دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آموزش بافت شطرنجی به زبان ساده

  • محدثه خاکشور
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب آموزش بافت شطرنجی را به قلم کشیده ایم، شما خانم های عزیز می توانید به راحتی با استفاده از این بافت شال و کلاه های زیبایی را برای خود، خانواده و یا هدیه به دوستان ببافید.

بافت شطرنجی از بافت های زیبا و پرطرفداری است که در بافتنی ها به کار می رود، همانطور که از نام آن هم مشخصی می باشد، از قرار گرفتن مربع های هم اندازه در کنار یکدیگر به وجود می آید که به صورت زیر و رو بافته می شوند. در این مطلب  آموزش بافت شطرنجی را به رشته ی تحریر در آورده ایم.

بافت شطرنجی از جمله بافت های جذاب و پرکاربرد می باشد که در عین سادگی بسیار زیبا است، این بافت که به بافت سبدی هم شناخته می شودکه در بسیاری از پوشاک از جمله شال و کلاه و البسه مردانه مورد استفاده قرار می گیرد و خیلی هم محبوب می باشد.

آموزش بافت شطرنجی برای شال و کلاه مردانه شیک

جهت بافت مدل شـطرنجی ابتدا قبل از هر کاری، باید اندازه مربع های خود را مشخص کنید، و دوم تعداد زنجیره ها است که متناسب با میل و نخ متفاوت می باشد.

وسایل مورد نیاز

  • کاموا به رنگ دلخواه
  • دو میل

آموزش بافت شطرنجی یا سبدی

اندازه بافت خود را نیز مشخص کنید، و با توجه به آن تعداد مربع ها را حساب کنید.

تعلیم بافت شطرنجی با کامواهای خوش رنگ

  •  آرون گروپس

در این مطلب مربع ها را ۳ در ۳ در نظر گرفته ایم، که برای بافتی به اندازه ۳۰ سانتی متر ۱۰ مربع نیاز است.

در ردیف نخست برای ایجاد مربع، ۸ دانه نخست را به زیر و ۸ دانه ی دوم را از رو، دوباره ۸ دانه ی نخست از زیر و ۸ دانه ی دوم را از رو ببافید، به همین شکل تا پایان ردیف ادامه یابد.

آموختن روش بافت شطرنجی

در ردیف دوم دانه های به زیر بافته را به رو ببافید و دانه های به رو بافته را به زیر ببافید و تا رسیدن بلندی مربع به ۳ ساعت ادامه دهید.

سپس در این مرحله همه ی بافت ها وارونه می گردند؛ به این صورت که ۸ دانه ی بافته ی شده به زیر به رو بافته می گردند و ۸ دانه ی بافته شده به رو را به زیر ببافید. ردیف های باقیمانده را نیز مثل ردیف دوم ببافید.

دوباره به همین شکل به بافتن ادامه می دهیم تا بلندی مربع های تازه نیز به ۳ سانتی متر برسد؛ و تا پایان بافت به همین صورت مکرر ادامه دارد.

تعلیم و آموختن بافت شطرنجی یکی از بافت های خلاقانه

و در ادامه چند نمونه ی زیبا از بافت شطرنجی را مشاهده می کنید:

آموزش بافت شطرنجی برای شال و کلاه و ..

تعلیم بافت شطرنجی برای تمامی سلیقه ها

تعلیم شیو ی ساده ای از بافت شطرنجی

آموزش بافت شطرنجی برای کلاه

آشنایی و تعلیم بافت شطرنجی با کاموای سفید رنگ

چند نمونه زیبا و شیک از بافت شطرنجی و آموزش روش بافت آن

 

در این مطلب با آموزش بافت ظرنجی یا همان سبدی که بسیار زیبا و محبوب می باشد، آشنا شدید؛ بسیاری از کدبانوهای خوش سلیقه که علاقه ای به بافتنی و انواع بافت ها دارند؛می توانند این بافت را نیز تجربه کنند. برای آشنایی بیشتر با آموزش بافتنی با دو میل، بافت کلاه دخترانه، بافت کلاه پسرانه، بافت ژاکت، بافت دستکش بر روی آن کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *