دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به دیدنی های زیبای مهدیشهر در استان سمنان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های مهدیشهر دارای تنوع بسیار زیادی هستند این منطقه یکی از مکان های دیدنی مهم در سمنان هستند و دارای جذابیت های زیادی هستند خیلی از گردشگران از جاذبه های این شهر دیدن می کنند. در سفر به این شهر می توانید از مناطقی که دارای ارزش محیطی هستند دیدن کنید همچنین وجود برخی از جاذبه های تاریخی و خانه های روستایی و سنتی می تواند دارای جذابیت باشد.

مهدیشهر یا سنگ سر از شهرهای واقع در استان سمنان است این شهر از جذابیت های توریستی بسیار زیادی برخوردار است و گردشگران زیادی را هر ساله به سوی خود جذب می کند این شهر در فاصله ۱۵ کیلومتری از سمنان واقع شده است و به دلیل جاذبه هایی که دارد مورد توجه است. این شهر از موقعیت جغرافیایی ارزشمندی برخوردار است و دارای اهمیت زیادی است این شهر به دلیل سابقه بسیار طولانی خود و ارزش تاریخی که دارد مورد توجه است و جذابیت های تاریخی آن می تواند از سوی گردشگران زیادی مورد توجه باشد. در بسیاری از متون تاریخی اینگونه ذکر شده است که این شهر قدمتی پیش از اسلام دارد در طی تاریخ سلسله های مختلفی وجود داشته اند که در این شهر حکومت کرده اند و از انی جهت اهمیت تاریخی این شهر در میان شهرهای سمنان بیشتر است در بسیاری از حماسه های تاریخی و افسانه ها نام شهر قدیمی سنگسر ذکر شده است که بسیار ارزش تاریخی آن را بیشتر کرده است. این شهر از نواحی اطراف خود به استان ها و شهرهای مختلفی نزدیک است و به دلیل اهمیت جغرافیایی که دارد هر ساله از این شهرهای اطراف گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و مورد توجه افراد زیادی است. این شهر دارای آب و هوای مطبوغ و معتدلی است دیدنی های مهدیشهر با وجود تنوعی که دارند هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشانند که در ادامه این بخش نیز می توانید با جاذبه های بیشتری از این شهر آشنا شوید.

دیدنی های مهدیشهر سمنان را بشناسید:

مهدیشهر شهری پر جاذبه در استان سمنان است که دارای تابستان ها و بهاری زیبا است این منطقه از آب و هوای معتدلی برخوردار است و به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مناسبی که دارد مورد توجه گردشگران رار می گیرد. جاذبه های تاریخی و طبیعی در این شهر موجب می شود تا هر ساله گردشگران زیادی جذب این شهر شوند این منطقه به لحاظ زیست محیطی نیز دارای ارزش بالایی است و از تنوع زیستی بسیار بالایی برخوردار می باشد وجود گونه های جانوری و گیاهی متنوع در این منطقه موجب شده است تا این شهر یکی از مکان های دیدنی سمنان محسوب شود.

 

شهمیرزاد:

شاید دیدن جاذبه هایی همچون شهمیرزاد آرزوی هر گردشگری باشد این منطقه به دلیل جذابیت های طبیعی خود و بکر بودن چشم اندازهایش در میان گردشگران شناخته شده است این شهر دارای آب و هوای خنکی است و دارای مناظری زیبا و باشکوه است. این منطقه در شغل کشاورزی بسیار پیشی گرفته است و دارای اهمیت می باشد و به دلیل صادرات محصولاتی همچون آلو و گردو بسیار شناخته شده است وسعت اراضی کشت گردو در این منطقه بسیار بالا است از این حیث اهمیت بسیار زیادی دارد. در این شهر بناهای تاریخی بسیار ارزشمندی دیده می شود از مهم ترین جاذبه های شهمیرزاد می توان به قلعه شیخی و شری قلعه اشاره نمود.

طبیعت مهدیشهر

منطقه محافظت شده پرور:

این منطقه محافظت شده یکی دیگر از دیدنی های مهدیشهر است طبیعت بسیار زیبا در این منطقه موجب جذب گردشگران می شود اکوسیستم جنگلی و جانوری در این منطقه بسیار غنی و ارزشمند است و شاهکارهای عظیمی از خلقت را می توانید مشاهده کنید. در این منطقه می توانید گونه های مختلفی از جانوران همچون خرس های قهوه ای و آهو و پلنگ را مشاهده کنید ایین تنوع جانوری موجب اهمیت بیشتر این منطقه شده است. تنوع گیاهان جنگلی در این منطقه نیز بسیار بالا است این منطقه برای عشایران اهمیت زیادی دارد و شغل مردمان این منطقه نیز دامداری است از سوی دیگر نیز کشاورزی رونق زیادی به این منطقه بخشیده است و موجب اهمیت بیشتر آن شده است.

دیدنی های مهدیشهر

  •  آرون گروپس

ملاده:

اگر از علاقه مندان به طبیعت های روستا و خانه های روستایی هستید بهتر است تا سری به روستای ملاده بزنید این روستا یکی دیگر از جاذبه های توریستی در مهدیشهر است این روستا در فاصله ۶۶ کیلومتری از شهر واقع شده است و به دلیل آب و هوای مطبوع و معتدل خود مورد توجه است. این روستا در فصل های سرد و زمستان دلنشین تر است زیرا می توانید با سکونت در خانه های روستایی و قرار گرفتن در کنار بخاری های هیزمی گرمای بیشتری را احساس کنید و از زندگی خود و سپری کردن لحظات در این خانه ها نهایت لذت را ببیرد. در این روستا عمارت هایی وجود دارد که بسیار دیدنی و زیبا هستند باغ این عمارت ا بسیار با صفا و دلنشین هستند یکی از مهم ترین عمارت هایی که در این روستا واقع شده است عمارت کلاه فرنگی است.

دیدنی تاریخی مهدیشهر

رودبارک:

دیدنی های مهدیشهر دارای تنوع بسیار زیادی است از دیگر جاذبه های توریستی در مهدیشهر می توان به رودبارک اشاره نمود رودبارک منطقه ای در شمال مهدیشهر است که به دلیل برخرداری از متنوع ترین پوشش های گیاهیا شناخته شده است و مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. این منطقه دارای پوشش های جنگلی بسیار ارزشمند است فاصله این منطقه تا شهر بسیار نزدیک است و به همین دلیل اهالی شهر نیز اواخر هفته و در روزهای تعطیل برای گشت و گزار و تفریح خود به این منطقه می روند و از جذابیت های آن دیدن می کنند.

دشت های مهدیشهر

این منطقه یکی از دیدنی های سمنان است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند وجود تنوع گیاهی و جنگلی در مراتع و دشت های این منطقه موجب شده است تا این منطقه از سوی گردشگران زیادی مورد توجه باشد و زیبایی های ان مورد توجه قرار بگیرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *