دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های شهر زیبای خرو و جاذبه های طبیعی مناطق اطراف ان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

خرو یکی از مناطق زیبا در استان خراسان رضوی است شهری که به دلیل صادرات آلو بسیار شناخته شده است و شهرت جهانی زیادی دارد این شهر به واسطه صنایع دستی خود نیز شناخته شده است. دیدنی های خرو شامل جاذبه های طبیعی و فرهنگی در این شهر هستند جاذبه هایی همچون آبشارها و طبیعت زیبای باغات که مورد توجه است.

بیشتر گردشگران در ایران، شهر خرو را با وجود آلوهای مرغوب آن می شناسند این محصول جزء مهم ترین صادرات سنتی جهانی است که در سبد کالاها ارزش بسیار بالایی دارد و خوشبختانه این شهر توانسته پرچم دار آن باشد. سفر به این شهر برای شما علاقه مندان لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود این منطقه دارای آثار تاریخی بسیار زیادی است همچنین ارزش طبیعی بسیار بالایی نیز دارد چشم اندازهای طبیعی که در این مناطق می توانید مشاهده کنید بسیار زیبا و مورد توجه هستند. در این شهر ارزش صنایع دستی به میزانی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و یکی از مهم ترین جذابیت های این شهر محسوب می شود. از همه این ها که بگذریم به معماری ارزشمند و بافت جذاب بنا می رسیم بافت های شهری این منطقه تاریخی و سنتی هستند و معماری بیشتر بناهای آن به بیش از ۱۰۰ سال پیش باز می گردد هر یک از این بناها به جهت معماری که دارند بسیار ارزشمند هستند و جذابیت زیادی در ویژگی های معماری آن یافت می شود.

دیدنی های خرو را بیشتر بشناسید:

خرو دارای مراتع بسیار سرسبزی است این شهر باغات مختلفی دارد و به جهت محصولات مرغوبی که تولید می کند بسیار ارزشمند است ارتفاعات این منطقه بسیار زیبا و تاشایی هستند از دیگر زیبایی های طبیعی در این شهر می توان به آبشارهای آن اشاره کرد این منطقه کوهپایه ای محل مناسبی برای گشت و گزار گردشگران است و یکی از مکان های دیدنی خراسان رضوی محسوب می شود.

 

ماسوله خراسان:

زیبایی ها و مکان های دیدنی خرو به قدری زیبا و چشم نواز است که بسیاری از گردشگران آن را ماسوله خراسان نامیده اند این منطقه دارای روستاهای متعددی است که از چشم اندازهای ویژه ای برخوردار هستند ماسوله خراسان منطقه ای از خرو است که دارای بافت های قدیمی و سنتی است همچنین این منطقه به دلیل وجود باغات متعدد محصولات زیادی را تویلد می کنند که در جهان شناخته شده اند.اهالی این منطقه به شغل باغداری مشغول هستند و مهم ترین و مرغوب ترین محصولات را تولید می کنند از این رو باغاتی که در این مناطق وجود دارند نوعی دیگر از جاذبه های مهم در این مناطق محسوب می شوند. اگر این امکان را داشته باشید تا به این منطقه سفر کنید می توانید روی پشت بام های آن بنشینید و از چشم اندازهای زیبا و خاص آن دیدن کنید.

چشم انداز خرو

آبشار شش آب:

یکی دیگر از دیدنی های طبیعی که در منطقه خرو می توانید از آن دیدن کنید این آبشار زیبا است قرار گرفتن این آبشار در مسیری از رودخانه کوچک شهرستان موجب جذابیت آن شده است این رودخانه در فاصله ۹ کیلومتری از شهر خرو قرار دارد و زیبایی های بی نظیری را به خود اختصاص داده است. این آبشار بسیار بلند است و تنها آبشار مرتفع در خراسان رضوی است همچنین این شهرستان دارای رودخانه های کوچک و بزرگ است که هر یک جاذبه های منحصر به فرد خود را دارند و مورد توجه علاقه مندان خود هستند. در این میان نیز می توانید از دره سرسبز “رودمیان” دیدن کنید این دره نیز دارای چشمه هایی با آب زلال است و آبشارهای زیبایی را به خود اختصاص داده است.

آبشار خرو

  •  آرون گروپس

گذرگاه تاریخی خرو:

از دیگر جاذبه های تاریخی در این شهر می توان به گذرگاه تاریخی اشاره کرد این گذرگاه یک جاده قدیمی است در تحقیقات و کتاب های تاریخی متعددی که درباره این وجود دارد عنوان شده است که این گذرگاه متعلق به قوم تاتار است و در گذشته این قوم برای اینکه بتوانند نیشابور را تصاحب کنند این گذرگاه را ساخته اند. اما مقاومت ها و ایستادگی هایی که مردم در مقابل این قوم انجام دادند شهر از حمله آن ها در امان مانده استامروزه نیز این شهر یکی از مناطق تاریخی است و هنوز این گذرگاه را در خود جای داده است.

روستای خرو

دیدنی های طبیعی:

از مهم ترین جاذبه ها و دیدنی های طبیعی در خرو نیز می توان به باغات آن اشاره کرد سرسبزی و زندگی که در این باغ ها به چشم می خورد شما را برای مدتی از شهرهای شلوغ و پر هیاهو دور نگه می دارد. خیلی از گردشگرن با قدم زدن در کوچه باغ های افسانه ای می توانند حس و حال ناب و خوبی را تجربه کنند از سوی دیگر نیز رودهای خروسانی که در این مناطق وجود دارند یکی دیگر از چشم اندازهای طبیعی مهمی محسوب می شوند که می توانند توجه شما را به خود جلب کنند. این بهشت گمشده با قرار گرفتن در میان کوه ها و ارتفاعات از جذابیت زیادی  برخوردار است. حال باید به سراغ آبشارهای مرتفعی برویم که بی شک علاقه مندان و هوادران زیادی را به خود اختصاص داده است و در این منطقه نیز بسیار مورد توجه است.

دیدنی های خرو

چگونه به خرو برویم؟

برای اینکه بتوانید وارد شهر زیبای خرو بشوید باید از مسیر مشهد به نیشابور راهی سفر شوید ابتدا باید ۲۰ کیلومتر مانده به نیشابور را وارد مسیر چپ در جاده شوید ۶ کیلومتر از مسیر اصلی جاده تا شهر راه هست که با وارد شدن به این مسیر می توانید وارد این شهر شوید. برای رفتن به این شهر می توانید با ماشین شخصی و یا ماشین های مخصوص مسافربری شهر راهی سفر شوید و بی شک تجربه ای متفاوت را در سفر خود خواهید داشت.

اگر تصمیم گرفتید به خرو سفر کنید حتما باید از کوچه باغ های خارطه انگیز آن نیز عبور کنید تجربه قدم زدن در این کوچه باغ ها بسیار دلنشین و لذت بخش است و این کوچه باغ ها دارای بافتی قدیمی و سنتی هستند و از جذابیت بسیار زیادی برخوردار می باشند. شهر خرو یکی از مکان های دیدنی نیشابور نیز محسوب می شود بی شک سفر به این منطقه تجربه ای خاطره انگیز است که نباید از یاد ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *