دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های تاریخی و طبیعت سرسبز سراب

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

شهر زیبای سراب از شهرهای باستانی و تاریخی است که در استان آذربایجان شرقی واقع شده است این شهر توریستی دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی است از مهم ترین دیدنی های سراب می توان به مسجد جامع شهر و آب گرم معروف آن اشاره کرد از دیگر جاذبه های مهم در این منطقه می توان به آتشکده تاریخی آن اشاره کرد.

شهر سراب شهری خوش آب و هوا در استان آذربایجان شرقی است این شهر در کناره رودهای تبریز و اردبیل واقع شده است و از چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی برخوردار است این شهر دارای طبیعتی زیبا است و با وجود آثار تاریخی که از آن به جای مانده است بسیار شهرت دارد این شهر یکی از مقاصد گردشگری در این استان است و جذابیت های زیادی دارد. این شهر کوهستانی به دلیل آب و هوای معتدلی که دارد می تواند مقصد گردشگری مناسبی برای شما گردشگران باشد و از جذابیت های زیادی برخوردار است این منطقه دارای کوهستان های مرتفع و مراتع بسیار سرسبز است که در سفر خود به این منطقه می توانید از جذابیت های آن دیدن کنید. جاذبه های تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون آتشکده باستانی شهر از مهم ترین جاذبه های تاریخی است که علاقه مندان و بازدیدکنندگان زیادی نیز دارد.

دیدنی های منطقه باستانی سراب:

این شهر یکی از مکان های دیدنی آذربایجان شرقی است که از جذابیت های زیادی برخوردار است و می تواند یکی از مقاصد گردشگری برای شما عزیزان و علاقه مندان باشد شما علاقه مندان در سفر به این منطقه باستانی تجربیات جذابی را کسب می کنید.

جاذبه گردشگری سراب

 

مسجد جامع سراب:

این مسجد دیدنی یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر سراب می باشد که از لحاظ مذهبی و تاریخی از قدمت بسیار زیادی برخوردار است. مسجد جامع سراب در قرن ۹ ساخته شده است و می تواند یک مکان دیدنی عالی برای مسافران در طول سفر باشد.همچنین این مکان در فهرست آثار ملی به عنوان یک مکان مذهبی با قدمت زیاد به ثبت رسیده است. این مکان دیدنی نه دارای گلدسته و نه دارای مناره می باشد که می تواند قابل توجه باشد. اگر قصد سفر به شهر سراب را دارید این مکان دیدنی یکی از تاریخی ترین مکان هایی ست که می توانید در این شهر مشاهده نمایید. این مکان برای مردم این شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مسجد سراب

  •  آرون گروپس

آبگرم اسبفروشان:

یکی دیگر از دیدنی های شهر سراب آبگرم اسبفروشان می باشد که در حدود ۲۲ کیلومتری این شهر واقع شده است. این مکان بی نظیر در طول سال مسافران زیادی را به سمت خود می کشد تا بتوانند از خواص درمانی آن استفاده نماید. این آبگرم دارای خواص درمانی زیادی می باشد و برای بیماری هایی همچون درد مفاصل، پوست و … بسیار مناسب است. این مکان دیدنی در دامنه ی زیبای بزقوش واقع شده است و به یکی از پربازدیدترین مناطق در شهر سراب تبدیل شده است و می تواند یک روز تفریحی عالی را برای شما مسافران عزیز بسازد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این آبگرم بی نظیر بازدید نمایید و از خواص آن استفاده کنید. شما می توانید با پرداخت هزینه اندک از این منطقه گردشگری استفاده کنید.

چشم انداز سراب

سوغات سراب:

این شهر پربازدید دارای سوغاتی های فراوانی می باشد که می توانید برای عزیزان خود در طول سفر از این شهر سوغاتی تهیه نمایید. معروف ترین سوغاتی این شهر فرش و قالیچه مشایخی می باشد که بافت آن تقریبا در تمامی روستا رواج دارد. همچنین در این شهر کره های محلی، فتیر، عسل و شیرینی های خوشمزه ای دارد که می توانید آن ها را تهیه نمایید. قالیچه های معورف سراب در تابستان بیشترین فروش را دارند و تقریبا تمام کسانی که به این شهر سفر می کنند بعید است که این فرش های زیبا رای برای خود خریداری نکنند.

دیدنی های سراب

سنگ نوشته رازلیق:

از گذشته های دور در ایران سنگ نوشته های زیادی باقی مانده است که تاریخ کشور را به رخ جهانیان می کشد. یکی از این سنگ نوشته های تاریخی در شهر سراب واقع شده است که نام آن رازلیق می باشد. این سنگ نوشته دارای کشور گشایی ها و پیروزی های پادشاهان در گذشته است که تمامی آن ها را بر روی سنگ حک کرده اند و از آن زمان در این شهر باقی مانده است. رازلیق یکی از قدیمی ترین مکان های این شهر می باشد که برای مردم آن به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود.این مکان دیدنی می تواند یک روز عالی را در طول سفر برای شما بسازد.سنگ نوشته سراب

 

امامزاده امروز:

یکی دیگر از دیدنی های سراب که در گذشته آتشکده بوده است امامزاده امروز می باشد که در آن یکی از امامزاده ها دفن شده است. این مکان تاریخی مذهبی در حدود ۹ کیلومتری شمال شرق این شهر واقع شده است و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این مکان دیدنی در گذشته آتشکده ای برای عبادت حکومت ساسانیان بوده است و با پدید آمدن اسلام به امامزاده تبدیل شده است. اگر قصد سفر به این شهر قدیمی و تاریخی را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این مکان بازدید نمایید.

طبیعت سراب

اگر شما گردشگران و علاقه مندان عزیز قصد دارید تا مدتی را در این شهر سکونت داشته باشید باید سری به هتل های این شهر بزنید بنابراین برای اقامت در این شهر جای هیچ نگرانی وجود ندارد و به راحتی می توانید از مسافرخانه ها و هتل ها برای اسکان خود استفاده کنید همچنین این امکان وجود دارد تا از مراکز خانه های معلم آذربایجان شرقی نیز استفاده کنید که امکانات اقامتی و رفاهی برای شما گردشگران فراهم می کنند. یکی از این مراکز اسکان خانه معلم های تبریز است که اگر امکان داشته باشد می توانید سری به تبریز نیز بزنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *