دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

با خواص، مزایا و معایب خوردن پاستیل آشنا شوید

  • ملیحه بال افکن
  • ۱ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

به طور کلی پاستیل یک خوراکی محبوب برای کودکان و حتی سنین بالاتر به شمار می آید که دارای فواید بی شماری است و در این مقاله سعی داریم به بیان مزیت ها و خواص پاستیل بپردازیم با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید پاستیل در واقع یکی از محبوب ترین خوراکی ها برای تمامی سنین به ویژه کودکان است که با شکل و رنگ های مخلتفی در بازار موجود می باشد و برخی از افراد معتقد هستند که مصرف آن می تواند اعتیادآور باشد. به طور کلی هیچ فردی نیست که تاکنون پاستیل نخورده باشد و اگر شما نیز در دسته افراد پاستیل خور قهار هستید توصیه می شود که چند توصیه و چند آگاهی را در این زمینه بیاموزید.

آشنایی با خواص پاستیل

جالب است بدانید که پاستیل در دهه ۱۹۲۰ میلادی به صورت کاملا اتفاقی توسط یک کارگر ساده اختراع شد و ماجرا از این قرار است که هانس ریگل کارگر ساده یک کارخانه آبنبات سازی و البته صاحب تجربه های فراوان در زمینه شیرینی پزی و قنادی می باشد که برای کسب درآمد بیشتر در آشپزخانه خانه کوچکش اقدام به درست کردن آبنبات های خانگی می کرد که بسیار خوشمزه و پرطرفدار بودند و به همین منظور پس از گذشت مدتی نام هاریبو را برای آبنبات های خود انتخاب می کند که خیلی زود هم بر سر زبان ها می افتد. به طور کلی وی همواره برای افزایش میزان فروش خود سعی داشت ایده های خلاقانه ای را عملی نمایید و به همین منظور یک بار تصمیم گرفت از طعم میوه که آن روزها طرفدار فراوانی داشت برای آبنبات ها استفاده کتد و همچنین وی سعی در تغییر شکل و ظاهر آبنبات ها نیز داشت و به همین منظور آن ها را در قالب های خرسی شکل که کمی قد بلندتر و لاغرتر از خرس های امروزی هاریبو بودند ریخت. این آبنبات ها برخلاف ظاهر سفت و سختی که داشتند به راحتی کش می آمدند و خیلی زود در میان بچه ها و حتی بزرگ تر ها محبوب شدند و هانس از این طریق ثروت فراوانی به دست آورد.

مزیت های خوردن استیل

توجه داشته باشید که در واقع پاستیل متشکل از شکر، ژلاتین و مواد افزودنی فراوان است که طعم های مختلف میوه بدان اضافه می شود و معمولا برای براق کردن پاستیل نیز از نوعی واکس استفاده می کنند و توصیه می شود اگر پاستیل خریداری شده دارای پروانه بهره برداری و مجور استاندارد باشد منافاتی با سلامت فرد نخواهد داشت. با این وجود جایگزین کردن پاستیل و خوراکی های مشابه آن با وعده های غذایی به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا که این خوراکی ها نه تنها مواد مورد نیاز بدن را تامین نمی کنند بلکه به دلیل طعم شیرینی که دارند سریعا با ذائقه افراد سازگار خواهند شد و حتی می تواند فرد را به خوردن این خوراکی معتاد کند. همچنین مهم است بدانید که این ترکیبات ژلاتینی موجود در پاستیل ها به مخاط دهان و دندان می چسبد و می تواند احتمال پوسیدگی دندان ها افزایش دهد و به همین منظور توصیه می شود به جای جویدن پاستیل صبر کنید تا در دهانتان آب شود و بلافاصله پس از خوردن آن مسواک بزنید.

تاثیر مصرف پاستیل بر کودکان

فواید مصرف پاستیل:

همانطور که می دانید پاستیل از خوراکی های پرطرفدار به شمار می آید که دارای خواص بی شماری است و در ادامه سعی داریم به بیان برخی از فواید و خواص پاستیل بپردازیم:

پاستیل برای استخوان ها خوب است:

توجه داشته باشید که در واقع یکی از مسائلی که در مورد پاستیل گفته می شود خاصیت آن برای استخوان ها است و از آنجایی که ژلاتین درون پاستیل منبع غنی از پروتئین می باشد می تواند برای بدن مفید عمل نماید و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری کند.

  •  آرون گروپس

پاستیل برای بعد ورزش خوب است:

بهتر است بدانید که ورزش کردن موجب سوختن گلیکوژن می شود و در واقع گلیکوژن نوعی از گلوکز محسوب می شود که بدن برای دستیابی به انرژی آن را ذخیره می کند و پس از هر تایم ورزش بدن نیاز دارد تا منبع گلیکوژن را تجدید نماید و از این طریق به سلول های عضلات حجم بدهد. همچنین یکی دیگر از راهکارهایی که برای تجدید این منبع وجود دارد مصرف کربوهیدرات ها است که بلافاصله پس از مصرف جذب بدن می شوند و به همین منظور پاستیل را نیز می تواند در دسته خوراکی های مفید برای حجم دادن عضلات در نظر گرفت. یه طور کلی مصرف پاستیل نه تنها گلیکوژن مصرف شده را برمی گرداند بلکه موجب بالا رفتن سطح انسولین بدن هم خواهد شد.

خواص پاستیل برای سلامتی

پاستیل برای ترمیم مفاصل خوب است:

همانطور که متوجه شدید مواد تشکیل دهنده خواص پاستیل اغلب ژلاتین، طعم دهنده ها، رنگ خوراکی و گلوکز ها می باشند و به همین منظور برخی از کارشناسان معتقد هستند این ماده برای ترمیم مفاصل آسیب دیده در بزرگسالان هم مفید خواهد بود و به همین خاطر افرادی که از مشکلات مربوط به فرسایش مفاصل رنج می برند می توانند به پاستیل به عنوان یک خوراکی کمک کننده نگاه کنند.

پاستیل برای پوست و موها خوب است:

بهتر است بدانید که در سال های اخیر پاستیل های ویتامینی فراوانی به بازار عرضه شده اند که جایگزین خوشمزه ای برای قرص های ویتامین به شمار می آیند و لازم است آن ها را بر اساس دستور پزشک و به صورت کنترل شده مورد مصرف قرار دهید. البته که پاستیل های معمولی موجود در بازار نیز از این فرآیند عقب نمانده اند و بسیاری از آن ها دارای مقادیری از ویتامین های B و C می باشند که این ویتامین ها اغلب برای تقویت ساختار پوست و مو کارکرد فراوانی دارند و قادر هستند از طریق رسیدگی به اعصاب بدن هم موجب بالارفتن روحیه و بهبود کیفیت پوست و موی شما شوند.

فواید پاستیل برای تقویت بدن

پاستیل برای سلامت دندان ها نیز خوب است:

در حالی که بسیاری از افراد می گویند ساختار ژلاتینی پاستیل موجب تقویت دندان ها می شود عده دیگری نیز معتقدند این ماده به خاطر چسبنده بودن می تواند خیلی راحت و سریع باعث خرابی دندان ها شود و به همین منظور توصیه می شود بلافاصله پس از مصرف دندان های خود را مسواک بزنید.

مصرف چه اندازه پاستیل در طول روز مجاز می باشد؟

توجه داشته باشید که استفاده از خوراکی ها در حد کم و متوسط در شرایط معمولی نباید مشکل خاصی ایجاد کند اما اگر این مقدار از حد تعادل بیشتر شود احتمال اینکه بتواند مشکلاتی را برای بدن به وجود بیاورد افزایش خواهد یافت. به طور کلی برخی از محققان معتقدند که مصرف پاستیل و شکلات در طول روز تا سقف ۵۰ گرم بدون مانع است اما در حقیقت به خاطر اینکه مقدار ارزش غذایی این مواد بسیار کم می باشد و از کالری فراوانی برخودار هستند ممکن است منجر به چاقی و مشکلات ناشی از آن شوند. به همین منظور توصیه می شود که مقدار مصرف این ماده را کاهش دهید و به مراتب آن را محدود نمایید.

آشنایی با خوراکی خوشمزه پاستیل

همچنین در ادامه پیشنهاد می شود که با کلیک بر روی لینک های مقابل با خواص پاستیل برای کودکان و همچنین طرز تهیه پاستیل نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *