دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه لوکوم انگور با طعم و مزه فوق العاده عالی

  • ندا خوشرو
  • ۴ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آموزش طرز تهیه لوکوم انگور خوشمزه و خوش طعم با ساده ترین روش و به همراه نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل را در این مطلب مشاهده خواهید کرد.

لوکوم انگور از انواع دسرهای خوشمزه و خوش طعم می باشد و شما می توانید این نوع دسر را برای پذیرایی از مهمان هایتان در منزل به راحتی تهیه نمایید همچنین این دسر به دسر شب یلدا نیز معروف می باشد و در طرز تهیه لوکوم انگور از آب انگور سیاه و شکر و نشاسته گل و کره و وانیل و پودر نارگیل استفاده می شود که آب انگور سیاه طعمی بی نظیر را به این دسر می بخشد.

دسر با کدو حلوایی، دسر انار، دسر برفی و لوکوم انگور از انواع دسرهای پرطرفدار برای شب یلدا می باشند و بهتر است کدبانوهای عزیز برای داشتن پذیرایی ویژه از مهمان ها و اعضای خانواده شان از تهیه این نوع دسرها غافل نشوند.

طرز تهیه لوکوم انگور در منزل

مواد لازم برای تهیه دسر

  • آب انگور سیاه : دو لیوان دسته
  • شکر : ۸۵ گرم
  • نشاسته گل یا پودر نشاسته گندم : ۵۰ گرم
  • کره : ۱۷ گرم
  • وانیل : نصف قاشق چایخوری
  • پودر نارگیل : به مقدار لازم

طرز تهیه لوکوم انگور در منزل

برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا آب انگور و پودر نشاسته را درون ظرفی مناسب بریزید سپس این مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید و ظرف حاوی مواد را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید و مدام هم بزنید تا آب انگور به دمای جوش برسد و در نتیجه غلظت لازم را داشته باشید سپس وانیل و کره را به آن بیفزایید و هم بزنید.

در این مرحله از دستور تهیه لوکوم انگور مواد را از روی حرارت گاز بردارید و در دمای محیط به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا مقداری خنک شود. توجه داشته باشید که در این مدت باید مواد را به صورت مرتب هم بزنید تا رویه نگیرد.

روش تهیه لوکوم انگور در منزل

لیوان های بلند و باریکی را تهیه کنید توجه داشته باشید که قطر دهانه با قطر ته لیوان باید یکی باشد سپس درون لیوان ها را به کمک آب خیس نمایید و مایه دسر را درون لیوان ها بریزید سپس لیوان ها را درون یخچال قرار بدهید تا دسر به خوبی بسته شود.

  •  آرون گروپس

درون ظرفی مناسب پودر نارگیل را بریزید و به کمک دست لیوان را تکان دهید تا دسر از درون لیوان به راحتی خارج شود سپس دسر را درون پودر ناگیل قرار دهید و برش بزنید توجه داشته باشید که همه قسمت های دسر باید به پودر نارگیل آغشته شود.

لوکوم انگور را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار بدهید و این دسر خوشمزه را به همراه اعضای خانواده تان میل کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. مراحل تهیه لوکوم انگور در خانه

نکات طلایی برای تهیه دسر لوکوم انگور

۱.اگر تمایل دارید دسر لطافت بیشتری داشته باشید بهتر است از پودر نشاسته ذرت برای تهیه آن استفاده نمایید.

۲. پودر نشاسته گل باعث می شود تا بافت دسر سفت تر شود و اگر شما تمایل دارید دسر به شکل قالبی باشد بهتر است در دستور تهیه آن از پودر نشاسته گل یا پودر نشاسته گندم استفاده نمایید.

دسر لوکوم انگور خوش طعم

۳. مایه دسر باید خنک شود سپس آن را درون لیوان ها بریزید.

۴. نیازی نیست لیوان ها را به کمک روغن چرب نمایید کف و اطراف آن ها را به کمک آب خیس کنید کافی است.

مراحل تهیه دسر لوکوم انگور

در این مطلب مراحل تهیه دسر لوکوم انگور را پیش رو داشتید که امیدواریم از تهیه این نوع دسر نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *