دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ازدواج مجدد در دوران پیری و میانسالی چه قوانینی دارد؟

  • ساناز براتی
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

احساس تنهایی با وضعیت تاهل در افراد ارتباط مستقیمی دارد و افراد سالمند که متاهل هستند احساس تنهایی کمتری نسبت به سالمندان بیوه و مطلقه دارند، ازدواج مجدد در پیری نسخه شفابخش برای روزهای تنهایی افراد سالمند می باشد.

بیشتر افراد سالمند با توجه به تغییرات سبک زندگی و شرایط دیگری مثل زندگی شهری و شتاب توسعه و از هم پاشیدگی خانواده به تنهایی زندگی می کنند. زمانی که یکی از زوجین به دلایل مختلف مثل بیماری یا کهولت سن از دنیا می رود، همسر سالخورده او دچار دگرگونی شده و تنها و غصه دار روزهای سخت را سپری می کند.

بررسی ازدواج مجدد در پیری

ازدواج یکی از مهمترین مسائل در تمامی مراحل زندگی به ویژه کهنسالی می باشد که برای رفع نیازهای فردی امری لازم و واجب است. دوران سالمندی زندگی انسان تغییرات آشکاری را خواهد داشت که در بیشتر موارد تحمل این تغییرات و دگرگونی ها برای فرزندان سخت و غیر قابل تحمل می شود. این موضوع باعث می شود تا سالمندان به دنبال زندگی جداگانه و تنها بروند و برخی نیز برای رهایی از این مشکلات به فکر ازدواج دوباره و یافتن شریک مناسب هستند تا از تنهایی ها و مشکلاتشان رهایی یابند. ازدواج سالمندان در جوامع امروزی کمی پیچیده شده است و به سختی از طرف اطرافیان قابل قبول است. در حالت کلی داشتن همدم و همسر در دوره کهنسالی روشی موثر برای تقویت روحیه سالمندان به حساب می آید، ازدواج مجدد در پیری باعث رفع نیازهای روحی افراد مثل همدلی، دوست داشته شدن، حمایت و احساس نیاز به صمیمیت را برطرف خواهد کرد و باعث ایجاد یک زندگی سالم و با نشاط برای آنها می شود. فوت یکی از زوجین در دوران سالمندی باعث می شود تا افسردگی و استرس های دوران پیری به سمت زوج دیگر بروند و در کنار مشکلات جسمی کهولت سن بیماری های افسردگی و روحی و روانی مختلفی سالمند را تهدید کنند. ازدواج مجدد در پیری فوائد مختلفی برای سالمندان دارد که در این مطلب با برخی از آنها آشنا خواهیم شد.

ازدواج مجدد در کهنسالی

تمام شدن مشکلات زندگی با ازدواج در دوران سالمندی

همانطور که اشاره کردیم دوران سالمندی، زندگی افراد سالمند و پیر دچار تغییرات مختلفی می شود که این تغییرات و تحمل آنها برای اغلب فرزندان سخت و غیر قابل تحمل می شود و این موضوع باعث می شود تا افراد سالمند برای دور ماندن از محیط پر تنش خانواده و برآورده کردن نیازهای خود و رها شدن از مشکلات و فرار از تنهایی به فکر ازدواج مجدد باشند. ازدواج مجدد و پیدا کردن یک شریک مناسب برای ادامه زندگی باعث پایان یافتن مشکلات زندگی در سالمندان می شود.

ازدواج مجدد در پیری و سالمندی

بهبود روحیه افراد سالمند و ایجاد یک زندگی با نشاط

ازدواج مجدد در دوران کهنسالی و داشتن یک همدم در این دوران باعث می شود تا کلیه نیازهای فرد سالمند مانند دوست داشتن، دوست داشته شدن، همدلی و حمایت و احساس نیاز به صمیمیت برطرف شود و این موضوع قدمی تاثیر گذار در تقویت روحیه کهنسالان محسوب می شود و در نهایت باعث می شود تا فرد سالمند زندگی پرنشاط و شادابی را تجربه کند.

ازدواج دوباره در دوران پیری

  •  آرون گروپس

پیشگیری از افسردگی با ازدواج مجدد

در اکثر موارد یکی از زوجین بعد از سالیان سال زندگی در کنار یگدیگر، بنا به دلایلی مثل کهولت سن یا بیماری فوت می کند و در این صورت زوج دیگر مجبور به تنها زندگی کردن خواهد شد، زندگب به تنهایی و بدون همدم در دوران پیری علاوه بر مشکلات ناشی از سالمندی و کهولت سن باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی و استرس در فرد سالمند خواهد شد. ازدواج مجدد در دوران سالمندی و داشتن یک همدم مناسب در این دوره باعث پیشگیری از افسردگی و مشکلات روانی در افراد سالمند خواهد شد.

ازدواج دوباره در پیری و کهنسالی

ازدواج در سالمندی برای جلوگیری از مشکلات فرزندان

اغلب سالمندانی که در دوره کهنسالی همسر خود را از دست می دهند به دلیل فرار از پیری و مشکلات دیگر با فرزندان خود زندگی می کنند، زندگی سالمندان در کنار فرزندانشان در بیشتر موارد باعث ایجاد حالت نامتعادل در زندگی و بروز مشکلات بیشنری با فرزندان خواهد شد. بودن افراد سالمند در کنار فرزندان در برخی موارد نه تنها حس خوبی به آنها نخواهد داد بلکه باعث می شود تا گاهی اوقات بیزاری در طرفین ایجاد شود. برای رهایی از این مشکل ازدواج مجدد گاهی موثر و نتیجه بخش خواهد بود.

ازدواج مجدد در دوران پیری

بهبود کیفیت زندگی سالمندان با ازدواج مجدد

 در دنیای امروز بنا به دلایل مختلف و به دلیل پیچیدگی مناسبات کاری و اجتماعی روابط در خانواده هاب بسیاری کم رنگ شده است و فرندان وقت کمتری را با والدین سالمند خود می گذرانند. حال اگر یکی از زوجین فوت کند فرد سالخورده تنها خواهد ماند و چشم به راه فرزندان خود خواهد بود به همین دلیل از این نظر صدمات روحی جبران ناپذیری حواهد دید. سالمندان با ازدواج مجدد در صورت نبود همسر به بهبود کیفیت زندگی خود کمک می کنند.

ازدواج دوباره در پیری

به تعویق انداختن مرگ ناشی از تنهایی

مرگ بسیاری از سالمندان به خاطر کهولت سن یا بیماری نیست و هیچ نوع مشکل جسمی در آنها دیده نمی شود، مهمترین دلیل مرگ سالمندان در دوران پیری تنهایی آنها می باشد. تنها ماندن باعث می شود تا سالمندان زودتر به سمت مرگ بروند و به خاطر نداشتن انگیزه ای برای زندگی مرگ به سراغشان می رود.

ازدواج مجدد در زمان پیری

ازدواج مجدد در دوره سالمندی به خاطر همدلی، همفکری و همبستگی یافتن

نگاه سالمندان با نگاه جوانان به ازدواج تا حدودی متفاوت است و افراد کهنسال با ازدواج به دنبال فردی هستند برای همدلی، همبستگی و همفکری در دوره پیری. سالمندان در این دوران به دنبال هوس نبوده و با داشتن تجربه زیاد به واقعیت های مهم زندگی و روابط در آن فکر می کنند.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *