دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رفع زردی وسایل برقی با تکنیک های مختلف برای لوازم خانگی مختلف

  • سحر هودانلویی
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

وسایل منزل در زیبایی خانه نقش به سزایی را ایفا می کنند؛ که از این رو باید توجه کافی را نسبت به تمیزی و سفیدی آنان داشت. بسیاری از خانم های خانه دار دغدغه رفع آلودگی جرم های زرد رنگ از سطوح وسایل خود دارند که در این بخش از مجله آرگا به معرفی ترفند های موثر رفع زردی وسایل برقی پرداخته شده است.

طبیعی است که وسایل برقی منزل پس از مدتی استفاده کثیف و چرک آلود شوند. این امر در وسایلی که به رنگ سفید هستند، بسیار اتفاق می افتد. در این شرایط روش های بسیاری برای رفع و از بین بردن این کثیفی ها وجود دارد که با استفاده از هر یک، می توان رنگ و رویی تازه و تمیز به وسایل منزل خود ببخشید.

در این ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا روش های موثری را در جهت رفع زردی وسایل برقی برای شما بیان کنیم. همچنین اگر یک بار هم که مشغول به انجام این کار شده باشید، می توانید متوجه شوید که بدون به کار گیری روش درست چه کار سخت و  طاقت فرسایی می باشد. برای جلوگیری از این امر و انباشته شدن بیش از حد جرم به روی وسایل، بهتر می  باشد که لوازم برقی منزل خود را هر دو هفته یک بار با استفاده از روش هایی که در ادامه این مطلب می خوانید، تمیز و پاکیزه کنید.

معرفی راه های رفع زردی وسایل برقی

روش های رفع زردی وسایل برقی

خانم های خانه داری که حال مشغول مطالعه این مطلب برای رفع زردی وسایل برقی خود هستند، حتما تا به کنون به مراتب بسیاری مشاهده کرده اید که به روی روکش های پلاستیکی وسایل برقی خود جرم زر رنگ و چرک آگینی وجود دارد که طاقتی برای فرد باقی نمی گذارد. قابل به ذکر است که این کثیفی ها در طی قرار گرفتن در معرض هوای آلوده، طبع غذا و پاشیدن روغن به آنان، و حتی استفاده از برخی شوینده های نا درست ایجاد می شود. درست است که این کثیفی ها در کارایی و نحوه عملکرد وسایل هیچ تغییری ایجاد نمی کنند، اما گفتنی است که در خدشه دار کردن زیبایی این وسایل تاثیر به سزایی را ایفا می کند.

  • راهی موثر برای پاک کردن جرم از روی سطوح

برای جلوگیری از زرد شدن روکش های پلاستیکی وسایل برقی خود بهتر می باشد که شستشو آنان را در مراتب کمتر انجام دهید و در حین انجام آن نیز از مقدار کم شامپو و اسفنج نرم استفاده کنید. در شرایطی دیگر که می خواهید وسایل برقی خود را تمیز و پاکیزه کنید؛ می توانید با ترکیب سفید کننده، آب و جوش شیرین محلولی موثر در رفع زردی و کثیفی ها تهیه کنید. برای انجام این کار اسفنجی نرم را به این محلول آغشته کنید و سپس به روی محل های مورد نظر بر روی دستگاه برقی خود بکشید. بهتر است این کار را مقداری محکم انجام دهید و پس از آن اجازه دهید که این محلول به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به درون آلودگی ها نفوذ کند و پس از آن با دستمالی تمیز شروع به پاک کردن آنان از وسایل خود کنید.

اگر در این رابطه باز هم زردی به روی وسایل مشاهده کردید، بهتر می باشد که مقدار جوش شیرین و سفید کننده را افزایش دهید تا محلول با قدرت بیشتری به پاکیزگی وسایل شما بپردازد. همچنین توجه داشته باشید که برای حفظ سلامت پوست خود در حین کار بهتر می باشد که از دستکش استفاده کنید. همچنین طبیعی می باشد که لکه های زرد کمرنگ که به تازگی پدید آمده اند، خیلی سریع تر از دیگر لکه های با داوم بالاتر از بین می رود. از این رو برای رفع زردی های بسیار قدیمی و با جرم بیشتر، بهتر می باشد که چندین مرتبه به انجام این عمل بپردازید.

در ادامه این مطلب با دیگر روش های موثر برای رفع زردی و پاکیزگی وسایل برقی خود آشنا می شوید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش های رفع زردی درون یخچال

آشنایی با روشی مرحله به مرحله در رفع زردی وسایل برقی

در ادامه این مطلب با روشی مرحله به مرحله و با کمک کرم پروکسید می توانید بسیاری از آلودگی های نشسته شده به روی سطوح وسایل برقی خود را از بین ببرید.

  • خرید پروکسید

در مرحله اول باید کرم پروکسید روی را از فروشگاه های بزرگ و یا داروخانه ها خریداری کنید. قابل به ذکر است که این کرم از غلظتی برابر با ۹ الی ۱۲ درصد برخوردار می باشد که در حدود ۳ درصد هیدروژن پراکسید را نیز دارا است که همین امر در افزایش تاثیر گذاری آن به روی وسایل برای پاکیزگی بسیار موثر است. همچنین این کرم را می توان در بسیاری از سالن های آرایشی و برای استفاده در رنگ مو مشاهده کرد که در برخی مواقع و بعضی برند های رنگ مو آن را به عنوان اشانتیون در کنار خرید رنگ مو به شما تحویل می دهند.

  • استفاده از کرم پروکسید در سطوح وسایل برقی

توصیه می شود که برای مراقبت از پوست در برابر تراکم غلظت های این کرم حتما از دستکش استفاده کنید. سپس برای محافظت از هرگونه برچسب و نماد حک شده به روی وسایل برقی در برابر این کرم، آن ها را نیز با برچسبی به صورت مختصر بپوشانید. در این مرحله با استفاده از مسواک و یا قلم موی رنگ، مقداری از کرم پروکسید را به کمک آن به روی وسایل برقی خود بکشید.

تاثیر کرم پروکسید در رفع زردی وسایل برقی

  • مراقبت از وسیله برقی به دور از اشعه های نور خورشید

برای تاثیر گذاری کرم پروکسید به روی وسایل برقی، بهتر می باشد که آن را در درون کیسه ای زیپ دار و یا پلاستیکی قرار دهید تا پس از بستن درب آن هیچ راه ورود و خروج هوا وجود نداشته باشد. گفتنی است که این وسیله پوشانده شده از کرم نباید در معرض هوا و به ویژه نور خورشید قرار گیرد؛ چرا که سبب خشک شدن آن و در نهایت عدم تاثیر گذاری آن می شود. از این رو توجه کافی را در عدم وجود سوراخ و یا بریدگی به روی پوشش منتخب شده برای وسیله برقی خود داشته باشید.

پس از پوشاندن این وسیله برقی، می توانید آن را به مکانی با حداقل نور آفتاب انتقال دهید تا کرم پروکسید به خوبی کار خود را در رفع زردی وسایل برقی انجام دهد. توجه داشته باشید که برای این کار حتما نیاز به نور خورشید دارید، پس در انتخاب روزی که برای انجام این کار در نظر گرفته اید، توجه داشته باشید.

  • خارج کردن وسیله برقی از محفظه پلاستیکی

پس قرار گیری وسیله به مدت ۳ الی ۴ ساعت در مقابل نور خورشید، می توانید آن را از درون محفظه خارج کنید. نکته ای که باید در حین انجام این کار به یاد داشته باشید، چرخش این وسیله به مدت هر ۱ ساعت است تا به خوبی نور خورشید در تمامی قسمت های وسیله پوشیده شده از کرم پروکسید بتابد. قابل به ذکر است که این روش در پاکسازی آلودگی و جرم ها از سطح وسایل برقی تاثیر به سزایی را ایفا می کند.

  • پاک کردن وسیله برقی از کرم پروکسید

در مرحله آخر از رفع زردی وسایل برقی با کمک کرم پروکسید، باید آن را به خوبی تمیز کنید. در این شرایط باید وسیله را از پوشش پلاستیکی خارج کنید و سپس با استفاده از دستمالی مرطوب به رفع کرم ها از سطوح بپردازید. پس از پاکیزگی وسیله برقی مدتی صبر کنید تا نم آن نیز از بین برود سپس به استفاده از آن مشغول شوید.

رفع زردی وسایل برقی چگونه انجام پذیر است؟

معرفی ترفند های موثر برای رفع زردی وسایل برقی

در ادامه روش هایی را مطالعه می کنید که با به کار گیری هریک از موارد گفته شده می توان به خوبی تمامی آلودگی و جرم های به جا مانده به روی وسایل را رفع و تمیز کنید.

  • استفاده از پاک کننده های چند منظوره

برای پاک کردن سطوح وسایل برقی به رنگ سفید، می توانید از پاک کننده های چند منظوره استفاده کنید. این پاک کننده ها ترکیب چندین نوع سفید کننده می باشند، که در کار ضد عفونی وسایل و اقدام به رفع لکه ها و ایجاد سفیدی و پاکیزگی در به روی سطوح تاثیر به سزایی می گذارد. گفتنی است که با استفاده از این ترفند می توان در طی هفته های متوالی به پاک کردن جرم از روی وسایل با این راه کار ساده بپردازید.

برای انجام این عمل باید تکه پارچه کوچک و تمیزی که از جنس اسفنج می باشد را آغشته به این پاک کننده کنید و سپس به روی وسایل برای تمیز شدن آنان بکشید. پس از اتمام این کار از تکه پارچه نرم دیگری برای رفع اسپری های موجود در به روی سطوح استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که در حین خرید این اسپری پاک کننده چند منظوره، به روی آن علامت استفاده برای وسایل برقی حک شده باشد.

  • استفاده از دستمال های جادویی

از دیگر ترفند های مربوط به پاک کردن لکه از روی وسایل، می توان به قدرت فوق العاده دستمال های جادویی اشاره کرد. در این روش باید دستمال را با محلول پاک کننده و یا مقداری آب مرطوب کنید و سپس به روی وسایل برای پاکیزگی آن اعمال کنید. در این شرایط هیچ نیازی به استفاده از دستمال دیگری برای تمیز کردن نیست، چرا که دستمال های جادویی به تنهایی می توانند جرم ها را تمیز کنند و از خود نشانه ای برجای نگذارند.

همچنین این دستمال ها با دارا بودن بافتی نرم و ظریف به عنوان امن ترین پاک کننده وسایل برقی شناخته شده اند.

تاثیر جوش شیرین در رفع زردی وسایل برقی

  • استفاده از تاثیرات شگفت انگیز جوش شیرین

برای به کار گیری این ترفند باید قسمتی از دستمال را مرطوب کنید و سپس به روی سطح آن مقداری جوش شیرین بریزید. حال دستمال را به روی آلودگی ها بکشید و قسمت های زرد شده وسایل برقی را به خوبی تمیز کنید. قابل به ذکر است که برای تمیز کردن قسمت های گوشه ای وسایل برقی که به راحتی با پارچه انجام نمی گیرد، بهتر می باشد که با مسواکی دارای دندانه های نرم به اسکراب کردن قسمت های مورد نظر وسایل خود بپردازید.

همچنین برای شستشوی پایانی وسایل منزل خود می توانید از دستمال مرطوب تمیز استفاده کنید.

  • ترکیب و تهیه محلول جوش شیرین و سفید کننده

برای تهیه این ترکیب باید ۹۵۰ میلی گرم آب و ۱۲۰ میلی لیتر سفید کننده، را به همراه ۵۹ میلی لیتر جوش شیرین در درون ظرف مورد نظر ترکیب کنید. توجه داشته باشید که برای این ترفند رفع زردی وسایل برقی حتما از دستکش استفاده کنید. حال در این مرحله اسفنجی نرم را به ترکیب محلول شده آغشته کنید و سپس به روی مناطق مورد نظر از وسایل برقی خود بکشید.

پس از تمیز کردن وسایل به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از دستمالی نرم و پاکیزه به رفع جرم و محلول های سفید کننده از سطح وسایل برقی خود بپردازید. برای نتیجه گرفتن از این عمل باید در دفعات متعدد آن را تکرار کنید و برای هر مرحله به مدت ۱۰ دقیقه برای نفوذ محلول به جرم صبر کنید.

پاک کردن زردی وسایل برقی

اگر از مطالعه این مطلب لذت بردید، می توانید با کلیک بر مطالبی همچون نکات خانه داری و تمیز کردن لکه فرش باری دیگر با ما همراه شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *