دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خوردن آب با معده خالی چه فواید دارد؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۳ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

خوردن آب به صورت ناشتا می تواند سموم را از بدن دفع کند و روده ها و معده را تخلیه کند و بعد از آن شما می توانید یک صبحانه کامل میل کنید و از آن لذت ببرید. البته شایان ذکر است که کمبود آب در بدن می تواند مشکلات بسیار زیادی ایجاد کند.

خوردن آب در صبح و به صورت ناشتا تاثیرات بسیار زیادی بر بدن دارد و بسیای از مردم اعتقاد دارند که این راه یکی از راه درمانی برای بسیاری از امراض می باشد از این رو توصیه می کنند حتما صبح ها یک لیوان آب ناشتا بنوشید و از خواص آن بهره مند شوید. در ادامه فواید این کار را برای شما بیان می کنیم.

خوردن آب با معده خالی

در مقاله های قبلی فواید خوردن سیب به صورت ناشتا و فواید خوردن سیر به ناشتا و خوردن قهوه ناشتا را برای شما بررسی کردیم در ادامه می خواهیم فواید خوردن آب به صورت ناشتا را برایتان مطرح کنیم.

فواید خوردن آب با معده خالی

از قدیم گفته اند خوردن آب به صورت ناشتا به سلامت بدن و زیبایی کمک بسیار زیادی می کند. ژاپنی ها به این کار اعتقاد بسیار زیادی دارند و می گویند که این کار می تواند از بیماری های بسیار زیادی پیشگیری کند و طول عمر را افزایش دهد. بسیاری از ما بعد از غذا خوردن آب می خوریم که کاری اشتباه است باید دقیقا قبل از خوردن صبحانه آب بنوشیم. همانطور که می دانید حدودا ۷۰ درصد بدن ما از آب تشکیل شده است پس نمی توان گفت این ماده برای بدن اثری ندارد زیرا به نوعی این ماده پادشاه بدن محسوب می شود و برای عملکرد تمامی ارگان های بدن ضروری می باشد. آب یکی از مناسب ترین گزینه ها برای کاهش عطش می باشد بنابراین باید از آن استفاده کنید. کم آبی بدن می تواند مشکلات بسیار زیادی برای ما بوجود بیاورد که از این مشکلات می توان به خشکی مو و پوست، خارش بدن در اثر خشک شدن پوست و سردرد و کسل شدن در طی روز اشاره کرد.

افزایش متابولیسم سلولی

اگر به دنبال کاهش وزن با ساده ترین روش می گردید می توانید از خوردن آب با معده خالی استفاده کنید. این کار متابولیسم سلولی شما را در طی روز بالا می برد و اگر شما در طی روز به اندازه کافی فعالیت داشته باشید می توانید به وزن دلخواه خود برسید. البته این کار در دراز مدت اتفاق می افتد و نباید به این زودی ها به دنبال کاهش وزن باشید.

نکته : در نظر داشته باشید که برای گرفتن نتیجه ای بهتر باید حدودا ۴ لیتر آب در طی روز بنوشید.

  •  آرون گروپس

افزایش ایمنی

با توجه به تحقیقات انجام شده خوردن آب با معده خالی می تواند ایمنی را افزایش دهد. می توان نتیجه گرفت که چینی ها درست گفته اند و این کار یکی از ضروری ترین کار ها برای سلامتی بعد از بیدار شدن از خواب می باشد. در واقع آب کافی می تواند عفونت های بدن را از بین ببرد و از بروز مجدد آن ها جلوگیری کند.

پاکسازی دستگاه گوارش

در نظر داشته باشید که نوشیدن آب به صورت ناشتا می تواند به شما در پاکسازی سیستم گوارشی تان کمک کند. با نوشیدن آب به صورت ناشتا دفع ادرار و مدفوع شما راحت تر خواهد بود و دچار یبوست نمی شوید.

خلاصی از مو های زائد بدن

یکی از خاصیت های فوق العاده ای که خوردن آب به صورت ناشتا دارد این است که در دراز مدت میزان مو های زائد بدن شما را کاهش می دهد و می توان گفت بعد از مدتی از آن ها کاملا رها می شوید.

خوردن آب با معده خالی

جلوگیری از سردرد و حملات میگرنی

یکی دیگر از فواید خوردن آب به صورت ناشتا در این است که می تواند از سردرد های بسیار زیادی جلوگیری کند و تعداد حمات میگرنی را در طی روز به حداقل برساند. در واقع سردرد و حملات میگرنی یکی از هشدار های بدن درباره کمبود آب می باشد از این رو توصیه می کنیم از آب بیش تر استفاده کنید.

دفع سم ها و مواد زائد

یکی دیگر از کار هایی که خوردن آب به صورت ناشتا برای بدن انجام می دهد این است که منجر به دفع سموم و مواد زائد از بدن می شود همچنین این ماده گران بها می تواند نفخ را کاهش دهد و از باد معده جلوگیری کند.

کاهش وزن با آب ناشتتا

اگر شما رژیم غذایی ندارید و می خواهید بی دردسر لاغر شوید می توانید آب درمانی را انتخاب کنید. در واقع بیش تر فرکانس های مغزی ما که نشان از گرسنگی می دهند در اثر تشنگی ایجاد شده است بنابراین در بیش تر موارد می توانید با خوردن یک لیوان آب گشنگی خود را در میان وعده ها به حداقل برسانید. این ماده کالری ندارد و شما می توانید هر میزانی که می خواهید آب بنوشید.

پاکسازی پوست

یکی از موادی که پوست به آن نیاز دارد تا بتواند سالم و زیبا بماند و دچار چین و چروک نشود آب است. پس با نوشیدن یک لیوان آب به صورت ناشتا زیبایی را برای خود و صورتتان بوجود بیاورید. در واقع بسیاری از لکه های پوستی در اثر تجمع سموم در بدن ایجاد شود که آب ناشتا می تواند این سموم را دفع کرده و به پاکسازی پوست شما کمک کند.

تقویت انرژی

اگر نمی توانید صبح ها به راحتی از رختخواب دل بکنید می تواند از آب استفاده کنید. این کار به مغز شما کمک می کند تا از خواب رها شود و سریعا فعال می شود زیرا سلول های خونی با سرعت بیش تری تولید می شوند و اکسیژن سریع تر به مغز شما می رسد.

افزایش انرژی با نوشیدن آب به صورت ناشتا

جلوگیری می کند

خوردن آب با معده خالی از ابتلا به بیماری هایی مانند سنگ کلیه و عفونت مثانه جلوگیری می کند. در واقع این کار شما باعث می شود هرچه اسید معده مخرب کلیه می باشد از بین برود و با نوشیدن آب بیش تر می توانید سموم موجود در مثانه را با فواصل کم تر دفع کنید.

نرمی مو ها

خاصیتی که خوردن آب به صورت ناشتا دارد برای پوست و مو بی مانند می باشد. نوشیدن آب می تواند به نرمی مو ها و براق شدن آن ها کمک کند و سلامت آن ها را حفظ می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده حدودا یک چهارم مو ها را آب تشکیل می دهد که اگر آب به میزان کافی ننوشید مو های شما خشک و شکننده خواهد شد و زیبایی خود را از دست می دهد بنابراین با نوشیدن آب از این روند جلوگیری کنید.

درمان معده درد

بسیاری از درد های معده بر اثر وجود عفونت ها می باشد که شما می توانید با خوردن آب با معده خالی این عفونت ها را از بین ببرید و سالم زندگی کنید.

آب درمانی ژاپنی ها

اولین کسانی که این درمان را به مردم معرفی کردند ژاپنی ها بودند. این افراد از دین و مذهب متوجه این درمان شدند و آن را ادامه دادند و دیدند که اثرات بسیار خوبی دارد بنابراین آن را به همه معرفی کردند که مورد حمایت قرار گرفت. آب درمانی اولیه ژاپنی ها به صورت زیر بود.

  1. بعد از بیدار شدن ۴ لیوان آب بنوشید.
  2. بعد از آب خوردن دندان های خود را مسواک بزنید.
  3. تا ۴۵ دقیقه بعد از خوردن آب چیزی نخورید.
  4. بعد از آن می توانید صبحانه بخورید.
  5. بعد از وعده های اصلی چیز دیگری نخورید.
  6. بعد از دو ساعت یک لیون آب بنوشید.
  7. این روند را هر روز تکرار کنید تا سالم بمانید.

نکته : در نظر داشته باشید که با اضافه کردن مقداری لیمو به آب ناشتا می توانید سموم را بهتر دفع کنید.

خوردن آب ناشتا و پیشگیری

خوردن آب به صورت ناشتا می تواند از بیماری های بسیار زیادی جلوگیری کند که این بیماری ها عبارت اند از :

  • صرع
  • انواع سردرد ها
  • آسم
  • سل
  • درد بدن و کسالت در طی روز
  • تپش قلب شدید
  • مننژیت
  • بیماری های کلیوی
  • بیماری های مثانه ای
  • اسهال
  • استفراغ
  • دیابت نوع دو
  • یبوست های مکرر
  • بیماری های گوش و حلق و بینی
  • چربی خون بالا
  • برونشیت شدید
  • بیماری های چشمی

آب درمانی چیست؟

در نظر داشته باشید که خوردن برخی از مواد به صورت ناشتا می تواند برای بدن مفید باشد. در واقع شما با خوردن آب به بدن کمک بسیار زیادی می کنید و آن را از بیماری های بسیار زیادی دور می کنید. اگر نمی توانید بعد از بیدار شدن ۴ لیوان آب بنوشید توصیه ما به شما این است که از مقدار کمی شروع کنید. برای مثال روز های ابتدایی یک لیوان آب بخورید و در روز های آتی این میزان را افزایش دهید تا به چهار لیوان در ابتدای روز برسید. باز هم تاکید می کنیم که خوردن آب ضرری برای بدن ندارد ولی کمبود آن می تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند از این رو بهتر است در طی روز هم به اندازه نیاز بدن خود آب بنوشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *