دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

زیباترین دیدنی های شهر جدید گلبهار و چشم اندازهای طبیعی این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

گلبهار از شهرهای زیبا واقع در استان خراسان رضوی است این شهر در فاصله ۳۵ کیلومتری از مشهد واقع شده است و به دلیل نزدیکی به این کلان شهر موقعیت های پیشرفت مناسبی را پیش روی خود دارد. این شهر زیبا با وجود ویلاهای خود و آب و هوای مناسبی که دارد یک منطقه ییلاقی مناسب برای حومه نشینان اطراف این شهر می باشد دیدنی های گلبهار دارای تنوع است که در این بخش با آن ها آشنا می شوید.

شهر گلبهار شهری تازه تاسیس است که به دلیل نزدیکی به شهر مشهد از اهمیت زیادی برخوردار است و مورد توجه خیلی از گردشگران قرار می گیرد این کلان شهر موقعیت های بسیار مناسبی داشته است و در سال های اخیر نیز پیشرفت های زیادی عاید آن شده است. این شهر در سال های اخیر به یکی از مناطق جذب توریست تبدیل شده است و هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف به ویژه مشهد و شهرهای اطرافی به خود جذب می کند علت اینکه شهر گلبهار یک شهر توریستی است وجود ویلاها و خوش آب و هوایی این منطقه است که در کمتر جایی از این استان دیده می شود. این منطقه توسط سلسله کوه های بینالود که مهم ترین ارتفاعات استان هستند احاطه شده است و دارای جذابیت ها و چشم اندازهای بسیار زیادی است. طبق مطالعاتی که بر روی این شهر صورت گرفته است تاریخ ساخت و راه اندازی آن به سال ۱۳۶۶ باز می گردد موقعیت مکانی و جغرافیایی این شهر بسیار مناسب است از این رو، رو به رشد  بوده و مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است در این منطقه فعالیت های علمی و فرهنگی مختلفی انجام شده است  یکی از مهم ترین نوارهای تحقیقاتی دراستان محسوب می شود. جدای از اهمیت موقعیتی و جغرافیایی این شهر می توان به اهمیت توریستی آن نیز اشاره کرد این شهر دارای جاذبه های توریستی بسیار زیادی است و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند که در ادامه این بخش می توانید با مهمترین این جاذبه ها آشنا شوید.

دیدنی های گلبهار را بیشتر بشناسید:

شهر زیبای گلبهار دارای جاذبه های توریستی مختلفی است این شهر به دلیل اینکه هنوز پر جمعیت نشده است دارای علاقه مندان و گردشگران بسیار زیادی است و یک منطقه بکر به شمار می آید که هم آرامش بسیار خاصی و هم می تواند با وجود جاذبه های طبیعی خود توجه شما را جلب نماید. آشنایی با ییلاقات مشهد می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این مناطق در اختیار شما قرار می دهد. برای سفر به گلبهار می توانید با استفاده از خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از مشهد در یک مسیر ۳۰ دقیقه ای به گلبهار برسید.

 

دریاچه مصنوعی گلبهار:

این درایاچه یکی از مکان های دیدنی در گلبهار به شمار می آید که بسیار مورد توجه است و علاقه مندان زیادی نیز دارد این دریاچه وسعت زیادی دارد و برخی ها آن را با عنوان دریاچه سنجاقک نیز می شناسند وسعت این دریاچه ۵.۴ هکتار است این دریاچه در یک پارک ۱۵ هکتاری قرار دارد که با عنوان پارک سنجاقک شناخته می شود و متقاضیان و گردشگران بسیار زیادی نیز دارد. از امکانات تفریحی که می توانید در اطراف این دریاچه از آن استفده نمایید می توان به کافی شاپ، فست فود، رستوران، لمکده، اسکی روی آب، قایق پدالی و موتور سواری و پینت بال اشاره کرد هر یک از این امکانات و تفریحات لذت گردشگری را برای شما بیشتر خواهد کرد. اگر از علاقه مندان به دوچرخه سواری هستید می توانید این تفریح را نیز انجام دهید و از آن لذت ببرید در فصل های مختلفی از سال این دریاچه دارای چشم اندازهای ویژه ای است و شاهد حجم عجیبی از پرندگان مهاجری است.

طبیعت گلبهار

منطقه زیبای گلمکان:

یکی از جذابیت ها و مناطق تفریحی زیبا که در حومه گلبهار واقع شده است و هر ساله گردشگران و توریستان زیادی را به خود جذب می کند می توان به گلمکان اشاره کرد در این منطقه تنها می توانید شاهد چشم اندازهای طبیعی زیبا باشید بخش هایی از این منطقه تفریحی دارای چند شاخه از رودخانه های دائمی و فصلی هستند. رودخانه هایی که در این منطقه سرازیر می شوند از رشته کوه های بینالود نشات گرفته اند و تامین می شوند یکی از مهم ترین رودخانه های این منطقه در ۳۰ کیلومتری گلمکان است که به دلیل آب گوارا و وسیع خود مورد استفاده آبیاری و باغداری است این رودخانه از رشته کوه های استان سرازیر می شود و دارای اهمیت بسیار زیادی است.

دیدنی های گلبهار

  •  آرون گروپس

پارک متحرک گلبهار:

پارک با وجود چشم اندازهای طبیعی خود در نقاط مختلفی از دنیا طرفداران زیادی دارند زیرا هم امکانات تفریحی و هم دارای طبیعتی دلنشین هستند در سفر به گلبهار نیز می توانید سری به پارک زیبا و متحرک گلبهار بزنید و یکی دیگر از دیدنی های این شهر را مشاهده کنید. این پارک در محله ای با نام مهتاب واقع شده است و از پارک های تازه تاسیسی است که دارای امکانات جدید می باشد و به روز است. علت نامگذاری این پارک زیبا به پارک متحرک وجود وسایل و لوازم تفریح و بازی است که متحرک هستند و شما با وارد شدن به این پارک در صورت نشستن روی صندلی نیز حرکت خواهید داشت. مبل ها صندلی ها و دیگر وسایل به شکلی طراحی شده اند که پویایی و نشاط را در خود داشته باشند.

دریاچه گلبهار

فرودگاه گلبهار:

شاید در هیچ جای استان این امکان وجود نداشته باشد تا در فرودگاه های اختصاصی بتوانید لذت پرواز را تجربه کنید اما به سفر به گلبهار می توانید به فرودگاه اختصاصی آن بروید این فرودگتاه در ورودی شهر واقع شده است و با ۷۰ پرسنل و نیرو آموزش های خصوصی را ارائه می دهند. این شرکت در سال ۱۳۸۰ به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه ها در میان شرکت های دنیا ثبت شده است و شهرت زیادی نیز یافته است. این فرودگاه دارای چند فروند هواپیما است که متخصصان و علاقه مندان خود را دارد و یکی از مهم ترین دیدنی های گلبهار و تفریحات این شهر محسوب می شود. فرودگاه گلبهار

 

گلبهار یکی از مهم ترین مناطق ییلاقی در استان خراسان رضوی است و یکی از دیدنی های مشهد نیز محسوب می شود که هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف به این شهر سفر می کنند و از جذابیت های زیاد آن دیدن می کنند. این شهر دارای ویلاهای بسیار زیبا و دنج است که می توانید در صورت علاقه از این ویلاها نیز استفاده کنید طبیعت زیبایی که می توانید در ارتفاعات این منطقه نیز مشاهده کنید بسیار زیبا هستند به ویژه در فصل های بهار که چشم اندازهای آن دیدنی تر نیز می شوند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *