دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مدوویک با توضیحات جامع برای پخت این کیک خوشمزه و محبوب

  • ندا خوشرو
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با طرز تهیه مدوویک کیک خوشمزه روسی آشنا خواهید شد که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع کیک خوش طعم را در منزل به راحتی بپزید.

کیک مدوویک از انواع کیک های روسی خوشمزه می باشد و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان در دورهمی ها و مجالس عصرانه این نوع کیک را در منزل بپزید. برای طرز تهیه کیک مدوویک ابتدا باید کرم مخصوص آن را به کمک شیر عسل و برش های کره آماده نمایید سپس به تهیه خمیر کیک بپردازید. که در دستور پخت خمیر کیک از تخم مرغ و شکر و کره و عسل و آرد همه منظوه و جوش شیرین استفاده می شود.

کیک ردولوت و کیک دبل چاکلت و کیک ساچر و کیک مدوویک از انواع کیک های مجلسی و فرنگی می باشند و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پخت کیک در منزل علاقه مند می باشید بهتر است از تهیه این نوع کیک های خوش طعم غافل نشوید.

کیک مدوویک

مواد لازم برای تهیه کرم شیر عسل

  • شیر عسل : دو قوطی
  • برش های بزرگ کره : ۳۰۰ گرم

مواد لازم برای تهیه خمیر کیک

  • تخم مرغ : سه عدد
  • شکر : یک فنجان
  • برش های بزرگ کره : ۱۰۰ گرم
  • عسل : سه قاشق غذاخوری
  • جوش شیرین : یک قاشق چایخوری
  • آرد همه منظوره یا آرد ساده : ۳ تا ۳.۵ فنجان

طرز تهیه کرم مخصوص کیک

برای تهیه کرم مخصوص ابتدا قوطی های شیر عسل را درون قابلمه ای متوسط قرار بدهید سپس روی قوطی ها آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار بدهید تا آب به دمای جوش برسد و حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید تا به مدت دو ساعت قوطی ها بجوشند. توجه داشته باشید که آب باید تا دو سانت بالاتر از سطح قوطی ها باشد.

بعد از مدت زمان ذکر شده قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا قوطی ها به مدت ۵ دقیقه دیگر در آب باقی بمانند سپس آن ها را خشک نمایید و در مکانی مناسب قرار دهید. توجه داشته باشید که در این لحظه نباید درب قوطی ها را باز نمایید زیرا آن ها می ترکند و همه محتویات شان بیرون می ریزد بنابراین وقتی دمای قوطی ها با دمای اتاق یکسان شد آن ها را باز کنید.

کره را درون ظرفی مناسب بریزید و به مدت ۵ دقیقه کره را هم بزنید و در حین هم زدن کره به آرامی ۱.۵ قوطی شیر عسل کاراملی شده را به آن بیفزایید و مخلوط کره و شیر عسل را هم بزنید تا کرم یکدستی ایجاد شود.

دستور تهیه کرم کیک

  •  آرون گروپس

طرز تهیه کیک خمیر مدوویک

برای تهیه خمیر این نوع کیک ابتدا تخم مرغ و شکر را درون ظرف پیرکس بریزید و مواد را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند سپس عسل و کره را به مخلوط تخم مرغ بیفزایید.

درون قابلمه ای متوسط آب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز با شعله کم قرار دهید تا دمای آب حفظ شود سپس ظرف پیرکس را درون آب در حال جوش قرار بدهید توجه داشته باشید که محتویات درون ظرف نباید با آب جوش در تماس باشد. به مدت ۵ دقیقه مخلوط مواد را هم بزنید سپس جوش شیرین را به مخلوط مواد بیفزایید و مواد را به صورت مداوم هم بزنید و اجازه دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه مخلوط مواد در همین حالت بمانند تا پخته شوند. توجه داشته باشید که بعد از گذشت نیم ساعت باید رنگ مواد سفید شود.

آرد را به مایه کیک به تدریج بیفزایید و هر بار که آرد را اضافه می کنید باید به کمک همزن دستی یا قاشق مایه کیک را هم بزنید تا خمیری یکدست ایجاد شود و علاوه بر این خمیر باید مقداری چسبناک باشد. اگر خمیر مقدار زیادی چسبناک است می توانید مقدار آرد بیشتری را به آن بیفزایید.

دستور تهیه کیک مدوویک

فر را روی دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود سپس کف و اطراف سینی بزرگی را به کمک کره به صورت کامل چرب نمایید و یکی از توپک های خمیر را بردارید و آن را در وسط سینی قرار بدهید و اگر خمیر به دست های شما می چسبد دست هایتان را به آرد آغشته نمایید.

به کمک انگشت خمیر را به شکل دایره با قطر ۲۸ سانت درآورید سپس خمیر را پخش و مسطح نمایید و اگر خمیر در بعضی از قسمت ها نازک است باید توجه داشته باشید که شکافته نشود و اگر خمیر شکافته شد می توانید به کمک تکه ای خمیر درزها و شکاف آن را بگیرید.

توجه داشته باشید که با توجه به سلیقه شخصی تان می توانید لایه های کیک را به صورت مربع یا مستطیل فرم دهید همچنین می توانید خمیر پخته شده را به گونه ای برش بزنید تا دایره هایی یک اندازه ایجاد شود و از برش های اضافه خمیر نیز می توانید برای تزیین کیک استفاده نمایید همچنین می توانید خمیر را پهن نمایید و بشقابی با قطر ۲۵ سانت روی خمیر قرار بدهید و به کمک چاقو اطراف خمیر را برش بزنید و زمانی که بیسکویت ها پخته شدند می توانید آن ها را به راحتی از روی سطح سینی جدا نمایید سپس سینی خمیرها را در طبقه وسط فر قرار دهید و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه اجازه دهید تا خمیرها پخته شوند و به رنگ طلایی روشن درآیند. سینی را بعد از مدت زمان ذکر شده از درون فر بیرون آورید و به کمک کفگیر خمیرها را به راحتی از سطح سینی جدا نمایید.

دستور تهیه کیک مدوویک

در این مرحله از طرز تهیه کیک مدوویک مقدار زیادی از کرم شیر عسل را روی خمیرها بریزید سپس خمیر دیگری را روی آن قرار دهید و همین روش را تکرار نمایید تا روی کیک و اطراف آن مقداری کرم بریزد و در انتها نیز برش های اضافه ای که پخته شده بودند را از درون سینی جدا نمایید و آن ها را آسیاب کنید سپس خرده های خمیر را روی کیک بپاشید همچنین می توانید روی کیک مقداری گردوی آسیاب شده بریزید.

مراحل تهیه کیک مدوویک

کیک را به مدت ۶ ساعت یا یک شبانه روز در دمای اتاق قرار بدهید تا کرم جذب آن شود و بافت نرمی پیدا کند.

کیک مدوویک خوش طعم

در این مطلب با طرز تهیه کیک مدوویک خوشمزه و خوش طعم در خدمت شما همراهان عزیز و همیشگی مجله آرگا بودیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع کیک را به راحتی در منزل بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *