دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

هر آن چیزی که درباره روانپزشک آنلاین باید بدانید

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

بیشتر افراد در طول زندگی‌شان در یک دوره به مشکلات روانی بر خواهند خورد. برخی از مشکلات روانی مانند افسردگی، یک‌سوم جمعیت افراد را در بازه‌ای از زندگی تحت تأثیر قرار می‌دهند. همچنین با فشار زندگی مدرن، استرس و اضطراب هیجانی آشنا برایمان هستند. بنابراین بعید نیست که با مشکلی مواجه شویم و نیاز به روانپزشک  و مشاوره برای حل آن را حس کنیم.

روانشناس آنلاین

خوشبختانه با استفاده از اینترنت می‌توانید از روانپزشک آنلاین کمک بگیرید. روانپزشک آنلاین دکتر ساینا ، شما را در مسیر بازیابی توان روانی یاری خواهد داد. برای استفاده از خدمات مشاوره آنلاین، به وبسایت و اپلیکیشن دکتر ساینا مراجعه کنید. در ادامه توضیحاتی درباره دریافت مشاوره روانپزشکی ارائه خواهیم کرد.

روانپزشک آنلاین کیست؟

به طور کلی روانپزشکان وظیفه تشخیص و درمان مشکلات روانی یا پیشگیری از ایجاد اختلالات مختلف رفتاری، هیجانی یا ذهنی را بر عهده دارند. این افراد پزشک هستند و معمولاً از داروها به‌عنوان یکی ابزارهای درمانی استفاده می‌کنند. روانپزشک آنلاین، از طریق اینترنت جلسات درمانی خود را برگزار می‌کند و فرد تنها زمانی نیاز به حضور فیزیکی در مطب پزشک دارد که دکتر تشخیص دهد. برای دریافت مشاوره با یکی از روانپزشکان آنلاین همین حالا به سامانه دکتر ساینا مراجعه کنید.

آمادگی برای شرکت در جلسات درمانی

ممکن است بسیاری از افراد دقیقاً ندانند که باید در جلسات مشاوره با روانپزشک آنلاین انتظار چه چیزی را داشته باشند و این قضیه موجب اضطراب و ترس بسیاری از مراجعان می‌شود. بنابراین قصد داریم توضیحات بیشتری درباره جلسات مشاوره آنلاین با روانپزشک  ارائه کنیم.

تاریخچه‌ی پزشکی خود را آماده کنید

احتمالاً در طول جلسه اول با روانپزشک آنلاین از شما درباره تاریخچه پزشکی و سلامت روانتان سؤال خواهد شد (شاید در بعضی مواقع تاریخچه‌ی خانوادگی نیز برای پزشک مورد نیاز باشد) بنابراین با همراه داشتن این موارد برای پاسخ آماده باشید:

  • لیستی کامل از داروهایی که مصرف می‌کنید، مخصوصاً داروهای مرتبط با اختلالات روانی
  • لیستی از داروهای مرتبط با مشکلات روانی که در گذشته مصرف کرده‌اید و مدت زمان مصرف هر دارو
  • مشکلات پزشکی و بیماری‌هایی که داشته‌اید
  • لیستی از مشکلات روانی که در افراد نزدیک خانواده توسط روانپزشک تشخیص داده شده است

همچنین اگر در گذشته به روانپزشک  مراجعه کرده‌اید، ارائه پرونده‌ سلامت روانتان به روانپزشک  جدید کمک خواهد کرد تصمیمات بهتری درباره روند درمان اتخاذ کند.

روانشناس آنلاین

برای پاسخ به سؤالات روانپزشک  آماده باشید

زمانی که جلسه آنلاین آغاز می‌شود، احتمالاً اولین سؤالی که از شما پرسیده خواهد شد این است که چرا برای دریافت مشاوره روانپزشکی مراجعه کرده‌اید. این سؤال می‌تواند اضطراب برانگیز باشد به‌خصوص اگر ندانید دقیقاً باید از کجا توضیحات خود را آغاز کنید. بهتر است توضیحات خود را از پایه‌ی مشکل شروع کنید و به یاد داشته باشید که پاسخ اشتباه برای این سؤال وجود ندارد. همچنین روانپزشک آنلاین به شما در مسیر پاسخ به این سؤال کمک خواهد کرد. می‌توانید احساسات و مشکلاتی که تجربه می‌کنید را ذکر کرده و هدفتان از شروع جلسات درمانی را بیان کنید.

خجالت نکشید، بروز هیجانات مختلف طبیعی است

ممکن است گریه کنید، معذب باشید یا طیف وسیعی از هیجانات مختلف را در طول جلسه با روانپزشک آنلاین تجربه کنید. بهتر است بدانید تجربه‌ی هیجانات مختلف کاملاً طبیعی و نرمال است. از این هیجانات نترسید و سعی کنید تمام جزئیات مشکلی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنید را برای روانپزشک خود توضیح دهید.

از آنجایی که تجربه و کارآمدی روانپزشک می‌تواند بر تجربه درمانی شما تأثیر بگذارد، پیشنهاد می‌کنیم که در انتخاب درمانگر دقت کنید. دکتر ساینا، به‌عنوان اولین استارت آپ حوزه مشاوره آنلاین پزشکی در این زمینه به شما کمک خواهد کرد تا با بهترین روانپزشک ارتباط برقرار کنید. تائید پزشکان توسط کمیته پزشکی دکتر ساینا انجام می‌شود و تمام پزشکان از لحاظ نوع تعامل، آگاهی و سوابق تجربی بررسی شده‌اند. بنابراین با خیال راحت می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. برای دریافت خدمات به وبسایت سامانه به نشانی www.drsaina.com مراجعه کرده یا اپلیکیشن دکتر ساینا را نصب کنید.

روانشناس آنلاین

منتظر دریافت برنامه درمانی خواهد باشید

برخی از روانپزشکان ترجیح می‌دهند در خط اول درمانی از داروهای روانی استفاده کنند. گزینه‌های مختلف روانی موردبحث قرار خواهند گرفت و بهترین برنامه درمانی برایتان انتخاب خواهد شد. برنامه شما ممکن است شامل این موارد باشد:

  • دارو درمانی
  • ارجاع دادن برای شروع روان درمانی (توسط روانشناس)
  • در صورت نیاز، تحت نظارت بودن برای دریافت مراقبت‌های ویژه
  • تجویز آزمایشات مختلف برای رسیدن به یک تشخیص دقیق‌تر

اگر هر گونه سؤالی درباره تشخیص روانپزشک آنلاین دارید یا درباره قسمتی خاص از روند درمانی نگران هستید، از مکالمه با روانپزشک  نترسید و آن‌ها را با او در میان بگذارید. حتی ممکن است بعد از جلسه با سؤالاتی روبه‌رو شوید. می‌توانید سؤالات را یادداشت کرده تا در جلسات بعد بپرسید.

به طور کلی، مراجعه به روانپزشک آنلاین می‌تواند در بهبود وضعیت روانی و افزایش احساس شادکامی فرد نقش اساسی داشته باشد. همان‌طور که ما برای درمان بیماری‌های جسمانی از پزشکان کمک می‌گیریم. مشکلات روانی نیز باید توسط متخصص حل شوند تا از لحاظ روانی سالم‌تر باشیم.

سامانه دکتر ساینا با هدف کمک به شما برای داشتن بهترین تجربه از مشاوره آنلاین شروع به کار کرده است. در این سامانه می‌توانید نظرات کاربران را درباره عملکرد پزشکان مختلف مشاهده کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین دکتر ساینا دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته است تا در صورت بروز مشکل، رضایتتان را جلب کند. برای مراجعه به روانپزشک آنلاین یا دریافت کمک پزشکی در حوزه‌های دیگر، به وبسایت www.drsaina.com مراجعه کرده یا اپلیکیشن دکتر ساینا را روی گوشی تلفن خود نصب کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *