دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های ترکمن صحرا و جاذبه های طبیعی این منطقه زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

ترکمن صحرا یکی از مناطق پر جاذبه در استان گلستان است این سرزمین پهنارو دارای وسیع ترین دشت ها و چشم اندازها می باشد همچنین به دلیل وجود اسب های اصیل شهرت دارد در این سرزمین گردشگران زیادی هر ساله از جاذبه های آن دیدن می کنند. از مهم ترین دیدنی های این منطقه می توان به برج های آجری بلند، طبیعت زیبا و … اشاره نمود که زیبایی های بی حدی درند.

ترکمن صحرا یکی از سرزمین های اصیل شمالی ایران است منطقه ای که هنوز با وجود ارزش های فرهنگی خود شناخته می شود و از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردار می باشد سفر به این سرزمین فرهنگی ویژه علاقه مندان به جهانگردی است این منطقه از ایران دارای ساختار اجتماعی جالبی است و به دلیل جذابیت های طبیعی که در خود جای داده است بسیار مورد توجه است. این سکونتگاه هنوز بسیاری از ارزش های فرهنگی را در خود حفظ کرده است و بسیاری از این ارزش های فرهنگی مورد توجه گردشگران قرار می گیرند در پیشینه تاریخی مردمان این مرز و بوم ذکر شده است که این ترکمن ها به ترک های آسیای میانه ارتباط دارند شاید خیلی از ما این منطقه شمالی از ایران را با وجود اسب های نجیب و اصیل به یاد بیاوریم و امروزه نیز این منطقه دارای اصیل ترین اسب ها می باشد و در هر کجای آن که قدم بگذارید می توانید زیبایی های بی حدی از آن را مشاهده کنید و نژادهای گوناگونی از اسب های ترکمنی را مشاهده می کنید. سفر به این سرزمین برای هر گردشگری خاطراتی خوب را تداعی می کند و با وجود جذابیت های طبیعی و امکانات تفریحی و فرهنگی که در این منطقه وجود دارد می توان ترکمن صحرا را یکی از مکان های دیدنی در گلستان دانست. آشنایی با این سرزمین در ادامه این بخش می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه در اختیار شما علاقه مندان و ایران گردان قرار دهد و توصیه می کنیم تا پایان این بخش جذاب همراه ما باشید.

آشنایی با مهم ترین دیدنی های ترکمن صحرا

این منطقه در شمال شرقی ایران واقع شده است و دارای شهرهای مهمی همچون گنبد کاووس، آق قلا، نگین شهر، مراوه تپه، سیمین شهر، داشلی برون و … است هر یک از این شهرهای به لحاظ  توریستی اهمیت زیادی دارند و دارای زیبایی های بی شماری برای گردشگران خود می باشند به لحاظ فرهنگی و مذهبی مدرمان این منطقه دارای تفاوت هایی با سایر نقاط ایران هستند همانطور که می دانید مذهب مردمان این سرزمین تسنن است و دارای ویزگی های فرهنگی به خصوصی هستند که دیدن این ارزش های فرهنگی و سنت ها از نزدیک می تواند برای هر گردشگری جذابیت داشته باشد.

طبیعت ترکمن صحرا

این منطقه از گلستان دارای مراتع بسیار سرسبزی است و به دلیل برخورداری از زیباترین چشم اندازها مورد توجه گردشگران قرار می گیرد سالانه گردشگران زیادی از جاذبه های دیدنی این منطقه بازدید می کنند و این منطقه می تواند گردشگران زیادی را به سوی خود بکشاند. مهم ترین زیبایی های ترکمن صحرا در چشم اندازهای طبیعی آن خلاصه می شود این منطقه به دلیل برخورداری از جاذبه های تاریخی زیبا نیز مورد توجه است یکی از بناهای تاریخی مهم این شهر برج های بلند آجری است که امروزه به عنوان یکی از جاذبه های مهم در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. آلماگل یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی  و دیدنی های ترکمن صحرا  است که شما علاقه مندان می توانید در لینک راهنمای بازدید از تالاب آلماگل را مطالعه کنید.

دیدنی های ترکمن صحرا

جاذبه های تاریخی:

از مهم ترین جاذبه های تاریخی و دیدنی های ترکمن صحرا در این منطقه می توان به گورستان های عجیب آن اشاره نمود این گورستان ها در تپه های ماهوری واقع شده اند و یکی از عجیب ترین قبرستان های تاریخی در ایران هستند بر روی هر یک از این مزارها می توانید سنگ قبرها و صلیب هایی را مشاهده کنید که به عنوان نوعی نماد هستند ارتفاع هر یک از این صلیب ها دو متر می باشد کوهستان های این منطقه نیز دارای قدمت تاریخی بسیار بالایی هستند  و متعلق به دوران پارینه سنگی می باشند. بسیاری از سنگ هایی که در این کوهستان ها مشاهده می کنید دارای قدمتی بالا هستند و بخش مهمی از این سنگ ها نیز تخریب شده اند. سفر به این منطقه در هر فصلی از سال برای گردشگران امکان پذیر است و توصیه می کنیم تا فصل بهار و تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید در این صورت می توانید  از چشم اندازهای طبیعی بیشتری بازدید نمایید.

زیبایی های ترکمن صحرا

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

این منطقه در دوره های مختلف تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد طبق تحقیقات باستان شناسی که در این منطقه صورت گرفته است می توان در دوره های مختلف تاریخی آثار مهمی را در این منطقه یافت جالب است بدانید علت اصالت اسب های این منطقه نیز به همین دلیل است و در دوره های مختلف تاریخی این منطقه اصیل ترین اسب ها را داشته است و در بسیاری از کتاب های تاریخی عنوان می شود که این منطقه در دوران هخامنشی اسب هایی با ویژگی های مهم داشته است.

جاذبه های طبیعی:

با دیدن دیدنی های تاریخی در ترکمن صحرا بهتر است سری به جاذبه های طبیعی این منطقه نیز بزنید این منطقه به دلیل ناهمواری هایی که در خود جای داده است می تواند یکی از مناطق پر جاذبه در گلستان باشد تلفیقی از جاذبه های کوهستانی و دشت ها در این منطقه موجب می شود تا گردشگران زیادی به آن جذب شوند. در بیشتر دشت های این شهر می توانید اسب های اصیلی را ببینید که در حال تاخت و تاز هستند و دیدن این اسب ها می تواند برای هر گردشگری جذاب باشد همچنین لذت اسب سواری در دشت های وسیع و سرسبز این منطقه می تواند تجربه ای متفاوت برای شما گردشگران باشد.

ارتفاعات ترکمن صحرا

شما گردشگران در سفر به ترکمن صحرا این امکان را دارید تا در هتل ها و مراکز اقامتی این منطقه اقامت داشته باشید اقامت گاه های بوم گردی و هتل ها با ارائه امکانات مناسب برای گردشگران راحتی آن ها را فراهم می کنند.  بسیاری از گردشگران در سفر خود به این منطقه برای اقامت به منطقه ناهارخوران می روند این منطقه یکی از مهم ترین مکان های دیدنی گلستان نیز به شمار می آید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *