دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

زیباترین دیدنی های شهریار و جاذبه های این شهر برای گردش یک روزه!

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

شهریار یکی از مناطق زیبا و پر جاذبه در نواحی اطراف تهران است این شهرستان دارای دیدنی های بسیاری است و یکی از مناطق ییلاقی و تفریحی به شمار می آید که آخر هفه پر تردد و شلوغ است این منطقه به دلیل آب و هوای مطبوعی که دارد مکان بسیار مناسبی برای شگت و گزارهای دوستانه و خانوادگی شما است که در این بخش نیز با جاذبه های آن آشنا خوهید شد.

شهریار یکی از مناطق ییلاقی و پر جاذبه در نواحی اطراف تهران است این مکان به دلیل برخورداری از امکانات تفریحی و جاذبه های مختلف خود یکی از مهم ترین مناطقی است که ساکنین پایتخت برای گذراندن اوقات فراغت خود به آن می روند و از جاذبه های آن دیدن می کنند. این منطقه وسیع در سال های اخیر بسیار مورد توجه تهرانی ها و نواحی اطراف بوده است و از جذابیت های زیادی برخوردار است این منطقه زیبا مکان بسیار مناسبی برای سفرهای شما خواهد بود و توصیه می کنیم برای داشتن یک سفر متفاوت به نواحی اطرافی تهران حتما سری به شهریار نیز بزنید و از جاذبه های آن دیدن کنید. این شهرستان یکی از بخش های استان تهران است و از نواحی اطراف خود نیز با استان های مختلفی همجوار است نزدیکی این شهرستان به کرج، تهران، قدس، گلستان، اسلامشهر و دیگر نواحی موجب شده است تا این منطقه به عنوان یکی از جاذبه های توریستی در این نواحی به شمار آید و اغلب مردمان این شهرها در روزهای تعطیل برای گشت و گزار و سیاحت به این مناطق سفر می کنند. این منطقه دارای ویژگی های منحصر به فردی است و از همه مهم ترین آب و هوای مطبوعی که در این منطقه حاکم است موجب جذب گردشگران بسیار زیادی از شهرهای شلوغ و آلوده می شود.

دیدنی های شهرستان زیبای شهریار:

سفر به شهرستان زیبای شهریار می تواند شما علاقه مندان و گردشگران را با یکی دیگر از شهرهای اطراف تهران آشنا کند این شهرستان دارای زیبایی های بسیار زیادی است و به دلیل دور بودن از آلودگی ها و هیاهوی شهری در میان گردشگران زیادی مورد توجه است و اهمیت زیادی دارد. این شهر زیبا یکی از مکان های دیدنی تهران به شمار می آید که با وجود بناهای تاریخی ارزشمند خود در میان گردشگران بسیار شناخته شده است.

 

قلعه دهشاد شهریار:

این بنای تاریخی یکی از مهم ترین سازه های باستانی است و نکات تاریخی اسرارآمیزی درباره آن وجود دراد این قلعه به عنوان تنها قلعه روستایی شناخته می شود و در حال حاضر نیز بخشی از جمعیت شهرستان در این روستا واقع شده اند این قلعه دارای وسعت بسیار زیادی است و یکی از دیدنی های شهریار به شمار می آید. استراتژی این قلعه در ابتدا برای محافظ و دیده بانی بوده است این بنا دارای دو طاق است و ۴ برج دارد نوع معماری که در این بنا مشاهده می شود بسیار زیبا است و مورد توجه است این قلعه دارای ارتفاع زیادی است و در دوران قاجاریان ساخته شده است این بنای قدیمی در آن دوران از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

منطقه شهریار

برج مقبره بابا محمود شهریار:

بازدید از این برج برای گردشگران و علاقه مندانی است که می خواهند درباره جاذبه های فرهنگی یک منطقه اطلاعات کسب کنند این ینای تاریخی نیز یکی از مقبره های فرهنگی تاریخی در اطراف تهران است که می توانید از آن دیدن کنید. چشم انداز این برج و نوع معماری آن بسیار جالب و دیدنی است معماری این بنا به شکل استوانه ای است و در بالای برج نیز یک بنای مخروطی شکل را مشاهده می کنید این برج قطری ۲۰ متری دارد و با بازدید این برج از نزدیک می توانید یکی دیگر از جاذبه های مهم را مشاهده کنید. در ساخت این برج از مصالح ساده ای همچون گل و خشت استفاده شده است در حال حاضر این بنا در بخش هایی دچار تخریب شده است اما با این وجود از زیبایی های تاریخی بسیار زیادی برخوردار می باشد.

دیدنی های شهریار

  •  آرون گروپس

پل آبرسان بادامک شهریار:

از گذشته شهریار سرزمینی پر آب و وسیع در نواحی اطراف تهران بوده است به همین دلیل برای کاربرد بهتر و راهبردی تر از منابع آبی این منطقه پل های آبرسان احداث می شده است پل آبرسان بادامک یکی از تاریخی ترین پل هایی است که در این منطقه ساخته شده است. این پل در روستا بادامک واقع شده است و یک آبراه مرکزی دارد استفاده این پل در اصل برای رساندن آب است و آب های کشاورزی را به مزارع انتقال می دهد اما با وجود نوع معماری که در خود دارد مورد توجه است و بسیار زیبا می باشد. این پل دارای شکل های مختلف لوزی و غیره است بنای این پل با استفاده از مصالح ساده همچون قلوه سنگ ها و تخت سنگ های طبیعی ساخته شده است این پل نه تنها از نظر تاریخی باشکوه است بلکه از معماری ویژه ای نیز برخوردار است.

پل شهریار

تخت رستم شهریار:

بنای تخت رستم نیز یکی دیگر از دیدنی های مهم در شهریار به شمار می آید تخت رستم نام کوهی عظیم در این منطقه است که در منطقه غربی روستای قجر واقع شده است این کوه شکل مخروطی دارد و دارای جاذبه های باستانی بسیار زیادی است. در دامنه های این کوه بنایی را مشاهده می کنید که در گذشته یکی از آتشکده های ساسانی بوده است این بنا دارای بخش های مختلفی است طاق، سکو و وردی از بخش های مختلفی هستند که در بنای این آتشکده به چشم می خورند و چشم انداز این دامنه مرتفع را دیدنی تر کرده اند این منطقه در تحقیقات باستان شناسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و پژوهش های متعددی در ان صورت گرفته است این منطقه می تواند یکی دیگر از جاذبه های مهم در شهرستان زیبای شهریار باشد.

بنای تاریخی شهریار

این شهرستان دارای بخش های مختلفی است و هر یک از مناطق آن دارای زیبایی های خاص خود هستند و می توانند مورد توجه قرار گیرند بنابراین با سفر به این شهرستان زیبا و خوش آب و هوای می توانید سفری متفاوت داشته باشید و از نزدیک چشم اندازهای بسیار زیبای آن را مشاهده کنیم و در این بخش نیز با نمونه هایی از جاذبه های این استان آشنا شدید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *