دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برای سوار شدن به هواپیما در پروازهای داخلی و خارجی چه مراحلی را باید طی کنیم؟

  • سحر هودانلویی
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

برای اقدام به هر نوع سفری بهتر می باشد که از اقدامات و ایمنی های قبل از سفر به خوبی اطلاع داشته باشید. در این بخش از مجله آر گا با ما همراه شوید تا نکات مربوط سوار شدن به هواپیما را برایتان بیان کنیم.

طبیعی است که برای مسافرت های جاده ای، اولین گام برای شروع سفر سوار شدن بر ماشین و استارت آن است. اما برای سفرهای هوایی و پرواز باید از قبل اقداماتی را انجام دهید، که گاها نیاز به وقت های قبلی دارند تا سفر شما را با مشکل مواجه نکنند.همان طور که سفر های زمینی قبل از اقدام از نکات و دانستنی های مربوطه برخوردار می باشند، قابل به ذکر است که سفر های پروازی از این قاعده مستثنی نیستند. در این مطلب از مجله آرگا با ما همراه شوید تا نکات و دانستنی های مربوط در سوار شدن به هواپیما را برای شما آشنا کنیم.

آشنایی با مراحل قبل از سوار شدن به هواپیما

سوار شدن به هواپیما

گفتنی است افرادی که به تازگی و اولین بار می خواهند پرواز و مسافرت با هواپیما را تجربه کنند، امری دلهره آور برایشان به نظر آید. اما قابل به ذکر است که با پشت سر گذاشتن مراحل و آشنایی کامل با موارد مربوطه، استرس سفر به طور کل از بین خواهد رفت. سفرهای خارجی برای کسانی که آن را به دفعات تجربه کرده اند، اما باری دیگر نیز می خواهند انجام دهند، با استرس و اضطراب همراه می باشد، پس طبیعی است که کسانی که برای اولین بار می خواهند، اقدام به پروازهای خارجی و با هواپیما کننده، طعم دلهره و استرس سفر را به میزان بیشتری بچشند.

فرودگاه از دست مکان های شلوغ و پر ازدحام می باشد که ممکن است برای افراد تازه وارد مقداری گیج کننده باشد. همچنین افرادی که برای بار اول می خواهند سفر با هواپیما را تجربه کنند، ممکن است سوالاتی داشته باشد که در این مطلب به تمامی آن ها پاسخ داده شده است.

حاضر شدن در فرودگاه

در ابتدا گفتنی است که برای سفرهای خارجی باید سه ساعت قبل از شروع پرواز در فرودگاه حاضر شوید، تا کارهای قبل از پرواز را به خوبی انجام دهید. اما برای سفرهای داخلی یک الی یک و نیم ساعت زمان کافی می‌باشد، چرا که پروازهای داخلی تشریفاتی به اندازه سفرهای خارجی ندارند. در ابتدای ورود به فرودگاه با چند ورودی  مواجه خواهید شد، که از هرکدام که وارد شوید در نهایت به سالن اصلی و بزرگ تر برخورد خواهید کرد. همچنین به طور معمول مقابل این ورودی‌ها مسافرانی را مشاهده می کنید، که به همراه آشنایان خود با چمدان  در صف ایستاده‌اند.

در زمان پایان یافتن این صف ها مسافران و افراد عازم به سفر باید از همراهان خود خداحافظی کنند، و چمدان ها را از قسمتی که چک امنیتی می باشد، رد کنند. و سپس به مراحلی که در ادامه به آنها پرداخته شده است، بپردازند.

گرفتن کارت پرواز به چه صورت است

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

معرفی مراحل قبل از سفر با هواپیما

همان طور که تاکنون مطالعه کرده اید قبل از سوار شدن به هواپیما باید اقداماتی را انجام دهید، که نیازمند دو الی سه ساعت زمان می باشد. پس بهتر است که قبل از آن در فرودگاه‌های حاضر شوید و به اقداماتی که در ادامه بیان می‌شود، بپردازید. مواردی که در ادامه بیان می شوند، ۷ مرحله اصلی دز قبل از شروع سفر با هواپیما می باشد که در صورت عدم انجام دهی هر یک، سفر شما را با اختلال و یا جا ماندن از آن مواجه خواهد کرد.

  • چک و دریافت کارت پرواز

مرحله اول چک این و یا دریافت کارت پرواز می باشد، که در عصر امروز بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی آن را به صورت آنلاین انجام خواهند داد. بنابراین اگر این امکان وجود داشت که می توانستید با مراجعه به باجه های مخصوص در فرودگاه این مرحله را به سادگی انجام دهید، قابل به ذکر است که از یک مرحله دشوار در قبل از سوار شدن به هواپیما را برای خود انجام داده اید. همچنین در شرایط غیر از این مورد باید به بخش چک این فرودگاه مراجعه کنید و طبیعی است که در صفی طولانی به منتظر چک این و دریافت کارت پرواز خود باقی بمانید. بهتر می باشد قبل از رسیدن نوبت شما پاسپورت و بلیط های هواپیما خود را آماده کنید، که کمتر خود را دیگران را منتظر بگذارید.

  • تحویل بار

در این مرحله اگه بار زیادی همراه خود ندارید و وسایلتان به تنهایی شامل کیف دستی همراه تان است، می توانید به طور مستقیم به گیت پرواز بروید. اما اگر به همراه خود وسایل بسیار دارید باید آن ها را به گیت پرواز تحویل دهید. در این مرحله مامور دریافت بار بعد از بررسی پاسپورت و کارت پرواز، برچسب را بر روی چمدان شما قرار می دهد که دارای اطلاعات شخصی تان است. این برچسب برای حفظ و نگهداری چمدان در طول پرواز بسیار ضروری است، پس به هیچ وجه آن را از چمدان جدا نکنید.

اقدامات قبل از سوار شدن به هواپیما

  • پیدا کردن گیت پرواز

بعد از گرفتن کارت پرواز و تحویل بار اصلی ترین کاری که باید در این مرحله انجام دهید، پیدا کردن گیت ترمینال و یا در اصطلاحی پرواز شما است. گیت که مربوط به پرواز شما می باشد، معمولا با یک شماره مشخص می‌شود و بر روی کارت پرواز شما حک شده است، که می توانید با استفاده از تابلوهای نصب شده در فرودگاه آن را به سرعت برای خود پیدا کنید. همچنین بهتر می باشد که بدون اتلاف وقت قبل از هر چیزی گیت پروازتان را پیدا کنید، تا خدایی نکرده آن را از دست ندهید. در این شرایط اگر با استفاده از تابلوها نتوانستید آن را پیدا کنید بهتر می باشد که از کارمندان داخل فرودگاه کمک بخواهید تا شما را راهنمایی کنید.

  • منتظر ماندن

قابل ذکر است که اگر این مرحله را با موفقیت به اتمام برسانید، بخش اصلی سخت  پرواز را انجام داده اید و از اینجا به بعد باید در سالن انتظار گیت و یا ترمینال منتظر باشید، تا زمان سوار شدن به هواپیما شما فرا رسد. قابل ذکر است که در این فاصله می توانید به سرویس بهداشتی بروید،  چیزی برای خوردن بخرید، و یا حتی از آخرین لحظه اتصال به اینترنت خود استفاده لازم را ببرید. در برخی مواقع اگر زمان بسیاری به پرواز شما مانده بود، می‌توانید چرت کوتاهی انجام دهید، اما مراقب باشید که از پرواز خود جا نمانید.

  • سوار شدن به هواپیما

زمانی که گیت پرواز شما باز شود، از طریق بلندگو به تمامی افراد اعلام می شود که می تواند با شنیدن شماره مخصوص به خود به گیت مربوطه مراجعه کنید. قبل از رسیدن به ورودی گیت کارت پرواز پاسپورت خود را برای جلوگیری از اتلاف وقت دم دست قرار دهید. همچنین بعد عبور از گیت و بخش امنیتی وارد راهروی می‌شوید، که در آخر به هواپیما ختم می‌شود. قابل به ذکر است که این مرحله در فرودگاه ها متفاوت می باشد، اما نیاز به ابتلا دسترسی نیست. در برخی از فرودگاه ممکن می باشد که راه کوتاهی را طی کنید تا به هواپیما برسید، و در موارد دیگر با مسیر پر پیچ و خم برای رسیدن به هواپیما مواجه شوید.

وظیفه مهمان داران در طی سفر چه می باشد

  • نشستن در صندلی مخصوص به خود

هنگامی که در مرحله پایانی قرار می گیرید، می بینید که تمامی شرایط مسافرت با هواپیما را پشت سر گذاشتید، و حالا درون آن قرار گرفته اید. در این زمان با تعدادی مهمانی داره خوشرو و مهربان مواجه می شوید، که به شما در پیدا کردن شماره صندلی کمک می کنند. همچنین هر گونه مشکلی که در مورد مکان نشستن خود داشتید، می توانید با آنان برای رفع در میان بگذارید. در قسمت بالای صندلی ها نیز محفظه برای قرار دادن بسته و کیف هایتان وجود دارد، که می توانید از آن ها استفاده کنید. بعد از اینکه بر روی صندلی خود قرار گرفتید، کمربند تان را محکم ببندید و منتظر بلند شدن هواپیما و یا در اصطلاحی تیک آف باقی بمانید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *