دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه چای بادام با دو طعم مختلف و شناخت خواص نوشیدن آن

  • سحر هودانلویی
  • ۶ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

بادام از تقویت کننده های بسیار موثر در سیستم های بدن به شمار می آید که مصرف آن تاثیرات به سزایی در بدن برجای می گذارد. در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید تا طرز تهیه چای بادام را به شما آموزش دهیم و علاوه بر آن خواص مصرف این نوشیدنی گیاهی را نیز برای شما بیان کنیم.

چای بادام از دیگر نوشیدنی های پر خواص است که برای اولین بار توسط چینی ها کشف گردید. این چای از بر جای گذاشتن تاثیرات فوق العاده ای بر عملکرد های بدن برخوردار است که توصیه می شود هفته ای ۱ الی ۲ مرتبه به مصرف آن در کنار خانواده پرداخته شود.

اگر تمایل به آشنایی با طرز تهیه چای بادام و تاثیرات آن در بدن پس از نوشیدن هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

آشنایی با خواص چای بادام

آشنایی با چای بادام

در ابتدا بهتر می باشد که با چایی بادام به صورت کلی آشنا شوید. گفتنی می باشد که ایرانیان به طور کثیر از بادام به عنوان دانه روغنی پر خاصیت یاد می کنند، که در نظر علم پزشکی بادام از دیگر معجزه های دارویی و طبیعی نیز برخوردار می باشد که برای درمان بیماران مبتلا به عارضه های گوارشی بسیار مناسب است. از این رو علاوه بر یاد کردن از آن به عنوان خوراکی خوشمزه می توان از آن به صورت درمان کننده قوی نیز یاد کرد. درخت بادام به صورت طبیعی متعلق به خاور میانه  است که امروزه ایالات متحده از بزرگ ترین تولید و صادر کننده های این میوه به دیگر نقاط جهان به شمار می آید.

چای بادام را نمی توان نوشیدنی معمولی معرفی کرد؛ چرا که در صورت مصرف به صورت سرد و گرم تاثیرات به سزایی همچون مواردی که در ادامه ذکر می شود، بر بدن دارا است.

  1. سرشار از فیبر
  2. آنتی اکسیدان
  3. منیزیوم
  4. ویتامین
  5. چربی های مناسب بدن
  6. ویتامین گروه B
  7. ویتامین C
  8. کلسیم
  9. منیزیوم
  10. منگنز
  11. فسفر
  12. روی
  13. مواد معدنی

آشنایی با نحوه تهیه چای بادام

آشنایی با روش های طرز تهیه چای بادام

قابل به ذکر است که تهیه این چایی نسبت به دیگر نوشیدنی های گرم کمی پر دردسر است، اما به صرف زمانی که بابت آن می گذارید بسیار ارزش دارد. در ادامه این مطلب علاوه بر آموزش طرز تهیه چای بادام با دیگر ترکیباتی که سبب افزایش طعم خوش آن می شود نیز آشنا می شوید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • چای بادام شیرین

برای مصرف این چای ابتدا موادی را که گفته شده است آماده کنید و سپس با کمک مراحلی که برای تهیه آن گفته شده به دم کردن چای بادام بپردازید.

مواد لازم:

  1. ۲ مشت مغز بادام شیرین
  2. ۴ پیمانه آب

نحوه تهیه چای:

  1. در ابتدا بادام هایی که از پوسته خارج کرده اید، را به مدت ۳ ساعت در آب سرد قرار دهید.
  2. پس از زمان سپری شده؛ بادام ها را از آب خارج کرده و به مدت ۱۵ دقیقه در آب جوش قرار دهید تا در زمان جدا کردن پوسته از آن به مشکل بر نخورید.
  3. با کمک آسیاب به خرد و پودر کردن بادام ها بپردازید. پس از آن مقداری آب نیز به پودر اضافه کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد.
  4. در ظرفی دیگر مقدار مشخص شده آب را تعیین کنید و سپس به روی شعله برای به جوش آمدن آن قرار دهید.
  5. پس از رسیدن آب به نقطه جوش؛ مقدار پودر بادام را به آن اضافه کنید تا به مدت ۵ دقیقه به خوبی دم بکشد.
  6. اگر مایل به مصرف چایی گرم هستید، می توانید آن را پس از جوشیدن بنوشید، در غیر این صورت در یخچال و یا فضای آزاد قرارش دهید تا در زمان مناسب به مصرف آن بپردازید.

معرفی مراحل طرز تهیه چای بادام

افزودن طعم:

برای طعم دار شدن این نوشیدنی می توانید در حین انجام مراحل طرز تهیه چای بادام، از معطر کننده هایی که در ادامه معرفی می شود  استفاده کنید.

  1. گلبرگ گل رز
  2. بادام زمینی
  3. شکر
  4. عسل
  5. کشمش
  • چای بادام با نارنج

مواد لازم:

  1. ۳ قاشق غذا خوری پودر چای
  2. ۱ فنجان شکر
  3. ۲ فنجان آب جوش
  4. ۳۵۰ گرم آب لیمو غلیظ
  5. ۳ قاشق غذا خوری عصاره وانیل
  6. ۱ قاشق غذا خوری عصاره بادام

نحوه تهیه چای:

  1. در طرز تهیه چای بادام با نارنج ابتدا پودر چای و شکر را با یک دیگر ترکیب کنید.
  2. پس از آن مقدار مشخص شده آبلیمو و آب جوش را به آن اضافه کنید و به خوبی با یک دیگر ترکیب کنید.
  3. سپس مقدار معین پودر وانیل و بادام را به آن افزوده و با یک دیگر هم بزنید.
  4. ظرفی به گنجایش یک لیتر بردارید و ترکیب را به درون آن انتقال دهید، سپس بقیه آن را نیز با آب سرد پر کنید.
  5. نوشیدنی شما آماده مصرف است؛ می توانید آن را بلا فاصله بنوشید و یا در یخچال قرار دهید تا در زمان تمایل به مصرف سراغ آن بروید؛ نوش جان.

طرز تهیه چای بادام به چه صورت است؟

آشنایی با خواص چای بادام

همان طور که مطالعه کردید این چایی از خواص بسیاری برخوردار است که در ادامه این مطلب با قسمتی دیگر از تاثیراتی که بر عملکرد های بدن می گذارد، آشنا می شوید.

  • رفع پیری پوست

بادام با دارا بودن آنتی اکسیدان قوی، فیتوسترول و ویتامین E از نوشیدنی های بسیار متناسب برای رفع و کاهش علائم پیری به شمار می آید. قابل به ذکر است که چای بادام در رفع و کاهش رادیکال های آزاد و مضر بدن، چین و چروک و دیگر لک های پوستی بسیار تاثیر گذار است.

  • پاکسازی کبد و کلیه

طبق تحقیقات انجام شده توسط تیم های پزشکی معتبر، با مصرف مرتب بادام شیرین می توان بسیاری از عملکر های کبد و کلیه را بهبود بخشید. همچنین این دانه روغنی سبب سم زدایی بدن و افزایش متابولیسم بدن می شود که در نهایت با تحریک سیستم های گوارشی به دفع مدفوع راحت تر و دیگر عملکرد های متابولیک بدن می پردازد.

  • درمان عارضه های مزمن

چای بادام با دارا بودن آنتی اکسیدان های قوی از بروز بسیاری از بیماری های مزمن همانند استرس، بیماری قلبی، آرتریت و سرطان به خوبی پیشگیری می کند.

رفع رماتیسم با مصرف چای بادام

  • رفع رماتیسم

رماتیسم از دیگر بیماری های مربوط به عضله و مفصل است که به علت ایجاد التهاب در بافت های همبند تشکیل می شود. همچنین بروز این بیماری را می توان با وجود درد در نواحی عضلات و مفاصل مشخص کرد. قابل به ذکر  است که مردمان متعلق به هند، پاکستان و ساموآ از برگ درخت بادام به عنوان درمانی برای رفع التهابات رماتیسم کمک می گیرند.

رماتیسم در صورت پیشروی در سیستم های بدن در نهایت به ضعف سیستم های اعصاب منجر می شود که با مصرف چایی بادام می توان از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کرد. گفتنی است که چایی بادام در نهایت به تقویت سیستم ایمنی و عصبی بدن منجر می شود که در نهایت از بروز این بیماری و عواقب رماتیسم به صورت جدی جلوگیری می کند.

نحوه عملکرد این چایی بدین صورت است که با توجه به خاصیت ادرار آوری؛ در طی مصرف سبب سم زدایی کلیه ها می شود و می تواند سطح مایعات بدن را در مشخصه ای مناسب قرار دهد.

  • کنترل دیابت

دیابت از دیگر بیماری های خاموش به شمار می آید که در صورت عدم تشخیص می تواند روندی صعودی به سوی خطر را برای فرد ایجاد کند. این بیماری با ایجاد محدودیت غذایی برای فرد شرایط به مقدار سختی را ایجاد می کند. در صورت آشنایی با طرز تهیه چای بادام می توان از خواص شگفت انگیز آن در این رابطه نیز برخوردار شد.

گفتنی است که مصرف چای بادام با کنترل قند خون در بدن، سطح انسولین در بدن را به سطح ثابتی می رساند. همچنین این بیماری از عارضه های رایج در بین تمامی محدوده های سنی است که با مصرف چای بادام می توان به کاهش و پیشگیری از تشدید این بیماری پرداخت.

رفع عارضه های قلبی با مصرف چای بادام

  • کاهش عارضه های قلبی

با مصرف این چایی می توان سطح فشارخون و کلسترول بدن را در سطح پایینی قرار داد که در این صورت از بروز بیماری های قلبی و بروز سکته مغزی جلوگیری می کند. از قدرت های شگفت انگیز این چای علاوه بر کاهش کلسترول و فشار خون می توان به سلامت قلب و بهبود عملکرد های آن اشاره کرد که با توجه به دارا بودن پروتئین، چربی اشباع شده، پتاسیم و منیزیوم پدید می آید.

  • رفع عارضه های گوارشی

احتمال رفع عارضه هایی همچون اسهال خونی که به علت ایجاد اختلال در سیستم گوارشی پدید می آید، به وسیله مصرف چای بادام وجود دارد. همچنین به کودکان دارای کولیت مصرف این نوشیدنی تاکید بسیار می شود چرا که با دارا بودن فیبر و مواد مغذی بسیاری از عملکرد های سیستم گوارش بهبود می یابد. طبق مطالعات انجام شده؛ وجود آنتی اکسیدان، فلانوئید و پلی فنول در چای بادام به رفع عفونت های معده می پردازد که در نهایت به تسکین درد معده و روده تحریک پذیر منجر می شود.

از این نوشیدنی گیاهی می توان به عنوان معجزه ای شگفت انگیز در رفع اختلالات سیستم گوارشی یاد کرد که به عملکرد های باکتری مفید در معده قدرت می بخشد. از این رو با مصرف مرتب و پیوسته از این نوشیدنی می توان عارضه های گوارشی و مرتبط با معده و روده را کاهش و رفع کرد.

  • رهایی از انگل های روده

افردی که به طور کثیر از غذاهای بیرونی و حاضری استفاده می کنند، بیشتر از دیگر افراد به مشکلاتی همانند انگل روده مبتلا می شوند. قابل به ذکر است که اولین راه برای رهایی از این بیماری ترک عادت های غذایی نامناسب و سپس مصرف چای بادام برای بهبود روند درمان می باشد. مصرف فست فود و غذا های کنار جاده؛ اثرات مخرب بسیاری بر روده و معده افراد می گذارد که بسیاری از آن ها مرتبط با ویروس، باکتری و کرم های مجاری روده می باشد.

رفع انگل معده با مصرف چای بادام

اگر دوست دارید روده و معده ای عاری از هرگونه ویروس و باکتری داشته باشید، دستگاه گوارش خود را به وسیله مصرف چایی بادام و برگ آن پاکسازی کنید.

  • رفع بیماری های کبدی

گفتنی است که مردم متعلق به تایوان از چای بادام برای رفع بیماری های مربوط به کلیه استفاده می کنند. همچنین مصرف چای برگ بادام به علت رفع بیماری های کبدی از سابقه بسیار درخشانی برخوردار است.

جالب است بدانید که تانن موجود در بادام سبب رفع اتصالات مضر در کبد می شود که به وسیله پلی فنول های موجود به رفع آنان و بهبود عملکرد های کلیه منجر می شود.

  • تقویت معده

برگ بادام در رفع اختلالات معده تاثیر به سزایی دارد. بسیاری از مردمان متعلق به جنوب شرق آسیا از این نوشیدنی برای درمان اسهال و رفع انگل های روده استفاده می کنند. قابل به ذکر است که این نوشیدنی سبب بهبود عملکرد های معده می شود که در نهایت به تقویت قوای این بخش از بدن نیز منجر می شود.

آشنایی با عواقب مصرف بادام

  • پیشگیری از بروز سرطان

از مهم ترین خواص نوشیدنی چای بادام می توان به جلوگیری از بروز سرطان اشاره کرد. چای بادام با دارا بودن آنتی اکسیدان های بسیار قوی از تاثیر گذاری رادیکال های مضر در بدن جلوگیری می کند. همچنین از دیگر خواص این چایی می توان به جلوگیری از بروز علائم پیری و رهایی از عادت های ناسالم غذایی و سبک زندگی نادرست اشاره کرد.

  • سلامتی کلیه

کلیه ها نیز از دیگر سیستم های حیاتی و اساسی در بدن به شمار می آیند که با مصرف چایی بادام می توان بسیاری از عفونت و التهابات را از آن پاک کرد. این نوشیدنی با دارا بودن خاصیت ادرار آوری در نهایت به افزایش ترشحات ادرار و پاکسازی معده و کلیه از تمامی سموم و عفونت منجر می شود.

  • جلوگیری از بروز نقص در هنگام تولد

توصیه بسیاری از پزشکان مصرف مواد غذایی حاوی اسید فولیک است که برای زنان باردار بسیار مناسب است. با مصرف این نوشیدنی می توان از بروز نا هنجاری های هنگام تولد و مادرزادی نیز جلوگیری کرد. از این رو چای بادام سرشار از اسید فولیک ضروری بدن می باشد که خانم های باردار با مصرف آن می توانند بسیاری از خطرات و بیماری های مرتبط به هنگام تولد را کاهش و رفع کنند. همچنین با مصرف چای بادام در بارداری می توان به رفع ریسک احتمالات مربوط به بیماری های جنین پراخت.

تاثیر مصرف چای بادام در بدن

آیا مصرف چای بادام عواقبی نیز به همراه دارد؟

به طور کلی در رابطه با این نوشیدنی می توان این گونه بیان کرد که چای بادام نیز همانند دیگر دمنوش های گیاهی ضرر چندانی برای سیستم های بدن ندارد، اما امکان ابتلا به برخی ناراحتی های شکم در آن وجود دارد که بسیار نادر است. همچنین از عواقب مصرف این نوشیدنی می توان به ایجاد حساسیت و آلرژی نسبت به آن اشاره کرد.

برای تشخیص دارا بودن حساسیت نسبت به این دم کرده گیاهی می توان علائمی را که در ادامه بیان می شود، مورد بررسی قرار داد.

  1. ایجاد درد در نواحی معده و شکم
  2. حالت تهوع و استفراغ
  3. ایجاد مشکل در بلع
  4. اسهال
  5. خارش
  6. تنگی نفس

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *