دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با مراقبت های بعد از پلکسر (قلم پلاسما)

  • مریم صبوری
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

باید این نکته را یادآور شد که انجام مراقبت های بعد پلکسر (قلم پلاسمایی) به روشی مهم تر از درمان بستگی دارد. پس در شرایطی قرار بگیرید که به دور از آفتاب و گرما باشید تا از افزایش رنگدانه ها جلوگیری کنید.

قلم پلاسما (پلکسر) یک دانش بروز برای سفت کردن پوست می باشد که راهی بدون هیچ عمل جراحی بر روی پوست لیفت و سفت کردن را انجام می دهد. پلکسر با قرار دادن یک میله در نزدیک پوست مورد استفاده قرار می گیرد که یک نبض اندازه کوچکی از روشنایی پلاسمایی را تولید می کند و به سطح تبخیر شده و موجب انقباض ناحیه نزدیک پوستی خواهد شد. این کار می تواند پوست های اضافه را کمتر کند و به شکل منحصر به فردی زیر چشم و پلک را سفت نماید.

آشنایی با قلم پلاسمایی

مراقبت های بعد از پلکسر

بهترین راه برای مواظبت پس از کار پلکسر در ابتدا از کرم پودر آرایشی روی مکان مورد نظر استفاده کنید که SPF30-50 داشته باشد. سپس به هیچ وجه زخم ها را با دست جدا نکنید و از روز دوم به بعد می توانید استحمام داشته باشید. از روز عمل تا همان شب از کیسه آب یزخ استفاده کنید، تورم و التهاب تا حدود ۶ روز پس از پلکسر طبیعی است، پس از چهار روز از پماد سیکالفیت در هنگام خواب استفاده نمایید، تا دو ماه ممکن است قرمز شود و تا بیست روز از تابش آفتاب نور مستقیم جلوگیری شود. که بهتر است قبل از مراقبت های بعد از پلکسر (قلم پلاسمایی) با آن بیشتر آشنا شوید در ادامه مطالب همراه ما باشید.

درمان با قلم پلاسمایی

کار قلم پلاسما یا (پلکسر) چیست؟

نقش قلم پلاسمایی فیبروبلاست مستر این گونه است که زمانی سوزن لایه  های پوستی را لمس می نماید که بلافاصله پلاسما با دمای بیش از دو هزار درجه گرما لکه کربن سازی را تشکیل می دهد و آن را از بین می برد. هنگامی که سر سوزن با محل لکه برخورد کرد شعله کوچکی تولید خواهد شد که کمی با شعله معمولی تفاوت دارد. سپس میکروواسکولار ها یا مویرگ ها بدون هیچ خونریزی در کمترین زمان جامد می شوند. در نهایت زخم های کربنی را تشکیل می دهد که از زخم پوست برای جلوگیری از عفونت حفاظت می کند. پس از گذشت ۷ روز زخم ها بدون هیچ اثری می ریزد و باقی نمی ماند. این ناحیه از پوست انقباض پیدا کرده و سفت می شود و ظاهری بسیار طبیعی و زیبا برای شما به ارمغان می آورد.

مراقبت های بعد از پلکسر بینی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

درمان و کاربرد استفاده از قلم پلاسما

پلکسر نتیجه بی همتایی در جهت لیفت پلک غیر از جراحی برای بلفاروپلاستی در جهت چروک پنجه کلاغی، خط های گردن، خطوط سیگاری عمیق، خطوط پوستی غیر عادی که بیشتر در شکم و بالای سینه، زیر چشم، جوان سازی صورت، پیشانی، بالای چشم، لب بالایی، زیر و کل لب، مبتنی بر بینی و لب، جوان سازی بالا سینه و گردن و نشانه های کشش از برداشتن میلیا، زگیل بزرگ، خال گوشتی و برچسب پوست دیده خواهد شد دارد. در واقع قلم پلاسما می تواند در جهت درمان از سفت شدن لیفت پلاسما پوست در تمام بدن مورد استفاده قرار بگیرد که درمان سختی مثل: پلک بالا و پایین و خط های ریز دور دهان نقش مهمی را ایفا می کند که همچنین می تواند چین و چروک و شل شدن های پوستی صورت و شکم و بازو موثر باشد. یکی دیگکر از کاربرد درمانی اش یک گزینه خوب بودن برای ظاهر کمتر کردن آکنه و جوش ها و جای زخم است که بسیار محبوب افراد واقع شده است. این مجموعه از لکه های کوچک قهوه ای در منطقه تحت درمان بوده و سلول ها را به یکدیگر نزدیکتر خواهد کرد که نتیجه اثر آن لیفت و سفت خواهد شد. سپس پس از گذشت یک هفته بعد درمان فیبروبلاست های موجود در پوست موجب کلاژن و الاستین جدید می شوند که آن ها را رفع می نماید.

 

مراقبت های بعد از پلکسر پوستی

انجام مراقبت های پس از پلکسر

باید این نکته را یادآور شد که انجام محافظت بعد از قلم پلاسما به روشی مهم تر از درمان بستگی دارد. پس باید در شرایطی باشیم که از آفتاب و آسیب گرما و افزایش رنگدانه های برروی ناحیه پیشگیری شود. این مراعات در پلکسر برای بهترین نتیجه به دست آوردن نقش ضروری دارد که اگر هر کدام رعایت نشود وجود بیشتر شدن رنگدانه ها هم امکان پذیر است. پس با در نظر گرفتن دستور العمل ها و به دنبال گرفتن بهترین نتیجه مراقبت های بعد از پلکسر را انجام می دهیم که به شرح زیر است:

مراقبت های بعد از پلکسر چشم

  • برای جلوگیری از اثر زخم آن ها را به هیچ وجه نکنید و یا نمالید آن ها در طی چند روز خوب خواهند شد و می افتند.
  • ناحیه ای که پلکسر انجام شده را روزانه ۲ بار با کلوئیدسیلور پاکیزه نمایید.
  • پس از این که زمان درمان شروع شد از کرم هایی با SPF 50 در روی ناحیه بزنید تا وقتی که کامل خشک شوند.
  • از رفتن به سولاریوم، استخر و سونا و یا فعالیت هایی که امکان عفونت را بیشتر خواهد کرد پرهیز نمایید تا درمان شود.
  • در برابر نور آفتاب تا وقتی که پوست بازسازی و ترمیم نشده حفاظت کنید، معمولا تا ۱ ماه است.
  • بسته به مکان درمان شده اگر منطقه درمانی چشم و پیشانی است از کلاه و عینک آفتابی استفاده نمایید.
  • رنگدانه یا اریتم موقتی پس از رفتن زخم ها ایجاد خواهد شد که به تدریج پس از گذشت ۶ هفته بهبود می یابد.
  • از نور شدید تا مدت سه ماه دور باشید که می تواند اثر روی رنگدانه ها بگذارد.
  • از مصرف غذاهای حساسیت زا و خوراکی های تند و نوشیدنی خودداری نمایید .
  • تا وقتی که بهبودی کامل نیافتید از لوازم آرایشی و مصرف الکل و رایحه ها پرهیز نمایید.
  • پوست درمان یافته را با مشمع (موم و شمع اندود) نپوشانید.
  • امکان تورم در منطقه درمان یافته وجود دارد که اکثر تا چهر روز چشم ها متورم خواهد بود. اگر شدتش باعث اذیت شد می توان از ایبوپروفن یا آنتی هیستامین استفاده نمایید.
  • برای روند بهبودی بهتر است از هرگونه حیوان اهلی خانگی و موبایل دور باشید تا خطر عفونت پیدا نکنید.
  • چنان چه شاهد زخم های متورم و قرمز رنگ با بوی بد بودید آن ها دچار عفونت شده اند و باید هر چه سریع تر به دنبال درمان شان باشید.
  • زمان معالجه و مراقبت های بعد از پلکسر کامل ۲ ماه بعد عمل طول خواهد کشید.

درمان با پلکسر چگونه است؟

چه افرادی می توانند از پلکسر استفاده کنند؟

بهترین کسانی که کاندید برای انجام قلم پلاسمایی هستند برای ظاهری زیبا و جذاب که حالت ارتجاعی با حجم پوستی داشته باشند است. این عمل برای افرادی که دارای بیماری از قبیل؛ دیابت، شیوع ویروس هرپس سیمپلکس و یا باردار و شیرده هستند و دستگاه ضربان ساز نصب کرده اند و یا به تازگی بوتاکس انجام داده اند و یا در ۱ سال قبل اکیوسین کرده اند توصیه نمی شود و یا ممنوع خواهد بود. پس چنانچه برای ضرورت لازم از پزشک معالج خود بپرسید که این کار برای شما خطری دارد یا نه؟

عمل پلکسر چیست؟

بسیار خرسندیم که مقاله ما را در رابطه با مراقبت های بعد از پلکسر (قلم پلاسمایی) همراهی کردید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *