دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به مکان های دیدنی و جاذبه های اسلو نروژ

  • سحر هودانلویی
  • ۲ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

شهر اسلو از مناطق اصلی و تاثیر گذار در اقتصاد و سیاست کشور نروژ است. طبق سرشماری که در سال ۲۰۱۸ انجام شد؛ جمعیت را چیزی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر تخمین زده اند. در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید تا دیدنی های اسلو را به شما معرفی کنیم.

از اسلو می توان به عنوان بزرگ ترین شهر و پایتخت کشور نروژ نام برد. این منطقه تنها شهری است که به صورت استان نیز شناخته می شود؛ به این صورت که این استان نروژ به عنوان شهرستان فقط خود را شامل می شود. جمعیت کم در این منطقه سبب شده است، تا زندگی مطلوبی برای افراد حاضر فراهم شود. همچنین مساحت این منطقه ۴۸۰ کیلومتر طبیعی در نظر گرفته شده است، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا شما را با جاذبه و دیدنی های اسلو آشنا کنیم.

معرفی دیدنی های اسلو

آشنایی با اسلو

شهر اسلو در کشور نروژ، واقع شده در یک آب دره و ورودی تنگه اسکاژراک می باشد که توسط کوه و جنگل های طبیعی و سرسبز به صورت کامل محاصره شده است. در نگاه اول می توان زیبایی و سبزانگی این محیط را که طبیعت به آن بخشیده، مشاهده کرد. از فعالیت های محبوب و پر طرفدار در بین عموم می توان به اسکی های زمستانه، گشت و گذار در کروز و خلیج اشاره کرد. همچنین وجود جاذبه هایی در محیط محصور نیز از دیگر علت های جذب توریست و گردشگر به این منطقه می باشد. علاوه بر بازدید از دیدنی های اسلو می توانید به موزه های تاریخی و گالری های افراد معروف نیز نگاهی بیندازید که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته شده است.

شما باب هر گونه سلیقه ای ک باشید، اسلو به شما مناطق زیبای بسیاری را برای بازدید پیشنهاد می کند، پس نگران سر رفتن حوصله تان در این کشور پر جاذبه و زیبایی نباشید.

در ادامه با ما همراه شوید، تا تعدادی از دیدنی های اسلو که بسیار پر طرفدار می باشد را برایتان معرفی کنیم.

دیدنی های اسلو

معرفی دیدنی های اسلو

  • خطوط راه آهن

این شهر به علت دارا بودن خطولی به کیلومتر ۳۰۰۰، مناظر زیبا و دل انگیزی برای مشاهده افراد در رفت و آمد پدید آورده است. در زمان سفر به کشور نروژ، توصیه می شود یکی از خط های راه آهن اسلو را انتخاب کنید و با دیدن مناظر سر سبز و طبیعی جانی دیگر به قلب و روح خود ببخشید. قابل به ذکر می باشد که زیبا ترین مسیر های راه آهن را برگن و دوره شامل می شود؛ در مسیر راه آهن برگن از فلات هاردانگرویدا گذر خواهید کرد، و در زمان عبور از مسیر های راه آهن دوره نیر مسیر طی شده از نروژ تا تروندهایم را مشاهده می کنید.

  •  آرون گروپس
  • کوه فلورین

این کوه ۳۹۹ متری، چشم اندازی کاملا متفاوت را دارا می باشد که به سختی می توان از آن دل کند. برای بازدید از این منطقه می توانید با یکی از قطار های کابلی با سپری ۸ دقیقه زمان به بالای این قله زیبا و سرسبز برسید. ایستادن بر فراز این قله احساسی دیگر در شما به وجود می آورد و می توانید این شهر را از نمایی دیگر مشاهده کنید. همچنین اگر فرد استفاده از قطار های کابلی برای طی این محدوده نیستید، می توانید از روش های راه نوردی و یا دوچرخه سواری کمک بگیرید. همچنین در این مکان رستوران محلی قرار گرفته است که می توانید به همراه صرف غذایی خوشمزه به گوش دادن موسیقی های محلی نیز بپردازید.

معرفی کلسیای جامع اسلو

  • کلیسای جامع

از دیگر دیدنی های اسلو، می توان به کلیسای جامع اشاره کرد که قدمت آن به قرن ۱۱ ام بر خواهد گشت. این منطقه از قدیمی ترین مکان های این شهر به شمار می آید که افراد اهل تاریخ به خوبی می توانند از مشاهده آن لذت ببرند. سبک این کلیسا باروک می باشد که در طی قرن ها، اتفاقات بسیار مهمی در آن رخ داده است. کلیسای جامع خود نیز شامل، کلیسایی بزرگ تر به نام ارگ، منبر مجلل و نقاشی های در سقف که بسیار رنگارنگ و زیبا می باشد، است.

  • مسیر های آبی

علاوه بر قطار سواری در این منطقه می توانید، از لذت کشتی سواری نیز برخوردار شوید. در اسلو کشتی های به نام هورتیگروتن وجود دارد که می توانید به بسیاری از نقاط بکر و زیبای نروژ سفر کنید. همچنین می توانید با خرید برگن بلیط برای خود سفری ۱۲ روزه به یاد ماندنی تا شهر کوچک کیرکنس رقم بزنید. قابل به ذکر می باشد که در طی این مسیر توقف های کوتاهی را در بین بندرگاه های نروژی تجربه خواهید کرد.

آشنایی با کاخ های دفاعی اسلو

  • منطقه گیرانگرفیورد

این منطقه بخشی از شبکه آب دره های نروژ به حساب می آید که در فهرست یونسکو نیز به ثبت جهانی رسیده است. این منطقه دارای وسعت و گستردگی بسیار بالایی است که به یکی از زیباترین دیدنی های اسلو تبدیل شده است. در منطقه شمالی آن می توانید زمنیه ای پوشیده از یخ را مشاهده کنید که به همین علت شهرت بسیاری را برای خود به وجود آورده است. از دیگر جاذبه های گردشگری در این منطقه می توان به سونیلوس فیبورد و قله ی مرتفع دالسنیبا اشاره کرد. قابل به ذکر است که این شهر دارای تور های داخلی می باشد که می توانید با تهیه بلیط، به بازدید از بسیاری مناطق دیدنی اسلو بپردازید.

  •  قلعه آکرشوس

این قلعه در سال ۱۲۹۹، و در اصطلاحی دیگر در دوران قرون وسطی ساخته شده است. این قلعه به عنوان دیوار دفاعی در مقابل دشمنان اسلو به شمار می آمد. این مکان در طی قرن های طولانی کاربرد های بسیاری داشته است، اما امروزه می توان این مکان را به عنوان اداره وزارت دفاع نروژ در نظر گرفت. همچنین در این منطقه می توانید مکان های مجلل برای عبادت و اتاق هایی با دکوراسیون های پر زرق و برق سراسر عتیقه را مشاهده کنید. با این حساب اگر فرد عاقه مند به تاریخ از هر منطقه هستید، توصیه می شود که این منطقه را از دست ندهید.

مشاهده شفق قطبی در شب های اسلو

  • مدار شمالگان

جالب است بدانید که بخش اعظمی از نروژ در مدار شمالگان قرار گرفته است. به این صورت که این منطقه از بهترین اماکن برای دیدن خورشید در نیمه شب است. این پدیده طبیعی هر سال، نزدیک به انقلاب تابستانی رخ می دهد، به این صورت که می توان خورشید را در اوج یکی از نیم کره های عرضی کره زمین به صورت طولانی ترین روز، مشاهده کرد. قابل به ذکر می باشد که مدار شمالگان دارای دیگر پدیده طبیعی به نام شفق قطبی است که به علت ورود ذرات جدا شده از سطح خورشید به اتمسفر زمین می باشد.

  • جاده اقیانوس اطلس

بازدید از مسیر جاده ای اقیانوس اطلس از دیگر  دیدنی های اسلو به شمار می آید که برایتان تجربه ای به یاد ماندنی بر جای می گذارد. طول این جاده چیزی حدود ۸ کیلومتر است که در طی مسیر می توانید دهکده های ماهی گیری و کلیسای های قدیمی را مشاهده کنید. این منطقه در ابتدا قرار بود که به عنوان دیگر مسیر ریلی شهر اسلو نام گیرد، اما به تصمیم دولت به طور کل این تصمیم منتفی شد و جاده ای بر آن برای رفت و آمد احداث شد. گفتنی است که این جاده نیز از دیگر میراث فرهنگی کشور نروژ به حساب می آید که به یک بار دیدنش بی شک می ارزد.

معرفی کوه های آلپ اسلو

  • کوه های لینگن آلپ

این کوه نیز در مدار ۹۰ درجه شمالگان واقع شده است که طول آن تا مرز نروژ و کشور سوئد ادامه پیدا کرده است. کوه های آلپ شمالگان دارای دیدنی های بسیار از جمله آب دره، یخچال های طبیعی، رودخانه و قله هایی با چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی است. همچنین  این مکان برای افراد علاقه مند به سورتمه سواری بسیار مناسب و محبوب می باشد. اگر خوش شانس باشید می توانید تجربه ای از مشاهده شفق طبیعی نیز داشته باشید که بی شک از دیگر خاطرات رقم خورده در اسلو بهتر می باشد. همچنین این منطقه دارای دیگر تفریحات طبیعی همچون صخره نوردی است که برای افراد دارای هر نوع سلیقه، تفریحی متفاوت به وجود آورده است. این کوه ها با نام دیگر جیکواره نیز شناخته می شوند که ارتفاع آن به ۱،۸۳۳ متر می رسد.

  • موزه ی کن تیکی

موزه کن تیکی نیز از دیگر جاذبه های اسلو به حساب می آید که مکان نگه داری و حفاظت از تور هیردال سیاح، مشهور به نروژی است. همچنین در این موزه سالن های بسیاری وجود دارد که به کشف حقایق بسیاری از هیردال پرداخته است.  در این مکان غاری به طول ۳۰ متر قرار گرفته است که می توانید به بازدید از آن بپردازید. همچنین نمایشنامه ی زیبایی  از کوسه و نهنگ ها در زیر آب وجود دارد که می توانید به مشاهده آن نیز اقدام کنید. قابل به ذکر می باشد که رستوران های دارای غذای خوشمزه از دیگر ویژگی های به یاد ماندنی این موزه به حساب می آید که می توانید در آن جا به صرف انواعی از غذا های محلی بپردازید.

آشنایی با پارک ملت اسلو

  • پارک مجسمه ی ویگلاند

این پارک به معرفی آثار بسیاری از گوستاو ویگلاند که از دیگر مجسمه ساز های نروژی بود، پرداخته است. این مکان از زیبا ترین دیدنی های اسلو به شمار می آید که به معرفی آثار هنرمند و جذاب این مجسمه ساز به طور اختصاصی پرداخته است. این پارک دارای آثاری بیش از ۲۰۰ مجسمه های برنزی و گرانیتی است که بعد از آن می توانید به منطقه اختصاص یافته برای بازی کوکان سر بزنید. این مجسمه ساز، احساسات پیچیده انسان را با مقداری آب و خاک به نمایش گذاشته است. همچنین جالب است بدانید، مجسمه های بسیاری به شکل اسکت در بین شاخ و برگ این پارک مخفی شده است که طرح و نقشی دیگر به این مکان افزوده است.

  • موزه مونک

ادوارد مونک نیز از دیگر افراد معروف و مشهور در زمینه های هنری است که از آثار هنری اش می توان به سبک نماد گرایی اشاره کرد. این موزه از سال ۱۹۶۳ شروع به فعالیت کرد که تعداد آثاری به شمارش ۱۲۰۰ در این موزه را به نام خود قرار داه است. همچنین قابل به ذکر است که در این موزه آماری به شرح ۴۵۰۰ طراحی کلکسیونی، ۱۸۰۰۰ پرینت و تعدادی مجسمه و سنگ های لیتوگرافی وجود دارد. جالب است بدانید که قسمتی از این موزه به شرح و تصویر کشیدن زندگی مونک به همراه نامه و کتاب هایش پرداخته است.

آشنایی با موزه کشتی های واکینگ اسلو

  • موزه تاریخ فرهنگی

این موزه تاریخی نیز در آب دره اسلو قرار گرفته است و فرهنگ این کشور را از سال ۱۵۰۰ بیان می کند. در این مکان تاریخ می توانید وسایل بسیاری را به جا مانده از قرن های پیش مشاهده کنید. این وسایل تاریخی عبارت است از؛

  1. چماق چوبی مربوط به قرن ۱۳ ام
  2. بازسازی خانه هایی به سبک سنتی و قدیمی
  3. نمونه لباس های مربوط به افراد بومی دور دست شمال اروپا
  4. بازسازی رقص های محلی
  5. نمایشگاه عکس و اسبا بازی های فرهنگی

اگر نسبت به تاریخ و فرهنگ این کشور کنجکاو هستید، توصیه می شود که از بازید این مکان غافل نشوید.

  • تالار های شهر اسلو

از دیگر دیدنی های اسلو می توان به جنبه هنری و فرهنگی آن پرداخت. به این صورت که در بسیاری از تالار های این شهر نمایش هایی بر جنبه سیاسی و فرهنگی اجرا می شود که برای توریستان و گردشگران از جذابیت بسیاری برخوردار است. همچنین می توان در این تالار ها به مشاهده جشن و فستیوال های فرهنگی بسیاری پرداخت که تماما به نمایش گذاشتن نقاشی های ارزشمند مربوط به قرن ۲۰ ام پرداخته است. قابل به ذکر می باشد که آثار نقاش معروف سنت هالوارد، در این منطقه بسیار مشاهده می شود.

معرفی موزه های هنری شهر اسلو

  • موزه ایبسن

هنریک ایبسن نیز از دیگر نمایش نامه نویسان معروف نروژی است که این موزه در قدیم منزل او بوده است. این موزه به نمایش گذاشتن آثار بسیاری از زندگی این هنرمند پرداخته است که شامل یاد بود های خانوادگی و دیگر وسایل نویسندگی او می باشد. در هنگام بازدید از این منطقه، زندگی باز سازی شده ایبسن را به همراه همسرش به خوبی می توانید مشاهده کنید.

 

  • تله کابین فییلهایسن

این تله کابین از دامنه کوه های استورشتاینن شروع می شود و در طی ۴ دقیقه زمان به محدوده بالای قله یعنی ۴۲۰ متری از ارتفاع آن خواهد رسید. از بالای این مکان می توانید به مشاهده دور تا دور از این مکان بپردازید که چشم اندازی کاملا متفاوت به نمایش گذاشته است. همچنیین در این کوه تفریحاتی همچون دوچرخه سواری، پرش با چتر و اسکی وجود دارد که می توانید به تفریح و خوش گذرانی در این منطقه بپردازید.

معرفی کاخ سلطنتی اسلو

  • کاخ سلطنتی

این کاخ سلطنتی که از دیگر جاذبه های دیدنی این منطقه به شمار می آید که در قرن ۱۹ ام به عنوان اقامتگاهی برای پادشاه چارلز سوم قرار داشته است، اما گفتنی است که این پادشاه قبل از اتمام ساخت این کاخ از دنیا رفت. بعد از آن این کاخ متعلق به محل زندگی هارالد پنجم و همسرش ملکه سونیا شد. در فصل تابستان به همراه راهنمایان تور می توانید به بازدید از این کاخ بپردازید و از تاریخ نامه ای که شرح می شود، به خوبی لذت ببرید. تالار آیینه، لوستر های کریستالی و ۴۰ گونه پرنده مختلف از دیگر جاذبه های دیدنی این کاخ به حساب می آید. همچنین برای آشنایی با زیباترین مکان های دیدنی نروژ کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *