دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش ساخت گل با دستمال کاغذی به صورت مرحله به مرحله

  • ندا خوشرو
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با آموزش ساخت گل با دستمال کاغذی به صورت مرحله به مرحله آشنا شدید که امیدواریم از ساخت این گل زیبا در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را سپری کنید.

گل ها را می توانید با کمک انواع وسایل دور ریختنی نظیر دستمال کاغذی و کاغذ رنگی و مقوا و کاموا و … بسازید. ساختن گل با دستمال کاغذی یکی از انواع روش های ساده و کاربردی برای ساختن گل های تزیینی است که شما می توانید با کمک دستمال کاغذی ها با رنگ های متنوع گل های تزیینی زیبایی را درست کنید.

ساخت گل با روبان، ساخت گل با کلینکس و ساخت گل کاغذی از انواع روش های مختلف برای ساختن گل های رنگارنگ و زیبا است و شما می توانید با کمک این روش ها گل های زیبا و جذابی در منزل برای سرگرم کردن خود بسازید.

طرز ساخت گل با دستمال کاغذی

ساخت گل با دستمال کاغذی

گلهایی که با دستمال کاغذی درست می شوند زیبایی و جذابیت خاصی دارند و شما می توانید از این گل های زیبا برای تزیین هفت سین و تزیین اتاق خواب و … استفاده کنید. علاوه بر گلسازی با وسایل دور ریختنی می توانید با کمک این وسایل گلدان های زیبایی را هم بسازید که ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی نیز می تواند ایده جالبی باشد.

ساخت گل با کمک دستمال کاغذی به صورت مرحله به مرحله

وسایل لازم برای گلسازی با دستمال کاغذی

  • برگ دستمال کاغذی ( ۲۰*۲۶ یا ۲۰*۳۰ )‌ : ۱۲ عدد
  • قیچی
  • گلدان
  • پیپ پاک کن و یا هر وسیله ای با قابلیت انعطاف پذیری : ۱۲ عدد
  • ربان : برای تزیین کردن گلدان
  • نوار چسب
  • خط کش و یا متر

وسایل لازم برای ساخت گل

طرز ساختن گل با دستمال کاغذی

۱.ابتدا دستمال کاغذی ها را آماده کنید سپس سه برگ از دستمال کاغذی ها را روی سطحی صاف به خوبی پهن کنید و دستمال کاغذی ها را روی یکدیگر بگذارید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ساخت گل با کمک دستمال کاغذی
۲. دستمال کاغذی های پهن شده را تا کنید.
۳. دستمال کاغذی های تا شده را روبروی تان قرار دهید و گوشه پایینی آن ها را به اندازه ۳ سانتی متر به طرف داخل تا کنید سپس آن ها را بچرخانید و به طرف دیگر تا کنید و به همین صورت همه دستمال کاغذی ها را در اندازه های ۳ سانتی متری تا کنید.

آموزش ساخت گل با کمک دستمال کاغذی
بعد از اینکه همه دستمال ها را تا کردید باید شبیه به یک آکاردئون شوند.

روش ساخت آسان گل با کمک دستمال کاغذی ساخت دستمال کاغذی به شکل آکاردئون
۴. در این مرحله از ساخت گل باید گل ها را به صورت زیر درست کنید:
آکاردئون تشکیل شده را از قسمت وسط تا کنید و یک پیپ پاکن در اندازه ۴ سانتی متری را دور آکاردئون بپیچید سپس با چرخاندن پیپ پاک کن اتصال گل به ساقه اش را محکم تر کنید.

روش ساخت گل با دستمال کاغذی

دو عدد پیپ پاک کن دیگر را هم به همین شکل در هر طرف و با فاصله ۶ تا ۷ سانتی متری از مرکز وصل نمایید. با وصل کردن پیپ پاک کن ها در جهت های مختلف می توانید رنگ های متضاد را برای گل های کاغذی درست کنید. توجه داشته باشید که اگر پیپ پاکن ها را را در یک جهت قرار دهید همه گل های شما به یک شکل می شوند.

مراحل ساختن گل با کمک دستمال کاغذی

کاغذ ها را به ۳ قسمت کاملا مساوی تقسیم نمایید ( در اندازه ۶ تا ۷ سانتی متر )‌ پیپ پاکن ها باید در راس قرار بگیرند و اگر لازم بود جای پیپ پاکن ها را باید به خوبی تنظیم کنید.

آسان ترین مراحل برای ساختن گل

انتهای گل ها را به صورت گرد ببرید و اگر نیاز است باید گوشه های بیرونی گل ها را بیشتر از گوشه داخلی آن ها ببرید. از خورده کاغذ ها می توانید برای پر کردن گلدان ها استفاده نمایید.

آموزش مرحله به مرحله ساختن گل با دستمال کاغذی
۵. در این مرحله از ساختن گل با دستمال کاغذی باید گل ها را پف دهید. برای پف دادن به گل ها در حالیکه که ساقه گل ها را در دست هایتان گرفته اید آکاردئون گل را به صورت آرام آرام باز کنید و لایه خارجی را به سمت بالا و دور تا دور گل بکشید.

ساختن گل با کمک دستمال کاغذی

لایه میانی را به سمت بالا بکشید و لایه زیرین را هم به سمت پایین بکشید تا این دو لایه از یکدیگر جدا شوند.

آموزش ساختن گل با کمک دستمال کاغذی ساخت گل های زیبا با دستمال کاغذی

گل ساخته شده را بر عکس کنید و با کمی فشار انگشت خود را به آرامی از ساقه میانی به طرف گوشه گل کشیده و لایه زیری را هم به سمت لایه میانی فشار دهید.

مراحل ساخت ساقه گل با پیپ پاکن مراحل ساخت گل های رنگی
۶. در مرحله آخر گلسازی با دستمال کاغذی باید گل ها را درون گلدان بچینید. برای اولین لایه ساقه گل ها را باید در گلدان مقداری خم کنید تا به طرف بیرون باشند و همین روش را هم برای لایه دوم باید انجام دهید. برای بالای آن ها نیز دو یا سه گل بیشتری باید بگذارید و اگر لازم است باید چیدن گل ها را باید تغییر دهید تا به چیدن مورد نظر خود برسید.

ساختن گل با دستمال کاغذی

می توانید از ربان نیز برای تزیین کردن گلدان ها استفاده کنید. مقداری از ربان را ببرید و با کمک نوار چسب دو طرف اسکاچ ربان را به گلدان بچسبانید. برای درست کردن این مدل گل ها می توانید از رنگ های متنوع استفاده کنید. گل ها با رنگ های صورتی و قرمز برای روز تولد مناسب هستند و همچنین می توانید از گل ها با رنگ زرد و قهوه ای استفاده کنید تا گل آفتابگردان زیبایی درست شود.

مدل گل با دستمال کاغذی

ایده های ساختن گل با دستمال کاغذی

ساختن کاردستی از آن دسته فعالیت های جذابی است که اکثر والدین سعی می کنند که به کودک شان آموزش های مختلفی ارائه دهند که ساختن گل با دستمال کاغذی نیز یکی دیگر از کاردستی های بسیار جذاب و در عین حال سریع و ارزان است که با رنگ های دلخواه می توانید گل های بسیار زیبا و دست ساز تهیه کنید که ماندگاری بالایی داشته و در مدت زمان کمی می توانید گل های زیادی را بسازید، در ادامه مطلب تصاویری از ساخت گلها با دستمال کاغذی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد تا با ایده گرفتن از آن بتوانید با دستمال کاغذی گل های رنگارنگ و زیبایی بسازید.

آموزش ساختن گل با دستمال کاغذی

ساختن گل با دستمال کاغذی از خلاقیت های تزیین منزل می باشد که تهیه آن در خانه و محل کار باعث زیبایی محیط با کمترین هزینه می شود، بنابراین می توانید در منزل با کمک لوازم ساده گل های زیبا و رنگی درست کنید و برای تزیین هدیه از این گل ها کمک بگیرید فقط کافی است طبق مراحل آموزش داده پیش بروید تا با دستمال کاغذی گل های بسیار زیبایی درست کنید.

درست کردن گل با دستمال کاغذی

کاردستی ساختن گل با دستمال کاغذی

درست کردن گل های رنگارنگ با دستمال کاغذی

روش درست کردن گل با دستمال کاغذی

ترفند ساده برای درست کردن گل با دستمال کاغذی

درست کردن گلهای بسیار شیک با دستمال کاغذی

ترفندهای بسیار زیبا در ساختن گل

آشنایی با نحوه ساخت گل با دستمال کاغذی

روش ساخت گل با دستمال کاغذی

آموزش ساخت گل با دستمال کاغذی

آموزش درست کردن گلهای رنگی بسیار شیک

ساختن گل تزیینی زیبا و رنگارنگ با دستمال کاغذی

ساخت گل های قرمز با دستمال کاغذی رنگیضمن سپاس از همراهی شما دوستان عزیز، در این مطلب ساختن گل با دستمال کاغذی را به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم از ساخت این گل زیبا نهایت لذت را ببرید و بتوانید با کمک آن تزیینات زیبایی را برای تم تولد و سفره هفت سین و … داشته باشید جهت آموزش گلسازی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *