دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بهترین دیدنی های رامیان که تماشایش را نباید از دست بدهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

آشنایی با دیدنی های رامیان و مناطق سرسبز و پر جاذبه آن در این بخش می تواند شما را با یکی دیگر از مناطق زیبا و پر جاذبه در گلستان آشنا کند شهرستان رامیان دارای جذابیت های زیادی است و با وجود چشم اندزهای طبیعی و جذابیت های تاریخی خود مورد توجه است در این شهرستان می توانید از آبشارها، چشمه ها، دشت ها، کوهستان ها، غارهای تاریخی و … دیدن کنید.

رامیان یکی از مناطق توریستی و گردشگری در استان گلستان است این نگین سرسبز در فاصله ۷۶ کیلومتری از شهرستان گردگان واقع شده است و یکی از مکان های گردشگری در حومه تهران محسوب می شود که سالانه جمعیت زیادی از پایتخت را به سوی خود می کشاند. این منطقه توریستی با وجود چشم اندازهای طبیعی ویژه خود شناخته شده است وجود گونه هایی از اسب های وحشی در این منطقه آن را به شهرت زیادی رسانده است جنگل های این منطقه بسیار سرسبز و وسیع هستند و دارای طبیعتی وصف ناپذیر می باشند خیلی از گردشگرانی که به منطقه سرسبز رامیان سفر کرده اند این منطقه و دشت های آن را با وجود ارتفاعات مه آلود به خاطر دارند شاید مناظری که در این دشت ها مشاهده می کنید را پیش از این در تابلوهای نقاشی و پوسترهای قدیمی منزلتان دیده باشید اما باید بگوییم که قرار گرفتن در این موقعیت و دیدن این طبیعت از نزدیک لذت بیشتری را برای شما خواهد داشت. رویایی بودن این مناظر، طبیعت بکر، زندگی سنتی، اسب های اصیل وحشی، طبیعت مه آلود و … از مهم ترین امتیازات و چشم اندازهای واقع در این منطقه هستند و می تواند برای خیلی از گردشگران جالب توجه باشد. این منطقه توریستی از گلستان در فصل های مختلفی از سال طبیعتی دوست داشتنی را به خود اختصاص می دهد به ویژه در فصل بهار و تابستان طبیعت این منطقه دیدنی تر می شود و مورد توجه شما قرار می گیرد شما گردشگران عزیز در ادامه این بخش با دیدنی های رامیان و جذابیت های این منطقه توریستی بیشتر آشنا می شوید.

دیدنی های رامیان را بیشتر بشناسید:

رامیان، منطقه ای توریستی با وجود چشمه سارها، دشت ها، ارتفاعات سرسبز، آبشار های مختلف، اقامتگاه های بومگردی و … می باشد دیدنی طبیعت زیبای رامیان با وجود چشم اندازهای زیبایی که در خود جای داده است می تواند برای شما جذاب و دیدنی باشد و توجه شما عزیزان را به خود جلب خواهد کرد.

 

چشمه گل رامیان:

این چشمه نگینی فیروزه ای رنگ است که در فاصله ۵ کیلومتری از این شهرستان واقع شده است در مسیر رسیدن به این چشمه طبیعت های دیدنی را مشاهده خواهید کرد و از چشم اندازهای متنوعی بازدید می کنید روستای پل قلعه که در مسیر شما قرار دارد یکی از روستاهای پر جاذبه است ک در میان جنگل های انبوه واقع شده است. مسیر این جاده آسفالت است و از این جهت تردد برای گردشگران راحت می باشد و این امکان را در اختیار آن ها قرار می دهد تا به راحتی به این منطقه سفر کنند. این چشمه یک استخر طبیعی به شکل بیضی است عرض این چشمه ۸۰ متر و طول آن ۹۰ متر است این چشمه یکی از قدیمی ترین چشمه های منطقه است و در بسیاری از روایت های تاریخی عمق آن ۸۰ متر ذکر شده است.

آب های رامیان

آبشار سرخه کمر:

این آبشار یکی دیگر از دیدنی های رامیان است این آبشار ۲۸ متر ارتفاع دارد قرار گرفتن این آبشار در میان جنگل های انبوه و سرسبز منطقه جذابیت آن را برای گردشگران بیشتر کرده است از جذابیت های این آبشار می توان به چشم اندازهای آبشار و طبیعت اطراف آن اشاره نمود هر یک از این جاذبه ها به خودی خود دارای جذابیت های زیادی برای گردشگران می باشند و توجه شما علاقه مندان را به خود جلب می کنند. این آبشار از ۸ آبشار بزرگ و کوجک تشکیل شده است که در طی مسیر به خوبی می توانید از آن ها دیدن کنید اولین آبشاری که در طی مسیر می بینید ۲۳ متر ارتفاع دارد و برای رسیدن ۳۰ دقیقه پیاده روی می توانید ۳ آبشار از این منطقه را مشاهده کنید.

جنگل رامیان

  •  آرون گروپس

قلعه ماران:

این قلعه از جاذبه های تاریخی محسوب می شود این قلعه که نام دیگر آن قلعه میران است قلعه ای با ارتفاع ۲۴۳۰ متر است این قلعه در فاصله ۲۲ کیلومتری از شهر واقع شده است و دارای جذابیت های بی شماری است این منطقه نه تنها ارزش تاریخی دارد بلکه از دیدنی های طبیعی نیز برخوردار می باشد. شکوهی که در چشم اندازهای این منطقه می توانید مشاهده کنید شما را به سوی خود جذب می کند قدمت تاریخی این بنا به دوران پارتیان و اشکانیان باز می گردد و اینگونه ذکر می شود که این قلعه یکی از مقرهای حکومتی محسوب می ده است. موقعیت این قلعه بسیار مناسب است و یکی از پناهگاه های اصلی به شمار می آید نام این قلعه در بسیاری از متون تاریخی ذکر شده است که به خوبی ارزش تاریخی آن را نشان می دهد.

دیدنی های رامیان

جنگل نیلبرگ رامیان:

با دیدن جاذبه های تاریخی و چشم اندازهای زیبایی از آبشارها می توانید سری به جنگل های انبوه این منطقه نیز بزنید این جنگل ها در فاصله ۴ کیلومتری از شهر واقع شده اند و از جمله جاذبه ها و دیدنی های رامیان به شمار می آیند. مناظر زیبای این آبشارها و چشمه های روان موجب می شود تا گردشگران زیادی هر ساله از جذابیت های این منطقه دیدن کنند تامین آب آشامیدنی مردمان این منطقه از طریق این چشمه ها و آبشارها موجب شده است تا بخش مهمی از نیازهای مردمان این منطقه تامین شود.

جنگل رامیان

غار شیرآباد:

این غار علاوه بر جذابیت های تاریخی خود دارای جذابیت های طبیعی است همچنین ارزش زیستگاهی آن برای محافظت از سمندرهای جنگلی بسیار بالا است وجود این گونه های حیوانی در این غار به دلیل روان بودن آب های این منطقه از زیر غار است درباره این غار افسانه ای روایت های مختلفی نقل شده اند افسانه های دیو سپید و … از مهم ترین افسانه های نقل شده درباره این غار می باشند که باید بیشتر درباره آن بدانید. ساختمان این غار ارزش بسیار زیادی دارد و یک غار قدیمی است که از استالاکتیتک ها ساخته شده است.

غار رامیان

 

آشنایی با دیدنی های رامیان در این بخش شما را با یکی دیگر از مکان های دیدنی استان گلستان آشنا می کنید مطالب گردشگری که درباره این منطقه مطالعه کردید ارزش بسیار زیادی دارد و می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه در اختیار  گردشگران قرار دهد. این شهرستان دارای فرهنگ و آداب خاص خود است که دیدن این سنت ها از نزدیک نیز می تواند یکی دیگر از امتیازات سفر به این منطقه باشد. همچنین دیدنی های گمیشان نیز از دیگر جذابیت های این استان برای گردشگران است که در لینک با آن آشنا می شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *