دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های موزامبیک و معرفی چشم اندازهای طبیعی و زیبای این کشور

  • محدثه خاکشور
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله دیدنی های موزامبیک کشوری آفریقایی نوازشگر نگاه شما می باشد، اگر علاقه مند به آشنایی بیشتر با این کشور و جاذبه های گردشگری، مردمان و فرهنگ غذایی آن هستید همراه ما باشید.

موزامبیک کشوری آفریقایی است که در جنوب شرقی این قاره قرار گرفته است که یکی از مستعمرات کشور پرتغال بود که در سال ۱۹۷۴ استلال خود را بدست آورد. پایتخت این کشور ماپوتو می باشد که خود نیز از جمله چشم اندازهای گردشگری موزامبیک محسوب می شود.

موزامبیک کشوری است در قاره ی آفریقا، که به صورت جزیره ای می باشد و در جنوب شرقی این قاره قرار گرفته است. این کشور که در همسایگی اقیانوس هند واقع گردیده است از شمال به کشور تانزانیا، از غرب به زیمبابوه و زامبیا، از جنوب به آفریقای جنوبی سوازیلند منتهی می گردد.

موزامبیک دارای جمعیتی حدود ۲۱ میلیون و ۳۱۷ هزار نفر می باشد که پول رسمی آن متیکال بوده و مردم موزامبیک به زبان پرتغالی صحبت می کنند. این کشور برای چند قرن مستعمره کشور پرتغال بود که بالاخره در سال ۱۹۷۴ استقلال خود را بدست آورد. موزامبیک جاذبه های زیبای بسیاری می باشد که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

آشنایی با مکان های دیدنی موزامبیک و جزیره هایش

دیدنی های موزامبیک:

شهر «ماپوتو»

پایتخت کشور موزامبیک، شهری بندری به نام ماپوتو می باشد که بر روی کرانه های اقیانوس هند قرار گرفته است، که از جمله دیدنی های موزامبیک محسوب می شود. با توجه به تاریخچه ی ساخت شهر ماپوتو که به انتهای قرن هجدهم میلادی باز می گردد، این شهر از قدمت برخوردار نبوده اما کشور مدرنی هم نمی باشد. و اهالی این مکان دارای فرهنگ سنتی بوده است که با تماشای این شهر بندری می توانید بیشتر آشنا گردید.

آشنایی با جاذبه های دیدنی موزامبیک واقع در قاره آفریقا

جزایر «کویریمباس»

موزامبیک کشوری جزیره ای می باشد که بر همین اساس در صورت سفر به این منطقه می توانید از جزیره های گردشگری بسیاری برای تفریح بازدید نمایید. در میان این جزایر، جزایر کویریمباس واقع در جنوب این کشور یکی از مهمترین و پرجاذبه ترین آن می باشد. کویریمباس دارای تفریح های گروهی و ورزش های دریایی بسیاری می باشد که تجهیزات پیشرفته ی بسیار دیگری به این مکان برای تفریح و گردشگری توریست ها، با توجه به افزایش بازدید گردشگران افزوده شده است. نگران محل اقامت و استراحت خود پس از گذراندن یک روز پرانرژی نباشید، تعدادی هتل زنجیره ای شیک و دوست داشتنی دارای امکانات لازم در این مکان قرار گرفته است که می توانید استراحت نمایید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پارک ملی «گورونگوسا»

همه ی کشورهای آفریقایی پارک های ملی دارند که می توانید در آن با دسته های مختلف جانوری و همچنین طبیعت دست نخورده ی آنجا آشنا گردید. موزامبیک یکی از کشورهای آفریقایی است که نیز از این قانون تبعیت دارد که دارای پارک های ملی زیبایی می باشد و شما با بازدید از آنها می توانید با این گونه های جانوری آشنا گردید.

یکی از مهمترین پارک های موزامبیک پارک ملی گورونگوسا می باشد که از جمله مامن های اصلی و معروف جانورانی از قبیل گورخرها و کرگدن های آفریقایی محسوب می گردد. در صورت علاقه مند بودن به بازدید از این پارک و حیوانات آن می توانید از تورهای دارای مجوز از این پارک ها بازدید کنید.

آشنایی با دیدنی های موزامبیک کشوری آفریقایی

جزایر «Bazaruto Archipelago»

جزایر نامبرده سازمان یافته از ۶ جزیره گوناگون می باشند که از جمله مکانهای مخصوص و محبوب دریانوردان پرتغالی به شمار می رفت به طوری که هیچ شهروند ساده و معمولی اجازه داخل شدن به این مکان را نداشت، اما پس از استقلال یافتن کشور موزامبیک، همه ی ویلاهای این جزایر از سوی دولت ضبط شد که در حال حاضر به صورت جاذبه های توریستی از آن بهره گرفته می شود که هرساله میزبان تعداد زیادی بازدید کننده می باشد.

استان «نیاسا»

یکی از استان های کشور موزامبیک با وسعتی به اندازه ۱۳۹،۰۵۶ کیلومتر مربع و تراکم جمعیت حداقلی می باشد که بر اساس آخرین آمارگیری در سال ۲۰۰۶ میلادی جمعیت این استان ۱،۰۲۷،۰۳۷ نفر اعلام شد. لچینگا نام مرکز این استان می باشد.

جزیره «بنگوئرا»

جزیره بنگوئرا از جمله جزیره های منحصر به فرد و دارای اهمیت کشور موزامبیک می باشد که حتما از آن بازدید نمایید. این جزیره دارای صحنه های زیبای بسیاری از جمله غروب آفتاب است که می توانید از آن لذت ببرید. دیدن غروب زیبای آفتاب، نوازش شن های ساحل توسط موج های دریا، شما را غرق آرامش می کند. به همین خاطر اگر فردی به دنبال آرامش و شکار لحظه های بینظیر طبیعت بکر هستید پیشنهاد می کنیم که دیدن این جزیره را در اولویت قرار بدهید.

مکان های دیدنی موزامبیک کشوری آفریقایی

شهر «پمبا»

پمبا شهری بندری واقع در کشور موزامبیک می باشد که تاریخ تاسیس آن به سال ۱۹۰۴ می رسد، این شهر یکی از دیدنی های موزامبیک بوده که دارای بازار محلی زیبایی در مرکز خود است. در این بازار صنایع دستی و سوغاتی های دستی عرضه می شود که می توانید تهیه نمایید. صخره های مرجانی در این شهر یکی از مکان های مناسب و ایده آل برای انجام ورزش های آبی و غواصی و تفریح و گردشگری می باشد.

غذاهای محلی

هر منطقه دارای فرهنگ غذایی متفاوت و منحصر به فرد خود می باشد که به نوعی شناسه و همچنین سوغات آن مکان معرفی می شود. جنوب آفرایقا نیز از این امر مستثنی نمی باشد و خوردن غذاهای متنوع و خوش طعم دریایی یکی از کارهای لذتبخش آن است. غذای اصلی و معروف کشور موزامبیک «ماتاپا» است که یک نوع غذای دریایی می باشد و ترکیبات غذایی آن شامل خرچنگ، کرفس، برنج، آفتابگردان می باشد. اگر علاقه مند به غذاهای تند هستید در این مکان می توانید غذاهای مورد علاقه ی خود را تهیه کنید، البته طبع غذایی مردمان این منطقه خیلی تند می باشد.

آشنایی با دیدنی های موزامبیک کشوری در آفریقا

آب و هوا

کشور موزامبیک شامل جلگه ی وسیعی می باشد بیشتر آن را پوشانده است، که فقط بخش هایی از شمال غربی این کشور کوهستانی می باشد که دارای آب و هوای معتدل بوده و بخش های جنگلی آن دارای آب و هوایی گرم و مرطوب می باشد. به طور کلی آب و هوای موزامبیک استوایی است و بیشترین میزان بارندگی در این کشور از ماه نوامبر تا ماه مارس می باشد.

جمعیت

موزامبیک دارای جمعیتی به تعداد ۲۱،۲۸۴،۷۰۱ نفر است، امید به زندگی در این کشور برای مردان ۴۱،۶۲ سال و برای زنان ۴۰،۴۴ سال می باشد. طبق سرشماری های سال ۲۰۰۳ میلادی ۱۲.۲ درصد از جمعیت این کشور به بیماری ایدز مبتلا می باشند.

و اما در مورد دین مردمان این کشور باید گفت که ۲۳.۸ درصد مسحی کاتولیک بوده و ۱۷.۸ درصد مسلمان می باشند.

آشنایی با جاذبه های دیدنی موزامبیک

مکان های اقامتی

در این کشور هم مانند بسیاری از کشورهای توریستی دیگر مکانهای استراحتی متفاوتی برای استراحت و اقامت شما تعبیه شده است که شما عزیزان می توانید بنا بر مقدار هزینه ای که می خواهید اختصاص دهید، هتل های مختلفی با انواع قیمت ها در این کشور وجود دارد که می توانید انتخاب نمایید.

آشنایی با دیدنی های موزامبیک کشوری در آفریقا

در این مطلب شما عزیزان را با دیدنی های موزامبیک آشنا ساختیم، موزامبیک کشوری در جنوب شرقی قاره آفریقا می باشد که دارای طبیعتی بکر و البته منحصر به فرد می باشد که دیدن آن با جذابیت های متفاوت بسیاری که دارد خالی از لطف نیست. برای آشنایی با سایر جاهای دیدنی آفریقا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *