دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با روش های درمان طبیعی و خانگی قانقاریا

  • سحر هودانلویی
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

علت ایجاد این بیماری رشد باکتری به نام کلستریدیوم پرفرجنس به روی زخم می باشد که در نهایت به بافت مردگی و یا عفونت زخم منجر می شود. برای آشنایی با درمان خانگی قانقاریا در این مطلب با ما همراه شوید.

در اصطلاحی دیگر به بیماری قانقاریا؛ بافت مرده نیز می گویند که به علت ایجاد عفونت در زخم بروز پیدا می کند. همچنین در صورت ورود آسیب و فشار به این قسمت نیز قسمتی از ناحیه مورد نظر سیاه می شود که به مرور نیز به طور کل از بین خواهد رفت.

برای آشنایی با این بیماری و مطالعه روش های درمان خانگی  قانقاریا در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی روش های درمان خانگی قانقاریا

آشنایی با بیماری قانقاریا

قانقاریا و یا در اصطلاحی دیگر سیاه مردگی، به طور رایج در ناحیه ای از ماهیچه و استخوان ها ایجاد می گردد. رنگ این ناحیه با مرور زمان تغییر می کند و به سیاه تبدیل می شود که در طی فرایند به از بین بردن بافت ها می پردازد. نواحی بسیاری از بدن می تواند به این بیماری مبتلا گردد که بیش از آن؛ انگشتان پا، پا، ساق پا، انگشتان دست، دست، ساعد دست مستعد مبتلا می باشند.

قابل به ذکر است که احشای شکمی از خطرناک ترین نواحی بدن برای ابتلا به قانقاریا می باشد.

  • معرفی نشانه های قانقاریا

در صورت ایجاد به این بیمای پوستی، علائمی به شرح زیر بروز پیدا می کند.

  1. سیاه شدن پوست و از بین رفتن عضلات و استخوان ها با مرور زمان می تواند از نشانه های شایع قانقاریا به حساب آید.
  2. ترق و تروق کردن پوست از نشانه های دیگر این بیماری است که در این صورت فرد فکر می کند؛ در زیر پوست حباب هایی قرار گرفته است که به وسیله فشار از بین می رود.
  3. ایجاد ورم در نواحی مورد نظر از دیگر علائم به شمار می آید.
  4. از نشانه های شایع در این رابطه می توان به احساس درد شدید و یا بی حسی اشاره کرد.
  5. ترشحات بدبو به وجود آمده از زخم های موجود به روی پوست نیز می تواند از دیگر علائم شایع قانقاریا به شمار آید.
  6. ابتلا به تب های خفیف ۳/۳۸ درجه سانتی گراد را نیز می توان در این تقسیم بندی ها به شمار آورد.

آشنایی با علل ابتلا به بیماری قانقاریا

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آشنایی با عوامل کاهش و افزایش علائم

  • مواردی که در افزایش بروز این بیماری نقش موثر دارند، به شرح زیر می باشد.

  1. از موثر ترین عوامل پر رنگ ابتلا به این بیماری می توان دیابت شیرین اشاره کرد.
  2. کاهش جریان خون در بافت های به خصوص نیز زمینه های ایجاد را افزایش می دهند.
  3. افزایش سن را می توان از دیگر علل افزایش ابتلا در نظر گرفت.
  4. مصرف دخانیات و سیگار از موثر ترین عوامل ایجاد هستند، چرا که در سیستم گردش خون اختلال ایجاد می کنند.
  5. سوء مصرف الکل نیز در عملکرد های رگ خونی مشکل ایجاد می کند که در نهایت به بیماری منجر می شود.
  • ادامه مطلب اطلاعاتی راجع به کاهش علائم این بیماری می باشد.

در این مطلب با مواد خوراکی و درمان خانگی قانقاریا آشنا می شوید که در این بین ممکن است برخی از افراد به آن حساسیت داشته باشند و توجهی به دیگر سبک های غذایی خود نداشته باشند. از این رو در ادامه توصیه هایی در این رابطه ذکر شده است.

  1. مصرف محصولات سویا به مانند شیر و پودر آن در این دوران و برای بهبود کاملا ممنوع شده می باشد.
  2. بادام زمینی و هر خوراکی دیگر که از محصولات بادام به شمار آید، منع مصرف می باشد.
  3. در این رابطه غذا های دریایی به هیچ وجه توصیه نمی شوند، میگو، صدف و خرچنگ دریایی شامل این موارد می باشد که باید از مصرف آن اجتناب کنید.
  4. برخی از میوه های شیرین به مانند موز، پرتغال، توت فرنگی، لیمو و انگور که گمان می کنید نقش موثری در سلامتی شما ایفا می کنند، گفتنی است که غیر آن است و باید منع مصرف در این دوران برایتان شود.
  5. مصرف مشروبات الکلی را قطع کنید و برای تسریع فرایند التیام، مصرف این چنین موارد را به حداقل برسانید.
  6. قابل به ذکر است که الکل با افزایش فشار خون و سطح کلسترول بدن برای مبتلایان قانقاریا مضر شناخته شده است.

معرفی علائم بیماری قانقاریا

معرفی روش های درمان خانگی قانقاریا

در صورت بروز و مشاهده هر یک از علائم گفته شده، می بایست از روش های درمان خانگی قانقاریا که در ادامه مطلب به آن اشاره کرده ایم استفاه کنید. گفتنی است که طی تحقیقات انجام شده به روی هر یک از درمان های خانگی، این چنین مشخص شد که تاثیر بسیار موثری برایتان به همراه دارد.

  • حبوبات

تغییر در سبک غذایی و گنجاندن حبوبات در وعده های تغذیه می تواند تاثیر موثری در رفع این اختلال پوستی ایفا کند. در این میان لوبیا سبز و سیاه از حبوبات ارزشمند به شمار می آید که می بایست ۷۲ الی ۴۸ ساعت قبل از طبخ درون آب خیس خورده شوند.

  • کلم برگ

برخی از علائم قانقاریا را می توان با مصرف کلم برگ رفع کرد. در این صورت باید به شکلی دیگر از این سبزی استفاده کنید به این صورت که در ابتدا برگ های کلم را به خوبی بشویید و سپس آن ها را خرد کنید. خرد کرده های کلم را به روی نواحی مورد نظر قرار دهید و سپس به وسیله پارچه ای نخی و تمیز آن را بپوشانید.

این روش درمان را در طی روز هر چند ساعت یک بار انجام دهید تا در نهایت نتیجه ای فوق العاده برایتان پدید آید.

  • فلفل قرمز

در میان دیگر درمان های خانگی این بیماری، فلفل قرمز از تاثیرات بیشتر و طولانی مدت برخوردار است. این ماده خوراکی به علت طعم تند و آتشین، به روی برانگیختگی های گردش خون تاثیر به سزایی قائل است که در این شرایط خطر چسبندگی پلاکت های خون را تا حد چشم گیری کاهش می دهد.

در این صورت که احتمال بروز لخته های خونی از عوامل اصلی قانقاریا به شمار می آید، بسیار کاهش می یابد. از دیگر تاثیرات مثبت فلفل قرمز به روی عملکرد های بدن می توان به پاکیزگی رگ های خونی، بهبود عملکرد های مغز اشاره کرد که در طی مصرف به افزایش حافظه انسانی منجر می شود.

تاثیر فلفل قرمز در درمان خانگی قانقاریا

برای استفاده از این درمان خانگی قانقاریا می بایست آن را در وعده های غذایی خود جای دهید، اما توجه داشته باشید که زیاده روی در این امر می تواند مسبب برخی اختلالات گوارشی شود.

  • تخم مرغ

به طور کلی غذا های دارای پروتیئن در درمان قانقاریا نقش موثری را ایفا می کنند. برای این روش مرتبا تخم مرغ را که غذایی آسان و قابل دسترسی است، مصرف کنید تا پروتئین مورد نظر بدن تامین گردد. همچنین دیگر مواد خوراکی همانند ماهی، ماکیان، کدو تنیل و دیگر بذر های پروتئینی در این گروه جایی دارند.

  • نقره کلویید

نقره کلویید از انتی ببوتیک های شناخته شده در طبیعت می باشد که تاثییر به سزایی در روند درمان دارا است. این داروی گیاهی با ریشه کن کردن ویروس ها، از باکتری های مفید بدن محافظت می کند. در این شرایط تعادل باکتری در بدن ایجاد می شود که از نظر ایمنی ارتقا یافته می شود.

  • گل ختمی

از رایج ترین درمان بیماری قانقاریا، گل ختمی است که وظیفه کاهش و رفع التهاب را در بدن دارا است. گفتنی است که این گیاه موثر ترین درمان خانگی قانقاریا به شمار می آید و خواص ضد باکتریایی و قارچی را دارا است.

روش استفاده از این روش گیاهی به این صورت است که باید ریشه گل ختمی را خرد کنید و سپس با نارون لیز ترکیب کنید تا خواص آن دو چندان شود. در مرحله بعدی آنان را به روی موضع قرار دهید تا مدتی به روی قانقاریا باقی بماند و پس از چند دقیقه شستشو دهید. این روش درمان گیاهی را می توانید در طی هفته چنین مرتبه تکرار کنید و از خواص دمنوش آن نیز بهره مند گردید.

تاثی برگ زیتون در درمان خانگی قانقاریا

  • برگ زیتون

خواص برگ زیتون شامل ضد ویروس، ضد میکروب و قارچ است که به هنگام رشد باکتری در نواحی مورد نظر می توان از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که افراد بسیاری از عصاره برگ زیتون برای درمان بیماری های ساده و دشواری همچون آنفولانزا، سرماخوردگی و انگل استفاده می کنند. علاوه بر موارد گفته شده، وجود بسیاری از آنتی اکسیدان ها در عصاره برگ زیتون می تواند مسبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

در این رابطه گفتنی می باشد که این خواص در آزاد سازی سلول های بیگانه خوار که وظیفه شان ایجاد شرایط مناسب برای از بین بردن میکروب ها است، نقش موثری را ایفا می کنند.

  • کوله خاس

اگر توانایی تحمل طعم تند فلفل قرمز را ندارید، می بایست از دیگر روش های درمان خانگی قانقاریا که تاثیری مشابه یک دیگر را دارند، استفاده کنید. یکی از این گیاهان دارویی کوله خاس نام دارد که تاثیر به سزایی در بهبود گردش خون بدن را دارا است. همچنین مسکن موثری برای کاهش درد و التهاب به شمار می آید که جهت استفاده از آن می بایست در آب بجوشانید و دمنوش آن را در طی روز میل کنید.

  • سرخارگل

در هنگام ابتلا به قانقاریا امکان دارد از بوی ناشی عفونت ها مورد آزار و اذیت قرار بگیرید که این عامل نشان دهنده عفونت شدید آن است. سر خارگل از دیگر درمان های طبیعی و خانگی این بیماری به حساب می آید که می توانید از افزایش عفونت آن پیشگیری کنید.

تاثیر سرخارگل در درمان خانگی قانقاریا

نحوه استفاده از این گل بدین صورت است که ریشه سرخارگل را در آب بجوشانید و پس از چند دقیقه آن را صاف کنید. چایی خنک شده را می توانید به روی پوست اعمال و یا آن را میل کنید. این روش باید به مراتبی تکرار شود تا در نهایت تاثیر باب دل را به روی عفونت ها باقی بگذارد.

  • سراپیتاز

سراپیتاز از دیگر درمان های ضد التهاب است که در صورتی دیگر به عنوان درمان خانگی شناخته شده است. به علاوه موارد گفته شده از خواص قلبی و عروقی برخوردار است؛ چرا که تاثیر به سزایی به روی سیستم گردش خون قائل می باشد.

نکته قابل توجه فقدان عوارض و عواقب مصرف سراپیتاز می باشد که می توانید آن را برای قانقاریای خشک و تر استفاده کنید. همچنین کودکان و خانم های باردار نیز می توانند با خیال آسوده به مصرف این درمان طبیعی و خانگی بپردازند.

  • بذر کتان

اضافه بر غذا های پروتئینی، چربی های سالم تاثیر به سزایی در بهبود روند درمان قائل می باشند. شما بذر کتان را می توانید به عنوان قسمتی از سالاد های وعده غذایی خود در نظر بگیرید که در کنار درمان قانقاریا، دیگر مزایایی برایتان به همراه دارد.

تاثیر نوشیدن آب در درمان خانگی قانقاریا

  • آب

این بیماری نیز همانند دیگر التهاب ها به زمان برای بهبود و التیام نیاز دارد. در این زمان اگر آب کافی به بدن جذب گردد می تواند فرایند بهبود را تسریع ببخشد. قابل به ذکر است که نوشیدن آب از ساده ترین روش های درمان به حساب می آید. اگر شما از نیاز بدن خود نسبت به مایعات و آب با خبر شوید، خیلی بهتر می توانید سلامت جسمی خود را تضمین کنید.

  • فعالیت جسمانی

ورزش و فعالیت جسمانی تا به امروز تاثیر خود را نسبت به درمان قانقاریا ثابت نکرده است. اما گفتنی می باشد که در صورت مشاهده برخی از این نشانه و علائم می توانید در طی هفته ۳ الی ۴ ساعت از تردمیل و یا پیاده روی استفاده کنید تا در نهایت به گرفتگی ماهیچه مبتلا نشوید.

علت بروز بیماری قانقاریا

گفتنی است که این عارضه هنگامی رخ می دهد که گردش خون در قسمتی از اعضای بدن متوقف و یا به شدت کاهش یابد. در نتیجه کاهش گردش خون بدن، بیماری قانقاریا با توجه به عواملی که در ادامه به آن اشاره شده است، پدید می آید.

آشنایی با بیماری قانقاریا

  1. به وسیله باکتری کلستریدیوم پرفرنژانس شدت عفونت در نواحی افزایش می یابد که در نتیجه به قانقاریا منجر می شود.
  2. از دیگر عوامل این بیماری تشکیل لخته خون در سرخ رگ می باشد.
  3. گفتنی است که آسیب های بافتی به مانند حوادث، جراحی و زخم های سوراخ شده به راحتی می توانند زمینه های ابتلا به این بیماری را فراهم کنند.
  4. همچنین له شدگی بافت های بدن که سبب قطع جریان خون می شود از علل های شناخته شده در بروز قانقاریا می باشد.
  5. تصلب شرایین و یا در اصطلاحی دیگر سفتی و عدم انعطاف پذیری سرخ رگ ها می تواند از دیگر علل شناخته شده به حساب آید.
  6. سرمازدگی در طی طولانی مدت را در این باره نمی توان نادیده گرفت.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *