دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی رضا توکلی و مروری بر نقش آفرینی های وی

  • عاطفه میرزایی
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی رضا توکلی هنرپیشه معروف و سرشناس سینما و تلویزیون ایرانی همراه با تصاویر جذاب و دیدنی وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

رضا توکلی بازیگر و کارگردان سرشناس و دوست داشتنی سینما و تلویزیون ایرانی می باشد. این هنرمند موفق فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۶۶ در سن ۲۷ سالگی آغاز نموده که تاکنون بیش از ۳۵ سریال به ایفای نقش پرداخته است. از آثار درخشان و ارزشمند رضا توکلی می توان به «او یک فرشته بود»، «پنجمین خورشید»، «فاصله ها»، «کیمیا»، «پرستاران»، «مانکن»، «موچین» و … اشاره کرد. در ادامه این مطلب از مجله آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با زندگینامه رضا توکلی همراه با تصاویر جدید و کارنامه هنری وی آشنا شوید.

بیوگرافی رضا توکلی

رضا توکلی هنرپیشه و کارگردان مشهور و سرشناس سینما و تلویزیون کشورمان متولد ۱۸ تیر ماه سال ۱۳۳۹ که هم اکنون وی ۶۰ سال سن دارد و در شهر مشهد مقدس چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل مدرک دیپلم می باشد.

زندگینامه رضا توکلی + عکس

رضا توکلی در یک خانواده متوسط و با اصالت در مشهد به دنیا آمده است، وی به دلیل شغل پدرش به تهران آمد و در منطقه امیریه سکونت کردند، رضا از همان کودکی به موسیقی علاقه شدیدی داشت و بخاطر مخالفت خانواده با این مقوله، به طور مخفیانه به دنبال موسیقی رفت و از سن ۸ سالگی می توانست با دستان خودش بنوازد.

شرح حال خواندنی و کامل رضا توکلی

عکس و زندگینامه رضا توکلی

شرح حال رضا توکلی و همسرش

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

چهره خندان و زیبا رضا توکلی

شرح زندگی رضا توکلی + عکس

او در آن دوران در کنار موسیقی در مساجد نیز حضور داشت و همیشه در نماز جماعت شرکت می کرد، اما وی در تظاهرات های قبل از انقلاب اسلامی به دلیل فیلم برداری ها  دستگیر شد. سپس با شروع جنگ او در امیدیه اهواز به کار فیلمبرداری پرداخت و چون فردی بسیار خنده رو و شادی بود خاطره های بسیاری در جبهه دارد، خوب است بدانید که او همسنگر شهید بابایی، تیمسار اردستانی و تیمسار رستمی بود.

شرح زندگی جالب رضا توکلی

رضا توکلی درباره شهید بابایی بیان کرده که:

آن روزها ما لحظات شیرینی را با هم گذراندیم؛ من فیلم‌ های زیادی از شهید بابایی دارم و بارها ایشان را خنداندم جزء اولین کسانی بودم که بعد از شهادت شهید بابایی به بالای سرش در سردخانه رسیدم و از این صحنه ها فیلمبرداری کردم.

شناخت بیشتر با بیوگرافی رضا توکلی

عکس رضا توکلی به همراه نسرین مقالنلو و رامین راستاد با لباس های متفاوت

بیوگرافی رضا توکلی + تصاویر جدید

اتفاق بدی که در جنگ برای رضا توکلی رخ داد موجی شدن وی بر اثر هواپیمایی بود از روی سرش رد شد و باعث شد چند صباحی موجی شود و در بیمارستان بستری شود.

بیوگرافی رضا توکلی + عکس

ورود رضا توکلی به عرصه هنری

این هنرمند به خاطر علاقه زیاد به هنر در همان دوره تحصیل وارد گروه های نمایشی و موسیقی در منطقه ۱۰ آموزش و پرورش تهران شد. سپس بعد از مدتی  توانست چندین نمایش همراه با اجرای موسیقی ارائه دهد. توکلی در مرکز فیلم برداری و تئاتر نیروی هوایی فعالیت می کرد که حاصل آن ساخت فیلم های ۱۶ م.م مستند داستانی، خبری و آموزشی بود.

زندگینامه جالب و جذاب رضا توکلی

رضا توکلی در سال ۱۳۶۶ اولین فیلم سینمایی خود را به طور حرفه ای به نام «غریبه» کاری از رحمان رضایی تجربه نمود. او در این فیلم در کنار مهدی هاشمی، اکبر عبدی، محبوبه بیات، رضا رویگری، کتایون ریاحی، علی اصغر گرمسیری، سروش خلیلی و… همبازی بود. سپس در همان سال نیز در فیلم «سیمرغ» کاری از اکبر صادقی به ایفای نقش پرداخت.

بیوگرافی رضا توکلی + گالری شخصی

در ادامه بیوگرافی رضا توکلی آمده که، وی در سال ۱۳۷۷ در سن ۳۸ سالگی سریال «گام آخر» به تهیه کنندگی محمدرضا خالقی را کارگردانی نمود که از شبکه یک سیما پخش شد. همچنین ایشان در سال ۱۳۹۱ فیلم سینمایی «سگ های پوشالی» به تهیه کنندگی و نویسندگی خودش کارگردانی کرد. در این فیلم بازیگرانی چون لیلا اوتادی، قاسم زارع، مهدی سلوکی، علیرضا جلالی تبار، امید محبی، مرتضی ضرابی، نیما شاهرخ شاهی، فرزاد فرزین و … حضور داشتند.

تاریخچه زندگی رضا توکلی

رضا توکلی درباره ویژگی های یک کارگردان بیان نموده که:

توکلی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های کارگردان این است که بتواند خوب بازیگر را ببیند، بتواند انرژی اش را درک کند، رابطه صمیمی با او برقرار کند و برای بازیگرش خساست به خرج ندهد و قیافه نگیرد. بازیگران ما باید یاد بگیرند که یک سکانس در صورت اجرای زیبا و درست به درستی دیده خواهد شد نه اینکه تنها برای خود بازی کند و فقط نقش خودش مهم باشد، چون تماشاگر متوجه این به هم ریختگی سکانس خواهد شد.

شرح حال جالب و جذاب رضا توکلی

گفتنی است رضا توکلی در سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی متعددی ایفای نقش کرده که از جمله آنها می توان به سریال های «مریم مقدس»، «کیمیا»، «موچین»، «مانکن»، «افسانه هزارپایان»، «پرستاران»، «رهایی»، «به خاطر مونا» و فلیم های «هیس! دختر ها فریاد نمی زنند»، «در مسیر تندباد»، «بوی گندم»، «دوازده صندلی»، «خیلی دور خیلی نزدیک»، «دایناسور» و … اشاره کرد.

شرح حال کامل رضا توکلی

عکس دونفره رضا توکلی در کنار دخترش

بیوگرافی رضا توکلی بازیگر معروف ایرانی

ازدواج و همسر رضا توکلی

رضا توکلی متاهل است و طبق آخرین اطلاعات یک دختر و یک پسر دارد.

زندگینامه خواندنی و کامل رضا توکلی

عکس زیبا رضا توکلی و نفیسه روشن

شرح زندگی رضا توکلی

عکس جالب رضت توکلی و پویا بیاتی

شرح حال خواندنی رضا توکلی

بیوگرافی رضا توکلی + کارنامه هنری وی

فیلم های سینمایی رضا توکلی 

یاسین (۱۳۹۲)، هیس! دختر ها فریاد نمی زنند (۱۳۹۲)، دوازده صندلی (۱۳۹۰)، بوی گندم (۱۳۸۹)، قند تلخ (۱۳۸۷)، معبد جان (۱۳۸۷)، استخونای بابام (۱۳۸۶)، دایناسور (۱۳۸۶)، خیلی دور، خیلی نزدیک (۱۳۸۳)، آیه‌ های زمینی (۱۳۸۲)، تسلیم سرنوشت ۲ (۱۳۸۲)، تیک (۱۳۸۰)، مریم مقدس (۱۳۷۹)، جوانی (۱۳۷۷)، روز شیطان (۱۳۷۳)، آخرین شناسایی (۱۳۷۲)، تعقیب سایه‌ ها (۱۳۶۹)، افسون (۱۳۶۷)، در مسیر تندباد (۱۳۶۷)، سیمرغ (۱۳۶۶)، غریبه (۱۳۶۶)

سریال های تلویزیونی رضا توکلی 

گاندو (۱۳۹۷)، افسانه هزار پایان (۱۳۹۷)، سر دلیران (۱۳۹۷)، پرستاران (۱۳۹۵)، برادر (۱۳۹۵)، آخرین بازی (۱۳۹۳)، کیمیا (۱۳۹۳)، رهایی (۱۳۹۲)، مثل من، مثل تو (۱۳۹۱)، به خاطر مونا (۱۳۹۱)، راستش را بگو (۱۳۹۱)، پنج کیلومتر تا بهشت (۱۳۹۰)، چهار چرخ (۱۳۹۰)، عملیات ۱۲۵ (۱۳۸۹)، فاصله ها (۱۳۸۹)، خسته دلان (۱۳۸۸)، پنجمین خورشید (۱۳۸۸)، غیر محرمانه (۱۳۸۷)، جاده در دست تعمیر (۱۳۸۷)، یک وجب خاک (۱۳۸۶)، چهل سرباز (۱۳۸۶)، زیر زمین (۱۳۸۵)، به دنیا بگویید بی ایستد (۱۳۸۵)، فصل زرد (۱۳۸۴)، روز های اعتراض (۱۳۸۴)، او یک فرشته بود (۱۳۸۴)، رانت خوار کوچک (۱۳۸۲)، سفر سبز (۱۳۸۱)، جوانی (۱۳۸۰)، رستوران خانوادگی (۱۳۸۰)، عید آن سال ها (۱۳۷۷-۱۳۷۸)، مردان آنجلس، سیمرغ (۱۳۷۱)

شبکه خانگی 

سریال مانکن (۱۳۹۸)، موچین (۱۳۹۹)

بیوگرافی رضا توکلی هنرپیشه سرشناس کشورمان

عکس و بیوگرافی رضا توکلی

زندگینامه رضا توکلی و همسرش

رضا توکلی و دخترش کنار دریا

زندگینامه کامل رضا توکلی

عکس های شخصی رضا توکلی

بیوگرافی رضا توکلی + تصاویر شخصی

امیدواریم از خواندن بیوگرافی رضا توکلی بازیگر سرشناس و مشهور سینما و تلویزیون ایرانی و از تماشای تصاویر جذاب و جدید وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه مل بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *