دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواص جالب نخل اره ای و کاربردهایی که برای درمان بیماری ها دارد

  • سحر هودانلویی
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

گیاهان از خواص متعددی برای درمان بیماری ها برخوردار می باشند که با آگاهی از نحوه مصرف، می توان مزیت های بسیاری برای عملکرد های بدن در پی داشت. برای آشنایی با خواص نخل اره ای با ما در ادامه این مطلب از مجله آرگا همراه شوید.

به طور کلی خواص نخل اره ای به موجب عصاره آن است که به وسیله میوه گیاه نخل اره ای به دست می آید. این گیاه در گروه نخل های تزئینی قرار دارد که می تواند در آب و هوای گرم رشد کند. گفتنی است که این گیاه را می توانید در ایالات متحده و آب و هوایی گرم که متعلق به جنوب شرق از کارولینای جنوبی است که تا می سی سی پی امتدا یافته است که به مرز های فلوریدا نیز وارد شده است، مشاهده کنید.

آشنایی با گیاه نخل اره ای

معرفی گیاه نخل اره ای

این گیاه از برگ های آبدار و سبزی برخوردار است که به روی ساقه های تیغ دار رویش دارد. همچنین در ابتدا گل های سفید رنگی را دارا است که به مرور زرد رنگ می شوند. توجه داشته باشید که هنگامی زمانش فرا رسد، رنگی سیاه که متمایل به آبی پر رنگ است در خود ایجاد می کند.

  • عواقبی که در پی دارد

به طور کلی این گیاه بی خطر در نظر گرفته شده است و در صورت حساسیت فراوان از خود خطرات بسیار کمی را بروز می دهد. از رایج ترین عواقب جانبی این گیاه می توان به سردرد، سر گیجه، حالت تهوع و یبوست اشاره کرد که به مراتب در بین افراد متغیر می باشد.

قابل به ذکر است که مصرف ای گیاه به تمامی افراد توصیه نمی شود که خانم های باردار و مادرانی که به فرزند خود شیر می دهند، از این قاعده مسثتنی نمی باشند. نخل اره ای با تاثیر گذاری به روی هورمون ها برای این دسته از افراد می تواند خطر جدی به حساب آید.

مزیت مصرف نخل اره ای شامل هورمون های مردانه و زنانه نیز می شود که در این صورت به عنوان دارویی موثر برای پیشگیری از بارداری معرفی شده است.

  • تداخلات دارویی

امکان دارد با قرص های رقیق کننده خون به مانند وارفارین، کومادین تداخلات دارویی ایجاد کند که به موجب آن خطر خونریزی افزایش می یابد.

خواص نخل اره ای به چه صورت است؟

توجه داشته باشید که به هنگام ابتلا در هر یک از بیماری های زمینه ای، باید داروی منحصر به خود را مصرف کنید و اگر خانمی باردار و یا دارای نوزاد شیر خوار هستید، باید موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا به مشکلی بر نخورید.

  •  آرون گروپس

معرفی خواص نخل اره ای

  • جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو شرایطی رایج و شایع است که می تواند تحت عنوان هایی همانند ژنتیک، بیماری، تغییر هورمون و مصرف قرص و دارو های شیمیایی، محرکات رقیق کننده خون ایجاد شود. به طور کثیر نخل اره ای را به موجب ایجاد تعادل در بین سطوح هورمونی مصرف می کنند تا در نهایت به جلوگیری از این امر منجر شود. طبق تحقیقات انجام شده، امکان دارد که نخل اره ای به آنزیمی که تستوسترون را به هورمون دی هیدروتستوسترون تبدیل می کند، کمک به سزایی کند؛ چرا که دی هیدروتستوسترون با ریزش مو ارتباطی مستقیم قائل می باشد.

همچنین امکان دارد که نخل اره ای به کمک کاهش جذب هیدروتستوسترون در فولیکول های مو که توانایی آنان برای تشکیل پیوند مو با گیرنده ی هورمون های خاص می باشد در پیشگیری از این امر موثر باشند.

  • بهبود فرایند های دستگاه ادراری

نشانه های اختلال در دستگاه گوارش امری شایع و رایج در بین افراد مسن می باشد که از جمله این موارد، بی اختیاری و دسواری دفع ادرار می باشد. از دیگر خواص نخل اره ای گفتنی است که با تاثیر گذاری به روی عملکرد های دستگاه ادراری به کاهش نشانه های مرتبط با هایپرپلازی خوش خیم پروستات منجر می شود که در نهایت از بزرگ شده غده پروستات و کاهش جریان ادرار پیشگیری می کند.

توجه داشته باشید که مصرف این گیاه تنها برای درمان و بهبود فرایند های پروستات نیست، بلکه دیگر بیماری های مرتبط با مجاری ادرار را می توان با توجه به خاصیت درمانی این گیاه رفع کرد.

تاثیر استفاده از گیاه نخل اره ای

  • سلامتی پروستات

همان طور که می دانید پروستات غده ای است که در بین مثانه و آلت مرد قرار گرفته است و وظیفه آن نیز حفاظت از سلامت اسپرم ها می باشد. طبق برخی از مطالعات انجام شده، امکان دارد که نخل اره ای سبب سلامتی این ناحیه شود و از ایجاد اختلالاتی به مانند سرطان پروستات جلوگیری کند.

طبق مطالعات انجام شده بر مزیت استفاده از نخل اره ای این چنین مشخص شد که این گیاه در کاهش رشد سول های سرطانی پروستات بسیار تاثیر گذار است و همچنین با غیر فعال کردن گیرنده های منحصر از گسترش بیماری های این ناحیه پیشگیری می کند.

  • کاهش التهاب

نخل اره دارای آنتی اکسیدان های اپی کاتچین و متیل گالات است که متشکلات آن از ورود صدمات سلولی پیشگیری می کند و در نهایت التهاب را کاهش می دهد که از این رو به عنوان محافظی قوی برای بیماری های مزمن شناخته شده می باشد.

طبق برخی از مطالعات انجام شده؛ امکان دارد که نخل اره ای از خواص ضد التهابی برخوردار باشد و در نهایت در درمان بسیاری از بیماری ها موثر واقع گردد. طبق آزمایشات انجام شده؛ موش هایی که از بزرگ شدن غده پروستات رنج بسیاری می بردند، با مصرف نخل اره ای این التهاب را رفع و تورمات به موجب بیماری را کاهش دادند.

خواص نخل اره ای چیست؟

  • تنظیم سطح تستوسترون بدن

مزیت مصرف نخل اره ای برای مردانی که می خواهند به قدرت سطح تستوسترون بدن خود منجر شوند، بسیار توصیه می شود. گفتنی است که تنظیم این هورمون می تواند بر جنبه های سلامتی، میل جنسی و شخصیت اخلاقی فرد تاثیر بگذارد که در صورت کاهش می تواند زمینه ساز بیماری های قلبی شود.

اگر از مطالعه این بخش از سلامتی و خواص گیاهان دارویی در کنار ما لذت بردید، پیشنهاد می کنیم که با کلیک به روی دیگر مطالب مرتبط همانند خواص کاکوتی و خواص زالزالک باری دیگر با ما همراه شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *