دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دیدنی های طبیعی و تاریخی شبستر و تفریحات مناسب این منطقه برای گردشگران

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

شبستر یکی از مناطق زیبا و پر جاذبه در استان آذربایجان غربی است این شهر در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است و با احداث خط های راهن آهن نیز اهمیت گردشگری آن بیشتر شده است و گردشگران زیادی هر ساله از این طریق برای بازدید از دیدنی های شبستر به این منطقه سفر می کنند این شهر دارای ویژگی های منحصر به فردی است.

شبستر به دلیل نزدیکی خود به دریاچه ارومیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است این شهرستان از جاذبه های تاریخی متعددی برخوردار است و هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف برای بازدید از جاذبه ها این شهر به استان آذربایجان شرقی سفر می کنند. شهرستان شبستر دارای جاذبه های زیبایی است برخی از مناطق زیبا در این شهرستان وجود دارند که از مناطق محافظت شده محسوب می شوند و به دلیل اهمیت زیست محیطی و جانوری که دارند تحت نظارت هستند.

منطقه میشو داغ یکی از این مناطق محافظت شده در شبستر است این منطقه از مکان های تفریحی زیادی برخوردار است و دارای تفرجگاه های مختلفی می باشد هر ساله در فصل های مختلفی از سال گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند و از جاذبه های زیبای این شهر بازدید می نمایند این منطقه دارای مراتعی سرسبز است و از مناظر تماشایی و شگفت انگیزی برخوردار می باشد. جدای از جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای زیبای این مناطق می توان به سراغ جاذبه های مهم دگیر همچون کلیساها رفت کلیسای سهرقه که یکی از کلیساهای تاریخی و مهم در این شهرستان است در قرن ۵ ساخته شده است و به دلیل ارزش تاریخی بالای خود دارای اهمیت زیادی است. در حال حاضر بخش هایی از این بنای تاریخی باقی مانده است اما با این وجود یک اثر تاریخی ارزشمند به شمار می آید که بسیار مورد توجه است. زیبایی های این شهر تنها به این موارد ختم نمی شود می توانید در ادامه این بخش نیز با جاذبه های بیشتری از شهرستان شبستر آشنا شوید.

دیدنی های زیبای شبستر در استان آذربایجان شرقی:

با سفر به شهرستان شبستر شما می توانید تنوعی از جاذبه های گردشگری را مشاهده کنید با توجه به اینکه این شهرستان در سال های اخیر پیشرفت های خاص خود را داشته است می توان انتظار داشت که جاذبه های مردنی همچون رستوران ها و کافی شاپ ها در این منطقه رو به رونق باشند. همچنین این منطقه دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی است که در این بخش آشنایی بیشتر و کاملی را نسبت به چنین جاذبه هایی خواهید داشت و یکی دیگر از شهرهای مهم در استان آذربایجان شرقی را به خوبی خواهید شناخت.

مسجد تسوج:

بازدید از جاذبه های دیدنی در مناطق مختلف از ایران و دنیا تنها بعد سلیقه ای دارد خیلی از افراد دوست دارند تا به مناطقی بروند که ارزش تاریخی دارند و شاید بهتر باشد شما نیز برای اولین بار به سراغ جاذبه های تاریخی مهم در این شهر بروید از این رو ابتدا از مسجد تسوج شروع می کنیم که یکی از جاذبه های تاریخی در شهر شبستر محسوب می شود. کتیبه ای که در سردر ورودی این بنا مشاهده می کنید یک کتیبه ارزشمند تاریخی است که اطلاعات مهمی را درباره بنا در اختیار شما قرار می دهد این مسجد به دستور سلطان محمد خدابنده ساخته شده است. اطلاعات کلی که درباره معماری این بنا در دست است شامل بخش های داخلی مسجد می باشد این مسجد دارای ۲۴ ستون است و طاق های ساخته شده در آن نیز متعلق به دوران ایلخانی است.

مسجد شبستر

کلیسای سهرقه:

این کلیسا یکی از بناهای تاریخی ارزشمند و دیدنی های شبستر است که در قرن ۵ ساخته شده است معماری این بنا روسی است و در برخی از بخش های آن معماری آذربایجانی و فرانسوی به چشم می خورد خیلی از افراد در ساخت این بنا مشارکت دارند این ساختمان متاسفانه در اثر زلزله تخریب شده است در سال ۱۹۳۶ زلزله مهیبی که در این منطقه رخ داد موجب شد تا بخش های اعظمی از این بنا مورد تخریب واقع شود. در حال حاضر تنها بخش هایی از این بنا باقی مانده است که شامل ورودی، محراب و تالار است همچنین تماشای گنبد زیبای این بنا دارای جذابیت بسیار زیادی است و بسیار مورد توجه قرار می گیرد. این کلیسای تاریخی و ارزشمند در سال ۱۳۴۷ به عنوان یک اثر تاریخی در میراث ملی ایران به ثبت رسید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

طبیعت شبستر

بندر شرفخانه:

این بندر یکی دیگر از دیدنی های شبستر به شمار می آید و از جمله مهم ترین بنادر آبی دریاچه ارومیه محسوب می شود قدمت تاریخی این بنای ارزشمند به ۱۰۰ سال پیش باز می گردد در گذشته نام این بندر بندر تال بوده است و به عنوان یکی از جاذبه های مهم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. از جاذبه های مهمی که می توانید در اطراف این بندر مشاهده کنید می توان به باغ های میوه، رستوران و کمپ های ساحلی اشاره کرد این منطقه امکان قایق رانی برای گردشگران و بازدیدکنندگان خود را نیز دارد.

زیبایی های شبستر

آبشار عیش آباد شبستر:

این آبشار یکی دیگر از دیدنی های مهم در این منطقه محسوب می شوند که از شمار جاذبه های طبیعی هستند این آبشار زیبا در منطقه ای کوهستانی و حفاظت شده از شبستر واقع شده است و دارای زیبایی های بی نظیری است منطقه عیش آباد یکی از روستاهای زیبا و پر جاذبه در این شهرستان است که از جمله مهم ترین جاذبه های آن می توان به همین آبشار اشاره کرد.

دیدنی های شبستر

ارتفاعات زیبای مورو و میشو:

میشو یکی از مناطق زیبای محافظت شده ای است که دارای ارتفاعات بسیار زیبایی است و چشم اندازهای ویژه ای دارد این رشته کوه ها قله علی علمدار را که یکی از معروف ترین قله ها است در خود جای داده است این رشته کوه ها بسیار مرتفع هستند و یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در این مناطق محسوب می شوند.

کوه های شبستر

شبتسر یکی دیگر از مکان های دیدنی آذربایجان شرقی است که دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است زیبایی های این شهر در جاذبه های تاریخی و طبیعی آن نهفته ات که هر یک از چشم اندازهای ویژه خود برای گردشگران برخوردار هستند و توجه خیلی از علاقه مندان را به خود جلب می کنند. اطلاعات گردشگری که در این بخش درباره این شهرستان در اختیار شما قرار دادیم می تواند شما را با یکی دیگر از مناطق زیبا در استان آذربایجان آشنا شوید همانطور که می دانید این مناطق دارای فرهنگ و آداب خاص خود هستند و از این حیث جذابیت های زیادی دارند به ویژه صنابع دستی و بازارچه های محلی که به خوبی نشان دهنده فرهنگ می باشند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *