دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چطور با استفاده از ماسک نمک دریایی پوست جذاب تری داشته باشیم؟

  • سحر هودانلویی
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

نمک دریا از املاح و مواد مورد نیاز کثیری برای زیبایی و سلامت پوست برخوردار می باشد که از این رو در ادامه این مطلب به معرفی ماسک نمک دریایی برای کسانی که خواستار بخشیدن طروات به صورت شان هستند، پرداخته ایم.

به طور کلی آن دسته از نمک ها را نمک دریایی می نامند که به طور مستقیم از آب اقیانوس ها به دست آمده باشد. ممکن است، بسیاری از شما کاربرد نمک را فقط در آشپزخانه مشاهده کرده باشید، اما در ادامه این مطلب قصد داریم انواع ماسک نمک دریایی را به همراه تاثیراتی که برای زیبایی پوست شما در پی دارد، بیان کنیم.

آشنایی با خواص نمک دریا

معرفی انواع ماسک نمک دریایی

در ابتدای مطلب قابل به ذکر می باشد که نمک دریا از املاحی به مانند منیزیوم، کلسیم، سدیم، پتاسیم غنی است. املاح گفته شده در زیبایی و سلامت پوست نقش به سزایی قائل می باشند، به این صورت که هر گاه تعادل مقدار این املاح در پوست شما با مشکل مواجه شد و نشانه هایی به مانند خشکی پوست، قرمزی و خارش در سطح پوست پدیدار گشت، وقت آن رسیده که به ایجاد تغییر در سلامت پوست تان بپردازید.

در این رابطه ماسک انجیر و  ماسک خاک رس نیز برای پوست بسیار تاثیر گذار هستند که با کلیک به روی لینک ها می توانید از خواص آنان در دیگر بخش هایی از مجله آرگا مطلع شوید.

 همچنین بسیاری از این اختلالات به علت ورود به فصول سرد هوا می باشد که با استفاده از نمک دریایی می توانید تمامی شرایط مختل کننده زیبایی پوست تان را کنترل کنید. استفاده از ماسکهای نمک دریایی می تواند پیری پوست صورت را به تعویق بیندازد و شرایط خوبی را برای آب رسانی پوست صورت فراهم آورد.

کاربرد های نمک دریا

نمک دریا از تبخیر آب دریا بدست می آید، بنابراین یک ماده سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم، پتاسیم و منیزیم است، در نتیجه استفاده از آن برای زیبایی پوست می تواند کاربرد زیادی داشته باشد که از جمله آنها می توان به تاثیر ماسکهای آن در پاک‌کنندگی منافذ پوست، ضد آکنه، لایه برداری پوست، آبرسانی پوست و سم زدایی اشاره کرد.

در ادامه تهیه انواعی از ماسکهای نمک دریایی را مطالعه می کنید که در پی آن به خواص شگفت انگیزش و تاثیری که برای افزایش زیبایی تان قائل می شود، پرداخته ایم.

معرفی ماسک نمک دریایی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • ترکیب نمک دریایی

این ماسک برای افزایش شادابی و طراوت پوست بسیار موثر می باشد. گفتنی است که املاح موجود در نمک دریا سبب می شود تا لایه ای محافظ به روی پوست ایجاد گردد تا آبرسانی و تولید سلول به سهولت انجام گیرد. در پی این روند، از پیری زود رس پوست نیز جلوگیری می شود که پس از یک بار امتحان آن می توانید از تاثیرات فوق العاده اش به روی پوست چهره تان لذت ببرید.

بدین منظور باید مقداری مساوی از نمک دریا را با آب ترکیب کنید. سپس پوست خود را آب ولرم شستشو دهید و پس از آن خمیر به دست آمده از نمک دریا را به روی پوست خود اعمال کنید. کمی آن را ماساژ دهید و اجازه دهید در طی ۱۵ دقیقه به روی پوست تان باقی بماند و سپس با آب ولرم به شستشو بپردازید.

لازم به ذکر است که این ماسک را باید در طی هفته به طور منظم با دفعات پیوسته انجام دهید.

  • ترکیب نمک دریا و آب لیمو

نمک دریا در صورت ترکیب با آب لیموی تازه می تواند به باز شدن منافذ پوست کمک به سزایی کند، همچنین کنترل چربی های تولید شده توسط پوست از دیگر تاثیرات آن برای افزایش زیبایی و طراوت پوست است.

برای تهیه این ماسک باید ۱ قاشق غذا خوری نمک دریا را با آب لیمو ترکیب کنید. سطح غلظت این ماسک به خود شما بستگی دارد که از این رو باید آب لیمو را به آرامی در نمک دریا اضافه کنید. صورت تان را با آب ولرم شستشو دهید و پس از خشک کردن ماسک تهیه شده را به مدت ۲ الی ۵ دقیقه در پوست تان اعمال کنید. در دقایق پایانی، ماسک را به روی صورت تان ماساژ دهید و پس از آن به شستشو بپردازید.

تاثیر ماسک نمک دریا با عسل

  • ترکیب نمک دریا و عسل

گفتنی است که نمک دریا و عسل از خواص ضد التهابی برخوردار می باشند که به همین علت در درمان قرمزی و جوش های رو پوستی بسیار موثر واقع می گردد. این ماسک علاوه بر ایجاد تعادل در تولید چربی پوست به آب رسانی در لایه هایی که به این رطوبت نیاز دارند، می پردازد.

برای تهیه این ماسک ،بایستی ۲ قاشق چایی خوری از نمک دریا را با ۴ قاشق چایی خوری عسل ترکیب کنید تا خمیر نرمی به دست آید. پس از پاک کردن صورت تان این ماسک را به روی تمامی نواحی چهره تان اعمال کنید و اجازه دهید که به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه باقی بماند. پس از زمان مشخص شده ماسک را از صورت خود پاک کنید و سپس پارچه ای نرم را در آب گرم آغشته کنید تا در طی ۳۰ ثانیه به روی پوست تان باقی بماند.

توصیه می شود که از این ماسک بیش از ۳ مرتبه در طی هفته استفاده کنید.

  • ترکیب نمک دریا و روغن زیتون

نمک دریا در صورت ترکیب با روغن زیتون می تواند تاثیر فوق العاده ای در لایه برداری قائل شود. با انجام این ماسک، سلول های مرده به روی پوست خود را پاک می کنید و در ادامه نیز شفافیت و طراوت را به چهره تان هدیه می دهید.

برای استفاده از این روش باید قبل از تهیه ماسک به باز کردن منافذ پوست خود بپردازید؛ به این صورت که ۱ سوم فنجان از نمک را در قابلمه کوچکی آب جوش بریزید. صورت تان را در طی ۱۰ دقیقه به معرض بخار آن قرار دهید. پس از آن ۱ قاشق نمک دریایی را با ۱ چهارم فنجان از روغن زیتون مخلوط کنید و به صورت ماسک در پوست چهره تان اعمال کنید.

به ماسک ۵ دقیقه فرصت دهید تا تاثیر خود را در بافت های پوست قائل شود، سپس با آب ولرم شستشویش دهید و با حوله ای نرم به خشک کردن آن بپردازید.

تاثیر ماسک نمک دریا با قهوه

  • ترکیب نمک دریا و قهوه

این مخلوط دانه دار از دیگر اسکراب های پر قدرت برای تحریک پوست و از بین بردن باکتری ها به شمار می آید. در ابتدای تهیه این ماسک باید قهوه را به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و سپس اجازه دهید تا به خوبی سرد شود. حالا نمک دریا را به آن اضافه کنید و در این دستور ترکیب می توانید از کمی روغن نارگیل نیز استفاده کنید.

حالا پوست تان را مقدار کمی مرطوب کنید و سپس به صورت حرکات دایره وار در طی چند دقیقه به ماساژ تمام نواحی پوست بپردازید. پس از آن که در پوست خود کمی تغییر احساس کردید، بلافاصله پوست تان را آب ولرم شستشو دهید.

  • اسکراب نمک دریا و جوش شیرین

به منظور تهیه این ماسک لازم است جوش شیرین را به همراه نمک، ماست، رازیانه (به دلیل خاصیت ضد لک) و پودر گل بابونه (دارای خاصیت ضد التهاب و عفونت) با هم مخلوط کنید تا این ماسک تهیه شود.

در صورتی که می خواهید تا سه روز این اسکراپ را مورد استفاده قرار دهید، لازم است در ابتدا جوش شیرین را به همراه نمک و پودرهای ذکر شده ترکیب کرده و در داخل ظرفی دربسته نگهداری کنید، سپس هر زمان که خواستید آن را بر روی پوست تان استفاده کنید.

ماسکهای نمک دریایی

روش استفاده از این ماسک به این صورت است که مقداری از ترکیب را بردارید و ماست را به محتویات آن افزوده و بعد مخلوط مورد نظر را به صورت تان بزنید، اجازه دهید این ماسک در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست تان بماند، اکنون آن را بشویید.

از اسکراپ جوش شیرین و نمک می توانید به عنوان پاک کننده پوست و لایه بردار طبیعی, در هفته دو بار مورد استفاده قرار دهید.

نکته:

توجه داشته باشید که زیاده روی در استفاده از این ماسک می تواند منجر به بروز التهاب شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *