دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش اپیلاسیون با صمغ عربی و آشنایی با مزیت های آن

  • ملیحه بال افکن
  • ۵ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

در واقع انجام اپیلاسیون با صمغ عربی چندان کار سخت و پیچیده ای نیست و شما می توانید با مطالعه این مطلب و اعمال دستورالعمل های آن به راحتی موهای زائد بدن خود را از بین ببرید.

به طور کلی یکی از با صرفه ترین و بهترین روش های حذق موی زائد بدن استفاده از وکس و موم برای اپیلاسیون است از آنجایی که استفاده از این مواد باعث سست شدن موهای زائد و کاهش سرعت رشد آن ها می شود طرفداران این روش بسیار است و البته که یکی از بهترین این مواد صمغ عربی است که به روش سرد و حتی بدون نیاز به پد به راحتی قابل استفاده می باشد.

اپیلاسیون با صمغ عربی

بهتر است بدانید که صمغ عربی در واقع از تراوشات درختی از خانواده آکاسیاها است که در اکثر کشور های آفریقایی مانند سنگال، نیجریه و آفریقای جنوبی و حتی در ایران شهر هایی مانند بوشهر و کرمان به صورت خودرو رشد می کند. صمغ عربی از لحاظ ظاهری مشابه گرانول های کرمی رنگ تا قهوه ای روشن بوده و درون آب به صورت محلول یافت می شود. توجه داشته باشید که به دلیل طبیعی بودن این ماده در زمان استفاده از آن از بروز حساسیت های پوستی جلوگیری خواهد شد و بدین ترتیب رشد مجدد موهای زائد بین زمان ۳ الی ۸ هفته خواهد بود. همانطور که می دانید در ایام گذشته زمانی که هیچ خبری از موم عربی که البته نام اصلی آن موم خلیجی است نبود بسیاری از افراد برای رفع موهای زائد بدن خود تنها به دستگاه های اپیلاسیون واقع در مراکز آرایشی و بهداشتی و همچنین بسیاری دیگر از موم گرم کن ها استفاده می کردند که علاوه بر دشواری انجام آن ها بسیار دردناک، پیچیده و پردردسر بودند. بدین ترتیب با گذر زمان موم عربی به بازار آمد و به مشکلات این چنینی پایان داد.

چگونگی اپیلاسیون با صمغ عربی

توجه داشته باشید که اپیلاسیون با موم عربی یا همان صمغ عربی که یک ماده چسبناک محسوب می شود با رایحه های مختلفی که شامل روغن های ارگانیک مختلفی است انجام می گیرد:

  • روغن آووکادو
  • روغن تخت ریحان
  • روغن آرگان
  • روغن جوجوبا

همچنین با سایر روغن هایی که توسط دانه های روغنی روغن گیری می شوند ترکیب می شوند و در حال حاضر توجه بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کرده اند. به طور کلی حذف موهای زائد بدن با موم خلیجی به خاطر داشتن ویسکوزیته بالا و قدرت چسبندگی این امکان را دارد که به دست شما نچسبد و موهای بدن را به صورت کامل به خود درگیر کند. از دیگر ترکیبات این ماده می توان به وازلین، شیره کاشانی، سویل مارکو و صمغ عربی اشاره کرد که معمولا می توانید فرآیند اپیلاسیون را بدوم مراجعه به احدی خودتان به راحتی انجام دهید. همچنین این نکته را از یاد نبرید که اپیلاسیون با موم خلیجی می تواند مدت زمان رشد موهای بدن را تا یک ششم به وسیله روش های دیگر کاهش دهد.

رایحه های مختلف صمغ عربی

دستورالعمل استفاده از صمغ عربی:

توجه داشته باشید که صمغ عربی در واقع موم سرد محسوب می شود و نیازی به گرم کردن ندارد. به همین خاطر می توانید به راحتی در فضای منزل به اپیلاسیون بدن با موم یا صمغ عربی بپردازید. برای شروع تنها کافی است مقداری از موم را بر روی سطح مورد نظر در جهت رویش موها با فشار روی پوست خود پهن کنید و سپس با دست و بر خلاف رشد موها موم را از پوستتان جدا نمایید. در این حالت موها از ریشه کنده می شوند. همانطور که متوجه شدید موم عربی دارای مجوز بهداشت می باشد و به دلیل داشتن مواد اولیه مناسب برای تمامی پوست ها حتی پوست های حساس مناسب خواهد بود و قادر است جوش های سرسیاه را از بین ببرد و موجب روشن کنندگی و لایه برداری پوست گردد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

قیمت موم عربی:

بهتر است بدانید که به دلیل داشتن تنوع در صمغ های عربی اپیلاسیون قیمت ها مختلف هستند و معمولا با توجه به مصرف خانگی یا سالن ها خریداری می شوند. صمغ عربی در واقع به دلیل مقرون به صرفه بودن و استفاده راحت طرفداران زیادی دارد و شما برای اطلاع از قیمت آن ها بایستی به فروشگاه لوازم آرایشی یا بهداشتی مراجعه نمایید. تنها کافی است یک مرتبه از این موم عالی استفاده نمایید تا مشتری دائم آن شوید.

دستورالعمل انجام اپیلاسیون با موم عربی

مزیت های اپیلاسیون با موم عربی:

موم عربی یا همان صمغ عربی که به منظور رفع موهای زائد بدن مورد استفاده قرار می گیرد مزیت های زیادی دارد که در ادامه به بیان خواص صمغ عربی پرداخته ایم:

حاوی پروکساید:

توجه داشته باشید که به دلیل وجود پروکساید پایین تر از ۱.۵ در صمغ های عربی این موم قادر است تمامی خواص روغن های ارگانیک را در طی مدت زمان کوتاهی به پوست شما منتقل کند.

مزیت های استفاده از موم خلیجی

عدم آسیب دیدگی درم و اپیدرم:

همانطور که می دانید برخی از افراد نمی توانند در حین استفاده از سایر موم ها در امان بمانند زیرا در برخی موارد دارای پوست ظریفی هستند و ممکن است دچار سوختگی درجه سه در آن ها شود و این نشانه عدم استاندارد موم مصرفی خواهد بود. صمغ عربی یا همان موم خلیجی به دلیل پایین بودن دما در آن درصد سوختگی حین مصرف به صفر خواهد رسید.

سست نمودن ریشه و پیاز مو:

این ماده به دلیل داشتن فابیو ها در دراز مدت می تواند پیاز مو را ضعیف و ضعیف تر کند به گونه ای که فرد مصرف کننده متوجه می شود موهای زائد بدنش بافتی ناپایدار دارند. جالب است بدانید که در این حالت پس از گذشت کمتر از یک سال موهای زائد به طور کامل حذف خواهند شد.

چگونگی رفع موهای زائد با موم عربی

شفاف کنندگی پوست:

توجه داشته باشید صمغ عربی علاوه بر اینکه هیچ ضرری برای بدن و پوست شما ندارد می تواند موجب افزایش درخشندگی و شفافیت ناحیه ای از پوست گردد که موم را در آن قسمت مورد استفاده قرار داده اید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *