دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

جراحی بینی گوشتی و هر آنچه باید درباره این عمل زیبایی بدانید

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از جراحی های زیبایی که امروز بسیار رایج است جراحی بینی گوشتی می باشد که بسیار پرطرفدار است، در این مقاله شما را با هر آنچه باید درباره این جراحی بدانید آشنا خواهیم کرد.

بسیاری از افراد به ویژه خانم ها به دنبال روش هایی برای زیباتر شدن هستند که امروزه جراحی بینی گوشتی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است این نوع عمل یکی از انواع عمل های زیبایی بینی می باشد و به جرات می توان گفت که کشور ما در این خصوص یکی از بهترین ها می باشد و در حال پیشرفت و به روز رسانی است.

جراحی بینی

جراحی بینی گوشتی و هر آنچه که باید بدانید

زمانی که فرد تصمیم به عمل بینی گوشتی دارد یکی از سوالاتی که در ذهن او پیش می آید امکان برگشت پذیری آن به فرم قبل از جراحی است که در واقع به یکی از دغدغه های فرد تبدیل می شود، در گذشته تضمینی بابت عدم بازگشت به فرم اولیه وجود نداشت اما امروزه پس از تحقیقات و پیشرفتی که در این مورد انجام شده است برگشت پذیری بینی گوشتی به حداقل ممکن و حتی به حد صفر رسیده است.

عمل جراحی بینی

تکنیک عمل بینی گوشتی

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی بسیار زیاد است، هدف در عمل بینی گوشتی کوچک و باریک کردن نیمه تحتانی بینی و همچنین زیبا سازی قسمت نوک و جمع کردن پره های بینی است و به دلیل اینکه بینی گوشتی غضروف ضعیفی دارد با صیقل دادن ضعیف تر نیز می شود به همین دلیل در گذشته امکان بازگشت بینی به فرم اولیه پس از جراحی بسیار زیاد بود که در روش های جدید، جراح تا حد امکان از برداشتن غضروف خودداری می کند و تنها در مواردی مانند قوز بینی، غضروف را صیقل می دهد.

همچنین جراح علاوه بر اینکه غضروف های نازک بینی را تقویت می کند ساختار آن را نیز مستحکم می کند که برای این عمل غضروف را از تیغه وسط بینی بر می دارد و به منظور تقویت غضروف های ضعیف بینی گوشتی آن را در قسمت نوک بینی قرار می دهد. علاوه بر این جراح از تکنیک تقویت ساختار غضروف به منظور ایجاد فشار بر روی پوستی بینی استفاده می کند تا بینی باریک تر و خوش فرم شود و در نهایت عرض پره های بینی از کنار جمع شده تا به کاهش پهنای بینی کمک کند، بنابراین این نوع جراحی از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیار سخت است و باید یک پزشک ماهر خلاقیت، هنر و حوصله به خرج دهد تا بیمار به نتیجه دلخواه خود برسد و به خاطر داشته باشید که همه جراحان زیبایی توانایی انجام این عمل را به نحو احسنت ندارند.

جراحی بینی گوشتی

تزریق آمپول کورتون 

در برخی موارد پزشک بعد از عمل بینی گوشتی به منظور کم کردن ضخامت پوست بینی و کاهش تورم ناشی از عمل از داروی کورتون استفاده می کند این آمپول به صورت زیر جلدی در ناحیه بالای نوک بینی تزریق می شود میزان کورتون تزریق شده بسیار حائز اهمیت است زیرا مقدار زیاد آن باعث نازک شدن بیش از حد بینی می شود و دقت داشته باشید که بعد از تزریق این آمپول تا دو هفته نباید از چسب استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

 عمل بینی گوشتی و رفع مشکلات تنفسی

جراحی مشکلات تنفسی بینی نوعی رینوپلاستی می باشند که باعث بهبود عملکرد بینی می شوند که برخی از افراد به دلیل مشکل مادر زادی این مشکل تنفسی را دارند، در مجرای بعضی از افراد گرفتگی وجود دارد که باعث مسدود شدن راه تنفسی فرد می شود بنابراین به منظور بر طرف کردن این مشکل و بهبود جریان هوا در بینی جراحی انجام می شود، برخی از افراد دارای بینی های کوچکی می باشند که با کمک عمل جراحی مقداری از آن را بزرگتر می کنند تا تناسب آن با صورت افزایش یابد، برخی از بیماران نیز از جراحی بینی خود راضی نیستند و به منظور اصلاح عمل اول دوباره جراحی بینی انجام می دهند.

سن مناسب برای جراحی بینی

جراحی بینی باید در سنی انجام شود که رشد اجزای صورت به ویژه بینی کامل شده است باید تا پایان دوران بلوغ صبر کنند که معمولا پس از ۱۸ سالگی بهترین نتیجه را به فرد می دهد زیرا، رشد اجزای صورت پایان یافته و بینی شکل نهایی به خود گرفته است.

عمل بینی گوشتی

هزینه عمل بینی گوشتی

به دلیل اینکه عمل بینی گوشتی به مهارت و دقت بالایی نیاز دارد هزینه آن نیز به نسبت عمل بینی استخوانی بالاتر است البته با توجه به نوع بینی گوشتی و همچنین میزان ضخیم بودن بافت پوست و چربی هزینه آن تغییر می کند.

انواع بینی گوشتی

دسته اول بینی های هستند که پوستشان میزان چربی زیادی تولید می کند همچنین دارای غدد سبابه زیادی هستند که در حقیقت جراحی این نوع بینی با موفقیت بیشتری همراه است.

دسته دوم بینی های می باشند که میزان بافت زیر پوست آن ها زیاد است که در واقع جراحی این دسته از بینی ها از حساسیت بالایی برخوردار است و نیاز به جراح ماهر دارد.

قبل و بعد از جراحی بینی

ورم بینی گوشتی پس از انجام عمل

از عوارض طبیعی پس از عمل جراحی راینوپلاستی در طول هفته اول، کبودی خفیف زیر چشم ها و همچنین ورم بینی می باشد. در افراد مختلف میزان ورم بینی متفاوت می باشد. این تورم برای بینی های گوشتی که ضخامت پوست در آن ها بیشتر است نسبت به بینی های استخوانی زیادتر می باشد. موضوع نگران کننده برای اغلب بیماران نیز ورم کردن بینی گوشتی است. قابل ذکر است که حدود ۶۰% الی ۷۰% از ورم های شدید پس از گذشت ۲ ماه برطرف می شوند. ۸۰% الی ۹۰% ورم ها نیز ممکن است به مدت یک سال به طول انجامد. در برخی موارد نیز بعد از گذشت ۲ تا ۳ سال ورم ها به طور کامل برطرف می گردد.

این دسته از افراد برای ارزیابی دقیق عمل بینی و اطمینان یافتن از کیفیت عمل زیبایی بینی گوشتی خود باید تا بهبودی و رفع کامل ورم بینی شان صبر کنند.

نکته توصیه شده در رابطه با درمان سریع تر ورم های ناشی از عمل بینی گوشتی این است که زمان خواب به پهلو دراز نکشید و دو عدد بالشت در دو طرف سر خود قرار دهید تا سر شما ثابت بماند و سعی کنید تا به شکل طاق باز بخوابید تا آسیبی به بینی شما وارد نشود.

ورم پس از عمل بینی گوشتی

جراحی با مدل فانتزی یا عروسکی

از ویژگی های بارز این مدل عمل برای بینی های گوشتی یا استخوانی، کوچک شدن بیش از حد سایز بینی می باشد. سوال بسیاری از افرادی که بینی گوشتی دارند این است که انجام این مدل عمل زیبایی برای بینی های گوشتی نیز امکان پذیر است یا خیر؟ باید در پاسخ به این افراد گفت که انجام این گونه عمل برای بینی گوشتی به علت مشخصه ضخیم بودن پوست این نوع بینی ها با محدودیت های مواجه است و تقریبا اجرای این عمل زیبایی برای بینی گوشتی نا ممکن می باشد. ضخامت زیاد پوست مانع از کوچک کردن بینی تا حد عروسکی می شود.

انجام جراحی بینی گوشتی

مراقبت‌های بعد از عمل بینی

هر اندازه که انتخاب یک جراح با تجربه و ماهر به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب از اهمیت بالایی برخوردار است، مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی نیز بسیار مهم می باشند، بنابراین در این عمل نیز مانند جراحی بینی به روش بسته باید نکات زیر را رعایت کنید.

  •  در زمان خوابیدن به گونه ای دراز بکشید که حتما سر بالاتر قرار داشته باشد.
  • با دهان باز عطسه کنید.
  • از استحمام کردن با آب داغ پرهیز کنید.
  • از مصرف الکل خودداری کنید.
  • از مصرف غذای تند در هفت روز بعد از عمل پرهیز کنید.
  • تا یک ماه شنا نکنید.
  • از خوردن غذایی که به جویدن نیاز دارند به مدت ۱۲ ساعت خودداری کنید.
  • بعد از انجام جراحی، از خندیدن و حرکات ماهیچه ای صورت خودداری کنید.
  • از عینک تا ۳۰ روز استفاده نکنید.
  • از کمپرس یخ بر روی اطراف چشم تا ۱۲ ساعت پس از جراحی استفاده کنید.
  • تا ۲۱ روز هرگز ورزش نکنید پس از آن با احتیاط کامل ورزش های سبک را انجام دهید.

جراحی بینی گوشتی

نکات مهم

  1.  کبودی بینی و دور چشم بعد از سه هفته برطرف می شود.
  2. ترشحات خونابه از بینی به مدت چهار روز طبیعی می باشد.
  3. دوره بهبودی و مراقبت افرادی که دارای بینی گوشتی می باشند طولانی تر است.
  4. افراد به مدت یک تا دو ماه پس از جراحی باید از چسب بینی استفاده کنند.

اگر با علائم مانند جوش های پوستی بیش از حد، حالت تهوع، سرگیجه، استفراغ مکرر، خون ریزی بینی، درد بیش از حد بینی، تپش قلب مواجهه شدید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *