

فرج الله سلحشور فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۶۱ در سن ۳۰ سالگی با بازی در فیلم ” توبه نصوح” به کارگردانی محسن مخملباف در کنار محمد کاسبی و بهزاد بهزادپور وارد سینما شد و دو سال بعد در فیلم ” گورکن” به کارگردانی محمدرضا هنرمند به عنوان چهره پرداز و بازیگری پرداخت. در سال ۱۳۶۵ در فیلم ” پرواز در شب” به کارگردانی رسول ملاقلی پور به ایفای نقش پرداخت.

شرح حال خواندنی فرج الله سلحشور

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

عکس زیبا و جالب مرحوم فرج الله سلحشور

بیوگرافی فرج الله سلحشور + تصاویر جذاب

او در سال ۱۳۶۷ در فیلم ” انسان و اسلحه” ساخته مجتبی راعی علاوه بر بازیگری به عنوان تهیه کنندگی حضور یافت. سرانجام در سال ۱۳۷۲ در سن ۴۱ سالگی فیلم ” ایوب پیامبر” را با نقش آفرینی، کارگردانی و نویسندگی خودش ساخت و رسما وارد دنیای فیلم سازی شد. در سال ۷۶ در فیلم ” دنیای وارونه” کاری از شهریار بحرانی حضور داشت.

فرج الله سلحشور چندین سال کوشید تا داستان های قرآنی را به یک سریال تبدیل کرد و در سال ۱۳۷۶ سریال ” مردان آنجلس” را ساخت. در این سریال بازیگرانی همچون جعفر دهقان، مهتاب کرامتی، حسین یاری، رضا توکلی، جهانبخش سلطانی و … حضور داشتند.

سرگذشت جالب فرج الله سلحشور

زندگینامه جامع فرج الله سلحشور

در ادامه بیوگرافی فرج الله سلحشور آمده که ایشان بعد از ده سال یعنی در سال ۱۳۸۶ سریال پرطرفدار ” یوسف پیامبر” را کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی کرد. خوب است بدانید که وی بخاطر این فیلم در سال ۱۳۸۹ به جرم سرقت ادبی از طریق رونویسی فیلمنامه سریال یوسف از مجموعه کتاب و فیلم نامه دو جلد یوسف صدیق به سه سال حبس و پرداخت جریمه به مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان محکوم شد. ولی بعد از این حکم به دلیل اعتراض وی به شعبه ۱۰۷۵ ارجاع داده شد و بر اساس رای دادگاه به دلیل نبودن دلایلی بر تایید اتهام، فرج الله تبرئه شد.

زندگینامه خواندنی فرج الله سلحشور

عکس فرج الله سلحشور در کنار برادرش

بیوگرافی فرج الله سلحشور + گالری زیبا

شرح حال فرج الله سلحشور و همسرش

تجلیل از فرج الله سلحشور

در تاریخ بهمن ماه سال ۸۸ از فرج ‌الله سلحشور به خاطر ساخت مجموعه ” یوسف پیامبر” در آیین اختتامیه بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر، با حضور معاون وقت امور سینمایی تجلیل شد. وی هنگام دریافت جایزه، این سریال را نتیجه زحمات علمای دین دانست و جایزه اش را به حوزه علمیه قم تقدیم کرد.

زندگینامه کامل فرج الله سلحشور

بیوگرافی فرج الله سلحشور + تصاویر شخصی

تشبیه سینمای ایران به خانه فساد

مهر ماه سال ۱۳۹۰ به دنبال مصاحبه سلحشور با خبرگزاری کانون دانش‌آموزی ایران (پانا) و آنچه که توهین وی به بازیگران زن سینمای ایران گفته می‌شد، ۱۳ بازیگر زن سینما از وی به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کردند. سلحشور کمی بعد این موضوع را تکذیب کرد و ادعا نمود که گفته‌های وی بد منعکس شده است.

نگار جواهریان، باران کوثری، رویا تیموریان، مهناز افشار، مریلا زارعی، ترانه علیدوستی، هانیه توسلی نسبت به این موضوع اظهار تاسف کرده و خواستار کناره گیری فرج الله از سینما شدند. خانم تیموریان اظهارات وی را توهین به فیلم های خودش و بازیگرانی که در فیلم هایش ایفا کرده دانست.

شرح حال جالب فرج الله سلحشور

زندگینامه جالب فرج الله سلحشور

بی علاقگی سلحشور به دفن شدن در قطعه هنرمندان

فرج‌ الله سلحشور در در وصیت خود، به دفن شدن در قطعه هنرمندان، ابراز بی ‌علاقگی کرده و گفت:

«همین اینجا اعلام می‌کنم، من عضوی از خانواده سینما نیستم. همه، این موضوع را می‌دانند و بارها گفت[ه‌ا]م که من یک نفر از خانه سینما و وزارت ارشاد نیستم. من یک مبلغ [اسلامی] هستم و-اگر خدا توفیق دهد-از زبان هنر، استفاده می‌کنم که بتوانم حرف دین و خدا را بزنم. اصلاً من سینماگر نیستم و وصیت کردم که اگر شهید شدم یا فوت کردم، من را در قطعه هنرمندان، دفن نکنید. این فیلم‌هایی را که بنده و دیگر افراد ساخته‌ایم، باید بگویم که ما از این خانواده [هنرمندان] نیستیم.»

بیوگرافی فرج الله سلحشور و همسرش

بیوگرافی فرج الله سلحشور + تصاویر

فوت فرج الله سلحشور

وی سرانجام بعد از چند ماه تحمل سرطان ریه در بیمارستان، شنبه ۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۴ ساعت ۶ صبح در بیمارستان بقیه الله تهران دار فانی را وداع گفت و در امامزاده سید جعفر و سپیده حمیده خاتون واقع در باغ فیض تهران دفن شد.

 کارنامه هنری وی

  • (۱۳۶۱) توبه نصوح (محسن مخملباف) بازیگر
  • (۱۳۶۳) گورکن (محمدرضا هنرمند) بازیگر، چهره پرداز
  • (۱۳۶۵) پرواز در شب (رسول ملاقلی‌پور) بازیگر
  • (۱۳۶۷) انسان و اسلحه، (مجتبی راعی) بازیگر، تهیه کننده
  • (۱۳۷۲) ایوب پیامبر، بازیگر کارگردان فیلمنامه‌نویس
  • (۱۳۷۶) دنیای وارونه، (شهریار بحرانی) بازیگر
  • (۱۳۷۶) مردان آنجلس، کارگردان
  • (۱۳۸۶) یوسف پیامبر، کارگردان، تهیه کننده، نویسنده

بیوگرافی فرج الله سلحشور + عکس  زندگینامه فرج الله سلحشور و همسرش

امیدواریم از خواندن بیوگرافی مرحوم فرج الله سلحشور بازیگر و کارگردان معروف ایرانی و همچنین از تماشای تصاویر زیبا و جالب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *