دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی قابلیت های دوربین کانن m50 و ارزش خرید آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب شما را با یکی از دوربین های میان رده ای آشنا می کنیم که علیرغم باتری ضعیف آن فروش بسیار زیادی داشته است وتوانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. تا پایان این مطلب همراه ما باشید

دوربین کانن یکی از ابتدایی ترین دوربین هایی می باشد که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند و هنوز هم محبوبیت خود را در بین افراد حفظ کرده است از این رو در ادامه یکی از این دوربین ها را که سال ۹۷ به بازار عرضه شده است را برای شما معرفی می کنیم.

دوربین کانن یکی از محبوب ترین دوربین ها می باشد

در مقاله های قبلی به بررسی دوربین کانن D80، بررسی دوربین کانن مدل sx60  و بررسی دوربین کانن مدل ۴۰۰۰d پرداختیم و در ادامه این مطلب به بررسی دوربین کانن m50 می پردازیم.

بررسی دوربین کانن m50

اواخر سال ۹۶ شرکت سازنده دوربین های کانن یکی از دوربین های سری ام خود را معرفی کرد و نشان داد که از این پس می خواهد روی دوربین های بدون آینه تمرکز داشته باشد و در سال بعد یعنی حدودا اوایل سال ۹۷ دوربینی جدید تر از سری قبلی با ویژگی های جدید را به بازار معرفی کرد. این دوربین، دوربین کانن m50 نام داشت ولی نتوانست جایگزین سری قبلی خود شود.

اولین دوربین ها

دوربین کانن m50 یکی از اولین دوربین هایی بود که ویژگی های منحصر به فردی را در خود جای داده بود. این دوربین از پردازشگر Digic 8 استفاده کرده بود که هیچ کدام از دوربین های کانن تا به آن روز از این پردازشگر استفاده نکرده بودند. در واقع این دوربین بعد از سال ها توانست یک فیلمبرداری ۴K را به یک دوربین میان رده بیاورد. باید بدانید که تا به امروز تنها دو دوربین دیگر این شرکت می  تواند از این فرمت استفاده کند که آن دو مدل هم canon 1D X mark 2 و  canon 5D mark 4 می باشد. دوربین کانن m50 قابلیت Canon pixel CMOS AF را ارتقاء داده است.

مشخصات دوربین کانن

  •  آرون گروپس

مشخصات دیگر کانن ام ۵۰

دوربین کانن ام ۵۰ یکی از دوربین های سر شناسی می باشد که با گذشت چند سال باز هم در میان مردم به عنوان یک دوربین میان رده محبوب است. در نظر داشته باشید که این دوربین به دلیل مشخصات برتری که داشت هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. مشخصات برتر این دوربین عبارت است از :

  • حسگر APS_C CMOS با رزولوشن ۲۴ مگ
  • حساسیت ISO 100_25600
  • پردازشگر DIGIC8
  • افزایش سرعت عکس گرفتن
  • نمایشگر منحصر به فرد این دوربین با قابلیت های تاشو و لمسی
  • منظره یاب O LED
  • فرمت ۴K
  • توانایی اتصال به وای فای و بلوتوث

کاربری دوربین کانن

این دوربین برای افرادی که در خیابان ها عکاسی می کنند می تواند یکی از بهترین ها باشد زیرا دارای قابلیت Eye AF می باشد. در واقع این قابلیت در دوربین ها باعث می شود که چشم انسان به عنوان نقطه فوکوس باشد و تا هر زمانی که می خواهید عکاسی کنید چشم ها و به طور کلی چهره انسان در بهترین حالت باشد. دوربین کانن m50 یکی از اولین دوربین هایی می باشد که توانسته است نقاط فوکوس را از ۴۹ نقطه به ۱۴۳ نقطه افزایش دهد و فوکوس دقیق تری نسبت به سایر دوربین های سری M کانن داشته باشد.

افزایش نقطه فوکوس در دوربین های کانن یکی از قابلیت های منحصر به فرد آن ها می باشد

نمایشگر

نمایشگر این دوربین یک ویژگی جذاب دارد آن هم این است که می تواند به سمت جلو بر گردد و به عنوان دوربین سلفی استفاده شود. با استفاده از این گزینه در دوربین می توانید سلفی های با کیفیت تری بگیرید.

بدنه دوربین کانن ام ۵۰

در بررسی دوربین کانن m50 متوجه طراحی بدنه آن می شویم. این دوربین بر خلاف سایر دوربین های سری ام کانن بدنه ساده تری دارد و در قسمت بالایی این دستگاه به جای چند دکمه تغییر وضعیت یک دکمه چرخان وجود دارد که می توانید با چرخاندن آن وضعیت ها را تغییر بدهید.

ارتباطات

در نظر داشته باشید که این دوربین دارای دو پورت می باشد که یکی از آن ها micro_B USB 2.0 می باشد و دگیری Micro HDMI TYPE_D است. این دو پورت می تواند تصاویر را بر روی رکوردر جانبی انتقال بدهد و یا روی حافظه SD آن را ذخیره کند. داشتن قابلیت های ارتباطی دیگر مانند بلوتوث و وای فای یکی دیگر از استاندارد های جهانی می باشد. بلوتوث برای این دوربین با باتری بسیار ضعیف مناسب تر می باشد و کاربرد بیش تری دارد.

باتری و نقطه ضعف

در بررسی دوربین کانن m50 متوجه می شویم که باتری آن کمی ضعیف است و این تنها نقطه ضعف این دوربین می باشد. اگر می خواهید با این دوربین عکاسی کنید برای یک روز عادی با کار مناسب باید یک باتری اضافه همراه خود داشته باشید زیرا باتری این دوربین از لیتیوم یون می باشد و هربار که شارژ می شود تنها ۲۳۵ عکس می گیرد.

زمان عرضه

این دوربین در اردیبهشت سال ۹۷ به بازار عرضه شد و تنها در دو رنگ ساخته شده بود. به طور کلی بیش تر دوربین های اصلی  که ساخت خود شرکت باشند تنوع رنگی کم تری به انواع تقلبی های آن دارند.

قیمت دوربین کانن چقدر است؟

قیمت

این دوربین حدودا ۲ سال پیش به بازار های جهانی عرضه شد و تقریبا یکی از دوربین های پر فروش بدن آینه ای که با وجود ضعف باتری کاربران بسیاری را به خود جذب کرد. قیمت این دوربین  حدودا ۷۸۰ دلار می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *