دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی لاله صدیق شوماخر ایرانی + عکس

  • محدثه خاکشور
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب شما با بیوگرافی لاله صدیق معروف به «شوماخر کوچولو» اولین زن ورزشکار فعال در رشته ی اتومبیلرانی که توانسته موفقیت های بسیاری را در این رشته از آن خود نمایید، آشنا می گردید، امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

لاله صدیق نخستین اتومبیلران رالی ایرانی می باشد که در این رشته دارای قهرمانی بوده و توانسته به موفقیت های بسیار و پیروزی های چشمگیری دست یابد. لاله صدیق در کنار رانندگی به صورت حرفه ای، خلبانی و سوارکاری را نیز تجربه نموده است.

لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی رالی ایران و نخستین زنی است که به به صورت حرفه ای رانندگی را ادامه داده و در مسابقات رالی فعالیت نموده و توانسته به پیروزی هم برسد و نام خود در این رشته به اوج برساند. لقب شوماخر کوچولو به وی اختصاص یافته است.

آشنایی با بیوگرافی لاله صدیق معروف به شوماخر ایرانی

بیوگرافی لاله صدیق

لاله صدیق قهرمان ماشین سواری رالی در روز ۲۷ بهمن سال ۱۳۵۵ در تهران تولد یافت، او در خانواده ای شش نفره بزرگ شده است، دو برادر و یک خواهر دارد که هر دو برادرهای او از ورزشکاران موفق کشور محسوب می شوند، یکی از برادران او در رشته ی ورزشی دو میدانی و بوکس، و برادر دیگرش در رشته ی ورزشی سوارکاری فعالیت دارد.

آشنایی با بیوگرافی لاله صدیق ورزشکار موفق ایرانی

تحصیلات لاله صدیق

لاله متولد تهران بوده که در حال حاضر نیز در تهران زندگی می کند، وی دانشجوی دکترای مهندسی محصول می باشد که علاوه بر فعالیت در زمینه ی ورزش، زمانی تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی را در کارنامه حرفه ای خود ثبت رسانده است، همچنین این بانوی ورزشکار مسئول آموزش بخش بانوان فدراسیون اتومبیل رانی ایران می باشد؛ او در کمیته ۱۲ نفره فدراسیون جهانی رشته ی اتومبیلرانی نماینده آسیا می باشد.

آَنایی با شرح زندگی لاله صدیق ورزشکار فعال و موفق

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

اولین قدم گذاشتن در مسیر رانندگی

لاله صدیق در سن سیزده سالگی برای نخستین بار، رانندگی را از پدرش آموخت، در آن زمان یعنی در سال ۱۳۶۸ لاله هنوز به دبیرستان برای تحصیل می رفت و دارای گواهینامه نبود، هر روز پنجشنبه پنجشنبه با ماشین به دبیرستان می رفت.

اما هنگامی که به سن بیست و یک سالگی رسید، پدر او اتومبیلی را برای او تهیه نمود تا به وسیله ی آن به دانشگاه برود، به مسابقات ماشین سواری رالی راه یافت، وی پیش از این ورود، در کارتینگ آغاز به فعالیت نمود.

همزمان با شرکت در مسابقات رالی، در مسابقات سرعتی کشور هم برای قهرمانی شرکت نمود، او پس از اخذ مجوز لازم از یکی از مرجع های تقلید در مسابقه در کنار آقایان شرکت کننده مسابقه داد و توانست لقب اولین زن اتومبیلران را در ایران از آن خود نماید.

او که پس از هربار شرکت و حاضر شدن در مسابقات موفقیت های بسیاری به دست می آورد، و نام خود را به شهرت و محبوبیت می رساند، این بار نیز با شرکت در مسابقات سرعت که نخستین تجربه او در ابن مسابقات بود، موفق شد اولین نفر در عبور از خط پایان باشد.

زندگینامه لاله صدیق اولین اتومبیلران زن رالی ایرانی

محرومیت یکساله از مسابقات به دلیل تقلبی که شد

پنجمین مسابقه سرعت قهرمانی در پیست آزادی برگزار گردید که لاله صدیق در انتهای مسابقات GT1600 از مسابقه را بی آنکه ماشین بازرسی گردد، خارج شد.

بعد از این خروج کارشناسان به پارکینگ خصوصی خانم لاله صدیق رجوع کردند و و دو خودروی شبیه به یکدیگر با دو موتور ۱۶۰۰ و ۲۴۰۰ را مشاهده نمودند که با استدلال بر این شواهد خانم صدیق را به تقلب متهم ساختند و حکم قهرمانی را برای یک سال از او پس گرفته و به مدت یک سال او را از حضور در مسابقات منع کردند.

زندگینامه لاله صدیق نخستین اتومبیلران زن رالی ایرانی

لقب شوماخر و جام های قهرمانی

لاله صدیق نخستین زن اتومبیلران ایرانی است که به «شوماخر کوچولو» شهرت یافته است، البته خود وی از این لقب زیاد راضی نیست و لقب «لاله ایران» را بیشتر می پسندد، به گفته ی خود او این لقب موجب افزایش اعتماد بنفس او می گردد.

لاله صدیق تاکنون موفق به کسب بالای ۵۲ جام قهرمانی کشوری و همچنین ۸ جام قهرمانی خارج کشوری شده است، وی نیز نخستین زنی است موفق شده در سال ۲۰۰۸ گواهینامه حضور در فرمول ۳ را کسب نماید، که البته توانسته در مسابقات این کلاس نیز حاضر گردد.

زندگینامه لاله صدیق راننده مسابقات رالی حرفه ای

تجرد لاله صدیق و دلیل آن

خانم لاله صدیق نخستین زن قهرمان اتومبیلرانی کشور، هنوز ازدواج نکرده است که در این باره و دلیل ازدواج نکردن خود چنین می گوید:

«تاکنون بیشتر درگیر درس و ورزش بودم و لابلای زمانی که به تمرین و آماده سازی اختصاص می دادم فرصتی نداشتم تا روی ازدواج فکر کنم، با این وجود ترجیح می دهم اگر این اتفاق برایم رخ داد با کسی باشد که در این عرصه نقش مشوق من را بازی کند.»

آشنایی با بیوگرافی لاله صدیق نخستین اتومبیلران رالی ایرانی

مستند زندگی و فیلم سینمایی لاله

داریوش بازرگان در سال ۱۳۸۶ به ایران آمده و مستند «Girl racer» را برای BBC تهیه نمود، این مستند، مستندی از زندگی خانم لاله صدیق و مشکلات و مانع های زن های ایرانی برای رشته ی اتومبیلرانی و زیر مجموعه های آن ساخت.

در زمان محمود احمدی نژاد ساخت فیلم سینمایی«لاله» آغاز شد، این فیلم سینمایی که داستان زندگی بانوی ورزشکار لاله صدیق بود، دستور تعلیق آن از سوی مجلس شورای اسلامی صدور یافت، که دلیل آن را هزینه های میلیاردی این پروژه دانستند.

آشنایی با زندگینامه لاله صدیق و فعالیت در رشته های ورزشی

مدیر بخش خرید در شرکت خانوادگی

پدر ایشان از سال ۱۳۶۵ مشغول به این کار شد، کمپانی آنها در دو قسمت تولید قطعه های اتومبیل های داخلی و همچنین تولید شیرآلات گاز فعالیت دارد، خانم لاله صدیق و خواهر و دو برادرش بسته به رشته ی تحصیلی که دارند مدیریت بخشی را بر عهده گرفته اند، لاله هم مدیریت بخش خرید را عهده دار است.

آشنایی با شرح زندگی لاله صدیق نخستین زن راننده مسابقه رالی ایرانی

«بوگاتی ویرون» ماشین مورد علاقه

خانم لاله صدیق در مورد ماشین مورد علاقه ی خود را «بوگاتی ویرون» معرفی می کند، که دارای ۴۰۷ کیلومتر سرعت بوده و با سرعت ترین ماشین شهری است که تولید شده است، بر اساس گفته وی خودروی شهری اش «هیوندای سوناتا» می باشد که می گوید علاقه مند است خودرویش از خانواده های بی ام و  و بنز باشد.

بیوگرافی لاله صدیق و زندگی شخصی وی

انس گرفتن لاله صدیق با این ورزش و تجربه سایر ورزش ها

خانم لاله صدیق در مورد انس گرفتن به این ورزش چنین می گوید:

« از لحاظ روحی و روانی نمی توانم اتومبیلرانی را رها کنم، بدنم دیگر به ترشح آدرنالین عادت کرده  و نمی توانم از هیجان دور باشم»

لاله پیش از فعالیت در رشته ی اتومبیلرانی، در رشته ی پرش با اسب و سوارکاری فعال بود، گذشته از همه ی اینها پرواز با هواپیماهای فوق سبک را پشت سر گذارده است، که البته پدر او موافق نبوده و به دلیل نارضایتی پدرش ادامه نداده است.

زندگینامه لاله صدیق راننده حرفه ای زن در مساقات رالی

صفحه اینستاگرامی لاله صدیق بانوی اتومبیلران ایرانی

صفحه ی اینستاگرامی وی «instagram.com/lalehsedigh» است که می توانید از این طریق با وی در ارتباط باشید.

آشنایی با بیوگرافی لاله صدیق ورزشکار موفق زن در اتومبیل رانی رالی

حضور در برنامه ی دور همی مهران مدیری

در چهارشنبه ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۹ خانم لاله صدیق، چهره ورزشی محبوب و مشهور کشور در برنامه «دورهمی» با اجرای بینظیر مهران مدیری حضور یافت که گفتگویی شنیدنی بین آنان رد و بدل شد، و پرسش هایی جالب از سوی آقای مدیری از وی پرسیده شد.

از دیگر مهمانان این برنامه در تیرماه می توان به رویا میرعلمی، امیرحسین قهرایی، دکتر گیو شریفی و همچنین امیر آقایی اشاره نمود.

شرح زندگی لاله صدیق نخستین زن اتومبیلران کشور

در این مقاله شما عزیزان را با بیوگرافی لاله صدیق نخستین بانوی اتومبیلران کشور آشنا ساختیم، امیدواریم مورد توجه شما قرار باشد و نهایت استفاده را برده باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *