دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مواد غذایی چاق کننده را بهتر بشناسید

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

بهتر است بدانید که افزایش وزن بسیار راحت و بدون سختی نیست اما ما در این مقاله سعی داریم به بیان برخی از مواد غذایی چاق کننده و ایده آل بپردازیم که شما می توانید در روند افزایش وزن خود از آن ها استفاده نمایید با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که شناخت مواد غذایی چاق کننده می تواند کمک بسیار زیادی به افراد بکند در حالی که امروزه اغفب افراد به دنبال راه های معجزه آسا برای کاهش وزن هستند برای عده ای نیز افزایش وزن به همان اندازه دشوار و حتی در مواردی غیر ممکن خواهد بود. اما برخی دیگر نیز هستند که می خواهند عضله بگیرند بدون اینکه شکمشان بزرگ شود ولی افزایش کالری مصرفی به جای اینکه به سمت عضله ها هدایت شود به صورت چربی به سمت شکم راه پیدا خواهد کرد.

آشنایی با مواد غذایی چاق کننده

به طور کلی اگر اطمینان دارید تغذیه ای سالم را در پیش گرفته اید باز هم بایستی در مورد رژیم چاقی خود فکر کنید زیرا برخی از غذاها از آنچه که واقعا هستند سالم تر به نظر می آیند و برخی دیگر نیز به تنهایی برای بدن سالم هستند به شرطی که آن ها با افزودنی های ناسالم خراب نکنید. به طور کلی این نوع از غذاها می توانند تلاش شما را در جهت کاهش وزن خنثی کننند. اگرچه حذف مواد غذایی ناسالم و مضر می تواند ایده خوبی برای افزایش وزن باشد اما گاهی خوراکی های سالمی که جایگزین می کنید به صورت عجیبی دارای چربی و کالری هستند و به همین دلیل کنترل مقدار مصرف آن ها بسیار مهم خواهد بود.

اشنایی با غذاهای چاق کننده

در ادامه سعی داریم به بیان برخی از مواد غذایی چاق کننده بپردازیم تا بتوانید در این زمینه تصمیم گیری های بهتری داشته باشید:

آب میوه ها و اسموتی ها یکی از نوشیدنی های چاق کننده:

توجه داشته باشید زمانی که ما کالری روزانه خود را می گیریم اغلب فراموش می کنیم آنهایی را که در فرم مایع قرار دارند در نظر بگیریم و با این حال نوشیدنی هایی را که در طول روز مصرف می کنید به افزایش وزن شما کمک خواهد کرد. در حالی ک آبمیوه ها و اسموتی ها باعث مصرف روزانه میوه می شوند شما با خوردن این نوشیدنی ها می توانید صد ها کالری اضافی را به مصرف روزانه خود اضافه نمایید. توجه داشته باشید که اسموتی ها دارای قند بیشتری می باشند اما از مقدار فیبر کمتری نسبت به میوه ها برخوردار هستند و به همین دلیل میوه های تازه انتخاب ایده آل ترین برای میان وعده ها محسوب می شوند.

ویژگی های مواد غذایی چاق کننده

غلات از مواد غذایی چاق کننده:

به طور کلی بسیاری از ما بر این باور هستیم که غلات غذای سالمی برای صبحانه هستند و با این حال اغلب صبحانه ها با شکر و شربت تهیه می شوند و میزان بالایی چربی ندارند. در حقیقت غلات می توانند مقدار زیادی چربی، قند و کالری داشته باشند و موجب کاهش سطح قند خون شوند که میل به غذا را در شما افزایش می دهد.

  •  آرون گروپس

میوه خشک شده جزو چاق کنننده ترین خوراکی ها:

همانطور که از آبمیوه ها و اسموتی ها تغذیه می شود میوه های خشک شده نیز دارای خواص سودمند زیادی هستند و می توان آن ها را به صورت روزانه مصرف نمود. با این حال با توجه به غلظت فراوان میوه های خشک شده کالری و قند زیادی نسبت به میوه تازه دارند ولی درصد فیبر و مواد مغذی آن کم می باشد. توجه داشته باشید که برای تهیه این میوه های خشک باید قند فراوانی به میوه ها اضافه نمایید تا عطر آن ها را بهبود ببخشد و درصد کالری موجود را دو چندان کند.

مصرف چیپس سبزیجات برای افزایش وزن

نوشیدنی های رژیمی باعث افزایش وزن می شوند:

معمولا اغلب افراد نسخه های بدون فند نوشیدنی ها را انتخاب می کنند تا به مراتب خوش هیکل و لاغر باقی بمانند اما با این وجود نیز نوشیدنی های رژیمی باعث افزایش وزن می شوند و تحقیقات مرکز سلامت تگزاس نشان داده افرادی که در طول روز نوشیدنی های رژیم غذایی مصرف می کنند ۷۰ درصد آن ها دور کمرشان نسبت به افرادی که نمی شوند بیشتر است. زیرا اغلب شیرین کننده های مصنوعی باعث افزایش اشتها می شوند و همچنین ممکن است سلول های مغزی را مهار کنند که به شما احساس سیری می دهند.

سالاد از دسته مواد غذایی رژیمی که موجب چاقی می شود:

بهتر است بدانید که سالاد ها در واقع گزینه خوبی برای سلامتی محسوب می شوند. البته که همیشه اینگونه نیست و با وجود اینکه سالاد حاوی سبزیجات و سایر مواد سالم می باشد اما اغلب آن ها تحت لایه ای سس چرب هستند و می توانند چربی و کالری بیسار زیادی داشته باشند. همچنین اغلب سالاد ها نیز دارای چربی های خوبی می باشند که می توانند به کاهش وزن افراد کمک کنند مانند روغن زیتون و آووکادو.

مواد غذایی چاق کننده و نحوه مصرف آن

سوپ یکی از مواد غذایی که شما را چاق تر می کند:

توجه داشته باشید با وجود اینکه سوپ ها می توانند غذای مناسبی برای کاهش وزن باشند اما همه ی سوپ ها اینگونه نیستند و برخی از آن ها می توانند مقدار زیادی چربی و کالری داشته باشند به ویژه سوپ هایی که دارای محصولات لبنی مانند خامه یا پنیر می باشند. توصیه می شود که برای کمک به صرفه جوبی در مصرف انرژی و کاهش کالری سعی کنید در هنگام تهیه و خرید سوپ سبزیجات بدون خامه را تهیه نمایید.

چیپس سبزیجات از مواد غذایی که شما را چاق می کند:

بهتر است بدانید که بسیاری از مردم چیپس های گیاهی را جایگزین چیپس سیب زمینی کرده اند و در حالی که برخی از چیپس های گیاهی حاوی فیبر و ویتامین بسیار زیادی می باشند اما همیشه اینگونه نیست و تفاوت آن ها بسیار کم می باشد زیرا معمولا بیشتر ویتامین موجود در سبزی های تازه از بین می رود و در مقابل نیز چیپس های گیاهی مانند چیپس های سیب زمینی چربی، نمک و کالری بسیار زیادی دارند.

مصرف چیپس برای افزایش وزن

پاپ کورن نیز می تواند سبب چاقی شود:

به طور کلی پاپ کورن نیز یک میان وعده پرطرفدار محسوب می شود که مقدار فیبر زیادی دارد و با این حال زمانی که بدان کره اضافه می کنید این میان وعده خوشمزه می تواند به سرعت خاصیت سالم خود را از دست بدهد. این مواد غذایی چاق کننده به دلیل پوشش کره یا شکری که دارد می تواند چربی و کالری بالایی داشته باشد و اغلب نیز در مقادیر زیاد مورد مصرف قرار می گیرد.

گرانولا از مواد غذایی رژیمی اما چاق کننده:

این ماده غذایی نیز به عنوان یک غذای سالم به بازار عرضه می شود و در فروشگاه های بهداشتی مواد غذایی یافت می شود. اما جالب است بدانید که این ماده غذایی چندان سالم نیست و بدون شک دارای مواد مغذی و پر از فیبر می باشد و سرشار از قند و روغن می باشد که توصیه می شود برای کاهش دور کمرتان تنها کمی از آن را مصرف کنید و یا بهتر است به مدل بدون چربی آن روی بیاورید که مزایای خوبی برای سلامتی دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *