دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید درباره تزریق چربی به بدن و مزایا و معایب آن بدانید

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با یکی از راه های جوان سازی پوست و درمان نواقص مادر زادی مانند آتروفی همی فاسیال آشنا می کنیم و عوارض و مزایای آن را برای شما بیان می کنیم و روش انجام این کار را به شما خواهیم گفت.

یکی از راه هایی که می توانید از طریق آن به جوانسازی خود بپردازید تزریق کردن چربی می باشد. در واقع این روش شایع ترین روش در بین افرادی می باشد که می خواهند صورتی جوان تر داشته باشند. با این روش علاوه بر جوان سازی پوست می توانید صورتی صاف تر و زیبا تر داشته باشید. اگر در اثر افزایش سن صورت شما حجم خود را از دست داده است و صورت استخوانی و لاغر را برای شما ایجاد کرده است می توانید با تزریق چربی این تغییرات ایجاد شده را از بین ببرید.

تزریق چربی به بدن

ویژگی های تزریق چربی به بدن

علاوه بر صورت می توانید هر قسمتی را که می خواهید چربی تزریق کنید. این قسمت ها شامل گونه ها، گودی زیر چشم ها، اطراف چشم ها، زیر چشم ها، پلک ها، شقیقه ها، لب ها، چانه و قسمت های دیگر شامل دست ها، سینه ها، واژن و … می باشد. باید بدانید که چربی های لازم را از اندام های خود فرد می گیرند و به قسمت های دیگر که نیاز به چربی دارد تزریق می کنند. با تزریق چربی می توانید کاهش حجم ایجاد شده در اثر کهولت سن و … را درمان نمود. باید بدانید که جوانسازی پوست صورت بیش تر از سایر قسمت  ها کاربرد دارد مخصوصا بانوانی که در اثر کاهش وزن صورتشان لاغر می شود. در واقع با این کار می توانند صورتی زیبا با اندامی متناسب داشته باشند.

درمان با تزریق چربی

باید بدانید که از تزریق چربی برای درمان هم استفاده می شود که در ادامه آن ها را برای شما باز گو می کنیم.

  • آتروفی چربی که در اثر کهولت سن و ازدیاد سن ایجاد شده است در نواحیه خطوط خنده و خطوط اخم
  • برجسته سازی صورت مانند برجسته سازی گونه ها و چانه
  • تروما های صورت و اندام ها
  • جبران صدمات بافت نرم
  • برجسته سازی باسن یا  Brazilian bult lift
  • جوانسازی دست ها که در اثر ازدیاد سن چروک می شود
  • برجسته سازی سینه ها
  • رفع نقص های مادرزادی مانند آتروفی همی فاسیال

کاندید های ایده آل

باید بدانید که چه افرادی بهتر است از این روش استفاده کنند و در واقع کاندید های ایده آل چه کسانی می باشند.

  • افرادی که دچار افتادگی، چین و چروک و اسکار در صورت می باشند.
  • افرادی که برجستگی و جوانی صورت خود را از دست داده اند.
  • فرد از نظر جشمانی سالم باشد و از نظر روانی با ثبات و یا  Stable باشد.
  • افرادی که درخواست بهبودی در ظاهر خود داشته باشند و انتظاراتی واقع بینانه داشته باشند.
  • از همه روش های درمانی آگاهی داشته و عوارض آن ها را بداند.

درمان با تزریق چربی

  •  آرون گروپس

فواید تزریق چربی

تزریق چربی به بدن فواید بسیار زیادی دارد و چون چربی را از بدن خود فرد می گیرند هیچ گونه حساسیتی برای افراد ایجاد نمی کند ولی تزریق ژل و بوتاکس ممکن است حساسیت ایجاد کند. در واقع این روش ایمنی بسیار زیادی نسبت به روش های دیگر جوانسازی پوست دارد. در ادامه برای شما فواید دیگر آن را بیان می کنیم.

هزینه

باید بدانید که هزینه این روش از تزریق ژل و بوتاکس کم تر می باشد زیرا چربی را از خودتان می گیرند و به نوعی فقط هزینه تزریق را از شما می گیرند.

میزان استراحت

در نظر داشته باشید که پس از عمل نیازی نیست که مدت بسیار طولانی در منزل استراحت کنید و از کار های خود باز بمانید. بهتر است تا یک هفته در منزل استراحت کنید. در واقع این روش دوران نقاهت کوتاه تری نسبت به روش های دیگر دارد.

طبیعی بودن

همانطور که گفته شد چربی ها را از بدن خودتان می گیرند و به بدن خودتان تزریق می کنند. باید بدانید که این روش بسیار طبیعی تر از سایر روش ها می باشد و تمامی قسمت هایی که در آن تزریق صورت گرفته است طبیعی به نظر می رسد ولی تزریق ژل کاملا غیر طبیعی دیده می شود. باید بدانید که قوام چربی ها بسیار بالا تر از ژل و بوتاکس می باشد و ژل ها و پروتز ها را می توان با لمس کردن مشاهده کرد ولی با تزریق چربی چنین امکانی وجود ندارد و علاوه بر این ها عوارض بوتاکس را نیز ندارد.

ماندگاری بالا

باید بدانید که این روش برخلاف روش های دیگر از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار می باشد و به این سادگی ها از بین نمی رود.

جذب مواد اضافی و نتیجه تزریق

باید بدانید که اگر از ژل ها مواد بوتاکس به میزان بسیار زیادی استفاده کنید بدن نمی تواند آن ها را جذب کند و شما مجبور می باشید هزینه های اضافی بپردازید تا آن ها را خارج کنید ولی در تزریق چربی اگر چربی های اضافی تزریق شود این چربی ها می تواند در مدت زمان کوتاهی جذب بدن شود. باید بدانید که نتیجه تزریق چربی به بدن به سرعت قابل مشاهده می باشد و شما می توانید نتیجه کار خود را ببینید.

 

فواید تزریق چربی

دادن فرم دلخواه

باید بدانید که می توانید به چربی هایی که تزریق می کنید فرمی دلخواه بدهید ولی این کار برای تزیق ژل و بوتاکس و پروتز امکان پذیر نمی باشد.

عدم استفاده از بخیه

بسیاری از افراد از ایجاد زخم هایی که نیاز به بخیه در روی صورت داشته باشد می ترسند زیرا می دانند که جای زخم و رد بخیه ها به راحتی از بین نمی رود. باید بدانید که این روش هیچ نیازی به جراحی و بخیه ندارد.

عوارض تزریق چربی

باید بدانید که هر نوع تغییری می تواند عوارضی هم داشته باشد و فقط نوع عوارض و میزان آن در کار های مختلف متفاوت می باشد. عوارض تزریق چربی به نسبت کار های دیگر کم تر می باشد بهتر است برای این کار یک کلینیک خوب انتخاب کنید و از این طریق اطمینان پیدا کنید که خطری شما را تهدید نمی کند. در واقع بهتر است از مکان های ارزان قیمت استفاده نکنید زیرا ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند در ادامه عوارض این کار را به طور خلاصه برای شما بیان می کنیم.

  • عفونت های شدید
  • جمع شدن خون در زیر پوست
  • واکنش به مواد بی حسی
  • ایجاد آسیب های شدید به لایه های زیرین پوست
  • از بین رفتن بافت اصلی
  • از بین بردن عصب پوست
  • تغییر رنگ دائمی پوست
  • لخته شدن خون
  • کم بودن تاثیرات تزریق چربی
  • عدم تقارن در طرفین

عوارض تزریق چربی به بدن

نحوه انجام تزیق چربی

باید بدانید که نام اصلی این کار لیپو اینجکشن می باشد که تعابیر دیگر آن مانند لیپو لیفتینگ می باشد. باید بدانید که این عمل در زمانی رخ می دهد که می خواهید  از یک قسمت بدن چربی را بگیرید و به ناحیه های دیگر تزریق کنید. باید بدانید که در ابتدای عمل خط هایی روی بدن می کشند و طبق همان کار را انجام می دهند. باید بدانید که این کار می تواند افتادگی صورت و کاهش حجم آن را درمان کند و با کاهش پیری صورت می تواند باعث ایجاد اعتماد به نفس در شما شود. در واقع این کار از حساسیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و باید توسط یک متخصص دوره دیده انجام شود. میزان چربی برداشته شده بسیار مهم می باشد و باید حتما در آن دقت شود. در حالت کلی این عمل یکی از عمل های ترکیبی می باشد که علاوه بر تزریق، پوست کشیده هم می شود. باید بدانید اولین کار  در این روش لیپو ساکشن می باشد و چربی را از یک بخش بدن خارج می کنند و سپس به وسیله دستگاه های خاص تزریق به جا های مورد نظر انجام می شود. باید بدانید که خارج کردن چربی با میزان چربی هایی که تزریق می شود ارتباط مستقیم دارد. باید بدانید که  بعد از عمل ممکن است کمی کبودی روی صورت شما مشاهده شود که در عرض یک هفته از بین می رود. باید بدانید که این عمل متناسب با تشخیص متخصص ممکن است با بی حسی موضعی و یا بی هوشی کامل انجام شود. باید بدانید که پس از عمل تا شش ماه نیمی از مواد تزریق شده جذب بدن می شود و نیمی از آن باقی می ماند. باید بدانید که می توانید چربی هایی که از بدن خارج می کنید را به مدت ۳ الی ۶ ماه در فریزر نگه دارید و پس از ۶ ماه مجددا به تزریق بپردازید. این روش از سالیان سال وجود داشته است و اکنون بیش تر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. نتیجه عمل کاملا به مهارت متخصص بستگی دارد و اگر به خوبی انجام نشود دو الی سه هفته بیش تر دوام ندارد.

عوامل تاثیر گذار بر تزریق

باید بدانید که عوامل متعددی بر تزریق چربی بدن اثر گذار می باشد که در این عوامل عبارت اند از :

  • انتخاب محل برای لیپو ساکشن
  • میزان عروق و تحرک محل گیرنده چربی
  • میزان تماس بافت چربی با هوا، خون و لیدوکائین
  • تکنیک تزریق چربی
  • میزان چربی های تزریقی

انتخاب محل لیپو ساکشن یکی از عوامل تاثیر گذار بر تزریق می باشد

نکات قبل از انجام تزریق

افرادی که می خواهند تزریق چربی انجام بدهند باید یک سری از نکاتی را قبل از تزریق رعایت کنند که در ادامه این نکات را برای شما مطرح می کنیم.

مطلع ساختن متخصص

بهتر است فرد قبل از انجام تزریق اگر از داروی خاصی استفاده می کند آن را به پزشک بگوید و تمام حساسیت های خود را با پزشک در میان بگذارد تا موادی که برای بی حسی و یا بی هوشی استفاده می شود تداخلی با آلرژی و حساسیت و دارو های مورد استفاده آن ها نداشته باشد. توجه داشته باشید که اگر دارویی خارج از دستور پزشک و یا ماده ای خاص مانند مواد مخدر و یا الکل مصرف می کنید باید به پزشک بگویید.

پرهیزات

فردی که می خواهد تزریق چربی انجام بدهد باید از یک سری مواد غذایی به مدت یک الی دو هفته قبل از انجام کار بپرهیزد. ابن مواد شامل :

  • دارو های گیاهی که موجب رقیق شدن خون می شود
  • مصرف دارو های آسپرین یا دارو های ضد التهاب دیگر مانند بروفن، ژلوفن، ایندومتامین و دیفلوفناک و …

بی هوشی در تزریق چربی

سوال بسیاری از افراد این است که در تزریق چربی آیا نیازی به بیهوشی هست؟ جواب این سوال خیر است زیرا این روش از درمان با استفاده از تزریقات بی حسی داخل وریدی و  یا مصرف دارو های خواب آور و آرام بخش انجام می شود و نیازی به بیهوشی و دارو های آن ندارد. این عمل یکی از عمل های سر پایی می باشد و بر اساس محل تزریق ممکن است یک الی سه ساعت طول بکشد.

محل های  خارج کردن چربی ها

باید بدانید که خارج کردن چربی ها می تواند از هر بخش بدن انجام شود ولی شایع ترین محل هایی که چربی از آن ها خارج  می شود قسمت های زیرین شکم، پهلو ها، ران ها، باسن و قسمت داخلی زانو ها می باشد.

تزریق چربی و فراوانی آن

باید بدانید که این روش از پر طرفدار ترین روش هایی می باشد که برای پر کنندگی استفاده می شود. زیرا این روش چربی ها را از بدن خود فرد می گیرند و میزان آلرژی و حساسیت کاهش می یابد و این مورد ماندگاری بیش تری نسبت به سایر فیلر ها و ژل ها دارد و نمی تواند زیر پوست جا به جا شود.

دردناک بودن تزریق

بسیاری از افرا می پرسند که آیا تزریق چربی درد ناک می باشد؟ باید بدانید که شدت درد و عمل هایی که انجام می دهید بسته به نوع آن شدت درد مختلفی دارد. ناراحتی هایی که ناشی از این روش می باشد بسیار خفیف  است و کم تر از سایرین می باشد. البته باز هم بسته به نوع محل تزریق در برخی از نقاط دردناک تر می باشد مثلا در اطراف لب ها ممکن است بسیار درد ناک باشد.

میزان درد در تزریق چربی

قیمت تزریق چربی

باید بدانید که نمی توان قیمت مناسبی برای این کار در نظر گرفت زیرا قیمت ها با توجه به کلینیکی که در نظر می گیرید و میزان چربی هایی که تزریق می کنید ومحل تزریق متفاوت می باشد. باید بدانید که هر چقدر میزان تزریق کم تر باشد قیمت آن کاهش می یابد. بهتر است برای این کار از یک کلینیک معتبر استفاده کنید زیرا این کار از حساسیت های بسیار زیادی بر خوردار است و ممکن است در اثر یک اشتباه نا خواسته و کوچک آسیب های بسیار زیادی به صورت و زیبایی شما وارد شود که جبران آن ها غیر ممکن باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *