دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به مهمترین تفاوت های زنان و مردان در امور مختلف زندگی

  • سحر هودانلویی
  • ۲ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

زن و مرد برای زندگی کردن در کنار یک دیگر با صلح و خوشی، نیازمند رعایت برخی نکات و آشنایی با تمایزات یک دیگر هستند. در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید تا به خوبی با تمامی تفاوت زنان و مردان آشنا شوید.

یکی از شگفتی های آفرینش، مربوط به خلق انسان ها بر روی کره زمین می باشد. با خلق این موجودات دو پا، تغییر و تفاوت های بسیاری در آنان دیده شد، ک مربوط به ساختار بیولوژیکی و فیزیکی آنان می باشد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط محققین به روی اعمال و رفتار انسان ها، مشخص شد که تمایز های بسیاری در این دو جنس انسان وجود دارد که بسیاری از آن ها ریشه در اعمال و افکار دارد. زن و مرد تحت تاثیر شرایط بسیاری همچون ذات، جنسیت و شرایط زندگی به شیوه های کاملا متفاوتی در بسیاری از موقعیت های گوناگون عملکرد نشان خواهند داد. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا به آشنایی شما با تفاوت زن و مرد بپردازیم.

آشنایی با تمایزات زنان و مردان

تفاوت زن و مرد

برای بسیاری از افراد واژه زنان ونوسی و مردان مریخی بسیار آشنا می باشد. در این کتاب به خوبی بیان شده است که زنان به سیاره ونوس و مردان به سیاره مریخ تعلق دارند. به این صورت که این دو جنس از دو سیاره و دنیای کاملا متفاوت هستند که با پا گذاشتن بر روی زمین و ملاقات با یکی دیگر، احتمال جذب شدن توسط یک دیگر به واسطه تفاوت های چشم گیرشان را دارند. اگر چه در گذشته این تفاوت ها را به جای تکامل یک دیگر می گذاشتند، اما امروزه مشکلات بسیاری را به وجود آورده است که در برخی موارد رابطه ها را مخدوش می کند. گفتنی است که تفاوت زنان و مردان سبب بروز و ایجاد عشق در آنان می شود،که اگر به خوبی شناسایی شوند، می توان رابطه ای موفق تشکیل داد.

در عبارتی دیگر می توان این تمایز ها را به جای مشاهده مشکلات و درگیری ها، به بررسی و کامل شدن در کنار یک دیگر در نظر گرفت. به این صورت که هیچ فری کامل نیست، پس زنان با تامین کمبود های مردان، و مردان نیز با جایگزینی نیاز های زنان می توانند آرامش روحی و روانی خوبی را به یک دیگر هدیه دهند. تفاوت میان زنان و مردان با موارد جزئی بسیاری همراه می باشد، اما گفتنی است که زیر مجموعه های بسیاری را در بر خود می گیرد که در ادامه این مطلب سعی بر اشاره داشتن به آن ها کرده ایم.

علت سردی روابط در چیست؟

آشنایی با بخش مختصری از تفاوت زنان و مردان

  • مسائل جنسی

در این رابطه گفتنی است که دیدگاه زن و مرد در این رابطه کاملا متفاوت می باشد. به این صورت که رابطه زناشویی برای زنان با محبت و نوازش آمیخته شده است، در حالی که این عمل برای مردان به تنهایی بخشی از نیاز و جنبه فیزیولوژیکی آنان به حساب می آید. در بیشتر مواقع نیز این نادیده گرفتن ها و عدم آشنایی جنسی از یک دیگر سبب بروز مشکلات بزرگ در زندگی مشترک می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • تجملاتی گرا

در این رابطه نیز بسیار مشهود می شود که خانم ها بیش از مردان اهل تشریفات و تجملات هستند.

  • عدم وابستگی مالی و اقتصادی

در بسیاری از موارد دیده شده است کمه مردان تمایل بسیاری به کسب استقلال از نظر مالی و اقتصادی دارند. قابل به ذکر است که عدم توجه همسر به این مورد ممکن است زمینه ساز مشکلاتی در زندگی شود، چرا که غرور و استقلال مرد در این رابطه نشانه گرفته خواهد شد.

  • نوع نگرش

در  بسیاری از موارد زنان رابطه گرا، تماشاچی و منتقد هستند؛ به این صورت که بیشتر دوست دارند به مشاهده بپردازند تا اینکه به تجربه موردی اقدام کنند. این در حالی است که مردان بیشتر اهل آزمایش و عمل هستند و استعداد بسیاری در رابطه با بیان استدلال و منطق دارند.

آشنایی با تفاوت میان زنان و مردان

  • پشتیبانی

طبیعی است که زن نیاز به حمایت از هر جنبه ای دارد، و به این پشتیبانی ها در زندگی مشترک بسیار اهمیت می دهد. اگر خانمی از سوی همسر خود بی توجهی دریافت کند، احساس سرخوردگی در او ایجاد می شود که به شدت روح و احساس او را مچاله خواهد کرد. به همین دلیل برای مشاهده شادابی و نشاط خانم بهتر می باشد از جنبه های عاطفی و احساسی او را حمایت کنید و با احترام گذاشتن به خواسته و ارزش ها، به او نشان دهید که تا چه میزان برایش ارزش قائل هستید.

  • تاثیر گذاری

از دیگر تفاوت زنان و مردان، نحوه تاثیر و نفوذی است که بر فرد مقابل می گذارند. به این صورت که زنان به راحتی اجازه نفوذ و ورود به همسر خود می دهند، این در حالی است که مردان از خود مقاومتی غیر قابل وصف نشان خواهند داد.

  • جنبه مدیریتی

به دلیل کسب قدرت اول در مردان، این امر بسیار رایج است که از نظر مدیریتی نیز مردان تمایل به آن دارند. مردان با دارا بودن تمایل نسبت به بنیان و ریشه خانواده بودن، در اغلب موارد بدون نظر خواهی و مشورت با خانم خود دست به هر عملی می زنند. در این رابطه گفتنی است که مشکلات بسیاری بین خانم و آقا به وجود می آید که تماما منشا گرفته از بی توجهی نسبت به نظرات یک دیگر می باشد. منظور از قدرت خانواده، دارا بودن نقش دیکتاتوری نیست بلکه جنبه مدیریت مسائل می باشد.

  • ترس یا خشم

در این رابطه نیز گفتنی است که ترس زنان از مردان بیشتر است؛ و در این میان نیز خشم مردان از زنان بسیار سهمگین تر است.

علت دعوا و بحث به میان زوجین چیست؟

  • روابط اجتماعی

بسیاری از خانم ها با دورهمی ها دوستانه و برقراری رابطه های اجتماعی، سعی دارند که تنش و اضطراب روزانه خود را کم کنند. همچنین در این رابطه بسیار دیده شده است که زنان از رابطه های اجتماعی قوی تری نسبت به مردان برخوردار هستند که تمامی این موارد ریشه بر تفاوت تعامل و ارتباط با دیگران است. این تفاوت زنان و مردان در صورت عدم آگاهی طرفین ممکن است سوء تفاهمات بسیاری را به وجود آورد که چیزی جز دعوا و بحث را به دنبال نخواهد داشت.

  • تحمل روحی و بدنی

زنان از تحمل درد فیزیکی بسیار بالایی برخوردار هستند، این در حالی است که در رابطه با درد های روحی بسیار ضعیف می باشند. اما در جنس مرد دیده شده است که در درد های فیزیکی نسبت به رنجش های روحی از تحمل کمتری برخوردار هستند.

  • نوع تجزیه و تحلیل مسائل

نگاه مردان در هر مسئله ای بسیار سطحی و گذرا می باشد، و در جنبه ای دیگر زنان با تمرکز به عمق ماجرا بسیار ریز بین و نکته سنج هستند. این مورد در بسیاری از موارد سبب می شود که زن فکر کند، مرد او بسیار بی توجه و دقت می باشد. و در مقابل نیز مرد احساس ریز بینی و نکته سنجی به هر مسئله ای را نسبت به خانم خود دارد.

  • خشنود ساختن دیگران

زنان میل بسیاری به راضی نگه داشتن افراد مهم زندگی خود به خصوص فرزندانشان دارند. این موضوع در حالی است که مردان با بر عهده گذاشتن وظیفه و چشاندن طعم سختی به  فرزند، سعی دارند که آن ها را برای رویارویی با مشکلات زندگی آماده سازند.

 تفاوت زنان و مردان

  • اهمیت جذابیت و آراستگی

قابل به ذکر است که زیبایی و پاکیزگی برای مردان از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. می توان از مهم ترین تمایز زنان و مردان نیز به این نکته اشاره داشت که مردان بیشتر جذب خانم های زیبا و تمیز می شوند.

  • میزان مهر و علاقه

مادر، مهر و عشقی که نسبت به فرزندانش دارد، تماما منشا گرفته از علاقه ای است که دوست دارد به صورت یکسان میان فرزندانش پخش کند. یک مادر هیچ گاه از روی استعداد و اطاعتی که نسبت به او دارد، عشق نمی ورزد. این در حالی است که مردان عکس موارد گفته شده عمل می کنند.

  • عاطفه و علاقه

احساساتی تر بودن زنان نسبت به مردان امری رایج است که از گذشته های دور تا به امروز بسیار دیده شده است. انتظاراتی که زنان از مردان دارند، کاملا متفاوت می باشد، به این صورت که زنان با به یاد داشتن روز های خاص همچون سالگرد، ماهگرد و تولد؛ انتظار دارند که از سوی شریک احساسی خود مورد توجه و محبت قرار بگیرند. زمانی که مرد نسبت به این موارد بی اعتنا است و نسبت به آنان غفلت و فراموشی دارد، زن فکر می کند که هیچ مهر و علاقه ای در میان آن ها جاری نمی باشد.

آشنایی با نیاز های زنانه

  • نحوه ازدواج

گفتنی است که زنان در انتخاب همسر و شریک زندگی خود بسیار محتاط و محافظه کار عمل می کنند. به این صورت که درباره وضعیت مالی، برنامه آینده، موقعیت اجتماعی و شغلی او بسیار سوال می پرسند و فکر می کنند. اما این مورد، مردان بسیار عکس عمل می کنند، به این صورت که با مشاهده فرد مورد علاقه و زندگی خود هرچه سریع تر به فکر ازدواج می افتند.

  • حالت چهره

از دیگر تفاوت زنان و مردان، برخورداری از چهره های گوناگون در زمان های مختلف و شرایط گوناگون است. به این صورت که زنان در هنگام صحبت حالت هایی همچون خشم، عصبانیت، ترس، تعجب، آرامش و ذوق را در چهره خود بروز می دهند. اما مردان در هر شرایطی چهره ای خنثی و در کمال آرامش از خود به اشتراک می گذارند.

  • نحوه واکنش نسبت به مسائل

زنان در زمان هجوم افکار ناراحت کننده، بسیار سرخورده و افسرده می شوند و به سرعت از خود واکنش های احساسی مربوطه را نشان خواهند داد. اما مردان در صورت مواجه با مسائل ناراحت کننده بسیار منطقی با آن کنار می آیند؛ به این صورت که آن را به زودی فراموش می کنند که امکان دارد، خیلی کم آثار آن در رفتار و چهره شان مشهود شود.

معرفی تمایزات زن از مرد

نکاتی که هر خانم و آقا باید به یاد داشته باشد

با به خاطر داشتن مواردی که در ادامه بیان می شود، تمایز میان زنان و مردان کمتر دیده می شود و در نهایت به کاهش بحث و دعوا ها منجر می شود.

  • تکامل

همان طور که تاکنون خوانده اید زن و مرد مکمل یک دیگر هستند. آن ها باید به خوبی کمبود و نیاز ها یک دیگر را بشناسند و یک دیگر را در شاریط سخت همراهی کنند. تامین نیاز و پر کردن خلاء های موجود در زندگی یک دیگر سبب افزایش مهر و علاقه در بینتان می شود.

  • پذیرش تفاوت ها

هنگاهی که زن و مرد به خوبی تمایزاتشان را از یک دیگر بشناسند، و با قبول آن ها سعی کنند در مسیری مشترک قدم بردارند، بی شک زندگی با کمترین دغدغه را دارا می شوند. به این صورت که با تشکیل ارتباط قوی و موثر در بین آن ها، عشق و علاقه ای غیر قابل وصف شکل خواهد گرفت.

آشنایی با ویژگی های منحصر زنان و مردان

  • سنجش از دیدگاه خود

اشتباهی که بیشترین خانم ها و آقایان انجام می دهند، این می باشد که یک دیگر را از نظر و دیدگاه خود قضاوت می کند. به این صورت که هیچ گاه خود را به جای دیگری قرار نمی دهند، فقط از دیدگاه خود به قضیه نگاه می کنند و در نهایت کشمکش و بحث های بسیاری را در بین خود ایجاد می کنند.

  • نحوه برخورد با مسائل

زنان به دلیل نکته سنج بودن در برخورد با مسائل بسیار حساس و زود رنج تر هستند. آن ها با توجه به تمامی جنبه ها در نتیجه با احساس خود شوع به تصمیم گیری می کنند. این در حالی است که مردان با کمک گرفتن از منطق در برخورد با بسیاری از مشکلات به صورت عقلانی مواجه می شوند.

  • تمایزات برتر

هیچ گاه نباید خود را از دیگری برتر دانست؛ چرا که خداوند در ابتدای خلقت هر جنس را با توجه به وظیفه اش در زندگی، اخلاق و خصوصیات منحصری را برای او در نظر گرفته است. پس نباید با دست کم گرفتن یک دیگر و یا تحقیر به علت دارا بودن خصوصیتی به خصوص، رابطه عاطفی تان را با مشکل مواجه سازید.

تاثیر محبت در رابطه های عاطفی

احساسات زن یا مرد؟

از قدیمی ترین باور ها می توان به این اشاره داشت که مردان از احساست بسیار کمتری نسبت به خانم ها برخوردار هستند، و یا در حالتی دیگر عاطفه را در قلب خود حمل نمی کنند. اما حقیقت این است که مردان با دارا بودن احساسی شاید به نسبت زنان، تنها به دلیل یادگیری های اجتماعی سعی بر پنهان کردن آن با عملکرد های منطقی دارند. طبق گفته روانشناسان احساسات در پشت سر مردان و مقابل زنان قرار دارد؛ به این معنی که زنان بیش از مردان یاد گرفته اند از خود محبت و علاقه بروز دهند. همچنین مردان در صورت تایید و قدرت یافتن، سعی بر بروز احساساتشان می کنند که شاید همین تفاوت های اندک گاه زنان را دچار شک و اشتباه کند.

در رابطه با عشق و بروز محبت مردان می توان به گریه کردن و احساساتی شدن آن ها در مواقع کاملا احساسی و برخورد با عشق زندگی خود اشاره کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *