دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

جذاب ترین دیدنی های اسلواکی در سفر چند روزه به این کشور زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

اسلواکی یکی از کشورهای پر جاذبه دنیا است وجود دیدنی های تاریخی و طبیعی در کشور اسلواکی موجب شده است تا هر ساله گردشگران زیادی از کشورهای همسایه به این منطقه سفر کنند و از زیبایی های آن بازدید کنند. این کشور دارای کلیساهای تاریخی، قلعه ها، پارک ملی و … می باشد که هر یک از جذابیت های زیادی برخوردار می باشند.

اسلوکی یکی از کشورهای پر جاذبه دنیا استاین کشور در اروپای مرکزی واقع شده است و به دلیل هم جواری و هم مرزی با کشورهای دیگر مورد اهمیت است از کشورهای همسایه و نزدیک به این کشور می توان به لهستان، مجارستان، جمهوری چک، اوکراین، اتریش و … اشاره نمود وجود جاذبه های متنوع در این کشور موجب شده است تا به یکی از قطب های گردشگری در دنیا تبدیل شود این کشور دارای کافه ها و رستوران های مختلفی است که از جذابیت های زیادی برخوردار هستند. این کشور با وجود خیابان های پر پیچ و خم و زیبای خود شناخته شده است شهرهای زیبای آن با وجود قلعه های تاریخی دیدنی تر می شوند و می تواند از سوی شما گردشگران مورد توجه باشد. از مهم ترین جاذبه ها و دیدنی های اسلواکی می توان به کلیسای گوتیک اشاره نمود این کلیسا یکی از بناهای تاریخی است که دارای معماری ارزشمند و برجسته ای است شما علاقه مندان در ادامه این بخش اطلاعات گردشگری بیشتری را درباره این کشور به دست می آورید.

دیدنی های معروف کشور اسلواکی:

این کشور با وجود قلعه های تاریخی، کلیساها، جنگل های سرسبز و زیبا بسیار دیدنی است و از جذابیت های زیادی برخوردار می باشد خیلی از گردشگران این منطقه را با وجود آب گرم های آن نیز به خاطر دارند از سوی این کشور و شهرهای مختلف آن دارای امکانات تفریحی ویژه ای نیز می باشند به خصوص در فصل های زمستان این منطقه از جذابیت های زیادی برخوردار است و امکان انجام ورزش های زمستانی در آن وجود دارد. شما علاقه مندان و گردشگران در سفرهای خود به این مناطق می توانید از جاذبه های بسیار زیادی دیدن کنید روستاهای حفاظت شده، دریاچه های یخ زده و موزه های فضای باز از مهم ترین جاذبه های این کشور می باشند.

 

غارهای کارست اسلواکی:

این غارها در شما زیباترین دیدنی های اسلواکی واقع شده اند در این منطقه بیش از ۲۵۰۰ غار وجود دارد در سال های اخیر نیز با کشف چندین غار دیگر بر اهمیت این غارها افزوده شده است و در حال حاضر مجموعه ای از ۴۰۰ غار دیگر در این منطقه کشف شده اند که هر یک از ویژگی های مهم برخوردار هستند. این غارها در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند و خیلی از علاقه مندان به غارنوردی تجربه سفر به این مناطق را دارند. در این غارها امکان قایق سواری وجود دارد این غارها به غارهای آراگونیت جهان شهرت دارند نحوه پیدایششان بسیار جالب است و از قدمت تاریخی برخوردار می باشند.

غار اسلواکی

لوچا:

اگر از علاقه مندان به معماری رنسانس هستید باید سری به منطقه لوچا بزنید این شهر سبک معماری بسیار جالبی دارد و پر از معماری های رنسانسی است کلیسای کاتولیک روم سنت جیمز از بلندترین گنبدهای چوبی در دنیا است که در این شهر واقع شده است و از جاذبه های مهم آن به شمار می آید. این شهر قدیمی نیز در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است تالار قدیمی شهر و موزه ای قدیمی نیز از دیگر جاذبه های لوچا برای گردشگران هستند.

جاذبه های تاریخی اسلواکی

  •  آرون گروپس

پیه شتانی:

این شهر زیبا که به دلیل داشتن چشمه های آب گرم خود شناخته شده است جای مناسبی برای سفر شما خواهد بود به ویژه زمانی که قصد استراحت دارید و به دنبال جایی پر آرامش می گردید زیرا چشمه های آب گرم و معدنی این منطقه دارای خاصیت درمانی بالایی هستند. خواص زمین گرمایی این چشمه های جوشان و گرم بیماری های شما را درمان می کند شما در سفر خود به این شهر نه تنها می توانید بیماری هایتان را درمان کنید بلکه باد گشت و گزار در نواحی اطرافی این منطقه می توانید تفریحات مختلفی داشته باشید.

دریاچه اسلواکی

ستارا لوبونیا:

این شهر شهرت خود را مدیون موزه هایی با فضای باز است این موزه ها که موزه معماری محلی شناخته می شوند از ارزش زیادی برخوردار می باشند و جذابیت های زیادی دارند قلعه لوبونیا، خانه های اطراف آن و دیگر جاذبه ها می تواند جذابیت های توریستی این شهر را برای گردشگران بیشتر کند. با بازدید از خانه های چوبی این منطقه به خوبی می توانید با سبک زندگی مردمان اسلواکی در قرن ۱۹ آشنا شوید و بیشتر به جاذبه های تاریخی آن پی ببرید این شهر نیز یکی دیگر از دیدنی های اسلواکی است.

دیدنی های اسلواکی

پارک ملی بهشت اسلواکی:

این پارک از مهم ترین جاذبه های طبیعی در اسلواکی است و همانطور که از نام آن پیداست بهشتی گمشده با جاذبه های بسیار زیبا می باشد این پارک در شمار پارک های ملی این کشور واقع شده است و دارای مراتع سرسبز و جنگلی است غارهای خنک با آب و هوای مطبوع و معتدل نیز یکی دیگر از امتیازات این پارک های ملی هستند. اگر قصد دارید تا با یپاده روی یا دوچرخه سواری تجربیات بیشتری را از سفر به این مناطق داشته باشید باید سری به این پارک دیدنی نیز بزنید. دریاچه، حوضچه، دره، پارک، غار یخی و … از دیگر جاذبه های مهمی به شمار می آیند که می توانید از آن ها دیدن کنید این پارک ملی به دلیل جذابیت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک اسلواکی

رشته کوه های کارپات:

شما با دیدنی مناظر شهر از بالای این رشته کوه ها می توانید با زیبایی های بیشتری آشنا شوید این رشته کوه های از جمهوری چک نیز عبور می کنند و همواره پوشیده از برف هستند در این منطقه محافظت شده جنگلی شما می توانید جاذبه های بسیار زیبایی را مشاهده کنید. این مناطق جنگلی مکان بسیار مناسبی برای گشت و گزارهای شما خواهند بود همچنین گزینه بسیار مناسبی برای علاقه مندان به کوهنوردی هستند در برخی از فصل های سال به ویژه زمستان نیز این منطقه دارای ورزش های جذاب است. کوه های کارپات از زیباترین رشته کوه های در جهان هستند.

جاذبه های اسلواکی

جاذبه های اسلواکی از تنوع و جذابیت های زیادی برخوردار هستند این کشور به دلیل همسایگی با جمهوری چک نیز با اهمیت است این جمهوری نیز یکی از مناطق توریستی است و شما می توانید در لینک با مکان های دیدنی پراگ در جمهوری چک بیشتر آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *