دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بهترین دیدنی های استان ارزنجان ترکیه برای گردشگران ایرانی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

آشنایی با دیدنی های استان ارزنجان می تواند شما را با یکی از مناطق جذاب و پر جاذبه در ترکیه آشنا کند این استان به دلیل اهمیت سیاسی و اقتصادی خود شناخته شده است و می تواند از سوی گردشگران زیادی مورد توجه باشد. این استان دارای جذابیت های بسیار زیادی همچون موزه و پیست اسکی است که در ادامه این بخش با آن ها آشنا خواهید شد و از جذابیت بیشتر آن مطلع می شوید.

استان ارزنجان از جمله جاذبه های گردشگری و استان های پر جاذبه در کشور ترکیه است استانی که به دلیل برخورداری از چشم اندازهای طبیعی و دیدنی های خود در میان گردشگران شناخته شده است این استان در قاره آسیا و در کشور ترکیه واقع شده است و هر ساله گردشگران و توریستان زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند. مردمان ارزنجان دارای مذهب اسلام هستند و از ویژگی های فرهنگی و سنت های خاص خود برخوردار می باشند تسنن و شیعه دو گروه مذهبی در میان مردمان این منطقه هستند که هر یک از آداب و رسوم خاص خود برخوردار می باشند این استان یک از استان های پر جاذبه در کشور ترکیه است زبان رسمی در این منطقه زبان ترکی است که بسیار شیرین است و با فرهنگ این منطقه نیز گره خورده است. اهمیت این استان نه تنها به دلیل مرکزیت سیاسی آن است بلکه اهمیت توریستی بالایی نیز در میان گردشگران دارد این استان قطب سیاسی و اقتصادی ترکیه است از این رو هر ساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به این منطقه می آیند. در طول تاریخ این استان از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و امروزه نیز اهمیت توریستی بسیار بالایی دارد با وجود آثار و بناهای تاریخی متعدد در این منطقه نیز جذابیت های تاریخی آن در میان گردشگران افزایش یافته است و امروزه به یکی از قطب های گردشگری دنیا تبدیل شده است.

آشنایی با مهم ترین دیدنی های استان ارزنجان:

در این استان جاذبه های توریستی بسیار زیادی وجود دارند جاذبه های مهم تاریخی و طبیعی که در این استان واقع شده اند هر یک از جذابیت های گردشگری ویژه ای برای گردشگران برخوردار می باشند و می توانند به نوعی توجه شما را به خود جلب کنند. این استان و شهرهای گوناگون آن مهم ترین مراکز خرید را در خودی جای داده اند و هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا برای گشت و گزار و خرید از مراکز فروش ارزان به این منطقه از ترکیه سفر می کنند. این استان یکی از دیدنی های ترکیه برای گردشگران ایرانی محسوب می شود که در ادامه با آن آشنا می شوید.

آبشار‌های گورلویک:

آبشارهای این استان بسیار زیبا هستند و هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود خواهند کرد. این آبشار ها در حدود ۲۹ کیلومتری شهر ارزنجان واقع شده اند و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند. این مکان دیدنی می تواند یک روز تفریحی عالی را برای هر مسافری بسازد و یک خاطره به یاد ماندنی باشد. اگر قصد سفر به استان ارزنجان در کشور ترکیه را دارید این آبشارها می تواند یکی از بهترین گزینه های سفر برای تفریح باشد. بازدید از این آبشارها در تمامی فصول سال امکان پذیر می باشد و در فصل زمستان این آبشار ها به صورت قندیل و یخ زده قابل بازدید می باشند. این جاذبه ی طبیعی همه ساله بازدیدکنندگان زیادی را در خود جای می دهد تا چشم انداز بی نظیر خود را به رخ مسافران بکشد این آبشا یکی از دیدنی های استان ارزنجان است.

آبشارهای ارزنجان

 تپه طلایی ارزنجان:

یک مکان تاریخی در نزدیکی این شهر می باشد که قدمت آن به قرن ۷ قبل از میلاد می رسد. تپه طلایی که قرن های زیادی غیر قابل کشف بود در سال ۱۹۳۸ هنگام ساخت خطوط راه آن در بیابان های ارزنجان کشف شد و از آن زمان به یکی از بهترین دیدنی های منطقه تبدیل شد. گردشگرانی که علاقه مند به تاریخ و باستان شناسی هستند می توانند از این تپه طلایی بازدید نمایند و بخش های مختلف آن که شامل سالن، کاخ، اتاق ها و مقبره های زیرزمینی را تماشا نمایند.  این مکان تاریخی علاوه بر بخش های باستان شناسی دارای چشم انداز بسیار زیبایی می باشد که می تواند هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود نماید.

طبیعت ارزنجان

پیست اسکی ارزنجان:

گردشگرانی که قصد سفر به استان ارزنجان ترکیه در زمستان و بهار را دارند می توانند از این پدیده فوق العاده و یکی دیگر از دیدنی های نزدیک ارزنجان استفاده نمایند. این پیست تفریحی که در ارتفاعات شهر ارزنجان واقع شده است، می تواند گزینه مناسبی برای افرادی که علاقه مند به اسکی بازی هستند باشد. در اطراف این پیست اسکی رستوران و کافه های زیادی وجود دارند که بازدیدکنندگان می توانند از آن ها برای استراحت استفاده نمایند. این پیست اسکی با رعایت تمامی نکات ایمنی همه روزه برای بازدید عموم باز می باشد و یک مکان ایده آل را فراهم کرده است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دیدنی های استان ارزنجان

موزه علی دمیرسوی:

بازدیدکنندگان در این موزه می توانند سنگ های مختلف، الیاف، اسکلت حیوانات مختلف و … را تماشا نمایند. اگر علاقه مند به موزه های مربوط به جانورشناسی، باستان شناسی و تاریخی هستید موزه علی دمیرسوی از مهم ترین دیدنی های استان ارزنجان ترکیه می باشد و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این موزه قدیمی حدود ۸۰۰ گونه فسیل گیاهی و بیش از ۱۰۰۰ فسیل حشرات وجود دارد که می تواند بازدیدکنندگان خود را حیرت زده نماید. اگر قصد سفر به کشور ترکیه و بازدید از مکان های تاریخی را دارید این موزه می تواند یک گزینه مناسب در طول سفر باشد.

موزه های ارزنجان

همچنین این کشور در لیست بهترین کشورهای ارزان برای سفر قرار دارد که می توانید سفری دلنشین به این منطقه داشته باشید. این استان به دلیل برخورداری از چنین جاذبه هایی مورد توجه بسیاری از گردشگران است و می تواند برای شما گردشگران عزیز نیز بسیار جذاب و دلنشین باشد. این استان با وجود جاذبه هایی همچون موزه های فرهنگی و علمی سالانه حجم زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می کند جاذبه ها و دیدنی های طبیعی در این استان نیز بی شمار هستند و با وجود امکانات تفریحی مهم در میان گردشگران شناخته شده اند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *