دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نقاط گردشگری تماشایی و دیدنی های روستای تنگراه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های روستای تنگراه امل جاذبه های تاریخی و طبیعی از این روستای باشکوه می شوند این روستا به واسطه ارزش تاریخی و فرهنگی خود در میان جاذبه های استان گلستان شناخته است و دارای مهم ترین چشم اندازها است. آشنایی با جاذبه های دیدنی این روستا می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه در اختیار شما علاقه مندان قرار دهد و شما را با منطقه ای دیگر آشنا کند.

تنگرا یکی از مناطق ییلاقی پر جاذبه و زیبا است که در ابتدای استان گلستان قرار گرفته است این منطقه ییلاقی به جهت جغرافیایی دارای اهمیت زیادی است و خیلی از افراد آن را به عنوان یک دروازه ورودی و خروجی در استان می شناسند. نزدیک بودن این منطقه به پارک جنگلی گلستان نیز موجب اهمیت بیشتر آن شده است و هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این منطقه سفر می کنند وجود جاذبه های تاریخی و فرهنگی خود در میان گردشگران و علاقه مندان دارای جذابیت است این منطقه از چشم اندازهای طبیعی بسیار زیادی نیز برخوردار می باشند. این مقصد گردشگری به دلیل فرهنگ بومی خود نیز بسیار جذاب و شناخته شده است و شاید جالب باشد بدانید که بیشتر جاذبه های توریستی در این منطقه شامل جاذبه های فرهنگی غنی آن می باشند. هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن زندگی مردمان این منطقه از نزدیک به این منطقه می آیند و راهی سفر به این منطقه ییلاقی می شوند وجود مساجد، خانه های منطقه و … از مهم ترین جذابیت های تفریحی در این مناطق به شمار می آیند. مجموعه آثار فرهنگی و تاریخی در این منطقه بیش از ۱۵۰ مورد هستند که هر یک از جذابیت های خاص خود برای گردشگران برخوردار می باشند.

دیدنی های روستای زیبای تنگراه:

پیشینه تاریخی این روستا بسیار غنی است بررسی های باستان شناسی بر روی مناطق مختلفی از این روستا با نتایجی مثبت همراه بوده است بقایایی که از تمدن و تاریخ این منطقه بر جای مانده است اطلاعات تاریخی و فرهنگی ارزشمندی را درباره این منطقه در اختیار شما قرار می دهد این منطقه ارزش فرهنگی و تاریخی بسیار بالایی دارد و مرز مهمی برای تمدن ایرانی در خطه شمال است. جالب است بدانید این منطقه به قدری دارای اهمیت تاریخی است که تاکنون مجموعه ۱۵۶ تایی از آثار تاریخی در منطقه مینودشت کشف و شناسایی شده اند بخش مهمی از این آثار نیز در میان میراث فرهنگی ایران به ثبت رسیده اند بازدید از این آثار و بناهای تاریخی می تواند از اهمیت زیادی برای توریستان این منطقه برخوردار باشد و اهمیت زیادی به  آن ببخشد که در ادامه این بخش با آن ها آشنا خواهید شد.

 

پارک ملی گلستان:

این پارک یکی از نزدیک ترین جاذبه های توریستی به این روستا است منطقه ای که همه ما آن را بهشتی گمشده می دانیم و هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا برای بازدید از این جنگل راهی شمال می شوند این جنگل ها دارای گونه های درختی مختلف هستند. تنوع حیات وحش و زیستگاه ها نیز از اهمیت بسیار زیادی در این منطقه برخوردار هستند بی شک مهم ترین جاذبه ای که می توانید در این جنگل از آن دیدن کنید طبیعت زیبا و سرسبز آن است گونه های مختلف پرندگان و جانوران نیز بر اهمیت این منطقه برای گردشگران افزوده اند. این جنگل دارای زیباترین چشم اندازها و آبشارها است همچنین وجود مراکز تفریحی نیز گشت و گزار در اینگونه از مناطق را برای علاقه مندان جذاب تر کرده است.

دیدنی های روستای تنگراه

آبشار آق سو:

این آبشار یکی دیگر از دیدنی های روستای تنگراه است فاصله این آبشار تا روستا ۱۷ کیلومتر است قرار گرفتن این آبشار زیبا در انتهای مسیر جاده جنگل گلستان موجب شده است تا گردشگرانی که راهی سفر به شهرهای مختلف هستند سری به این آبشار نیز بزنند. این آبشار دارای یک حوضچه آب است که زیبایی و چشم انداز خاصی را به آبشار داده است و موجب جذب توریستان و گردشگران بی شماری شده است سرچشمه این آبشار نیز از ارتفاعات منطقه سرازیر می شود که زیبایی بی نظیری را به آن بخشیده است.

طبیعت زیبا تنگراه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تپه قلعه تخت سلیمان:

اگر قصد دارید تا در سفر خود به این روستای پر جاذبه سری به بناهای تاریخی آن نیز بزنید باید به تخت سلیمان بروید این تپه در فاصله ۲۰۰ متری از روستا قرار گرفته است معماری این بنا با استفاده از سنگ های بزرگ و کوچک صورت گرفته است عقب رفتگی و پیش آمدگی که در این بنا به کار رفته شده است موجب جذابیت آن شده است و نمایی خاص را به این معماری بخشیده است این ارگ یکی از مهم ترین جاذبه هایی به شمار می آید که گردشگران و علاقه مندان می توانند از آن دیدن نمایند. در بررسی هایی که بر روی این بنا صورت گرفته است نشان داده می شود که معماری این بنا اسلامی باستانی است.

بنای تاریخی تنگراه

جاذبه های تاریخی:

در روستای زیبای تنگراه می توانید از جاذبه های تاریخی بی شماری دیدن نمایید مهم ترین دیدنی های تاریخی در این روستا شامل بناهای ارزشمندی همچون غار میس غایه، محوطه باستانی خدای قلی، محوطه باستانی تخت کردها، تپه تخته گل و … می باشند هر یک از این بناهای تاریخی و جاذبه های باستانی دارای ارزش تاریخی و توریست بی شماری هستند و می توانند توجه شما علاقه مندان را به خود جلب کنند. بسیاری از این بناهای تاریخی در میان آثار ملی ایران به ثبت رسیده اند و از این حیث دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

زیبایی های تنگراه

ارتفاعات گلستان:

منطقه گلستان دارای ارتفاعات و دامنه های بی شماری است این منطقه به دلیل برخورداری از مهم ترین ارتفاعات در دنیا شناخه شده است کوه های آله باغ، کوه های گلستان وایشی، بیلی کوه و ارتفاعات فرعون از مهم ترین ارتفاعات این منطقه به شمار می آیند و موجب جلب توجه بسیاری از گردشگران و علاقه مندان هستند. این ارتفاعات و دامنه های آن به دلیل برخوردار از زیباترین چشم اندازها می توانند بسیار مورد توجه شما علاقه مندان و گردشگران قرار بگیرند.

چشم انداز تنگراه

آشنایی با جاذبه های توریستی و دیدنی های روستای تنگراه می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه از استان گلستان در اختیار شما قرار دهد و شما را با یکی دیگر از دیدنی های گلستان بیشتر آشنا نماید و همانطور که اشاره شد یکی از مهم ترین دیدنی های این منطقه نیز جنگل گلستان است که در فاصله اندکی از این روستا واقع شده است و هر ساله گردشگران بسیار زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *