دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

از کدام دیدنی های قلعه گنج بازدید کنیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های قلعه گنج شما را با یکی دیگر از مناطق پر جاذبه در استان کرمان آشنا خواهد کرد این منطقه دارای جاذبه های توریستی بسیار زیادی است و طبیعت آن از زیبایی های ویژه ای برخوردار هستند هر ساله گردشگران زیادی از دیدنی های این منطقه بازدید می کنند که خیلی از آن ها به وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی در این منطقه علاقه مند هستند و راهی سفر به این منطقه از کرمان می شوند.

قلعه گنج یکی از مهم ترین شهرهای تاریخی در استان کرمان است این شهر دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار زیادی است و یکی از مناطق دور از دسترس است که بکر و دست نخورده باقی مانده است و دارای جذابیت های بسیار زیادی است. آثار تاریخی و باستانی که در این قلعه کشف شده اند بسیار زیبا هستند و ارزش تاریخی بالایی دارند دیدنی های قلعه گنج از ارزش بسیار زیادی برخوردار است و جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران دارد این شهر قدمتی چند هزار ساله دارد و به دلیل آب و هوای مطبوع و معتدلی که در آن جاکم است شناخته شده می باشد این منطقه دارای آب و هوای بسیار گرم و بیابانی است و بارش های کمی در این منطقه حاکم است. در این شهر تاریخی قنات های قدیمی وجود دارند که بخش مهمی از آب های منطقه را تامین می کنند رودها و قنات ها از جمله جاذبه های مهمی هستند که در این شهر وجود دارند و با زیبایی های بی حد خود مورد توجه هستند. وجود قبایل فرهنگی متعدد در این شهر موجب شده است تا ارزش فرهنگی زیادی داشته باشد و از تنوع فرهنگی زیادی نیز برخوردار می باشد. خیلی از گردشگران با سفر به این شهر می توانند یکی از مهم ترین چشم اندازهای کویری را نظاره گر باشند و از زیبایی های بی حدی در این منطقه دیدن کنند در ادامه نیز می توانید با جاذبه های زیادی از این منطقه آشنا شوید.

ارتفاعات قلعه گنج

دیدنی های قلعه گنج را بیشتر بشناسید:

برای اینکه با دیدنی های کرمان بهتر آشنا شوید بای سفری به این منطقه تاریخی داشته باشید و از نزدیک زیبایی های بی حد و اندازه آن را مشاهده کنید این شهر بناهای تاریخی زیادی دادر و با وجود طبیعت زیبای خود مورد توجه است همچنین این منطقه دارای روستاهای بسیار زیبایی است که چشم اندازهای ویژه ای نیز دارند.

 

روستای صولان:

این روستا یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در این شهر تاریخی به شمار می آید این روستا در فاصله ۹۰ کیلومتری از شهر تاریخی قلعه گنج واقع شده است و دارای جذابیت های اطبیعی بسیار زیادی است نزدیک بودن یکی از تالاب های مهم با نام تالاب جازموریان موجب شده است تا جذابیت های طبیعی این روستا بیشتر و بیشتر شود و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. این روستا دارای آب و هوایی گرم است این منطقه به دلیل کم آبی هایی که تحمل کرده است در زمینه های کشاورزی خسارت دیده است کشت محصولات در این منطقه گرمسیری از کرمان شامل محصولاتی همچون خرما، حنا، گندم، تنباکو و جو است این روستا از نواحی اطراف به مناطق مختلف و رستاهای دیگر متصل می شود که از این حیث جذابیت بیشتری برای گردشگران خود دارد. مهم ترین روستاهایی که در اطراف این منطقه واقع شده اند روستاهای توریگ دو، توریگ یک، پیرکرکان، توریگ سه و جنگل آباد هستند این روستا دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است و مورد توجه است.

دیدنی های قلعه گنج

آب گرم مرتفع علی:

این آب گرم یکی دیگر از دیدنی های مهم در قلعه گنج است این جاذبه گردشگری دارای جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران است این آب گرم در نزدیکی یکی از روستاهای معروف با نام چاه نوروز واقع شده است این روستا یکی از توابع شهر گنج است و دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است. این روستا از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است و جذابیت های زیادی دارد آب این چشمه خاصیت قلیایی دارد و از این حیث خواص درمانی بسیار زیادی دارد بسیاری از مردم برای خاصیت درمانی این آب گرم به این منطقه سفر می کنند تا هم از جذابیت های آن دیدن کنند و هم از خواص درمانی آن استفاده کنند. بخش مهمی از آب های این منطقه نیز از طریق همین چشمه ها تامین می شود و دارای اهمیت بسیار زیادی است.

  •  آرون گروپس

جذابیت های قلعه گنج

منطقه محافظت شده مارز:

این منطقه محافظت شده می تواند چشم اندازهای زیبایی داشته باشد این منطقه گردشگری دارای جذابیت های زیادی است و تنوع جانوری بسیار بالایی دارد این منطقه در حوزه جازموریان واقع شده است و دارای آب و هوای نسبتا معتدلی نیز می باشد. در بسیاری از فصل های سال این منطقه دارای زیبایی های زیادی است و مورد توجه گردشگران زیادی است این منطقه با وجود گونه های جانوری متنوع و نادر خود بسیار مورد توجه است و یکی از مهم ترین زیستگاه های این منطقه به شمار می آید مهم ترین گونه های جانوری که می توانید در این منطقه از آن ها دیدن کنید خرس های آسیایی، خدنگ، سبزقبای هندی و … هستند این منطقه از تنوع گیاهی بسیار زیادی نیز برخوردار می باشد و دارای جذابیت های زیادی است.

طبیعت قلعه گنج

تنوع جاذبه های گردشگری در قلعه گنج بسیار زیاد هستند این منطقه دارای جاذبه های تاریخی نیز می باشد و دیدنی های مهمی را در خود جای داده است این منطقه با وجود جاذبه های فرهنگی همچون امامزاده ها نیز شناخته شده است و جذابیت های مذهبی و فرهنگی بالایی دارد. این قلعه یکی از مکان های دیدنی کرمان برای گردشگران به شمار می آید سفر به این از منطقه از کرمان می تواند شما را با جاذبه های بسیار زیادی رو به رو کند همانطور که مطالعه کردید این منطقه پر از روستاهای مختلف و جاذبه های زیبا است که می توانید از نزدیک چشم اندازهای آن را مشاهده کنید. در این بخش نیز با بخش مهمی از جاذبه های این منطقه آشنا شدید همچنین این منطقه با وجود جذابیت های فرهنگی خود در میان گردشگرانش شناخته شده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *