دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ازونیوم «®Ezonium» بیست میلی‌گرم، جایگزین مناسب رانیتیدین و بدون نیاز به نسخه پزشک

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

طبق اعلام سازمان غذا و داروی ایران، اس امپرازول «Esomeprazole» بیست میلی‌گرم به عنوان اولین و تنها داروی مهارکننده پمپ پروتون (از دسته داروهای مهارکننده  اسید معده) در لیست داروهای بدون نسخه (OTC) ایران قرار گرفت.

در سال ۱۳۹۳ داروسازی دکتر عبیدی این محصول را با نام تجاری ازونیوم «®Ezonium» تولید و روانه بازار کرد. لازم به ذکر است اس امپرازول نسبت به نسل قدیم مهارکننده‎های اسید معده در درمان علائمی نظیر ریفلاکس، ترش کردن و سوزش سر دل، از اثربخشی، سرعت اثر بالاتر و همچنین ماندگاری اثر طولانی‌تری برخوردار است.

اس امپرازول بیست میلی‌گرم، تنها داروی بدون نیاز به نسخه پزشک در دسته مهارکننده های پمپ پروتون در ایران است که دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای مصرف بدون نسخه (OTC) هم بوده، از این رو می‌تواند جایگزین مناسبی برای رانیتیدین باشد.

رانیتیدین اخیرا به دستور سازمان‌های مذکور و به دلیل احتمال آلودگی به ماده سرطان‌زای «ان- نیتروزو- دی متیل آمین (NDMA)» از بازار دارویی ایران و جهان جمع‌آوری شد.

در افرادی که رانیتیدین را با تجویز پزشک مصرف می‌کردند، توصیه می‌شود جایگزینی رانیتیدین با مشورت پزشک صورت گیرد. در افرادی که این دارو را بدون نسخه مصرف می‌کردند، جایگزینی رانیتیدین با ازونیوم «Ezonium» بیست میلی‌گرم امکان‌پذیر است.

عموم افراد جامعه می‌توانند جهت آگاهی از روش و میزان مصرف داروی ازونیوم Ezonium با پزشک یا دکتر داروساز خود مشورت کرده و برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رسمی داروسازی دکتر عبیدی به آدرس https://abidipharma.com/ مراجعه نمایند.

داروسازی دکتر عبیدی به عنوان نخستین داروسازی ایران همواره در توسعه و ارایه انواع راه‌کارهای درمانی نوین و با کیفیت بیش از ۷۰ سال قدمت دارد. عبیدی در راستای کنترل و درمان مشکلات گوارشی نیز همواره پیشرو بوده است. امپرازول، اولین داروی مهارکننده پمپ پروتون معده در ایران، در سال ۱۳۷۴ با نام تجاری مرازول «Merazole» در داروسازی دکتر عبیدی تولید شد. این دارو بر پایه آمارنامه دارویی کشور تاکنون بیشترین میزان مصرف را در دسته داروهای مهار کننده پمپ پروتون به خود اختصاص داده است.

داروسازی دکتر عبیدی همواره می‌کوشد تا با ارائه راهکارهای درمانی نوین و تولید داروهای با کیفیت به ارتقاء سلامت افراد جامعه یاری رساند.

ازونیوم

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *