دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی بهترین دیدنی های آشتیان و جذابیت های این منطقه برای گردشگران

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

آشتیان یکی از مناطق پر جاذبه در استان مرکزی است قدمت این شهر بسیار بالا است و از هویت فرهنگی و تاریخی بالایی برخوردار است جاذبه های تاریخی مهمی که در این شهر وجود دارند متعلق به دوران زرتشت است این منطقه فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است و امروزه نیز با وجود جاذبه های توریستی خود یکی از مناطق زیبا و دیدنی های ایران است در ادامه این بخش نیز بیشتر با دیدنی های این شهر آشنا خواهید شد.

آشتیان شهری فرهنگی با قدمت و هویت تاریخی بالا است تمدن این شهر بسیار غنی و ارزشمند است و هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی که در این شهر وجود دارند و مورد توجه بسیاری از گردشگران است آتشکده های تاریخی و قدیمی است که متعلق به دوران زرتشتیان است. این شهرستان به واسطه آثار ارزشمند تاریخی خود در دنیا شناخته شده است و از سوی دیگر نیز دارای چشم اندازهای خارق العاده و بسیار زیبا است که در دنیا نظیر ندارند. این شهرستان جاذبه های طبیعی مهمی همچون ارتفاعات و کوه های وسیع را به خود اختصاص داده است کوه رف قاسم کش که یکی از کوه های مرتفع در اینگونه از مناطق است نه تنها دارای چشم اندازهای طبیعی ویژه است بلکه جذابیت تاریخی نیز دارد. مردمان این منطقه به واسطه سنت و فرهنگ غنی خود در دنیا شناخته شده اند همچنین اعتقادات مذهبی و راسخی که در میان آن ها موج می زند موجب جذابیت آن شده است. این شهر یکی از جاذبه های زیبا در استان مرکزی است و یکی از جاذبه های مهم در ایران به شمار می آید که از چشم تماشاگران باز مانده است و این بار می خواهیم معرفی بیشتری نسبت به این شهر برای شما داشته باشیم.

دیدنی های شهر زیبای آشتیان:

آشتیان یکی از مناطق سردسیر محسوب می شود و دارای گونه های متعددی از باغات است شغل مردمان این منطقه کشاورزی است و از پیشینه برای آن ها باقی مانده است این شهر دارای جاذبه های سنتی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی متعددی است که شما علاقه مندان قرا است در این بخش با آن ها آشنا شوید و شناخت بیشتری نسبت به یکی دیگر از شهرهای زیبای استان مرکزی پیدا کنید. جاذبه های گردشگری این شهر دارای ارزش تاریخی و فرهنگی می باشند این شهر یکی از مکان های دیدنی استان مرکزی محسوب می شود که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

 

خانه معتمد الایاله:

خانه ای قدیمی در شهر آشتیان که مالک آن در گذشته شخص معتمدالایاله از مردان سیاست مدار در زمان قاجار در این شهر بوده است این خانه یکی دیگر از دیدنی های آشتیان است. این مکان تاریخی و دیدنی در غرب این شهر واقع شده است و همه ساله بازدیدکنندگان زیادی را در خود جای می دهد. این خانه دارای معماری خاص مربوط به حکومت قاجار می باشد در ورودی و سر درب این خانه قدیمی کوبه برنجی وجود دارد که بر روی آن «معتمد الایاله ۱۳۱۸، عمل استاد عبدالکریم شیرازی» حکاکی شده است و قدمت و هنر ساخت آن زمان را به رخ جهانیان می کشد. اگر قصد سفر به استان مرکزی و شهر آشتیان را دارید این مکان می تواند گزینه خوب و مناسبی برای بازدید در طول سفر باشد.

دیدنی های آشتیان

امامزاده احمدبن اسماعیل:

این مکان مذهبی در جنوب غربی این شهر واقع شده است و مردم بومی و اهالی آن اعتقاد بسیار زیادی به این مکان مقدس دارند. این مسجد قدیمی در دوران صفویه معماری و ساخته شده است تا مردم بتوانند در آن به زیارت امامزاده احمدبن اسماعیل بروند و در آن به دعا و مناجات بپردازند. این مکان مذهبی در روستای گرکان شهر آشتیان قرار دارد و برای مردم این شهر از لحاظ مذهبی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. مکان این امامزاده در گذشته از خشت و گل ساخته شده است و در دوره های مختلف مورد بازی قرار گرفته است. در داخل این مکان مذهبی که ضریح طلایی رنگ وجود دارد که در سال های گذشته ساخته شده است تا به این حرم زیبایی خاصی ببخشد.

امامزاده آشتیان

  •  آرون گروپس

قلعه مستوفی الممالک:

یک مکان فوق العاده در شهر آشتیان که در محله درخونگاه قرار دارد و یکی از بی نظیر ترین معماری های استان مرکزی را دارا می باشد. از این مکان دیدنی در فیلم های سبک قدیمی استفاده شده است و چندین فیلم در آن ساخته شده تا بتواند شهرت بسیار زیادی پیدا کند. قلعه مستوفی الممالک یکی از بی نظیرترین معماری ها در زمان خودش داشته و قدمت آن به حدود ۱۰۰ سال پیش و دوره قاجار برمی گردد. از عمارت قدیمی سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر بازدید می کنند و بازدیدکنندگان می تواند با تهیه بلیط با قیمت بسیار ناچیز از این مکان دیدن نمایند و از سفر خود لذت ببرند.

بنای تاریخی آشتیان

روستای شهرآب:

روستایی زیبا و خوش آب و هوا که می تواند یک روز تفریحی عالی را برای هر مسافری بسازد. این روستا که یکی دیگر از مهم ترین دیدنی های آشتیان می باشد حدود ۲۸۰۰ نفر جمعیت دارد و در نزدیکی این شهر واقع شده است و برای مردم آشتیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این روستا به سد کشه نزدیک است و به همین خاطر دارای هوایی مطلوب می باشد. این روستا از بالای تپه ها چشم انداز سرسبز و زیبایی دارد که می تواند هر مسافری را شگفت زده نماید. اگر قصد سفر به این شهر را دارید پیشنهاد می کنیم که به روستای شهرآب در نزدیکی آشتیان سفر نمایید. همانطور که از اسم این روستا پیداست دارای آب بسیار فراوانی در اطراف خود می باشد.

جاذبه های آشتیان

منطقه شکار ممنوع کلاهه:

این منطقه عظیم که حدود ۱۹ هزار و ۱۲۶ هکتار می باشد تحت حمایت محیط زیست است که در آن گونه های زیادی از حیوانات وجود دارد و به همین خاطر یک منطقه حفاظت شده می باشد. هر چند که شاید اگر به این مکان سفر کنید با حیوانات رو به رو نشوید اما برای شما بسیار جالب خواهد بود که چنین مکانی در این شهر وجود دارد که  ۲۷ گونه از ۱۷۰ گونه پستاندار در این منطقه ممنوعه زیست می کنند. این مکان حفاظت شده یکی دیگر از دیدنی های آشتیان می باشد که می تواند گزینه خوبی در طول سفر شما باشد.

ارتفاعات آشتیان

خیلی از گردشگرانی که به شهر آشتیان سفر می کنند ممکن است دغدغه اقامت داشته باشند در این شهر می توانید از مسافرخانه ها و هتل ها برای اقامت خود استفاده کنید همچنین اگر واجد شرایط باشید می توانید خانه معلم های استان مرکزی را برای اقامت خود انتخاب نمایید شما علاقه مندان در صورت تمایل می توانید آدرس و مشخصات خانه معلم های استان مرکزی را در لینک مورد نظر پیدا کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *