دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تماشای دره ارغوان مشهد و زیبایی های این منطقه دیدنی را از دست ندهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

آشنایی با دره ارغوان می تواند برای هر گردشگری دارای زیبایی باشد این دره دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است و یکی از مکان های دیدنی مهم در طرقبه به شمار می آید این دره در یکی از مناطق تفریحی و توریستی در طرقبه است که باید از آن دیدن کنید. این دره دارای تنوع گیاهی بسیار زیادی است و از طبیعتی دوست داشتنی و بکر برای گردشگران خود برخوردار می باشد.

شهر مشهد پایتخت فرنگی و مذهبی ایران است این شهر توریستی هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند و گردشگران زیادی دارد این شهر دارای جاذبه های توریستی زیادی است و علاوه بر حرم مطهر رضوی دارای جذابیت های دیگری نیز می باشد که باید از این جاذبه ها دیدن کنید. جاذبه های توریستی در این شهر شامل جاذبه های مذهبی، طبیعی و مدرن هستند هر یک از این جاذبه ها می تواند توجه هر گردشگری را به سوی خود جذب کند. این شهر با وجود آب و هوای معتدل یکی از مقاصد گردشگری است که زیبایی های مختلفی را در خود جای داده است از مهم ترین جاذبه های آن نیز می توان به دره ای دیدنی در نزدیکی طرقبه اشاره نمود که یکی از دره های زیبا با جاذبه های طبیعی است. این دره در فاصله چند کیلومتری از طرقبه واقع شده است در مسیر رسیدن به این دره می توانید از جاذبه های طبیعی بسیار زیادی دیدن کنید و از چشم اندازهای منحصر به فردی بازدید نمایید. جالب است بدانید که این دره تنها در فصل های خاصی از سال به دره ارغوان تبدیل می شود و گل  ها در آن رشد می کنند گل  های خوش رنگ و بویی که می توانید در این دره مشاهده کنید بسیار جالب توجه هستند. برای شما گردشگران پیشنهاد می کنیم تا از زیبایی های این دره در فصل بهار بازدید کنید طبیعت زیبای این دره در فصل بهار بسیار دیدنی و دوست داشتنی است هر گردشگری که بر سفره طبیعت این منطقه می نشیند می تواند زیبایی های بی حد این منطقه را به خوبی درک کند.

دره ارغوان شهر مشهد را بیشتر بشناسید:

این دره به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی با چشم اندازهای ویژه و دوست داشتنی است که در شهر مشهد واقع شده است و گردشگران در سفر خود به این شهر می توانند از جاذبه های زیبای این دره نیز دیدن کنند این دره دارای زیبایی های مختلفی است و به دلیل برخورداری از طبیعت دوست داشتنی خود مورد توجه است. در فصل بهار و روزهای سرسبز فصل این منطقه دارای زیبایی های بیشتری است و از طبیعتی ویژه برخوردار است مهمانان این شهر بی شک با تجربه بازدید از این دره می توانند تجربه های توریستی بیشتری را به دست آورند.

منطقه ارغوان

طبیعت دل نواز این دره با وجود دیگر چشم اندازها بسیار منحصر به فرد است و شاید یکی از جذابیت های دیگری که برای گردشگران خود دارد وجود تنوع گیاهی و آرامشی است که در این منطقه حاکم شده است این دره برای گردشگران یک مکان آرام برای تفریح کردن است. خیلی از گردشگران با دیدن چشم اندازهای این دره به یاد بهشتی می افتند که دور افتاده و دست نیافتنی بوده است و حالا توانسته اید چنین جاذبه ای را مشاهده کنید. جلوه گری زیبایی های طبیعی این دره می تواند توجه هر گردشگری را جذب کند و گردشگران زیادی را به این منطقه بکشاند بخش مهمی از زیبایی های این دره با وجود درختان ارغوان شناسایی می شود گیاهان مختلف و دیگر گونه های درختی نیز جذابیت بیش از حدی را به این منطقه بخشیده اند.

دیدنی های دره ارغوان

جالب است بدانید که درخت ارغوان به درخت عشق شناخته شده است این درخت به دلیل زیبایی های ویژه خود و نوع برگ هایش با این نام نامگذاری شده است برگ های این درخت همانند قلب هستند و از این رو احساس خوبی با دیدن این درختان به شما منتقل می شود. برگ های سبز رنگ این درخت در فصل های مختلفی از سال دارای زیبایی است به ویژه در فصل پاییز که چشم اندازهای زیبای آن دیدنی تر می شود و از سوی گردشگران مورد توجه قرار می گیرد.

دیدنی های این دره:

دیدنی های زیبای دره ارغوان علاوه بر وجود درختان ارغوان با رنگ و شکل خاصشان این منطقه را به یکی از مهم ترین جاذبه های توریسی منطقه تبدیل کرده اند این منطقه بهشتی گمشده است که دارای زیبایی های بی شماری است ناب بودن و بکر بودن چشم اندازهای این منطقه از سوی خیلی از گردشگران مورد توجه است. با پیمودن مسیر طرقبه به منطقه ای بکر و پر جاذبه می رسید که دارای زیبایی های بی شماری است برای رسیدن به این منطقه پر جاذبه باید از مسیر روستای کلاته آهن نیز عبور کنید و بهتر است بدانید که در این مسیر می توانید از جاذبه های بسیار زیادی دیدن کنید.

  •  آرون گروپس

دشت زیبای ارغوان

این دره یکی از مکان های دیدنی مشهد برای گردشگران است که دارای جذابیت های طبیعی بسیاری است این منطقه یکی از دیدنی های طبیعی در شهر مقدس مشهد حساب می شود آشنایی با بهترین مکان های دیدنی مشهد در لینک می تواند شما را با جاذبه های بیشتری از این شهر آشنا کند و اطلاعات گردشگری جامع تری را درباره این منطقه در اختیار شما قرار دهد. دشت های وسیعی که در میان این دره واقع شده اند با وجود طبیعت سرسبز و دیدنی خود بسیار زیبا هستند این دشت دارای چشمه های خروشانی است و از چشم اندزهای زیادی برخوردار است.

جاذبه های ارغوان

پیاده روی در دره:

این دره ویژه گردشگرانی است که قصد گیاده روی کردن دارند و می تواند یکی از مسیرهای مناسب برای پیاده روی های گروهی باشند از این رو دره ارغوان علاوه بر ارزش توریستی خود یکی از مناطق تفریحی در مشهد است که در منطقه تفریحی توریستی طرقبه واقع شده است و با وجود زیبایی های خود بسیار دیدنی است. شما گردشگران در این بخش با جاذبه های زیادی از این دره آشنا شدید که بهتر است از نزدیک نیز زیبایی های این دره را ببینید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *