دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

برای رفع قوز بینی چه راهکارهایی وجود دارد؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با راه از بین بردن قوز بینی آشنا می کنیم و در ادامه عوارض جراحی های بینی را برایتان بازگو کرده ایم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

علاوه بر پلک ها و چشم ها یکی دیگر از زیبایی های صورت بینی می باشد و بالغ بر ۵۰ درصد از انسان ها از فرم بینی خود راضی نیستند و بیش تر آن ها دارای بینی های قوز دار می باشند.

از بین بردن قوز بینی بدون جراحی

رفع قوز بینی

برداشتن قوز بینی یکی از کار هایی می باشد که افراد برای زیبایی انجام می دهند. قوز بینی صورت را زیبا جلوه نمی‌دهد و همچنین از زیبایی چشم های شما کم می کند.  در نظر داشته باشید که در بیش تر موارد لازم است قوز بینی کوچک تر شود و یا کاملا از بین برود تا اجزا چهره با یکدیگر متناسب شود.

قوز بینی

باید بدانید که بر خلاف تصورات اشتباه عموم قوز بینی از غضروف، پوست و استخوان تشکیل شده است و هیچ کدام از آن ها به تنهایی نمی تواند قوز را تشکیل بدهند. باید بدانید که استخوان و غضروف یک پایه محکم ایجاد می کنند و پوست روی آن ها را می پوشاند. قوز  ها معمولا در محل تلاقی استخوان و غضروف روی پشت بینی قرار دارند و بیماران معمولا خودشان احساس می کنند که در چه زمانی نیازمند عمل جراحی هستند زیرا قوز بینی مشکلات بسیار زیادی را بوجود می آورد.

ازبین بردن انحراف های بینی با استفاده از فیلر و نخ

از بین بردن قوز بینی

در نظر داشته باشید که اگر شما قوز بینی داشته باشید باید هم غضروف و هم استخوان برداشته شود تا قوز بینی شما ناپدید شود. باید بدانید که بیش تر افراد دوست دارند تا اندکی از قوز بینی برای خودشان نگه دارند تا زیبایی طبیعی آن ها حفظ شود. در ادامه روش های از بین بردن قوز بینی را برای شما مطرح می کنیم.

  •  آرون گروپس

استفاده از نخ و فیلر

در نظر داشته باشید که هدف این روش رفع قوز بینی بدون جراحی است. با این روش می توانید زیبایی را به بینی خود برگردانید. در نظر داشته باشید که ساده ترین روش برای افتادگی و قوز بینی می باشد.  با توجه به این که شما دنبال راه های کم خطر هستید می توانید از این راه استفاده کنید. با توجه به نتایج بدست آمده حدودا ۵۰ درصد از جراحی های بینی غیر ضروری بوده و  گاها لازم به انجام آن ها نبوده است. البته این روش بیش تر در خانم ها کاربرد دارد.

روش انجام

در این روش کار با بی حسی انجام می شود و پس از بی حس کردن بینی با کرم های بی‌ حسی به مقدار لازم فیلر به بینی تزریق می شود. این ماده می تواند برجستگی قوز بینی را محو کند. البته می توانید با نخ های مخصوصی نوک بینی را بالا ببرید. باید بدانید که نخ ها ممکن است کبودی ایجاد کند. باید بدانید که استفاده از نخ ها می تواند دو سال ماندگاری داشته باشد.

عمل جراحی ببینی بدون بیهوشی

نکته : در نظر داشته باشید که اگر برای این کار اطمینان ندارید می توانید ابتداعا به جای فیلر از سرم استفاده کنید تا بلافاصله بعد از تزریق نتیجه آزمایش را مشاهده کنید. باید بدانید که سرمی که استفاده می شود بعد از چند ساعت جذب می شود. در واقع باید بدانید که اگر بعدا بخواهید عمل جراحی انجام بدهید هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی شود.

سوهان کشیدن

یکی از راه های رفع قوز بینی می باشد و در زیبایی تاثیرات چشمگیری دارد. در نظر داشته باشید که این روش یکی از رایج ترین متد هایی می باشد که افراد از آن استفاده می کنند. در گذشته های نه چندان دور برداشتن قوز بینی برای مردان نشانه ضعف بود و جنبه های منفی داشت اما اکنون هم مردان و هم زنان می توانند به راحتی و با روش های گوناگون به برداشتن قوز بینی می پردازند. این  روش هم از جراحی های بینی می باشد و می توان گفت که باید از بیهوشی برای این روش استفاده کنید.

روش انجام

با سوهان های دندانه دار روی بینی خراشی ایجاد می شود و با سوهان روی قوز بینی کشیده می شود و در انتها با سرم شست‌ و شو داده می شود.

تفاوت های جراحی و غیر جراحی

در نظر داشته باشید شما از هر روشی که استفاده کنید باید درباره آن ها اطلاعات کلی داشته باشید. در ادامه این تفاوت ها را برای شما مطرح می کنیم.

  1. عمل جراحی نیازمند استراحت پس از عمل می باشد ولی روش های غیر جراحی به استراحت نیاز ندارد.
  2. عمل جراحی می تواند موجب کبودی های زیر چشم شود ولی روش های غیر جراحی تورم و کبودی ایجاد نمی کند.
  3. نتیجه روش های غیر جراحی بسیار سریع قابل مشاهده می باشد.
  4. در روش های جراحی فرد کاملا بیهوش می شود و در روش های دیگر فرد هوشیار است و می تواند مراحل تغییر بینی خود را مشاهده کند.
  5. بیهوشی که در جراحی مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است عوارض بسیار زیادی داشته باشد.
  6. روش های ساده در مقایسه با جراحی درد کم تری دارد.
  7. در روش جراحی نیاز به پانسمان وجود دارد و افراد باید بعد از جراحی تا دو سال از چسب های مخصوص استفاده کنند در حالیکه در روش های دیگر نیازی به این کار نیست.

تفاوت روش های جراحی و غیر جراحی از بین بردن قوز بینی

عوارض عمل های جراحی

باید بدانید که عمل های جراحی دارای عوارض بسیار زیادی دارند که در ادامه آن ها را برای شما مطرح می کنیم.

خونریزی پس از عمل

باید بدانید که خونریزی های بینی پس از عمل طبیعی می باشد اما اگر ممکن است خونریزی ها بسیار شدید باشند که این مورد می تواند باعث آزار شما شوند. گاها آنقدر خونریزی ها شدید می باشد که ممکن است نیازمند تزریق خون باشید. افرادی که دچار اختلال های خونی می باشند ممکن است در معرض خونریزی های غیر قابل کنترل قرار بگیرند و  وضعیت وخیمی برای آن ها ایجاد می شود.

آسیب دیدن تیغه بینی

در مواردی عمل جراحی ممکن است به تیغه بینی آسیب برساند و در آن تیغه سوراخی ایجاد شود. در نظر داشته باشید که این مورد سریع قابل تشخیص نیست و ممکن است بعد ها فرد جراحی شده با علامت هایی مانند آبریزش بینی و تنفس سوت مانند به  پزشک مراجعه می کند.

کاهش حس بویایی

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که افراد پس از جراحی بینی با آن مواجه می‌شوند کاهش حس بویایی می باشد. در نظر داشته باشید که این عارضه یکی از عوارض موقت می باشد و ناشی از ورم های داخلی می باشد. در واقع این ورم ها می توانند اعصاب بویایی را مختل کند. این عارضه بازگشت پذیر است.

عوارض جانبی عمل جراحی

کوچک شدن سوراخ های بینی

در نظر داشته باشید که کوچک شدن بیش از حد سوراخ های بینی مشکلات بسیاری برای تنفس افراد بوجود می آورد. باید بدانید که پره های بینی به عنوان یک دریچه عمل کرده و مانع از ورود مواد خارجی و گرد و غبار به درون نای می شود. در نظر داشته باشید که حین عمل جراحی اگر ساختار های نگهدارنده بینی را تقویت نکرده باشند این مشکل برای شما ایجاد می شود. در بیش تر موارد فرد نیازمند عمل مجدد می باشد.

بی حسی پوست

یکی از عوارض دیگری که بعد از رفع قوز بینی  در پوست بینی ایجاد می شود بروز بی حسی و کرختی در بینی شود. البته در برخی از این مواد ممکن است اصلا چنین حالتی ایجاد ایجاد نشود

عفونت های شدید

در نظر داشته باشید که اگر بعد از جراحی دچار عفونت شدید می توانید از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید تا بهبود یابید. در نظر داشته باشید که این عارضه چندان شایع نیست.

آسیب به بافت ها

در برخی از جراحی ها ممکن است آسیب های بسیار زیادی به بافت های عمقی وارد شود. ممکن است اعصاب و مجاری اشکی، عروق خونی و عصلات آسیب ببینند. نمی توان گفت که این آسیب ها دائمی اند یا موقت هستند.

خطر مرگ

یکی از شدید ترین عوارض بیهوشی و جراحی ها خطر مرگ می باشد. البته این خطر با درصد بسیار کم در تمام موارد بی حسی و دارو های تسکین دهنده وجود داد.

نفس کشیدن از طریق دهان

یکی دیگر از عوارض عمل جراحی بینی افزایش تنفس دهانی می باشد. بسیاری از افراد بعد از عمل دیگر نمی توانند از طریق بینی تنفس کنند در نهایت مجبور می شوند از طریق دهان تنفس کنند.

آلرژی شدید تر

در نظر داشته باشید اگر افراد آلرژی داشته باشند ممکن است بعد از عمل جراحی که برای رفع قوز بینی انجام می شود این آلرژی تشدید شود و مشکلات بسیار زیادی برای افراد بوجود می آورد. البته باید بدانید که بسیاری از افراد هستند که آلرژی ندارند ولی به دلایل بسیار زیادی از جمله تورم مخاط بعد از عمل دچار حساسیت های شدید می شوند.

افزایش آلرژی بعد از عمل جراحی

در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل سایر مقالات آرگا را درباره جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی را مطالعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *