دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای کامل انتخاب لباس عروس برای اندام های مختلف

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

در هنگام انتخاب لباس برای عروسی باید نکات مهمی از جمله قد و اندام عروس و داماد و بسیاری نکات دیگر مورد توجه قرار گیرد، در ادامه شما را با نکاتی کلیدی در زمینه انتخاب لباس عروس آشنا می کنیم.

اولین فاکتور برای انتخاب لباس عروس، متناسب بودن آن با قد و اندام وی می باشد؛ انتخاب یک لباس عروسی شلوغ و کار شده می تواند لاغری یک خانم لاغر و ریز نقش را بپوشاند و وی را متغیر نشان دهد، همچنین لباس عروسی با یقه باز، اندام وی را کشیده تر نشان می دهد، از این رو برای افراد چاق مناسب نمی باشد و برای کسانی که پایین تنه برجسته ای دارند، بهتر است لباس عروسی با دامن پف و حریر انتخاب کنند تا برجستگی پایین تنه را بپوشاند و نیز ریزش داشته باشد.

رعایت نکاتی مهم در انتخاب لباس عروس

جشن عروسی یکی از مراسم های به یاد ماندنی در طول زندگی هر فردی می باشد، پوشیدن لباس عروسی سپید، آرزویی است که بسیاری از دختر ها از همان دوران کودکی در ذهن دارند، حال انتخاب و خرید آن برای مراسم عروسی نیازمند رعایت نکات زیادی از جمله توجه به جنس پارچه، سایز آن، قیمت، مدل لباس، زمان و مکان خرید و … است، بنابراین برای اینکه بهترین و شیک ترین لباس عروسی خود را سفارش دهید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را بخوانید.

انتخاب لباس عروسی

در صورت تمایل برای مشاهده انواع لباس عروس دلبری، مدل لباس عروس ساده، لباس عروس آستین کلوش و … که در مطالب قبلی به اشتراک گذاشته ایم، می توانید در اینجا دیدن کنید و لباس عروس مورد علاقه تان را از بین شیک ترین و زیباترین آنها انتخاب کرده و سفارش دهید.

  • توجه به قیمت لباس متناسب با بودجه تان

اولین نکته در هنگام خرید لباس عروس، متناسب بودن قیمت آن با توجه به میزان بودجه شما می باشد، بنابراین قبلا از هر اقدامی برای انتخاب لباس مورد نظرتان لازم است، در ابتدا مبلغی را که قرار است برای خرید لباس بپردازید را معین کرده و سپس برحسب آن، لباس دلخواه خود را انتخاب کنید.

برای راحتی بیشتر می توانید مقدار هزینه ای که قرار است برای لباس عروس بپردازید را با فروشنده در میان بگذارید تا وی شما را در این زمینه راهنمایی کند، توجه داشته باشید که شما برای تغییراتی مثل سایز لباس متناسب با اندامتان، مدل دلخواه لباس و غیره باید هزینه های اضافی بپردازید، بنابراین نباید کل بودجه تان را صرف خرید لباس کنید.

  •  آرون گروپس

انتخاب لباس نوعروس زیبا

  • صرف زمان برای انتخاب لباس عروس

یکی از نکات مهم دیگر در هنگام خرید لباس عروس، زمان می باشد، بهتر است حداقل برای خرید لباس ۶ تا ۸ ماه وقت بگذارید و در طول این مدت با دیدن مدلهای مختلف لباس عروس، مناسب ترین آن را انتخاب کنید، اما در صورتی که وقت کافی ندارید این شانس را برای خریدن مدل لباس دلخواه و مناسب خود از دست می دهید، همچنین داشتن زمان کافی موجب می شود تا خیاط با داشتن وقت کافی و کار کردن بدون استرس، لباسی با کیفیت به شما تحویل دهد.

  • در نظر گرفتن موقعیت های خاص

برخی مزون ها و سالن های فروش لباس عروس، تخفیفات قابل توجهی در اختیار مشتریان قرار می دهند، بنابراین با آگاهی از زمان های حراج و تخفیفات این مراکز می توانید در برخی مواقع لباس عروسی دلخواه و زیبا با مناسب ترین قیمت را خریداری کنید، همچنین می توانید از طریق اینترنت از زمان حراج سالن های لباس عروس اطلاع پیدا کنید.

  • انتخاب لباس عروس با توجه به عقاید مذهبی

توجه به عقاید مذهبی خود و همسرتان نیز از نکات مهم دیگر در زمینه انتخاب لباس عروسی می باشد، حال شما ممکن است، لباس عروسی پوشیده و یا باز انتخاب کنید و عدم توجه به نکته ذکر شده می تواند موجب پشیمانی شما بعد از خرید لباس شود.

  • از قبل لباس مورد نظر تان را انتخاب کنید.

بهتر است، قبل از خرید لباس عروسی تان، مدل لباس عروس مورد نظر خود را انتخاب کنید و در مورد آن با یک طراح مشورت داشته باشید، زیرا ممکن است مدل انتخابی شما اصلا مناسب اندام شما نباشد. با جستجو کردن در اینترنت، مزون های مختلف لباس عروس و مجلات مختلف عروس می توانید اطلاعات خود در این زمینه را زیاد کنید.

انتخاب لباس سپید عروس

بنابراین اول تعیین کنید که چه لباسی را دوست دارید؛ ساده باشد یا مدل دار، مدل کلاسیک آن را می پسندید و یا انواع مدرن آن مورد توجه شما می باشد، آستین دار باشد و … و بعد از مشخص کردن یک مدل مشخص و متناسب با اندام شما، حتما آن را پرو کنید و از دوخت و خواب آن مطمئن شوید.

  • سایز لباس

حتما لباس عروستان باید هم سایز شما باشد، عده ای از عروس خانوم ها لباس تنگ را به امید لاغر نشان دادن خود خریداری می کنند که این فکر اشتباهی است، لباس عروس باید به گونه ای باشد که امکان تنگ یا گشاد کردن آن وجود داشته باشد، به طور کلی سایز لباس عروس با سایز معمول افراد مختلف متفاوت می باشد و در صورتی که سایز عروسی ۳۶ باشد، سایز لباس عروس برای وی ۳۸ و یا حتی ۴۰ خواهد بود.

  • انتخاب لباس عروس با دنباله یا بدون دنباله

در هنگام سفارش و خرید لباس عروس دنباله دار و بدون دنباله، قد عروس خانوم و میزان انرژی وی از اهمیت زیادی برخوردار است، از آنجا که لباس عروس های دنباله دار عکس های عروسی و فیلمبرداری را زیباتر و جذاب جلوه می دهند، بنابراین بسیاری از عروسها علاقمند به این نوع لباس های عروسی می باشند، اما استفاده از لباسهای دنباله دار کمی سخت بوده و دست و پای عروس را می بندد، در نتیجه وی مدام باید مراقب لباسش باشد و در نتیجه از عروسی لذت کمتری خواهد برد.

سفارش لباس نوعروس

توجه داشته باشید که برای عروسهایی که دارای قد کوتاهی هستند، دنباله لباسشان نباید بیشتر از ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر باشد، اگر به هر دلیلی می خواهید لباس دنباله دار انتخاب کنید، بهتر است، لباس هایی بخرید که قسمت دنباله دار آن جدا باشد و در هنگام رسیدن به سالن جشن، دوباره آن را وصل کنید.

  • انتخاب رنگ دلخواه برای لباس عروس

اغلب عروس خانوم ها دوست دارند در شب عروسیشان متفاوت ظاهر شوند، از این رو برخی از آنها به سراغ لباس هایی با رنگهای متنوع می روند، اگر چه پوشیدن لباس عروس رنگی ایرادی ندارد، اما در همه جای دنیا عرف است که عروس در جشن ازدواجش، لباسی سپید، نباتی و یا مشتقات رنگ سفید را بپوشد.

انتخاب لباس عروس دنباله دار

بنابراین در صورتی که علاقمند به پوشیدن لباس رنگی هستید، بهتر است متناسب با رنگ پوستتان، لباس عروسی به رنگ کرم و نباتی و یا حتی بژ و غیره انتخاب کنید و لباس مورد نظرتان به گونه ای نباشد که بعد از گذشت مدتی و با تماشای عکس های عروسیتان، دلتان نخواهد آنها را نگاه کنید.

  • توجه به فصل برگزاری مراسم

در صورتی که می خواهید جشن ازدواجتان را در فصل تابستان برگزار کنید، بهتر است لباسی با مدل باز و خنک انتخاب نمایید و اگر جشن را در فصل سرد مثلا؛ زمستان و پاییز برگزار می کنید، بهتر است لباسی پوشیده و بدون دنبله سفارش دهید؛ لباس های دنباله دار در هوای بارانی و برفی مناسب نیستند و ممکن است گلی و کثیف شود. همچنین پوشیدن لباس ابریشمی در تابستان اصلا مناسب نمی باشد و با پوشیدن آن شروع به عرق کردن خواهید کرد.

انتخاب لباسهای عروس

  • پرهیز از خریدن مدلهای عجیب و غریب

بعضی از مدلهای لباس عروسی با گذشت سالهای زیاد قدیمی و کهنه نمی شوند و همیشه زیبا به نظر می رسند، بنابراین انتخاب لباسهایی که فقط در زمان خاصی مد هستند، موجب می شود بعداً با دیدن عکسهای عروسیتان خجالت بکشید و نخواهید آنها را به دیگران نشان دهید، بنابراین بهتر است از این نوع لباسها خرید یا سفارش ندهید.

  • آشنایی با مکان برگزاری جشن عروسی

بهتر است، نوع لباس عروسیتان متناسب با تالار و مکان برگزاری مراسم باشد، حال در صورتی که جشن عروسی در فضایی باز برگزار می شود، لباستان باید دارای زرق و برق باشد که چشمگیرتر به نظر رسد و جلوه زیادی داشته باشد.

  • انتخاب لباس عروسی پوشیده

داشتن لباس عروس پوشیده، اعتماد به نفس عروس را برای حاضر شدن در جمع بالا می برد و برای پوشاندن بثورات پوستی، جوش ها، سوختگی و ماه گرفتگی روی بازو، سرشانه، گردن راهکار بسیار مؤثری است.

انتخاب لباس نوعروس

برای عروس خانوم هایی که لاغر اندام هستند، پوشیدن مدل لباس عروس اروپایی پیشنهاد شایسته ای است، این مدل لباس در قسمت سر آستین دارای پف بوده و قسمت سرشانه را به حالت ایستاده و خوش فرم نشان می دهد. در صورتی که عروسی بازو های بزرگ و حجیم دارد، می تواند مدل لباس عروس آستین دار بپوشد.

  • انتخاب لباس عروس یکبار پوشیده شده

در صورتی که هزینه مورد نظر شما برای خرید لباس عروسی کم و اندک است و نمی توانید با آن لباس عروسی شیک و زیبا بخرید، بنابراین با خریدن لباس عروس هایی که یکبار پوشیده شده اند و به این دلیل دارای قیمت پایینی هستند، می توانید علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، لباس عروس دلخواه خود را سفارش دهید.

  • انتخاب جنس پارچه لباس

همانطور که سایز و مدل لباس عروس از اهمیت زیادی برخوردار است، توجه به جنس آن در هنگام خرید نیز بسیار مهم است؛ لباس هایی که دارای بافت نرم و براق با درخشندگی خاص هستند، اندام را لاغرتر و قد بلند نشان می دهند و لباس هایی با پارچه های سفت محکم به لباس بافت و بعد بخشیده و در نتیجه اندام عروس را پُرتر نشان می دهد.

سفارش لباس عروس

لباس عروس توری برای افرادی که چاق هستند، پیشنهادی عالی می باشد و افرادی که از فرم بدنی مشابه ساعت شنی برخوردارند، می توانند لباسی با پارچه ساتن بپوشند، همچنین استفاده از لباس عروسی که براق نبوده و بر روی آن حریر کار شده باشد، اندام را لاغرتر نشان می دهد.

  • بسنده نکردن به عکس لباس عروس

به هنگام خرید لباس عروس، تنها به دیدن ژورنال ها بسنده نکنید، بلکه با رفتن به فروشگاه های مختلف و قدم زدن در بین لباس عروس های متنوع، به لباس ها دست بزنید و جنس آن را لمس کنید، زیرا همیشه عکس لباس با خود واقعی لباس تفاوت بسیاری دارد.

  • لباس عروس متناسب با اندام داماد

تفاوت قد و نیز اندام داماد در هنگام انتخاب کردن لباس عروستان بسیار مهم است، زیرا اگر حتی همسرتان هم قدتان باشد با پوشیدن لباس عروسی که شما را کشیده نشان دهد، موجب می شود که نسبت به داماد بلند تر به نظر آیید و اصلا مناسب نیست، بنابراین توجه به این نکته هم بسیار مهم است.

نکاتی درباره انتخاب لباس نوعروس

ذکر نکاتی برای خرید و انتخاب لباس عروس

حتما مدل لباس عروسی خود را متناسب با اندامتان انتخاب کنید.

با یک طراح لباس کار درست به منظور اینکه چه مدل لباسی برای چهره و اندام شما مناسب تر است، مشورت کنید.

برای پرو لباس تان، حداقل دو بار به مزون بروید و خجالت و رودربایسی با خیاط را کنار بگذارید تا اگر لباس تان عیب و ایرادی دارد، با قاطعیت بخواهید که آن را اصلاح کند.

قبل از اینکه لباس عروس را سفارش دهید، حتما از خیاط آنجا بخواهید تا نمونه لباس عروس های خود را در اختیارتان قرار دهد و سپس آنها را به همراه یک دوست و یا مادرتان ببینید.

حتما قبل از سفارش لباس و بستن قرارداد با صاحب مزون شرط کنید که اگر لباستان عیب و مشکلی داشته باشد، باید اصلاح شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *