دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

در سفرهای خارجی به کدام مدارک نیاز داریم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

مدارک مورد نیاز برای سفرهای خارجی شامل مدارک اهراز هویتی هستند که اغلب این مدارک در فرودگاه مورد استفاده هستند از مهم ترین مدارکی که برای رفتن به سفرهای خارجی خود نیاز دارید می توان به گذرنامه، پاسپورت، ویزا و شناسنامه و کارت ملی اشاره کرد یکی از مدارک مورد نیاز فیش پرداختی عوارض خروجی است که توصیه می شود فیش را پیش از رفتن به فرودگاه دریافت نمایید.

اگر قصد دارید چند روز آینده راهی سفر به خارج از کشور شوید به خوبی باید خودتان را برای سفر آماده کنید پیش از هر کاری باید مدارکی که در سفر و حین پرواز به آن احتیاج دارید کنار بگذارید تا در روز سفر این مدارک را فراموش نکنید و راحت تر به سفر و پرواز خودتان برسید. همراه داشتن مدارک احراز هویتی همچون شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت از مهم ترین مدارکی است که در حین پرواز و یا در هتل به آن احتیاج دارید و باید حتما همراه خود داشته باشید علاوه بر این مدارک باید گذرنامه، ویزا، پاسپورت و فیش پرداخت عوارضی از مهم ترین مدارکی هستند که باید به همراه داشته باشید. پیش از سفرهای خارجی خود باید بدانید چه مدارک و اشیایی باید همراهتان باشد و چه مدارک و اشیایی بردنشان غیر ضروری است به این صورت می توانید راحت تر و با اطمینان خاطر سفر خود را شروع کنید رعایت کردن برخی از نکات در حین پرواز نیز بسیار ضروری است به عنوان مثال باید همراه داشتن وسایل آتش زا و منفجره بسیار خطرناک هستند و باید این اشیا را به همراه نداشته باشید. در ادامه این مقاله نیز بیشتر مدارک لازم و ضروری برای سفرهای شما را معرفی می کنیم و نکات لازم و ضروری برای سفرهای خارجی را به شما عنوان می کنیم.

مدارک مورد نیاز برای سفرهای خارجی:

در سفرهای خارجی مدارک و لوازمی را باید همراه خود داشته باشیم که در سفر به دردتان می خورد بسیاری از این مدارک برای قبل از سفر و انجام دادن کارهای ویزا و گذرنامه مورد استفاده قرار می گیرد افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه را دارند راحت تر می توانند برنامه سفر خود را تنظیم کنند.

مدارک مورد نیاز برای سفرهای خارجی

ویزا و گذرنامه:

مهم ترین مدارکی که هر مسافر خارجی باید در سفرهای خود به همراه داشته باشد ویزا و گذرنامه است درتمامی سفرهای خارجه داشتن گذر نامه معتبر از معهم ترین و الزامی ترین شرایط است گذر نامه هایی معتبر است که حداقل دارای شش ماه اعتبار باشد و تاریخ انقضا آن مدت دار باشد اما داشتن گذرنامه تنها در برخی از موارد مورد نیاز است برای سفر کردن به کشورهایی همچون ارمنستان، گرجستان، تاجیکستان و عراق ویزا های نوع فرودگاهی را برای متقاضیان صادر میکنند هم چنین کشورهای ترکیه، تونس، اکوادور و مالزی نیازی به دریافت ویزا ندارد باید توجه داشته باشید که ویزا های فرودگاهی در حین صادر شدن بلیط ها برای متقاضیان صادر می شود. برای اینکه بتوانید ویزاهای نوع فرودگاهی را دریافت کنید نیازی به رفتن به سفارتخانه ها ندارید در صورتی که شما متقاضیان قصد ندارید به یکی از کشورهای بالا سفر کنید بادی حتما به سفارتخانه مراجعه کنید. بنابراین یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای سفرهای خارجی گذرنامه و ویزا است.

مدارک سفر خارجی

فیش عوارض خروج از کشور:

به خاطر داشته باشید که هیچ گاه نباید این فیش را فراموش کنید این فیش پرداخت شده برای خارج شدن از کشور الزامی خواهد بود خیلی از مسافران برای دریافت کردن فیش عوارضی خود به بانک ملی در فوردگاه امام خمینی مراجعه می کنند اما توصیه می شود تا چند روز پیش از مسافرت خود این فیش را دریافت نمایید تا به مشکل بر نخورید. تمام این فیش ها در شعب مختلف بانک ملی در تهران به فروش می رسند اما با این وجود انجام دادن این کار در لحظه پرواز و در فرودگاه موجب می شود تا خیلی از مسافران از پرواز جای بمانند. در مصوبه سال ۹۶ مبلغ این فیش ۷۵ هزار تومان است همچنین برخی از افراد که واحد شرایط باشند نیازی به پرداخت این فیش ندارند.

پاسپورت و بلیط هواپیما:

چند ماه قبل از شروع سفرتان باید پاسپورت مدت دار خود را تهیه کرده باشید همچنین بلطی هواپیما و مدارک احراز هویتی همچون کارت ملی و شناسنامه را نیز باید به همراه خود داشته باشید کارت پایان خدمت نیز برای پای پرواز ضروری است بنابراین باید این مدارک را نیز به همراه داشته باشید.

مدارک ضروری سفر

چه لوازمی غیر مجاز است؟

جدای از همراه داشتن مدارک باید بدانید که برخی از اشیا و لوازم نیز برای رفتن به پای هواپیما غیر مجاز هستند و نباید چنین وسایلی را به همراه داشته باشید وسایل آتش زا، منفجر کننده، اسیدی، شیمیایی، سلاج های سرد و گرم و … از جمله وسایلی هستند که بردن آن ها به داخل هواپیما و فرودگاه غیر مجاز است به همین خاطر پیش از رفتن به فرودگاه باید این وسایل را دور بریزید.

لوازم سفرهای خارجی

برای اینکه از پرواز جا نمانید و کارهایتان به خوبی انجام شود بهتر است ۱ ساعت پیش از پرواز در فرودگاه باشید تا در صورت کم بودن مدارک و یا نقض داشتن در مدارک بتوانید سریع تر آن ها را تکمیل کنید و از پرواز جای نمایند همچنین باید به زمان پرواز نیز توجه داشته باشید در مواقع تعطیلی و ایام نوروز اغلب فرودگاه ها شلوغ تر است و این امر موجب می شود تا پروازهای شما با مشکلات بیشتری همچون تاخیر همراه باشد در نتیجه در صورت امکان زمان هایی را برای سفرتان انتخاب کنید که خلوت تر باشد و راحت تر بتوانید سفر کنید.

نحوه گرفتن ویزا:

از شرایط لازم برای دریافت ویزا نیز می توان به هدف سفر برای اینکه ویزای شما پذیرفته شود باید واجد شرایط سفر به کشور مورد نظر باشید تا بتوانید در این صورت به این کشور سفر کنید و همانطور که می دانید از جمله مدارک مهم در سفرهای خارجی ویزا است که باید برای پذیرش آن ها اقدام کنید. همچنین می توانید در لینک مقابل با مقاله ما در باره نحوه رفتن به سفر خارجی با خودروی شخصی نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *