دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نحوه تازه نگه داشتن گل با آسپرین و نحوه آماده کردن محلول آن

  • ملیحه بال افکن
  • ۸ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

بهتر است بدانید که در واقع ماده اصلی آسپرین در گذشته برای اولین بار در گیاه کشف شده و مورد استفاده عموم قرار گرفته که در این مطلب سعی داریم به بیان اصول تازه نگه داشتن گل با آسپرین بپردازیم.

توجه داشته باشید که در واقع آسپرین برای برای رفع درد و التهاب در انسان مورد استفاده قرار می گیرد ولی در ابتدا ماده اصلی آن در گیاهان کشف شده و می توان گیاهان را اولین استفاده کنندگان آسپرین در دنیا دانست زیرا آن ها به دلایل مختلفی مانند کمبود آب، خشکی هوا و… سریعا دچار استرس می شوند و به صورت خودکار اسید سالیسیلیک تولید می کنند تا با این حجم از استرس مقابله کنند و همین اسید باعث تازه نگه داشتن برگ های آن خواهد شد.

چگونگی تازه نگه داشتن گل با آسپرین

بهتر است بدانید که درخت بید در واقع ماده اولیه آسپرین یعنی اسید سالیسیلیک محسوب می شود که شما می توانید از شاخه های جوان این گیاه مقدار زیادی اسید را برداشت نمایید و به طور کلی انجام این کار بسیار راحت و ساده است به این صورت که در ابتدا بایستی شاخه های جوان را درون آب بجوشانید و یا به مدت طولانی درون آب گرم قرار دهید و در آخر نیز از این آب برای گیاهان خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از این روش یعنی تازه نگه داشتن گل با آسپرین معمولا برای مصارف انسانی پیشنهاد نمی شود اما سرخپوستان از دم کرده ی شاخه های آن برای رفع سردرد استفاده می کنند. به طور کلی بر اساس ادعایی که در دانشگاه رود ایسلند به اثبات رسیده باغ دارانی که از آسپرین استفاده کرده اند گیاهان سالم تری دارند. همانطور که متوحه شدید گیاهان در هنگام روبه رو شدن با شرایط محیطی نامناسب دچار تنش خواهند شد و به صورت خودکار اسید تولید می کنند تا بتوانند با این شرایط مقابله کنند و در واقع می توان این را همان عاملی دانست که موجب تقویت گیاهان می شود و سیستم ایمنی آن ها را تقویت می کند.

چگونگی تازه نگهداشتن گل با استفاده از آسپرین

فواید آسپرین برای گیاهان:

بهتر است بدانید که محلول رقیق شده آب آسپرین برای گیاهان موجب تسریع روند رشد و رویش خواهد شد و تا حدودی گیاه را در برابر بیماری ها و آفات مقاوم می کند.

توجه داشته باشید که برای افزایش ریشه دهی قلمه ها درون آب در واقع این ماده به دلیل اسیدی بودن و خصوصیت ضدعفونی که دارد باعث حذف عوامل بیماری زا و کاهش آن ها درون قلمه ها شده و به تدریح به قلمه ها اجازه ریشه زایی بهتر می دهد.

توصیه می شود که برای افزایش گلدهی در برخی از گیاهان آسپرین را به صورت اسپری یا آبیاری مورد استفاده قرار دهید.

همچنین شما می توانید از این محلول برای خیساندن بذر نیز پیش از کاشت استفاده نمایید و همچنین می توانید پس از کاشت نیز برای آبیاری گیاهان از این محلول استفاده نمایید تا قلمه ها روند جوانه زنی سالم تری را داشته باشند.

  •  آرون گروپس

به این نکته دقت داشته باشید که استفاده بسیار زیاد از این محلول به دلیل اسیدی بودن توصیه نمی شود و تنها بایستی  در طول هفته ۲ الی ۳ مرتبه گیاه خود را اسپری نمایید.

مزیت های آسپرین برای گیاهان

دستورالعمل آماده سازی محلول آسپرین:

توجه داشته باشید که در ابتدا باید ۳ عدد قرص آسپرین را درون ۴ گالن آب حل نمایید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه کاملا درون ظرف ته نشین شود نه اینکه معلق باشد و سپس مقداری مایع ظرفشویی بدان اضافه نمایید و به صورت کامل ترکیب کنید.

حال بایستی محلول آماده شده را داخل اسپری باغبانی یا سمپاش بریزید و اگر متوجه شدید که هنوز به صورت کامل حل نشده اند کمی صبر کنید و سپس اقدام به بستن در سمپاش بکنید.

توصیه می شود که با استفاده از پوشش ساقه ها و برگ های گیاهان خود را با این محلول هر ۲ الی ۳ هفته اسپری نمایید و حتما این روند پیش از طلوع آفتاب انجام شود.

مراحل آماده سازی محلول آسپرین برای گیاه

نکات کلیدی در مورد استفاده از آسپرین:

در واقع برای تازه نگه داشتن گل با آسپرین بایستی دقت زیادی داشته باشید و در صورتی که از این دارو درست استفاده نکنید با عوارض خطرناکی مواجه خواهید شد زیرا آسپرین زیادی برای گیاه موجب ایجاد لکه های قهوه ای بر روی برگ ها خواهد شد و به تدریج گیاه می سوزد.

توصیه می شود که حتما اسپری پاشی را پیش از طلوع آفتاب انجام دهید به این دلیل که حشرات گرده افشان را با اسپری کردن اذیت نکنید. معمولا حشرات گرده افشان و زنبور ها پس از طلوع آفتاب کار خود را آغاز می کنند و پس اگر شما پی اط طلوع آفتاب اقدام به اسپری کردن آسپرین بکنید هیچ ضرری متوجه حشرات گرده افشان نخواهد شد.

از آنجایی که این روش اثرات متفاوتی بر روی گیاهان مختلف دارد بهتر است بر روی یک یا دو برگ از گیاهان خود تست کنید و اگر پس از یک روز هیچ مشکلی مانند زرد شدن یا سوختن در برگ ها مشاهده نشد می توانید از این آب به راحتی استفاده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *