دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به جذاب ترین دیدنی های جیپور هند برای گردشگران ایرانی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

از جمله مهم ترین شهرهای کشور هند می توان به شهر جیپور اشاره کرد قدمت تاریخی این شهر به قدری است که در دنیا زبان زد شده است و تمام افراد در نقاط مختلف دنیا این شهر تاریخی را می شناسند ریشه تاریخی و سلطنتی این شهر جامعه هند را به دنیا معرفی کرده است امروزه نیز این شهر دارای دیدنی های زیادی است و یکی از نقاط مهم گردشگری است که علاقه مندان خود را دراد.

جیپور شهری تاریخی و باشکوه در هند محسوب می شود این شهر تاریخی در ایالت راجستان قرار دارد و به دلیل ریشه سنتی و سلطنتی که دارد یکی از جذابیت های هند محسوب می شود این شهر مقصد گردشگران و توریستان دنیا است خیلی از گردشگران این شهر را با وجود رنگ های زنده آن می شناسند. خیابان های تاریک و بناهای تریخی متعددی که می توانید در این شهر از آن دیدن کنید بسیار زیبا و دیدنی هستند بناهای تاریخی محسور کننده ای که در شهر جیپور به چمشتان می خورند نشان دهنده هنر و قدمت تاریخی در این شهر هستند. جالب است بدانید برخی از بناهای زیبا و سنتی در این شهر با استفاده از مصالح صورتی ساخته شده اند که از این رو شهر جیپور را شهر صورتی نیز می نامند. در کنار زیبایی های این  شهر نیز می توانید از دهلی و دیگر شهرهای مهم در هند دیدن کنید این شهر دارای بناهای تاریخی مهمی همچون قلعه آمیر است این قلعه در فاصله ۱۱ کیلومتری از شهر واقع شده است و به دلیل سازه های محکمی که دارد یک بنای ستودنی در تاریخ هند محسوب می شود تلفیق معماری این بنا در قرن ۱۶ تغییر کرده است و به دلیل نقاشی های حیرت انگیز و معماری های ستودنی خود بسیار مورد توجه گردشگران است.

دیدنی های جیپور در کشور هند:

تاکنون نام هاوا محل را شنیده اید؟ این منطقه یکی دیگر از بناهای تاریخی در شهر جیپور است که دارای نقش برجسته های تاریخی است آداب رو رسوم خاص مردمان این منطقه را می توانید در هاوا محل جست و جو کنید منطقه ای که همواره سنت های خود را حفظ کرده است و از ارزش های بالای تاریخی فرهنگی برخوردار است.

 

قلعه آمیر:

یکی از مکان های برجسته و معروف جیپور هند قلعه آمیر می باشد که در ۱۱ کیلومتری این شهر واقع شده است و دارای معماری خاص و شاهکاری می باشد که در کشور هند از مکان های مهم و دارای اهمیت است و همه ساله بازدیدکنندگان زیادی را در خود جای می دهد. این مکان بسیار معروف است و چندین فیلم سینمایی بالیوود در آن فیلمبرداری و ساخته شده است. در ساخت این ساختمان بزرگ از سبک معماری راجپوت و هندو استفاده شده و می توان از آن به عنوان یکی از برترین مکان های جهان از لحاظ معماری و ساخت نام برد. اگر به این مکان سفر کنید بعید است که در تمام ساعات از روز کمتر از ۱۰۰ نفر انسان را در حال بازدید از آن ببینید. قدمت قلعه آمیر به قرن ۱۶ بر می گردد و از آن زمان تا کنون چندین مرحله توسط دولت مورد بازسازی قرار گرفته است. این مکان دیدنی در نزدیکی دریاچه مائوتاست قرار گرفته است و می تواند یک روز عالی را برای شما بسازد.

جاذبه های جیپور

باغ وحش جیپور:

یک مکان دیدنی در این شهر که برای کودکان و شناخت انواع حیوانات بسیار مناسب می باشد و می تواند برای کودک شما یک روز عالی را بسازد. در این باغ وحش های گونه های زیادی از پرندگان،خزندگان و پستانداران وجود دارد که می تواند شما را شگفت زده نماید. بازدیدکنندگان می توانند با پرداخت هزینه اندک بلیط این باغ وحش عظیم و دیدنی را تهیه کنند و از سفر خود لذت ببرند. این مکان به گونه‌های رنگارنگ پرندگان خود معروف می باشد که زیبایی خاصی به محیط بخشیده و به عنوان یک نماد مهم برای مردم این شهر به حساب می آید. اگر قصد سفر به کشور هند را دارید پیشنهاد می کنیم بازدید از این باغ وحش فوق العاده را از دست ندهید.

باغ وحش جیپور

  •  آرون گروپس

کاخ شهر:

یکی از بی نظیر ترین کاخ هایی که یک انسان می تواند در طول زندگی خود ببیند کاخ شهر در جیپور هند می باشد که شما را از همه لحاظ حیرت زده خواهد کرد. اگر قصد سفر به جیپور را دارید پیشنهاد می کنیم این کاخ را اولین مکان برای بازدید خود قرار بدهید تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید. این کاخ زیبا و عظیم در قرن ۱۹ معماری و ساخته شده است. در ساخت این کاخ از سبک معماری اروپایی، راجپوت و مغول استفاده شده و در ساخت آن از بهترین معمارهای جهان راهنمایی و کمک گرفته شده است. در این کاخ گالری ها و موزه های زیادی وجود دارد که هر یک از آن ها دارای ویژگی های خاص و موضوعات مختلف می باشد. از این کاخ بی همتا سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر بازدید می کنند و در آن به بازدید مکان های مختلف می روند.

جذبه تاریخی جیپور

هاوا محل:

یکی دیگر از دیدنی های جیپور هند هاوا محل می باشد که در ساخت آن ماسه سنگ های قرمز و صورتی استفاده شده است و به عنوان یک شاهکار معماری در جهان شناخته می شود. این مکان دیدنی دارای حدودا ۹۰۰ پنجره کوچک است که این پنجره ها  باعث می شود تا هوا بصورت چرخشی در محل بپیچد و در تابستان هوای مطلوبی را به منطقه ارائه دهد. در این محل قدیمی در گذشته جشن های زیادی برگزار شده است و زنان خانواده سلطنتی در آن دوران می توانستند در امنیت کامل و به راحتی به تماشا این جشن ها بنشینند. دستور ساخت این بنا تاریخی در سال ۱۷۹۹ توسط مهاراجه ساوای پراتاپ سینگ داده شده است و از آن زمان به عنوان یکی از مهم ترین مکان های دیدنی کشور هند شناخته می شود.

بنای تاریخی جیپور

موزه آلبرت هال:

این موزه به عنوان یکی از قدیمی ترین موزه های جیپور شناخته می شود و سالیان زیادی ست که درهای آن بر روی گردشگران باز می باشد. در این موزه فوق العاده مجموعه های زیادی از اسلحه های قدیمی،جواهرات گرانبها ،صنایع دستی آهنی و چوبی،نقاشی های مطرح، آلات موسیقی اصیل و … وجود دارد که می تواند شما را مجذوب خود نماید. این مکان به علت قدیمی بودن خود به عنوان یک نماد برای مردم جیپور شناخته می شود و یک مکان برجسته و رده بالا می باشد. اگر قصد سفر به کشور هند را دارید پیشنهاد می کنیم بازدید از موزه آلبرت هال در جیپور را فراموش نکنید.

دیدنی های جیپور

شهر جیپور یکی از مکان های دیدنی هندوستان ممحسوب می شود این کشور دارای شهرهای بسیار مهمی است که از شمار آن ها می توان به این شهر اشاره کرد همانطور که مطالعه کردید این شهر دارای مجموعه آثار تاریخی و به روز است که آن در میان شهرهای هند ارزشمند کرده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *