دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش بافت کلاه پسرانه به همراه مدل های جدید

  • یلدا محمدی
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹
  • ۱

آموزش بافت کلاه پسرانه با روشی آسان و کاربردی با قلاب را در این مطلب ارائه می دهیم که با یادگیری آن می توانید کلاه های مختلفی با این روش ببافید و در فصل زمستان مورد استفاده قرار دهید.

طریقه بافتن کلاه پسرانه یکی از آموزش های جالب و قابل توجه است که یادگیری آن نیاز به کمی دقت دارد. در این مقاله به چگونگی بافتن نوعی کلاه پسرانه شیک و زیبا می پردازیم که مادران گرامی می توانند با به کار گیری این آموزش کلاه بافتنی زیبا و مناسبی برای کودک شان در فصل زمستان ببافند. در ادامه با این آموزش بافت کلاه پسرانه همراه ما باشید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

آموزش بافت کلاه پسرانه شیک و زیبا با روشی آسان :

بافت کلاه پسرانه که در این مطلب برای شما در نظر گرفته ایم، با دو رنگ کاموا و میل قلاب بافی انجام می گیرد. بعد از تهیه کامواهای مورد نظر، شروع به بافت کلاه می کنیم. در ابتدا از قسمت بالای سر شروع به بافت می کنیم. برای شروع با استفاده از چهار زنجیره بک دایره بسازید و داخل آن را با پایه کوتاه به تعداد حدودا دوازده تا پر کنید. انتهای بافت را علامت زده و از هر چهار دانه در هر رج بک دانه اضافه نمایید تا گردی سر تکمیل شود سپس کار بافت را با پایه کوتاه ادامه دهید اما اضافه نکنید تا به قسمت دور پیشانی برسید. دور پیشانی را نگه داشته و قسمت پشت کلاه را با پایه کوتاه ببافید به گونه ایی که وقتی به قسمت ابتدا و انتهای پیشانی رسیدید برگردید. حدودا پنج سانتیمتر می شود. در این مرحله آموزش بافت کلاه ساده تمام شده است و به سراغ بافت دیگر قسمت های کلاه می رویم.

آموزش بافت کلاه پسرانهکلاه بافتنی پسرانه

در این مرحله از بافت کلاه پسرانه به سراغ قسمتی که روی سر است می رویم. کلاه را دولا نموده و بیست و چهار دانه پایه کوتاه به طرف پشت ببافید و برگردید. در قسمت اول و آخر رج دوم یک دانه اضافه نمایید سپس چهار رج ببافید. بافت این قسمت نیز به پایان رسید.

مدل کلاه پسرانه

برای قسمت نقاب کلاه، سه زنجیره بزنید و یک رج پایه کوتاه ببافید، رج برگشت به اول و آخر سه دانه، یک دانه اضافه نمایید و رج بعدی را پایه بلند بزنید و رج برگشت را با پایه کوتاه ادامه دهید. به اول و آخرش یک دانه اضافه نموده تا تعداد دانه ها به بیست و یک برسد. سپس دو رج را بدون اضافه نمودن ببافید و بافت را با کم کردن دانه ها ادامه دهید تا زمانی که به سه دانه برسید. در این مرحله دور تا دور نقاب را با پایه کوتاه ببافید تا کار شما زیبایی و همچنین استحکام بیشتری داشته باشد.

بافت کلاه پسرانه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

قسمت هایی که ترجیح می دهید از رنگ دیگر استفاده نمایید را بعد از بافت یک در میان به کلاه متصل نمایید. در صورت تمایل می توانید جای گوش ها از دکمه نیز استفاده نمایید. همچنین می توانید این کلاه را با رنگ ها متفاوت و در سایزهای مختلف تهیه نموده و به عنوان کلاه نوزاد نیز مورد استفاده قرار دهید.

کلاه یافتنی

بافت ساده کلاه گوش خرسی

کلاه های بافتنی را می توان برای پسربچه ها و دختربچه ها به شکل های فانتزی زیبا بافت. یکی از این مدل کلاه های بافتنی پسرانه، کلاه گوش خرسی می باشد. نحوه بافتن کلاه گوش خرسی ساده می باشد و برای بافت این کلاه باید میل شماره پنچ و نخ کاموا ضخیم را مورد استفاده قرار دهید. مراحل آموزش بافت کلاه گوش خرسی به صورت زیر می باشد:

۱- برای تعداد سر انداختن دانه باید دور سر کودک را اندازه بگیرد و  بعد به همان مقدار دانه بیندازید.

۲- حال رج های بعدی را به تعداد پنج رج به صورت یک دانه زیر، یک دانه رو که همان نحوه بافت کشباف است ببافید.

۳- مابقی رج ها را تا آخر، به حالت بافت ساده ببافید و همانند دیگر مدل های بافت انتهای بافت را جمع نمایید.

۴- برای بافت گوش خرسی می توان متناسب با سایز کلاه از ۲ منگوله بافتنی یا پوم پوم استفاده و آن ها را به قسمت بالای کلاه متصل کنید و یا اینکه دو گوش بافتنی به حالت نیم دایره ای شکل بافید و به کلاه وصل نمایید(دوخت منگوله ها نیز باید به گونه ای باشد که حالت دایره ای مانند به خود بگیرید).

آموزش بافت کلاه پسرانه منگوله دار

اکنون آموزش بافت کلاه پسرانه گوش خرسی به پایان رسید، برای زیبایی بیشتر با کامواهای موجود می توانید به بافت شال گردن نیز بپردازید. در این بخش چند مدل کلاه پسرانه شیک و زیبا را مشاهده می فرمایید که می توانید با الگوبرداری از آنها کلاه های شیک و زیبایی تهیه نمایید.

بافت کلاه پسرانهآموزش بافت کلاهبافت کلاه نوزاد پسربافت کلاه پسرانهمدل بافتنیبافتنی با قلابآموزش بافت کلاه پسرانه

آموزش بافت کلاه پسرانه متفاوت

مدل بافت کلاه پسرانه جدید

 

مدل بافت کلاه پسرانه جذاب

مدل بافت کلاه پسرانه بی نظیر

مدل بافت کلاه پسرانه دوست داشتنی  مدل بافت کلاه پسرانه تماشایی

مدل زیبای بافت کلاه پسرانه

مدل گوش خرسی بافت کلاه پسرانه

مدل بامزه بافت کلاه پسرانه

مدل مد روز بافت کلاه پسرانه

آموزش بافت کلاه پسرانه ساده

مدل قشنگ بافت کلاه پسرانه

مدل فوق العاده بافت کلاه پسرانه

امیدواریم از آموزش بافت کلاه پسرانه که در این مطلب ارائه دادیم لذت برده باشید و حتما این کلاه زیبا و جالب را تهیه نمایید و مورد استفاده قرار دهید. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آموزش های متنوع تر به بخش آموزش بافتنی مراجعه نمایید. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *